جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دستور العمل تامین امنیت کامپیوتر در اینترنت

543

بازدید

امنیت و جاسوسان    
    چنانچه مایل هستید و می خواهید صد در صد از شر جاسوسان و سارقان و هکرها و تغییر دهندگان بی سر و صدای اینترنتی اطلاعات کامپیوترتان، رهایی یابید حتما باید این چند کار مهم را انجام دهید…     
 
چنانچه مایل هستید و می خواهید صد در صد از شر جاسوسان و سارقان و هکرها و تغییر دهندگان بی سر و صدای اینترنتی اطلاعات کامپیوترتان، رهایی یابید حتما باید این چند کار مهم را انجام دهید:

۱) ابتدا کل اطلاعاتی را که در هاردتان ذخیره نموده اید و داشتن آنها را ضروری می دانید در حافظه جانبی اعم از: هارد اکسترنال (خارجی) سی دی یا فلش مموری بسته به حجم اطلاعات فوق، ذخیره نموده سپس همان حافظه های جانبی را از کامپیوتر جدا نمایید.

۲) سپس کل درایوها را فورمت از نوع کند نمایید.

۳) سپس یک سی دی ویندوز دارای برنامه بوت ایبل خودکار، در دستگاه قرار داده کامپیوتر را ری استار نموده و برنامه بوت را اجرا نمایید کل درایوها را حذف نموده و از بین ببریدچون بعضی فایلهای جاسوس بین فاصله دو درایو مخفی می شوند و نرم افزارهای امنیتی نمی توانند آنها را شناسایی نمایند.سپس مجددا پارتیشن بندی (درایو سازی) نموده و ویندوز و برنامه های کامپیوترتان را نصب نمایید.

۴) پس از ساخت کانکشن اینترنت، در اولین مراجعه در اینترنت سریعا یک نرم افزار امنیتی از یکی از سایتهای معتبر( بیت دفاندر_کاسپر اسکای_نورتون_ای وی جی _ پاندا _ مک کافی _ ای ست: نود سی و دو ) دانلود و نصب نمایید. سپس نرم افزار فوق را به روز رسانی نمایید.

۵) یک فلش مموری چندین گیگابایتی به کامپیوتر خود وصل نموده و من بعد هرگونه فایلی که از اینترنت دانلود می نمایید در آن ذخیره نمایید.

۶) هنگام وارد نمودن رمز خود در سایتهای بانکی و یا مشابه (خرید اینترنتی) که از شما شماره حساب و رمزتان را میخواهند حتما از کیبورد مجازی ان سایت و یا کیبورد کامپیورتان استفاده کند.از ذخیره اطلاعات فوق در کامپیوتر از طریق کلیک کردن سایت مربوطه خودداری نمایید مگر آنکه نیاز باشد. در اینصورت باید به یاد داشته باشید که پس از خروج از آن سایت حتما سریعا از طریق بخش اینترنت اوپشن واقع در کنترل پنل کامپیوترتان رموز ( و نیز نشانی سایتهای بازدید شده تان را چون برای بعضی جاسوسها اینکه شما وارد چه سایت هایی میشوید مهم است ) کاملا پاک نمایید. حتما حتی پس از خروج از اینترنت باز همین روش را اجراء نمایید.

۷) به یاد داشته باشید که یشترین فایلهای جاسوس در سایتهای غیر اخلاقی و سایتهای خبری و سیاسی وجود دارند بنابراین باید در مراجعه با اینگونه سایتها احتیاط نمایید.

۸) اشخاص ناشناخته را عضو اد لیست (یاهو) مسنجرتان نکنید و هر ایمیلی را باز نکنید. از هر شخصی چه بصورت آن لاین و چه بصورت ایمیل و حتی سی دی، فایل قبول نکنید. همه نرم افزارهای امنیتی نمی توانند به صورت قطعی فایلهای جاسوسی را شناسایی نمایند.

۹) من بعد هیچ گونه فایلی را که مایل نیستید دیگران آنرا از کامپیوترتان سرقت کنند در کامپیوترتان نگهداری نکنید چه در هارد و چه در سی دی رام کامپیوترتان. در حقیقت شما باید کامپیوترتان را خالی از هرگونه فایلی که مایل به سرقت آنها نیستید نموده و در صورتی که می خواهید محتوای سی دی را ملاحظه نمایید باید اینترنت را قطع نموده و پس از پایان کار به یاد داشته باشید که سی دی را از سی رام خارج نمایید.

۱۰) هنگامی که کامپیوتر به اینترنت متصل نیست اطلاعات داخل فلش مموری که از اینترنت دانلود و ذخیره موقت نموده اید را در هارد اکسترنال(خارجی) سی دی رایت نموده و از کامپیوتر جدا نموده و کل فلش مموری را مجددا فورمت نموده منبعد هنگام لزوم مشاهده محتوی فلش مموری، سی دی و هارد اکسترنال و هارد کامپیوتر دیگری، اینترنت قطع را نمایید.

۱۱) ضمن اینکه همیشه هر فایلی را قبل از باز نمودن باید با نرم افزار امنیتی خود اسکن (جاسوس و ویروس یابی نمایید حتما اسامی فایلها و فولدرهای مهم در هارد و فلش مموریتان را هم بصورت نامشخص و منحرف کننده بگذارید مثلا بجای واژه عکسهای من بنویسید عکسهایی از ستاره زحل.

۱۲) چنانچه لازم است که از هارد کامپیوترتان استفاده نمایید همیشه به یاد داشته باشید اطلاعاتی را در هارد ان ذخیره نمایید که سرقت و یا دستکاری آنها برای شما دردناک نباشد.. هر هفته کامپیوتر خود را بوسیله باد نیمه گرم و شدید یک سشوار و سپس یک جارو برقی غبار روبی نمایید چون بعضی غبارها دارای چیپستهای جاسوسی هستند. سعی کنید هر ماه مجددا تمام این موارد را طی نمایید یعنی هر ماه هارد کامپیوتر خود را کاملا فورمت نموده و ویندوز را نصب نمایید. چنانچه برای شما امکان داشته باشد یک ویندوز کاملا اصل تهیه نمایید چون بعضی از خود ویندوزها و برنامه های کامپیوتر و نیز یاهو مسنجر و امثالهم هم دارای فایلهای جاسوسی هستند بنابراین چنانچه توانایی مالی داشته باشید مناسب است که بطور کلی یک دستگاه کامپیوتر را مختص ورود به اینترنت نمایید و یک دستگاه دیگر مخصوص کارهای معمولی روزانه خود ( کار با هارد و سی دی و فلش و ذخیره ها و تبادلهای اطلاعاتی تان).

شما با اجرای این موارد امنیتی می توانید تا میزان صد درصد کامپیوترتان را از دسترس هکرها و جاسوسان در امان نگهدارید.

● غبارهای جاسوس :

غبار هوشمند دشمن درجه یک امنیت اطلاعات

مواظب گرد و غبارهای جاسوس باشید

وبلاگ > خراسانی، علیرضا – پیشگوی بزرگ دنیای آی تی می گوید غبارهای هوشمند دشمن درجه یک امنیت اطلاعات می شود.

ایان پیر سون ضمن بیان این مطلب تاکید کرده غبارهای هوشمند مانند بختک دنیای امنیت را در خواهند نوردید.پیرسون به کمک فوجیتسو و موسسه فیوچریزون با انجام مطالعاتی به این نتیجه رسیده است. وی در این باره می گوید: غبار جاسوس داخل اداره و به بدنه ابزار الکترونیکی چسبانده شده و قبل از اینکه اطلاعات رمز گذاری شوند آنها را به سرقت می برد. غبار هوشمند همچنین می تواند مانند زنگ خطر بفهمد که سیستمی در اداره مورد نظر در حال گرفتن پرینت است و بلافاصله اطلاعات پرینت شده را خوانده و در خود ضبط نماید.

از طرف دیگر به گفته پیرسون مال.ور یا کدهای مخرب که درون غبار هوشمند جای می گیرند، مانند مریضی آسم عمل کرده و بیمار و قربانی را مورد هدف قرار می دهند. مریض کسی نیست جز رایانه یا تلفن همراه آلوده ای که می تواند اطلاعات را به بیرون بفرستد.

البته همگان موافق با نظرات پیر سون نیستند. گراهام کلولی مشاور ارشد امنیت در شرکت سوفوز می گوید حرفهای پیرسون پیش از اینکه معتبر باشند خوشایند رسانه ای داشته و از آن می توان بعنوان تیتر مطبوعاتی برای فروش بیشتر استفاده کرد چرا که مطالب اظهار شده تهدیدات واقعی دنیای آی تی نیستند و بیشتر جنبه تخیلاتی دارند. وی از پیرسون می پرسد: که چگونه باید غبار هوشمند را جاسوس کرد؟ آیا باید بالن میکروفون داری را به ذره غبار متصل کرد؟ کلولی می گوید چرا پیرسون نحوه کار غبار هوشمند را توضیح نمی دهد؟

کلولی توضیح می دهد که روند رو به رشد کدهای مخرب بیشتر و بیشتر به سمت مال.ور گرایش دارد و نوآوریها در این باره فراتر از ایجاد پا گذاشته است. از پیرسون خواسته شده تا درباره تئوری خود نظر دهد اما وی به دستور فوجیتسو دور از دسترس قرار گرفته است.

در دنیای آی تی عده ای بنام فیوچرولوجیست بوده که کارشان پیش گویی درباره آینده دنیای آی تی است، آینده ای که باعث تحول و توسعه مثبت در این عرصه شود. در واقع کارشان دادن الهامات فنی به مهندسان برای خلق محصولات جدید است که به عنوان نمونه آرتور سی کلارک بود که سخنان و نوشته هایش باعث خلق و تولید ماهواره های جئو در جهان شد.

غبار هوشمند قرص های خرد شده سیلیکونی در مقیاس ذره بوده که برنامه نویسی شده و جهت انجام کاری خاص مانند ردیابی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

به گفته برخی کارشناسان مستقل بر خلاف اظهار نظرات مایوس کننده، تئوری های پیرسون منطبق بر واقعیات رخ داده در جهان آی تی است. برای مثال برنامه ریزی برای شبکیه از طریق لنزهای تماسی فعال (که در فیلم گزارش اقلیت بدان اشاره شده ) و یا هوش مصنوعی که به جای انسان کارهای اداری را انجام می دهد از جمله این موارد به شمار می آید.

وضوح تر اینکه پیرسون پیش بینی کرده جهانی شدن تمام شده به جز برخی صنایع که نیاز به مهارتهای جهانی و ارتباطات فیس در فیس دارد. استفاده بیشتر از سیستم کار از راه دور و محیط کلود کامپیوتینگ از جمله موارد دیگری است که پیرسون بدان اشاره داشته و در جهان امروز رفتن بدان سو را می توانیم مشاهده نماییم.

بهر حال نقطه نظرات پیرسون دنیای آی تی را دچار تلاطم ساخته و کارشناسان مختلفی در این باره اظهار نظر کرده اند.
        
    
    
            کوروش درخشان یگانه     
            مقالات ارسالی به آفتاب

دانلود کتاب






برچسب ها

مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi