جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

تنظیم سیستم جهت مالتی مدیا

447

بازدید

تنظیم سیستم جهت مالتی مدیا انواع سیستمهای عامل و تفاوتهای آنها
هرکارت Video Capture  جهت کاربران خاص تولید میشود و برای درک صحیح , نیاز است انواع Window ها و نقاط قوت آنها را بشناسیم تا با کیفیت , بهینه پروژه های خود را با انجام برساینم . بهمین دلیل در ابتدا انواع Windows و قابلیتهای هر یک را شرح میدهیم .
 WINDOWS 98 :
این سیستم عامل برای Partition  های FAT 32 , FAT 16  طراحی شده است .
 WIN 2000 , WIN XP , NT  :
 این سیستم عامل برای Partition  های FAT 32 , FAT 16 , NTFS  طراحی شده است .
پس یکی از نقاط تمایز این سیستم عامل ها در نوع Partition بندی هاست بهیمن دلیل با شرحی مختصر از نوع و تفاوت های FAT32 و NTFS می پردازیم .

 NTFS Partition :
این نوع Partition بندی از سیستم امنیتی بالایی برخوردار است بدین معنی که کار بر امکان ایجاد امنیت برای Foldr , File  خود داراست تا حدیکه قدرت پاک کردن و تغییر فایلهای خود را از دیگران منع می کند .
عامل دیگر Disk Compression می باشد هر کاربر میتواند بسادگی دیسک را فشرده نماید .
File Encryption با این امکان کاربر می تواند فایل خود را کد گذاری کند .
Disk Quotas : مدیر سیستم با این امکان بخش هایی از یک Partition را به خود یا دیگران اختصاص می دهد .
FAT 32 :
در این نوع Partition  هیچگونه امکان کد گذاری , فشرده سازی و تخصیص فضا در هارد دیسک وجود ندارد و کاربر فقط می تواند FILE یا FOLDR خود را به اشتراک بگذارد .
 عامل مهم دیگر اندازه یک فایل میباشد فایلهای فیلم AVI  در WIN 98  نمی تواند فراتر از ۴٫۸ GB باشد ولی در WIN 2000 یک فایل AVI تا حد ۱۲ ترابایت گنجایش خواهد داشت . یعنی اگر کارت VIDEO خود را در سیستم عامل WIN 98 نصب کرده اید ضبط فایلهای AVI  شما کمتر از ۱۸ دقیقه خواهد بود ولی اگر کارت خود را تحت سیستم عامل NT یا WIN 2000  نصب کنید .
ساعتهای متمادی می توانید فیلم AVI رد هارد خود ضبط کنید .
انواع WIN 2000  به اسامی ذیل می باشد .
WIN 2000 PROFESSIONAL                     2 CPU ,
WIN 2000 SERVER                                     4 CPU ,
WIN 2000 ADVANCED SERVER             8 CPU , 8 GB – RAM
WIN 2000 DATA CENTER SERVER       32 CPU , 32 GB – RAM
  تفاوت دیگر WIN 98 , WIN 2000  که بسیار قابل ملاحظه است MULTI THREAD  بودن WIN 2000 می باشد . تحت سیستم WIN 98  که MULTI TASK می باشد شما می توانید چندین برنامه را بار کرده و نتایج آنرا مشاهده کنید . مثلا” INTERNET EXPLORER  را برای مشاهده صفحات WEB  بارکرده , OUT LOOK را برای ارسال MAIL خود را باز کرده و درضمن MEDIA PLAYER موسیقی مورد علاقه شما را پخش کند .
حال اگر یکی از برنامه ها بهر علتی HANG کند کل سیستم عامل با اختلال در عملکرد خود مواجه خواهد شد .
اما این مکانیزم در WIN 2000 بهینه شده که هربرنامه به چندین رشته یا THREAD تقسیم میشود سیستم عامل برای هر برنامه بار شده مدت زمانی را اختصاص می دهد اگر برنامه مزبور عمل کرد , به برنامه دیگر امکان داده و این کار ادامه می یابد . حال اگریکی از برنامه ها بهر علت قطع یا HANG شود .کنترل را از برنامه گرفته چند میلی ثانیه دیگر بدان برنامه اجازه جوابدهی می دهد این عمل ۳ بار انجام می شود اگر سیستم عامل جوابی از برنامه نگرفت آن برنامه را کاملا” از رده خارج می کند تا بقیه برنامه ها به عمل دقیق خود پاسخ دهند .
روش دیگر فشاردادن CTRL – ALT – DEL  یا رجوع به TASK MANAGER و با مشاهده لیست برنامه هایی که درحال کار هستند یک یا چند برنامه مشکل دار را از لیست کاری حذف می کنیم .

 PERFORMANCE OPTIONS
تفاوت دیگر مهم WIN 2000 گزینه بالاست که عملکرد سیستم عامل را بدو بخش APPLICATION  و BACK GROUND SERVICES تبدیل می کند . کار بر میتواند PRIORITY یا ارجحیت کاری سیستم عامل را به APPLICATION  ارتقاع دهد این عمل باعث می شود مثلا” وقت و توان بیشتری از CPU برای برنامه PHOTOSHOP لحاظ شود با اقدامات صحیح  میتوان سرعت RENDER یک برنامه کاربردی را تا صددرصد افزایش داد .
اکثر کاربران گرافیکی و ویدیویی با دانش بالا می توانند سرعت و کارکرد سیستم خود را براحتی کنترل کنند بدون صدمه زدن به کیفیت طراحی و پروژه های خود .

 STORAGE TYPES
 WIN 98  قدرت بکارگیری از BASIC STORAGE را دارد . ولی تحت WIN 2000 می توان هارد دیسک را با فرمت NTFS به شکلهای مختلف بر طبق نیاز تنظیم کرد .همانطور که می دانید هر کار بر ویدیویی بیش از هر چیز به یک کارت ویدیویی کارآمد و سریع نیاز دارد ولی در ضمن احتیاج به یک یا چند هارد دیسک با حجم بالا برای ضبط و تدوین فایلهای عکس , فیلم و صدا نیاز دارد .
حال اگر هارد شما بهر علتی خراب شود شما هیچگونه دسترسی به اطلاعات مهم خود ندارید ولی اگر می توانستید از هارد خود نمونه ایی جداگانه داشته باشید) MIRROR   (  می توانستید به تعهدات و قرارداد خود عمل کنید . بهمین دلیل لازم است به انواع فرمتهای DYNAMIC STOROGE بپردازیم .
 
DYNAMIC STOROGE
SPANNED VOLUME
 دراین نوع Partition  از فضای هارد های مختلف برای ایجاد یک VOLUME استفاده می کنند . مثلا” اگر میخواهید فایل حجیمی از ویدیو داشته باشید می توانید چندین هارد را به صورت SPANNED فرمت کنید عملا” از ۳۲ هارد مختلف برای تشکیل یک SPANNED VOLUME میتوان بهره برد این VOLUME در SERVER های ویدیو کاربری فراوانی دارد اگر یک شبکه تلویزیونی بخواهد فایلهای ویدیویی خود را در اختیار کاربران و طراحان خود قرار دهد بهتراست بجای دهها Partition از یک Partition که حداکثر از ۳۲ هارد مختلف تشکیل شده استفاده کند .
 
MIRRORED VOLUME
 
هرطراح گرافیکی و ویدیویی نگران پروژه های خود است حال اگر هارد دیسک خود را بهر علتی از دست دهد صدها ساعت کار خود را از دست داده است بهمین دلیل هارد دیگر را بصورت آینه وار (MIRROR) هارد اول قرار میدهند و سیستم عامل تمام اطلاعات هارد اول را در هارد دوم ( جهت امنیت ) قرار دهد .
 STRIPPED VOLUME :
 یک کار بر میتواند ۲ , ۳ , ۴  هارد را بصورت STRIPPED ببندد این باعث می شود مثلا” حرف ABAS
S     A     B     A
HARD 3     HARD 2     HARD 1     HARD 0
  بصورت بالا وارد هارد دیسکها میشود یعنی با هر INT چهار حرف بجای یک حرف وارد هارد میشود این عمل یا TransFer Rate سرعت نقل و انتقال اطلاعات را تا حد غیر قابل تصوری افزایش می دهد .
یعنی در حالتی که دو هارد را Stripp کرده ایم سرعت نقل و انتقال ۳ برابر و اگر ۳ هارد را Stripp کنیم سرعت نقل وانتقال داده ها ۷ برابر و اگر ۴ هارد را Stripp کنیم تا ۱۶ برابر سرعت افزایش می یابد . این نوع Volume  را در اصطلاح Raid نیز می نامند .
بیاد داشته باشیم که ۳ هارد IDE بسیار با صرفه تر از یک هارد SCSI ظرفیت بالاست این ترفند به طراح ویدیویی امکان می دهد با هزینه کمتر به سرعتهای نزدیک SCSI دسترسی پیدا کرده و پروژه خود را سریعتر به پایان برساند چون می دانیم پروژه ویدیویی ساعت Render نیاز دارد .
 از دیگر امکانات NTFS Partition  حقوق و اجازه های مختلف یک فایل یا کاربر است به شرح ذیل :
Take Ownership
Read , Write , Share , Encryption , Delete  Folder , Append Data ,…….
چنین حق و اجازه ای در Fat 32 = Partition امکان پذیر نیست .
از دیگر امکان Quality of service win 2000 server امکان Q O S  میباشد .
با این سرویس یک مدیر شبکه می تواند پهنای باند اختصاص داده شده برای هر APPLICATION را تغییر دهد .
 2000 Clustering Services
با گسترش شبکه ها  اینترنت و افزایش Server  ها داشتن یک Server بصورت پشتیبان ضروری است .
 تمهیداتی برای تنظیم کامپیوتر و BIOS  جهت Video Editing

 FULL OVERLAY
۱-    امکان سخت افزاری مختص کارت گرافیک میباشد که به شما اجازه می دهد هنگام ضبط فیلم توسط کارت Video Capture بتوانید فیلم خود را بصورت روان بر روی مانیتورخود مشاهده کنید نام کارتهایی با چنین مشخصات را در ذیل ارائه می دهیم .
S3 Savage , SIS 305 , MX 200 , MX 400 ,  Mercury MX-200 , ATI  Radeon , …….
 ENABLE DMA
 
۲-    برای اینکه سرعت انتقال اطلاعات هارد شما افزایش باید Cach هارد را فعال کنید برای این کار به بخش زیر توجه کنید .
 SYSTEM > DEVICE MANAGR > DISK DRIVER > DISK TYPE 47 > PRO PERTIES >  DMA
 -3 Conductor 80 Cables
این نوع کابلهای IDE ریزتر و ظریفتر می باشد و مخصوص هارد های سریع
 IDE امروز طراحی شده اند که ATA 100 , ATA 133  یا بالاترهستند جهت کانکترها و رنگ آنها بسیار مهم است .
سمت قرمز یا آبی به روی مادربرد IDE وصل میشود سمت سیاه به HARD PRIMARY و سمت طوسی به CD ROM  یا HARD  SLAVE اگر رنگها را رعایت نکنید امکان دسترسی به سرعتهای بالای هارد را سیستم نخواهد داشت .
 نوع CPU , RAM
 اگر از CPU PENT VI  استفاده می کنید حتما” از DDR RAM  بجای SD RAM  بهره برداری کنید و اگر CPU سیستم شما Alhlon است نیز از همین طرفند استفاده کنید .
علت اصلی FSB  یا Front Side BUS  است متوجه باشید Alhlon با سرعت ۲۶۶ mhz  می باشد و باعث می شود RAM  با دو برابر سرعت CPU یعنی  266XZ = 532 MHZ کار کند اگر Athlon را در سیستمی SD RAM 133 MHZ قراردهید خود بخود سرعت CPU شما خود را با FSB=133  مطابقت خواهد داد .
تکنولوژی DVD , CDROM
مشخصات DVD ROM  طوری است که با صنعت امروزین سازگارتر است برای مثال هر DVD ROM با مشخصات ۶ کانال Audio تولید میشود که شامل :
یک کانال صدای مرکزی گفتگو
یک کانال صدای موسیقی سمت چپ جلو
یک کانال صدای موسیقی سمت راست جلو
یک کانال صدای موسیقی سمت چپ عقب
یک کانال صدای موسیقی سمت راست عقب
 انواع DVD  ها بشرح زیر هستند :
ظرفیت ۴٫۷ GB  با DVD -5
دو لایه یک طرف ۸٫۵ GB  با DVD -9
دو طرف یک لایه ۹٫۴ GB  با DVD-10
دو طرف دو لایه ۱۸٫۷ GB  با DVD-18
 MPEG 1
 دراین روش فریم اول را توسط الگوریتم های ریاضی ضبط می کنند و آن فریم را به بلوکهای  256= 16*16  تبدیل می کنند در فریم های ۲ تا ۲۵ تغییرات بلوکها ضبط می شود یعنی اگر در ۵ بلوک حرکتی حادث شده فقط ۵ بلوک ضبط شده و ۲۵۱ بلوک اطلاعاتشان را از فریم اول اتخاذ می کنند این عمل صرفه جویی در حجم اطلاعات شده و حجم فیلم را ۲۵ تا ۳۰ برابر کمتر از فایل AVI  خواهد نمود فرمتهای۲۸۸ * MPEG1    PAL    352 و ۲۴۰ *       NTSC   350
اندازه دارند پس از اینکه فیلم VHS  را به این اندازه و فرمت در هارد خود ثبت کردید از طریق نرم افزارهای CDRW  مثل NERO یا WIN ON CD فایل را تبدیل به VCD می کنید بهتراست برای بالابودن کیفیت VCD سرعت CDRW  را معادل ۴X یا کمتر قراردهید و گرنه فیلم شما حالت شطرنجی خواهد داشت .
  MP3
 فرمت جدید صداست که مایکروسافت از زمان تولید WIN 98 از آن حمایت کرده است نرم افزارReal Player , Shock Wave و MS NET SHOW نیز از MP3 حمایت می کنند MP3 را میتوان با خصوصیت ذیل محاسبه کرد .
۱۶x2x44/1×10/1000 =1/4 Mb/s = 2 برابر پهنای باند ۱۶bit samples x
با استفاده از تکنولوژی MP3 حجم فایل صدا ۱۲ برابر کمترمیشود بدون آنکه کیفیت صدا را به Mono 22KHZ کاهش  داده باشیم سه نوع MP3  با خصوصیات ذیل ارائه شده است .
میزان فشرده گی
۱:۴                                 layer 1                                   384  kbps
۱:۶ ….. 1:8                    layer 2                                   256 …… 192 kbps
۱:۱۰ ….1:12                  layer 3                                   128 …… 112 kbps
  جدول زیر گویای انواع فرمتهای و کیفیت صدا می باشد
 
Reduction Ratio     Bitrate     Mode     Bandwidth     Sound Quality
 96برابرفشرده شده ۱ : ۹۶     8 Kbps     Mono     2.5 KHZ     Tele phone sound
۴۸  برابر فشرده شده  48 : 1     16 Kbps     Mono     4.5 KHZ     Better than short wave
۲۴ : ۱     32 Kbps     Mono     7.5 KHZ     Better than AM Radio
۲۶….. 24 : 1     56…6Kbps     STEREO     11  KHZ     FM Radio
۱۶ : ۱     96 Kbps     STEREO     15  KHZ     NEAR CD
۱۴ ….. 12 : 1     112 ….. 128     STEREO     > 15 KHZ     CD
 
     MPEG 2
 فرمت MPEG 1  اگر حجم بسیار اندکی دارد و قابلیت ضبط ۸۰ دقیقه فیلم را روی یک CD معادل ۷۰۰MB را داراست اما از کیفیت خوبی برخودار نسبت بهمین دلیل استودیوهای سینمایی بفکر تدوین فرمتی با قابلیت فشرده سازی و کد گذاری افتادند .
فرمت MPEG2 در اندازه تمام صفحه و کیفیت سینمایی است و اگر تولید کننده بخواهید قادر خواهد بود امکان کپی کردن آنرااز دیگران سلب کند MPEG2  در ۴ لایه مختلف طراحی شده است جدول زیر خواص هر یک را نمایش می دهد .
 
نکات مهم     ماکزیمم Bit Rate     اندازه فریم     LEVEL
کیفیت نوار فیلم و CIF     4   Mb/s     288*352
۲۴۰*۳۵۲     LOW
ITU – R 601
استودیوی تلویزیونی     15   Mb/s     576*720
۴۸۰*۷۲۰     MAIN
HDTV     60    Mb/s     1152*1440
۱۰۸۰*۱۴۴۰     High 1440
 
SMPTE     80    Mb/s     1152*1920
۱۰۸۰*۱۹۲۰     High
  MPEG4
  این فرمت نوعی فرمت MPEG2  است که قابلیت ENCODE شدن و رمزگذاری کردن دارد .
شبکه های تلویزیونی چون ESPN , MTV , TNT  همگی با فرمت MPEG2 اطلاعات را به ماهواره می فرستند حالا اگر شبکه خاصی بخواهد مطمئن شود که بینندگان با ابزارهای Scrambling نتوانند به این شبکه دسترسی بیابند . باید از فرمت MPEG4  استفاده کنند . سرعت انتقال اطلاعات برای MPEG4   که حدود ۲ kb/s میباشد که برای استفاده بر روی اینترنت یا شبکه lan  ایده آل است .
  DVD
 فرمت جدیدی که هالیود طراحی کرد قابلیتهای بیشماری دارد که در ذیل آمده است .
۱-    توانایی ضبط تا ۲ ساعت فیلم دیجیتال و تا ۸ ساعت VCD روی DVD های دولایه و دو طرفه
۲-    قابلیت Wide Screen
۳-    دارای ۸ لایه مخصوص صدا بهمراه ۸ کانال هر کدام یا ۶۴ کانال صوتی
۴-    قابلیت تغییر زاویه دید دوربین تا Camera angle 9
۵-    قابلیت Menu و Interactive  بودن برای بازیهای DVD
۶-    قایلیت کنترل توسط والدین Parental Lock
۷-    چند زبانه Multi Lingual
در سال ۲۰۰۰ حدود ۴۶  میلیون DVD Player درسطح جهان بفروش رسید که ۸/۵ میلیون آن در امریکا بود .
فرمت DVD برای مناطق مختلف دنیا CODE خاص اخلاقی اختصاص داده چون فیلم ها را با اخلاق آن منطقه باید تدوین نمود کدهای DVD بشرح ذیل هستند . 
کشور ها                                                                                                           شماره کد
US , CANADE     1
JAPAN , EUROPE , S.AFRICA , ME     2
SOUTH ASIA     3
AUSTRALIA     4
CHINN     5
رزرو شده     6
برای کشتی ها تفریحی و هواپیماها     7
  روشهای ضدکپی در DVD
 DTCP :   Digital  Transmission  Content   Protection
 یکی از علل تولید DVD توسط هالیود این بود که تولید کننده های VCD نمی توانستند از تولید خود محافظت کنند هر کار بر ساده ای با داشتن یک Writer  می تواند فیلم آنها را کپی کند هدف از روش های ضدکپی DVD که بر روی هر دیسک DVD  لحاظ شده غیر ممکن ساختن کپی فیلم ها و موسیقی هاست .
 DTCP
 روش DTCP  روش ابداعی Intel , sony , Hitachi , matsushita  میباشد دراین روش دستگاه DVD Player و Digital TV یکسری Code های رمزی رد و بدل می کنند اگر دیسک DVD شما کپی شده باشد اعداد کد اشتباه خواهد بود پس امکان نمایش روی تلویزیون دیجیتال نخواهد داشت اگر اعداد که تائید شد شما براحتی Authenticate شده و فیلم dvd خود را خواهید دید .
DVD Player –à Digital TV
Encrypt             Decrypt
 CSS ( Content Scrambling System )
 این متد توسط MATSUSHITA  و TOSHIBA طراحی شده هر دیسک DVD که با CSS فرمت شده باشد ۴۰۰ عدد یا Key رمز دارد که با مدار DVD Drive ارتباط بر قرار کرده قانون encryption را بوجود می آورند اگر چنین دیسک DVD دارید باید کارت گرافیک شما قدرت decrypt کردن آنرا داشته باشد .
 DVD AUDIO
 دراین روش یک Signal  صدای مخصوص روی دیسک صدای DVD حک میشود اگر دیسک را کپی کنید عدم وجود این Signal  باعث می شود هیچگونه موسیقی پخش نشود .
 SACD  SPEC
 CD هایی دو لایه هستند که SONY , PHILIPS  طراحی کرده اند که شامل لایه های DVD , CD  میباشد .

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار

    آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار ۱٫۳۳/۵ (۲۶٫۶۷%) ۳ امتیازs موضوع : آموزش های عمومی برای ورود به بازار کار   کسب مهارت برای ورود به بازار کار امروز در تک بوک میخواهیم سایتی رو به شما معرفی کنیم که میتونید توش […]

    ترفندهای جدید در پاورپوینت

    ترفندهای جدید در پاورپوینت ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز PowerPoint ابزاری ساده و پرکاربرد برای ارائه کنفرانس، سخنرانی و تحقیقات است و با امکاناتی که روز به روز به آن افزوده میشود، کار با این ابزار ساده تر از گذشته شده است.

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰

    ۱۱ روش آوردن کنترل پنل در ویندوز ۱۰ ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز تمام قسمت های ویندوز ۱۰ بهینه شده است از ابزارها گرفته تا قسمت هایی که مربوط به تنظیمات این سیستم عامل می باشد.

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰

    ۱۱ امتیاز برای مهاجرت به ویندوز ۱۰/ با عرضه ویندوز ۱۰ بررسی امکانات و ویژگی‌های آن آغاز شده است. اگر چه این ویندوز به علت برخی قابلیت هایش از توانمندی بیشتری برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران برخوردار است، اما مزایای زیادی هم دارد.

    ۳ راه برای حفظ محتویات حافظه فلش مموری

    اندازه مناسب و قابل حمل بودن سیستم‌عامل‌های مختلف، حافظه فلش مموری را به دستگاهی بسیار پرکاربرد برای انتقال اطلاعات تبدیل می‎کند.

    شناخت ۱۰ ویروس مخرب رایانه ای

    همزمان با افزایش بدافزارها، کرم‏های اینترنتی و تروجان‏ها، هکرها و سارقان اطلاعات همواره به دنبال راههایی به منظور سرقت اطلاعات و دسترسی به حسابهای بانکی و گاهی بوجود آوردن اختلالات الکترونیکی بوده ‏اند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi