جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

جاذبه های کیش

403

بازدید

جاذبه های کیش

سفر به کیش برایم یه خاطره قشنگه، قشنگی که همیشه تو خاطرم میمونه. وقتی برای اولین بار به کیش سفر می کردم، تصویر روشنی از این جزیره مرجانی نداشتم. از دیگران راجع به بازارهای بزرگ و مراکز خرید آن چیزهایی شنیده بودم وای شنیدن هیچگاه جای دیدن را نخواهد گرفت.موجهای زیبای سواحل مرجانی و آرامش ساحل زیبای آن را باید لمس کرد.
جزیره کیش از نظر جغرافیایی در ۱۸ کیلومتری کرانه جنوبی ایران واقع شده است و بیش از ۱۷ هزار نفر جمعیت دارد. انتخاب کیش به عنوان منطقه آزاد و برخورداری سرمایه گذاران از معافیت گمرکی و دیگر قوانین حاکم بر مناطق آزاد این جزیره را به منطقه ای جذاب برای فعالیتهای اقتصادی تبدل کرده است.. جهانگردی و بازرگانی مهمترین فعالیت اقتصادی کیش را تشکیل می دهد. با وجود بازارهای کوچک و بزرگ، مراکز مناسب اقامتی و انواع امکانات تفریحی، باعث شده است که سالانه پذیرای حدود یک میلیون نفر مسافر باشد.
مساحت جزیره حدود ۹۰ کیلومتر مربع و فاصله هوایی آن تا بندرعباس ۲۴۰ کیلومتر، تا تهران ۱۰۵۰ و تا دبی ۲۰۰ کیلومتر می باشد. از نظر آب و هوایی می توان آب و هوای آن را گرم و مرطوب به شمار آورد. بطور متوسط دمای سالانه آن ۲۷ درجه سانتیگراد و متوسط میزان بارندگی در سال ۱۹۰میلیمتر است که البته میزان بارندگی در آن مانند سایر نقاط خلیج فارس کم و متغیر می باشد.
جزیره کیش جاذبه های بسیاری در خود جای داده که اگرچه طبیعت آن جزو جاذبه های گردشگری آن به شمار می آید اما بافت شهری و نحوه طراحی بازارها و مراکز خرید نیز این زیبایی را دو چندان کرده است. وقتی در شب در ساحا نیلگون خلیج فارس قدم می زنی، درخشش چراغهای پاساژها و ستارگان درخشان با هم آسمان جزیره را نورباران کرده اند.
یکی از زیباترین مناطقی که در این جزیره نظر گردشگران را به خود جلب می کند سواحل مرجانی است که در نوار ساحل مشرف به بازار مرجان قرار دارد. در منطقه ای وسیع به دلیل نزدیک بودن به بستر کم عمق مرجانی دریا، سنگهای مرجانی سر از آب بیرون آورده اند و پناهگاهی برای ماهیان کوچک و چشم اندازی برای گردشگران درست کرده اند.
مسافران به ساحل مرجانی می آیند و در آلاچیق های زیبایی که در ساحل طراحی شده است به استراحت می پردازند و به صدای موجهای خروشان که به شدت به سنگهای مرجانی برخورد می کنند و در ساحل آرام می گیرند گوش فرا می دهند.
صدایی که از این برخورد ایجاد می شود واقعاً ارامش بخش است. چشمهایتان را ببندید و نسیم خنکی که به صورتتان برخورد می کند را احساس کنید.
در سواحل غربی جزیره جسمی ساخته دست انسان و  طبیعت را می بینیم. کوهی از آهن و چوب، آنچنان در بستر ساحل جای گرفته که گویی جزئی از جوهر وجودی آن شده است، انگار که از ابتدا در آنجا حضور داشته است. کشتی یونانی که به نام کولااف معروف است در یکی از روزهای سال ۱۳۴۵ در این ساحل به گل نشسته و  سالهاست که جزایری تزئین و تماشای گردشگران کاری از آن برنمی آید و در هنگام غروب منظره زیبایی از خود می سازد.
از دیگر مناطق گردشگری که می توان به ان اشاره کرد، موزه شگفتی های جهان آفرینش است که یکی از بزرگترین آکواریومهای خاورمیانه است که با ظرفیت ۵۰ هزار لیتری مخصوص کوسه ها و ماهیان بزرک خلیج فارس و آکواریوم ۲۰ هزار لیتری مخصوص آبهای شیرین یک مجموعه منحصر بفرد از آفریده های خداوند را در خود جای داده است. انواع و اقسام ماهیان تزئینی و رنگارنگ و همچنین پرندگان و مارهای مختلف از سراسر دنیا جمع شده اند و در اینجا قرار گرفته اند تا محلی باشند برای تماشای گردشگران. یکی از مکانهای جزیره که خیلی مورد توجه کودکان قرار دارد پارک دلفین است که اگر چه پارکهای بسیار زیادی در این جزیره وجود دارد اما این پارک به دلیل حضور دلفین های بازیگوش منحصر بفرد شده است. دلفین های زیبا با پوست براق خود از میان حلقه های فلزی عبور می نمایند و توپهای پلاستیکی را با دهان خود به این طرف و ان طرف پرتاب می کنند و لحظات مفرهی را برای کودمان قراهم می کنند. تا کنون هزاران نخل در این پارک کاشته شده و پروژه های مختلفی از قبیل مزه پروانه، پرنده های نادر و دیدنی، دنیای ارکیده، کاکتوس، باغ ابریشم، آکواریوم زیردریایی، جنگل بارانهای مصنوعی و کوه آتشفشان دردست ساخت و طرحی است و بزودی به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
وقتی در کیش قدم می زنیم بدلیل وجود ساختمانهای مدرن و نوساز و وجود هتلها و  پارکهایی که همه در دو دهه اخیر ساخته شده اند حس می کنیم که این شهر شهری است مدرن و بدون پیشینه تاریخی. عموماً وقتی بناهای تاریخی که در این شهر وجود دارد را می بینیم پی به گذشته طولانی که این جزیره در خود دارد ، می بریم.
در گذشته های دور بومیان جزیره برای استفاده از آب شیرین سه رشته قنات و آب انبار ساخته بودند که ذخیره آب آن از طریق بارانهای فصلی تأمین می شد که هنوز با گذشت سالیان سال هنوز هم پابرجاست و خاطره ای است از روزهای دور.وقتی در پیچ و تاب این تونل زیرزمینی قدم می زنیم، به یاد انسانهایی هستیم که با تجمع مشکاهای فراوان و با داشتن امکانات اولیه خود این بناها را ساخته اند. یک مجموعه تفریحی زیبا که خود به شهر زیرزمینی هم معروف است و اگر چه رستورانها و فروشگاههای صنایع دستی به تازگی در ان برپا شده است ولی وجود این فروشگاهها باعث از بین رفتن قدمت تاریخی ان نشده است.
پس از دیدار از اماکن تاریخی سفری می کنیم به اعماق دریا. شنا کردن در زیر اب و اشنایی با دنیای ناشناخته زیر دریا از تفریحاتی است که می توانید ان را در کیش تجربه کنید. وجود مرجانهای زیبا و انواع و اقسام ماهیهای رنگارنگ در زیر آب که فضای تماشایی و کاملاً متفاوت را ساخته است. آموزش غواصی بسیار مورد توجه گردشگران است که به آن توجه شده است. در انتهای سفر احساس سبکبالی خاصی می کنیم و با ک.له باری از رهاوردهایی که در دست داریم عزم سفر می کنیم و به دیار و کاشانه خود باز می گردیم. موقع بازگشت سرزمین کیش برایم ناشناخته نیست بلکه برایم آشناست؛ یک آشنای دوست داشتنی پر از خاطرات خوب.
 
امیدواریم یک روز با هم به انجا سفر کنیم.
 
                                             

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب طاق

    دانلود کتاب طاق ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۶ امتیازs کتاب ” طاق روستایی در دامنکوه دامغان” در ۱۷۴ صفحه وزیری تهیه شده است که ۱۲ صفحه پایانی آن شامل تصاویری رنگی از روستا می باشد .

    معرفی شهر تاریخی زرقان

    معرفی شهر تاریخی زرقان ۴٫۲۵/۵ (۸۵٫۰۰%) ۴ امتیازs معرفی شهر تاریخی زرقان/ معرفی شهر تاریخی زرقان/ معرفی اجمالی بخش زرقان: بخش زرقان یکی از بخش‌های ۵ گانه شهرستان شیراز می‌باشد. مرکز آن شهر زرقان است که در ۲۵ کیلومتری شیراز واقع شده است (نزدیک‌ترین […]

    چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا

    چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز     چشم اندازهای شگفت انگیز دنیا دنیا پر از مکان ها و دیدنی های باورنکردنی ، اما واقعی است. این مکان ها آن قدر جالب و شگفت انگیز هستند که می توانند توجه هر […]

    مقاله جزایر ایرانی خلیج فارس

        وقتی در اکثر نقاط کشور مردم از برف و سرما در مضیقه قرار می گیرند، بیشتر جزایر خلیج فارس دوره آب و هوای دلپذیرشان را سپری می کنند. گیاهان و  گل های خاص آن دوره زیبایی و شکوفایی را تجربه می کنند […]

    اطلاعاتی درباره “اورست”

    قله اورست با ارتفاع ۸۸۴۸ متر از سطح دریا ، بلندترین نقطه زمین محسوب میشود . این کوه که در جنوب قاره آسیا در بخش های مرزی نپال و چین بوده ، یکی از قله های رشته کوه هیمالیاست که به بام دنیا نیز […]

    همه چیز در مورد کشور نروژ

    همه چیز در مورد کشور نروژ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همه چیز درباره مهاجرت به بهترین کشور دنیا ! نروژ کشوری در شمال اسکاندیناوی است که از سوی سازمان ملل، عنوان بهترین و بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا را به خود اختصاص داده است.نروژ، […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi