جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اظطراب های شغلی

482

بازدید

اظطراب های شغلی ۱٫۳۱/۵ (۲۶٫۱۵%) ۱۳ امتیازs

زندگی سالم
اضطراب‌های شغلی
جام جم آنلاین: شما هم وقتی در محل کارتان هستید، اضطراب دارید؟ شما هم از فشارهای عصبی هنگام کار خسته شده‌اید؟ اگر چنین تجربه‌هایی دارید، سعی کنید خودتان را آرام کنید، چون متخصصان عقیده دارند این اضطراب‌ها سلامت شما را به مخاطره می‌اندازند.

نتایج تحقیقی که روی ۱۷ هزار زن شاغل به مدت ۱۰ سال انجام شده نشان می‌دهد این دسته از خانم‌ها ۹۰ درصد بیشتر از کسانی که استرس کمتری دارند، در معرض خطرات حمله قلبی هستند.مشکل مشاغل پراسترس آن است که با توجه به کارهای گوناگونی که باید انجام شود، فرد حق تصمیم‌گیری نداشته و ناچار است با آن شغل و سختی‌هایش به هر حال کنار بیاید، همچنین به طور معمول در این گونه کارها فرصتی برای استفاده از مهارت‌ها و توانایی‌های فرد شاغل وجود ندارد.

نشانه‌های استرس شغلی

اگر شما هم در محیط کار استرس و اضطراب زیادی داشته باشید، ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

ـ احساس دلهره ، افسردگی یا ناراحتی

ـ احساس بی‌تفاوتی و بی‌علاقه بودن نسبت به کار

ـ مشکلات خواب

ـ خستگی همیشگی

ـ مشکل در تمرکز

ـ سردرد، گرفتگی عضلانی و مشکلات معده

کاهش استرس شغلی

در شرایط کنونی، کنار آمدن با مشکلات کاری دشوارتر شده است. استرسی که ما هر روز با خود به محل کار می‌بریم و مشکلاتی که در محیط کار انتظار ما را می‌کشد، هر دو افزایش یافته‌اند. هیچ تفاوتی هم وجود ندارد؛ مدیران، کارفرمایان، کارکنان و کارگران همه از این استرس رنج می‌برند.این نکته را به خاطر داشته باشید که وقتی استرس از حد طبیعی بیشتر شود با بهره‌وری مناسب، کارایی طبیعی و سلامت روحی و جسمی ما تداخل پیدا می‌کند. بنابراین مهم است بتوانید این استرس را کنترل کرده و هر طور می‌توانید آن را کاهش دهید.

متخصصان توصیه می‌کنند خانم‌ها و آقایان شاغل برای کاهش استرس شغلی خود اقداماتی موثر انجام دهند. خوشبختانه شیوه‌های گوناگونی هم در این زمینه وجود دارد.آنها تاکید می‌کنند برای کاهش استرس شغلی در وهله اول فرد شاغل باید توانمندی‌های خود را افزایش دهد. این کار سبب می‌شود به خود و کاری که انجام می‌دهد اعتماد داشته باشد و در نتیجه کمتر دچار دلهره و نگرانی شود.

بالابردن آستانه تحمل، تقویت روحیه انتقادپذیری، به روز شدن اطلاعات شغلی، افزایش فعالیت‌های فیزیکی و حفظ آن به طور مداوم، محدود کردن فعالیت‌های شغلی و اختصاص زمانی کوتاه در طول روز برای آرام‌سازی ذهن و بدن از جمله راهکارهای دیگری است که برای از بین بردن استرس شغلی مفید است.

هنگامی که در محل کار خود هستید، بیشتر تمرکز کنید، اشتباه‌های کاری خود را به حداقل برسانید، هراز گاهی نفس عمیق بکشید، گاهی از پشت میزتان بلند شوید و کمی قدم بزنید، به جای آسانسور در صورت سلامت زانوان و پاها از پله استفاده کنید.روان‌شناسان همچنین توصیه می‌کنند هنگامی که کار تعطیل است و مشغول استراحت هستید، بهتر است افکار کاری را هم تعطیل کنید. مثلا جواب دادن به ایمیل‌ها یا تلفن‌های طولانی مدت در ارتباط با کار می‌تواند تاثیراتی منفی داشته باشد. بکوشید وقتی خارج از محیط کار هستید، فقط به خودتان و آرامش بیشتر بیندیشید و ساعت زیادی را در کنار خانواده سپری کنید. گرچه این کار در برخی مشاغل از جمله روزنامه‌نگاری و بخش‌های بهداشت و درمان کمتر میسر است.

Webmd.com-helpguide
مترجم: نیلوفر اسعدی‌بیگی

دانلود کتاب






برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi