جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

پیشگیری از آسیبهای اجتماعی وخانواده

512

بازدید

طرح همیاران سلامت روان
 طرح همیاران سلامت روان شامل گروههای داوطلب مردمی است که در قالب گروههای همیاری با مبانی و راهکارهای حفظ و ارتقاء بهداشت روانی واجتماعی آشنا شده و با انتقال دانش و نگرش و مهارتهای مربوطه زندگی سالم به بستر زندگی روزمره خود و دیگران گام مهمی در جهت ارتقاء حالات روانی جامعه برمی دارند . برنامه جذب نیروهای همیار و آموزش آنها در استان یزد از سال ۱۳۷۶ آغاز شد که در حال حاضر ۱۶۷۲ نفر همیار در سطح استان در قالب ۱۶ متشکل غیردولتی به ثبت رسیده ودرحال فعالیت هستند .
طرح آموزش زندگی خانواده به زوجهای جوان ( f . L . E ) : آموزش و آماده کردن خانواده ها برای ایفاء نقش و مسئولیت های زندگی قدمتی معادل تاریخ بشری دارد که عمدتاً این نوع ا‚وزشها به شکل سینه به سینه و در سطح خانواده بوده است . صنعتی شدن ، تغییرات سریع اجتماعی ، تغییرات تکنولوژی موجب فشار و در نهایت گسستگی در خانواده می شود . از اینجاست که نیاز به آموزش علمی تر برای تقویت هرچه بیشتر این نهاد مقدس معمول است این طرح از سال ۱۳۸۱ در استان یزد اجرا شد . و همچنان در مرحله ادامه می باشد . هم اکنون بخش عمده هماهنگی های طرح توسط گروههای همیاران و تشکل همیاران انجام می شود . که از ابتدا تا به حال تعداد ۳۵۱ زوج آموزشهای لازم را گذرانده اند . ( پیوست شماره ۴ ) .
طرح آموزش جوانان در آستانه ازدواج :
 هدف از اجرای این طرح افزایش آگاهی جوانان در آستانه ازدواج در رابطه با راهکارهای ازدواج موفق و راههای کسب شناخت قبل از ازدواج است که در شهرستان یزد به صورت آزمایشی در قالب دو گروه ۱۵ نفره اجرا شد .
طرح روانی بهداشتیار مدارس و آموزش مهارتهای زندگی به دانش آموزان :
 از آنجا که اولین ارتباطات اجتماعی بطور جدی تر سن مدرسه آغاز می شود و ارتباط کودک با گروه همسالان و بزرگسالان غیر از والدین شروع می شود و با توجه به اینکه ایشان به عنوان دومین نهاد مهم زندگی کودک پس از خانواده ، فرصتهای ارزشمندی برای رشد فردی و اجتماعی کودک فراهم می سازد و از سوی دیگر مسئله آموزش به دانش آموزان نادیده گرفته شده ، دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی با اجرای دو طرح مذکور با همکاری آموزش و پرورش از سال ۱۳۷۸ سعی نموده تا خلاء موجود را پر کند . این طرح ها از سال تحصیلی ۷۹ ـ ۷۸ تا به حال اجرا شده است .

امار واطلاعات مربوط به طرح ها وبرنامه های امورپیشگیری از آسیبهای اجتماعی:
تعدادهمیارن سلامت روان از سال۷۷ تا به ۸۳:
جمع کل     1383     1382     1381     1380     1379     1378     1377     سال
عنوان
۳۰۵۹     1087     792     450     250     180     200     100     تعداد همیاران

:تعداد زوجهای جوان شرکت کننده در طرح
اموزش مهارتهای زندگی خانواده
از سال ۸۱ تا ۸۳
                   سال
عنوان      1381    1382    1383    جمع کل
تعدادزوجها
     70    135    478    683

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi