جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

هنر هات

1,125

بازدید

تاثیر محیط بر رفتارها واقعیتی غیر قابل انکار است.
از شما سئوال می کنیم : تا چه حد به این فرایند در کلاسهای هنری خود واقف هستید؟ شما از محیط زندگی: خانواده خود ، آدرم های کوچه و بازار بسیار تاثیر میگیرید و برخی از آنها را در کلاسهای هنری خود به اعضا منتقل می کنید.
به طور مثال گاهی تحت تاثیر این عبادت ها قرار می گیرید: دنیا به سرعت در حال تغییر است خلی از آن چیزهایی که ما استفاده می کنیم دیگه کهنه شده (ببینید در سایر شهرها و کشور لباس هایی به این زنگ هد است و ….
آنگاه آگاهانه یا ناآگاهانه این ایده ها را وارد نقاشی بچه ها میکنید : دنیای تازه ، دنیای مدرن دنیای فانتزی و …
آیا در ذهن شما چنین ایده هایی گاهی فوران نمی کند ؟ و آیا گاهی به خواسته های تکراری کارشناس هنری و پشت پا نمی زنید و به دنبال دغدغه های امروز خود نمی روید.
آیا فکر کرده اید چگونه این ایده ها را سامان بدهید و به عنوان یک واقعیت آنها را اثبات کنید و یا حداقل پیرامون آنها دیگران را به تفکر وا دارید؟
معرفی کتاب
هنرهای تجسمی در مدرسه بازل سویس
نویسنده : مان فرد هایر
مترجم : عربعلی شروه
این کتا در ۳۸۴ صفحه با تصاویر رنگی و سیاه و سفید برای علاقمندان به آشنایی با مبانی هنرهای تجسمی تهیه شده است.
مدرسه بازل سویس از پایگاه های مهم نظریه پردازی هنرمندان برجسته هنرهای تجسمی است . تورق این کتاب برای هر علاقمندی ضرورت است .
کتاب در چهار فصل به شرح زیر تالیف شد.
کتاب ۱- طراحی از اشیاء
کتاب ۲- طراحی از خط
کتاب ۳- مطالعه مواد
کتاب۴- رنگ
دفتر تمرین خانه:
گفته بودید بچه ها با خودشان دفتر طراحی داشته باشند البته قبلاٌ هم از آنها خواسته بودم و برای مدت کوتاهی به حرفم گوش دادند. اما بالاخره مجبور شدند پسرها کوچکتر به این کار بیشتر بها دادند من یک عضو کلاس چهارم را زیر نظر گرفتم طرحهایش را منظم می کشد و به کلاس می آورد و دوست دارد حتماٌ همان طرح خودش را بسازد آنهم با تمام جزئیات یک بار داشت شیری درست می کرد با دیدن کارش گفتم چرا اینقدر کمر شیر باریک است . گفت توی طرحم این جوری کشیده ام دوست دارم همین طور باشد چون با ابهت است بقیه کارهایش نیز همین طور بود . ذره ذره ی آنچه کشیده بود باید اجرا می شد. یک روز  یکی از بچه ها طرحش را نیاورده بود در جوابم گفت: من توی ذهنم هست که چه درست کنم. و جالب آنکه تا آخر جلسه کارش راهی ساخت و خراب کرد و آخرش مجبور شد روی کاغذ بکشد و بعد درست کند و این در حالی بود که خودش متوجه شد آخر همه کارش تمام خواهد شد.
پلاستیک ها :
–    یک روز مجبور به تنبیه شدم . یکی از اعضاء جلسه ای نبود که سر کلاس اذیت نکند . برای کاری یک لحظه از کلاس خارج شدم همین که برگشتم یکی از اعضای کوچک که در آن جلسه با بچه ها ی بزرگتر به کلاس آمده بود ک به جلوم آمد و بعض کرده گفت خانم مهدی گل پرت می کند . سر کلاس رفتم . همین که خواستم به آن عضو اعتراض کنم دیدم اصلاًٌ توجهی به من نمی کند و از ته دل می خندد و بقیه را مسخره می کند مر می گویی! تصمیم گرفتم مقابله به مثل کنم با همان بی توجهی او نشستم و خیلی جدی گفتم : بچه زود باشید کار کنید کارتان که تمام شد تمام پلاستیک های زیر دستتان را می خواهد مهدی بشوید ! با تعجب برگشت و گفت : نه من نمی شویم من توجهش نکردم ، درست مثل خودش یا ا… بچه اولین نفر که کارش تمام شد ؟ بچه های کوچیک کیف کردند بنابراین تند تند کار کردند . مهدی فکر می کرد شوخی می کنم اولین نفر کارش تمام شد . اتفاقاٌ از شانس بر مهدی آنروز گل ها شل بود و تمام زیر دستی های اعضا مملو از گل شد و چسبیده بود بلافاصله او را بلند کردم و گفتم : روی پلاستیک دوستت را می شویی و بعد می آیی سرکارت ! اعتراض کرد اما من گوش ندادم. رفت و شست و برگشت تا خواست بشیند نفر دوم گفت کار من تمام شد و باز مهدی مجبور شد
من قصد داشتم فقط یکی دو پلاستیک را بشوید تا تنبیه شود و انتظار داشتم فرار کند امام چنین نکرد اعتراض می کرد و غر می زد اما فرار نمی کرد ! در لحظه ی آخر فقط سه نفر مانده بودند. آنها را بلند کردم و گفتم بچه ها روی پلاستیک مهدی کار کنید تا برود پلاستیک های شما را بشوید آنها را هم شست میز را دستمال کشید و صفحه های گردان را شست . بعد خداحافظی کرد و رفت البته هی بر می گشت و مرا نگاه می کرد انگار منتظر چیزی بود . همین که پایش به بیرون رسید آمدم بیرون وگفتم مهدی کار بچه ها تمام شده و پلاستیک مانده ! باور نمی کنید چه حالی شد اما جالب اینکه اصلاً اعتراض نکرد . در آخر گفتم:‌مهدی دستت درد نکند اما در عوض … خندید و گفت می دانم خانم و خداحافظی کرد و با خنده از من دور شد . از جلسه ی بعد همه ساکت که نه امامنظم تر سر کلاس می نشینند چون تنبیه مهدی را فراموش نکرده اند.
نقاشان غار نشین
نقش قبل از کلام
در فضای نیمه تاریک غار تند و سریع مشغول کشیدن نقاشی است . هنوز کلمه ای وجود ندارد تا با کسانی که با آن ها زندگی می کند حرف بزند دارم از اجدادمان با تو حرف می زنم که ۳۰ و ۴۰ هزار سال پیش در غارها و پناهگاه های سنگی به نام کنجی ، قمری ، بافته ، دوش ، میرملاس ، برد اسپیدو  هومیان ۱ و ۲ در اطراف خرم آباد و کوهدشت زندگی می کردند.
در آن دروان سخت و یخبندان ، غار با دمای ثابت ۱۷ تا ۱۸ درجه ، تنها پناهگاه آنها بود . دهانه غار نیز پر از یخ بود پس آنها به قسمت های عقب تر غار می رفتند تا از سرما در امان باشند . یخ های موجود بر دیواره و کف غار آینه های خوبی برای رساندن نور و تصویر به قسمت های عقب تر غار ببودند. زیبایی نقاشی های غار یک بار دیگر بر این موضوع تاکید دارد که برای ایجاد نقاشی زیباک وسایل گران قیمت و متعدد لازم نیست.
او باید به دیگران می فهماند که زندگی آنها بدون حیوانات امکانپذیر نیست. پس هم باید نحوه ی شکار حیوانات  را به دیگران می آموخت و هم احترام به آنها را . از این رو دیوار غار نخستین تخته سیاه بشر و نقاش غار اولین معلم و متفکر جامعه ی انسانی بوده است . غار نیز اولین خانه و اولین کلاس او ، و خاک سرخ که با پیه حیوانات آغشته شده بود اولین گچ انسان بوده است . بدین ترتیب نخستین درس هایی که نقاش غار روی دیوار غار به دوستانش آموخته ، امروزه چراغ راهنمایی است.
در مورد حباب هم اتفاق کاملاٌ مشابهی می افتد . با آب خالص حداکثر می توایند حباب های خیلی ریز با عمر بسیار کوتاه درست کنید تشکیل حباب ، سطح تماس آب با هوا را افزایش می دهد و چون آب در مقابل افزایش سطح تماس خود با هوا مقاومت می کند امکان تشکیل حباب وجود ندارد ولی وقتی مایع ظرف شویی به آب افزوده می شود این مقاومت از بین می رود و امکان شکل گیری حباب به وجود می آید.
شما چه موارد دیگری به ذهنتان می رسد ؟ فکر می کنید مایع ظرفشویی، چگونه مقاومت آب را در مقابل افزایش سطح تماسش با هوا کاهش می دهد.
همانطور که می بینید این مقاومت در آب مربوط به سطح است که به آن اصطلاحاٌ «کشش سطحی» می گویند به عبارت دیگر مایع ظرفشویی کشش سطحی آب را کاهش می هد.
چند بازی
حال می خواهیم در یک ظرف آب ، کشش سطحی های متفاوت داشته باشیم.
اما چگونه دو سرنخی را به هم گره بزنید و یک حلقه تشکیل دهید این حلقه را روی سطح آب بگذارید، طوری که روی سطح آب باقی بماند.
قطره ای مایع ظرف شویی میان حلقه بچکانید خواهید دید که حلقه کشیده می شود و به شکل دایره در می آید.
حال می خواهیم کمی بازی کنیم با توجه به پدیده ای که در مورد حلقه ی نخ دیدیم ممکن است این ایده به ذهن ما برسد که با به وجود آوردن اختلاف در کشش سطحی آب جسمی را روی سطح اب به حرکت در بیاوریم .
تکه ای یونولیت را به شکل قایق ببرید و عقب قایق را به مایع ظرفشویی آغشته کنید قایق را درون تشت آب قرار دهید قایق شما شروع به حرکت می کند فکر کنم حالا وقت مسابقه است.
می خواهم حقوقدان شوم.
حقوق چیست و حقوقدان کسیت
انسان موجودی ناتوان است که برای تسلط بر طبیعت و تامین نیازهای خود به کمک دیگران نیاز دارد.
انسان نیازمند محبت است او دیگران را دوست دارد و دوست دارد دیگران دوستش داشته باشند. مجموع نیازهای انسان او را به سوی اجتماع می کشاند و برای همین است که تا تاریخ به یاد دارد همیشه افراد بشر با هم زندگی کرده اند.
علاوه بر این ها انسان ها خواسته های مشترکی نیز دارند مثلا همه می خواهند در روابط خود با دیگران کم تر ضرر کنند و سود بیشتری به دست آورند. همه می خواهند زندگی راحت و برای پی بردن به نحوه ی زندگی آنها علت دوام این نقاشی ها بعد از هزاران سال استفاده از رنگ معدنی سیلیس دار می باشد لازم به ذکر است غارهای به وجود آمده در منطقه خیلی بزرگ نبودند و در نتیجه نقاش مجبور بود نقش های کوچکی روی دیوار بکشد.
این نقاشی ها را آقای حمید ایزد پناه هنگام تهیه ی کتابی در مورد آثار باستانی و تاریخی لرستان در سال ۱۳۴۸ کشف کردند از آنها توسط چند باستان شناس معروف طی چند سال نمونه برداری و بر روی آنها آزمایش شده است. آقای گیریشمن باستان شناسان معروف که در مورد آثار باستانی ایران تحقیقات زیادی انجام داده است چنین می گوید: « من تصور می کنم نقاشی های مزبور به وسیله ساکنان لرستان در دوران جمع آوری غذا ترسیم شده باشند یعنی چندین هزار سال پیش از آن که آب ذره ها خش شوند و انسان بتواند از کوهسار پائین بیایید و در دشت زندگی کند.
این نقاشی ها را به دو دسته ی کلی تقسیم می کنند: ۱- دوره قبل از تاریخ
۲- دوره ی تاریخی
نقش های دوران قبل از تاریخ بیش تر شامل نقش حیوانات مانند گوزن و بز در حالت ثابت و یا در حال حرکت است در نقش های دوره ی تاریخی ، نقش انسان نیز دیده می شود انسان در حال شکار یا حال دویدن پشت سر گله ی حیوانات.
لازم به ذکر است که نقاشی های درون غار مهم ترین آن ها در فرانسه و اسپانیا دیده شده و قدمت آنها حدود ۱۰ تا ۱۵ هزار سال پیش است . به دلیل رطوبت زیادهوا در این مناطق غارهای ایجاد شده بزرگتر از غارهای ایران هستند در نتیجه نقاش غار فضای بزرگتری برای نقاشی داشته و نقش های بزرگتری روی دیواره ها و سقف غار کشیده است.
وینست وان گوگ ، پیر مرد روستای ۱۸۸۸ م – رنگ روغن روی بوم
لئوردوداوینچی ، چهره مونالیزا،‌ 6 -1503 م – رنگ روغن روی چوب
نقاش ناشناس ، بخشی از موزائیک یکی از دیواره های کلیسای سان ویتاله شهر راونا حدود ۵۴۷ م .
پابلوپیکاسو چهره زن جوان ۱۹۳۶ م – رنگ روغن روی بوم
گرهارد ریشتر چهره ی بتی (دختر نقاش )‌ 1988 م ، رنگ روغن روی بوم.
پال کله چهره ۱۹۲۲ میلادی ، رنگ روغن روی بوم
لوشین فرید چهره ی نقاش ۲۰۰۲ میلادی ، رنگ روغن روی بوم

 

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ۱۰ فیلم ممنوعه دنیا را بشناسید

    اگر به فهرست فیلم های توقیف شده در جهان نگاه کنید، خواهید دید که اسامی‌ فیلم های کارگردانان بزرگ تاریخ سینما مثل استنلی کوبریک و برناردو برتولوچی و سام ریمی‌ در این میان وجود دارد.

    معرفی ۱۰ فیلم پربیننده کریستوفر نولان

    کریستوفر نولان، کارگردان و نویسنده انگلیسی، با استفاده مکرر از روایت‌های غیرخطی و اغلب ذهنی در فیلم‌هایش، شهرت و محبوبیت زیادی در میان منتقدان و مخاطبان سینما پیدا کرده است.

    نحوه پخت کیک آناناس وارونه

    نحوه پخت کیک آناناس وارونه ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر به دنبال یک کیک جدید برای دسر و یا عصرانه هستید، پیشنهاد ما به شما کیک آناناس وارونه است. در این مقاله شما را با دستور تهیه این کیک خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

    آموزش کاردستی کوسن فانتزی + ۱۰ ایده کوسن های زیبا

    آموزش کاردستی کوسن فانتزی + ۱۰ ایده کوسن های زیبا ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs وجود کوسن‌ها با طرح ها و رنگ های مختلف به دکوراسیون خانه عمق و روح تازه ای می‌بخشد. دوختن کوسن چندان سخت نیست و تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد.

    روبان دوزی خلاقانه

    روبان دوزی خلاقانه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs

    ۲۰ تا از متداول ترین خطاهای آشپزی

    ۲۰ تا از متداول ترین خطاهای آشپزی ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. مزه‌دارکردن گوشت در ظرف فلزی؛ از اشتباهات آشپزی رایج. مزه‌دارکردن گوشت فقط این نیست که گوشت را داخل کاسه‌ای قدیمی بگذاریم تا ۲۴ ساعت در مواد و سس باقی بماند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi