جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

قرص های چربی سوز چگونه باعث کاهش وزن می شوند؟

710

بازدید

قرص های چربی سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و براساس این دو ماه باعث افزایش مصرف کالری می شوند.
افدرین (EPHEDRINE) باعث انبساط (باز شدن) ریه ها می شود و بعنوان دارو در بیماری آسم و سرماخوردگی تجویز می شود. این ماده باعث افزایش اکسیژن رسانی به خون می شود. هنگامی که مقدار اکسیژن در خون بیشتر باشد، انرژی بیشتری در سلول ها تولید می شود ، یعنی انرژی بیشتری می سوزد.
همچنین ضربان قلب و فشار خون را افزایش می دهد و باعث گرم شدن بدن در حین ورزش می شود. باعث کاهش اشتها می شود و مانند یک دیورتیک عمل می کند ، یعنی باعث افزایش دفع ادرار می شود……

 اگر شما آسپرین یا یک نوع داروی قلبی یا نوع دیگری از داروی ضد آسم (غیر از افدرین) را مصرف می کنید، یا اینکه نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص های چربی سوز استفاده کنید، زیرا باعث نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می شود.
کافئین به همراه افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می شوند. تحقیقات نشان داده اضافه کردن آسپرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید گرما را بیشتر می کند. هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، شما به طور خودکار انرژی بیشتری می سوزانید.
داروهای چربی سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می شوند ، ولی باید بگویم که بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی دهند. اگر شما آسپرین یا یک نوع داروی قلبی یا نوع دیگری از داروی ضد آسم (غیر از افدرین) را مصرف می کنید، یا اینکه نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص های چربی سوز استفاده کنید، زیرا باعث نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می شود.
پس در مصرف اینگونه داروها احتیاط کنید و از مصرف بی رویه و خودسرانه آنها اجتناب کنید و تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه این داروها را مصرف کنید
 
چربی سوزهای غیر مجاز، کلن بوترول
امروزه با بالا رفتن سطح رفاه در جوامع بشری تناسب اندام نیز گویا به یکی از نیازهای دست اول و انکار ناپذیر بشر بدل گردیده است.
بدن آدمی همواره به فکر روز مبادا بوده و برای اینکه انرژی کافی در انبار مهمات خود داشته و برای اینکه همواره دسترسی به انرژی کافی داشته باشد سهمی از انرژی و سهمی از کالری وارد شده به بدن در طول روز را به صورت چربی در بدن ذخیره کرده و چربی های ذخیره شده در بدن را نیز در ناحیه باسن ها و پهلوها ذخیره می کند.
شدت و آهنگ ذخیره شدن چربی بدن افراد مختلف اعم از زن و مرد یکسان نبوده و شدت چربی سازی بدن افراد مختلف باهم تفاوت هایی را داشته است.
امروزه کم شدن تحرک و کاهش فعالیت های جسمی بشر نیز مزید بر علت شده و موجب شده است تا بدن زمینه فراهم تری برای ساخت و ذخیره کردن چربی در اختیار داشته باشد و موجب شده است تا مشکل چاقی به عنوان یکی از مشکلاتی که سلامت و همچنین تناسب اندام بشر را بر هم زده است مطرح شود.
 روش های مختلفی برای فرار از دست چربی های زاید و برای زدودن این انبارهای انرژی از پهلوها توصیه شده است که از آن جمله می توان به تمرینات هوازی مناسب و رژیم های غذایی اشاره کرد.
رژیم های غذایی کنترل شده میزان کالری وارد شده به بدن را حد معقولی کاهش داده و فعالیت های هوازی نیز موجب افزایش تحرک بدن شده و فعالیت های چربی سوزی بدن را تشدید می کنند.
اما این دو شیوه که اولی مرتبط با تغذیه بوده و دومی نیز مرتبط با تمرین می باشد مکمل هم بوده و به تنهایی کارایی چندانی از خود نشان نداده اند و این در حالی است که به کار بستن این دو باهم نیز عموما از عهده هر کسی بر نمی آید.
از این رو نیز امروزه روش های مختلفی اعم از مجاز و غیر مجاز که برخی از این روش ها نیز جنبه تجارتی و تزئینی داشته و تنها  تنها برای کسب درآمد بوده و کارایی چندانی از خود نشان نمی دهند ابداع شده و به بشریت امروز هدیه شده است!
سونا خشک و بخار
برخی از افراد به غلط تصور می کنند که با اقامت های طولانی مدت در سونا های خشک و بخار می توان بدن را لاغر کرده و از شر چربی های زاید در امان ماند و یا چربی های زاید را از بدن زدود.
اقامت در سونا و حرارت دادن به بدن موجب دفع آب از بدن شده و شاید برای کسانی که باید از فیلتر وزن کشی برای شرکت در مسابقات رد شوند معقول و قابل قبول باشد اما برای کسانی که به دنبال لاغری پایدار بوده و یا به دنبال حذف واقعی چربی از بدن هستند ارزشی نخواهد داشت.
دفع آب از بدن اگر چه موقتا به کم شدن وزن بدن و به کاهش سایز بدن می انجامد اما با نوشیدن چند لیوان آب دوباره به سر وزن سابق بر خواهید گشت.
نتیجه می گیریم که این قبیل روش ها برای تشدید فرایند چربی سوزی و برای رسیدن به تناسب اندام پایدار عملا بی فایده  خواهد بود.
کمر بندهای لاغری
ما اصولا در مبحث لاغری و چربی سوزی مبحثی به نام چربی سوزی موضعی و لاغری موضعی نداریم. یعنی هرگز نمی توان فعالیت های چربی سوزی بدن را در یک قسمت خاص از بدن متمرکز کرد.
اصول کار کمربندهای لاغری بر این پایه استوار بوده است که این کمربندها با دادن حرارت به پهلوها موجب تبخیر آب این ناحیه شده و موقتا موجب کاهش سایز این نقطه از بدن می شوند. مطمئنا با نوشیدن چند لیوان آب و با آبگیری دوباره بدن، این قسمت از بدن نیز دوباره به سایز اولیه خود باز خواهد گشت.
برخی دیگر از این کمربندها نیز به کمک لرزش هایی که در ناحیه ایجاد می کنند موجب شل شدن چربی ها و موجب رانده شدن این بافت های مزاحم به سمت بافت های مجاور شده و موقتا از سایز بدن کم می کنند.
روش کار این کمربندها بر هر پایه ای که استوار باشد این ابزار کمترین تشدیدی در فرایند چربی سوزی واقعی ایجاد نکرده و هرگز موفق به سوزاندن چربی های زاید بدن نمی شوند.
زمانی هم که بدون سوزاندن چربی های زاید قصد رسیدن به تناسب اندام داشته باشیم یقینا نمی توانیم به پایدار بودن و ماندگاری چنین تناسب اندامی که چندان هم محسوس نیست دل ببندیم. 
مکمل ها و قرص ها
امروزه مکمل و قرص های متنوع و گوناگونی را نیز عرضه کرده و مدعی می شوند که این محصولات لاغری پایدار را برای متقاضیان خدمات لاغری به ارمغان آورده و فرد را بی نیاز از ورزش و رژیم های غذایی به تناسب اندام ایده آل خود می رساند.
برخی از این مکمل های غذایی تنها و تنها در صورتی که فرد از رژیم های غذایی و از تمرینات هوازی مناسب بهره گرفته باشد تاثیر بسیار ملایم و خفیفی در تشدید فرایند چربی سوزی از خود نشان می دهند اما در اغلب موارد این قرص ها و مکمل ها که تبلیغات سنگینی نیز مخصوصا در ماهواره ها بر روی آنها انجام می شود عملا تجارتی بوده و کمترین کارایی مثبتی از خود بروز نمی دهند.
زمانی که روش های مجاز جواب نمی دهند!
زمانی که روش های مجاز جوابگوی نیاز فرد نمی شوند به ناچار باید دست به دامن روش های نه چندان مجاز شد. کم نیستند کسانی که امروزه از چربی زاید در بدن خود رنج می برند و برای خلاص شدن از شر این چربی ها نیز به هر دری که می زنند موفقیتی حاصل نمی کنند.
بسیاری از ورزشکاران نیز در دوره های کات که برای تراشیدگی عضلات و برای آب کردن چربی های زاید تلاش می کنند به ناچار از داروهای غیر مجاز نیز در کنار تمرینات هوازی و رژیم های غذایی استفاده می کنند.
از بین داروهای چربی سوزی که تاثیرات به سزایی که در تشدید فرایند چربی سوزی داشته است می توان به داروهایی همانند آمفتامین، افدرین و کلن بوترول و … اشاره کرد.
آمفتامین دارویی روان گردان بود که تا چندین سال قبل برای درمان برخی بیماری های روانی مورد استفاده قرار می گرفت اما چندی است که این دارو حتی از لیست داروهای مورد مصرف در پزشکی و روانپزشکی نیز حذف شده است. این دارو گذشته از اینکه موجب تشدید فرایند چربی سوزی می شد حتی موجب بالا رفتن شدید قدرت تمرکز و موجب افزایش تصاعدی اعتماد به نفس شده و ترس و اضطراب مسابقات را به کلی از بین می برد. این دارو ترس فرد از وزنه را به کلی از بین می برد و به همین دلیل نیز این دارو به شدت مورد استفاده وزنه برداران قرار می گرفت. به دلیل اینکه این دارو امروزه در دسترس وجود ندارد در مورد آن به همین چند جمله بسنده می کنیم.
از دیگر داروهایی که موجب تشدید واقعی چربی سوزی در بدن می شوند می توان به افدرین اشاره کرد. این دارو نیز موجب بالا رفتن متابولیسم بدن شده و چربی های زاید را به خوبی می سوزاند. از زمانی که این دارو در لیست سیاه قرار گرفت و تولید  و مصرف آن در ورزش ممنوع شد مکمل سازانی که تا دیروز این ماده را در ترکیب مکمل های غذایی خود به کار می گرفتند در عزای از دست رفتن این ماده داغدار شده و هرگز جایگزین مناسبی که تاثیری همسان با این دارو داشته باشد را نیافتند و امروزه نیز می بینیم که مکمل های مجاز چربی سوزی در بسیاری از موارد کارایی لازم را از خود نشان نداده اند.
کلن بوترول نیز یکی دیگر از داروهایی است که می توان از آن در تشدید فرایند چربی سوزی استفاده کرد. این دارو که امروزه بیشتر مطرح شده است موضوع اصلی بحث ما در این مقاله خواهد بود و در این مقاله به مکانیسم اثر این دارو بیشتر خواهیم پرداخت.
تحقیقات جدید که در مورد این دارو و در مورد تاثیر آن بر بدن انجام شده است به این نتیجه رسیده است این دارو به واسطه تاثیری که بر سیستم عصبی دارد موجب تشدید فرایند چربی سوزی می شود. این تحقیقات همچنین به یافته های جالبی در مورد این دارو رسیده است که در این مقاله به گوشه هایی از آنها  اشاره خواهیم کرد.
کلن بوترول به دسته داروهای بتا ۲ سمپاتومیمتیک تعلق دارد که با تاثیر بر روی سیستم عصبی انسان موجب تشدید فرایند چربی سوزی می شود.
 این دارو اصولا دارویی چربی سوز بوده و به همین منظور نیز مورد استفاده قرار می گرد اما گفته می شود که مصرف این دارو در طولانی مدت حتی می توان منجر به افزایش حجم توده عضلانی نیز بشود.
زمانی که شما به تمرین با وزنه های سنگین می پردازید نیاز بدن به انرژی و مواد غذایی نیز افزایش می یابد و در صورتی که انرژی و مواد غذایی لازم ار در اختیار بدن قرار ندهید و این کار را در اسرع وقت انجام ندهید بدن با پدیده مخرب کاتابولیسم دست به گریبان بوده و از آهنگ رشد عضلانی نیز کم خواهد شد.
تاثیرات آنابولیکی این دارو را می توان در آنتی کاتابولیک بودن آن دانست. زمانی که به کمک این دارو چربی های زاید بدن را وادار به سوختن می کنید مطمئنا انرژی آزاد شده فراوانی را نیز در بدن خواهید داشت و همین ازدیاد انرژی در بدن موجب می شود تا بدن در دوره های پر تنش تمرینات سنگین و حتی در دوره های بحرانی کات با کمبود انرژی مواجه نشده و کمتر به بافت های عضلانی حمله کند.

 

بدین ترتیب می توان گفت که این دارو از تجزیه شدن پروتئین در عضلات جلوگیری کرده و موجب تشدید آهنگ رشد عضلانی در بدن ورزشکاران می گردد.
در دوره های کات ورزشکارانی که خود را برای مسابقات آماده می کنند به راحتی می توان از این دارو استفاده کرد. مصرف این دارو به کمک استروئیدها و یا به همراه دیگر داروهای چربی سوزی در دوره های کات ورزشکاران حرفه ای و پیشرفته شبه حرفه ای معمول بوده است. این دارو زمانی که در دوره های کات و به همراه T-3، پریموبولان دپو، اکساندرولون یا وینسترول به کار گرفته شود، تاثیرات مثبت جادویی در کاهش میزان چربی زاید در بدن خواهد داشت.
 
T-3
به دسته هورمون های تیروئید انسان تعلق دارد که امروزه به فرم دارو وارد بازار شده است. این دارو نیز تاثیر شگفتی در تشدید فرایند چربی سوزی داشته است.
استروئیدهای چربی سوز
پریموبولان دپو، اکساندرولون و وینسترول نیز استروئیدهای ملایمی هستند که نه تنها موجب تشدید فرایند چربی سازی در بدن نمی شوند بلکه حتی در حفظ حجم و در تشدید فرایند چربی سوزی نیز ورزشکاران را یاری می کنند.
نکته
امروزه نمونه های اصل تمامی این داروها و دیگر داروهای ممنوعه در بازار زیر زمینی دارویی ایران به شدت کمیاب شده است به نوعی که حتی می توان گفت که امروزه نمونه های اصل و با کیفیت این داروها که در کمپانی های معتبر جهانی نیز تولید می شوند در بازار سیاه دارویی ایران نایاب شده است.
زنان به طور طبیعی درصد چربی بدنشان از مردان بیشتر بوده و این امر نیز به دلیل نبود هورمون تستوسترون در بدن افراد و فراوانی هورمون زنانه استروژن در بدن آنها رخ می دهد.
زنان و یا حتی کسانی که مصرف دارو در ورزش را به تازگی شروع کرده باشند، به راحتی از این دارو استفاده کرده و علاوه بر تشدید عضله سازی در بدن، چربی های زاید خود را نیز به آسانی بسوزانند.
ترس از عوارض دارو همواره وجود داشته است اما این دارو استروئید نبوده و خواص شایع و معمول داروهای استروئیدی را نیز از خود نشان نداده است اما با این وجود، این دارو نیز عوارض جانبی خاص خود را در پی خواهد داشت که در این مقاله به گوشه هایی از آنها اشاره خواهیم کرد.
احتیاط
مصرف این دارو و مصرف دیگر داروهای محرک سیستم عصبی برای کسانی که سابقه بیماری های عصبی داشته و دچار اختلالات شدید خواب بوده و به افسردگی های حاد و مزمن روانی گرفتار هستند ممنوع است.
افزایش تدریجی دز مصرف
در مصرف این دارو نیز همواره باید رعایت احتیاط را بکنید. معقول تر آن است که ابتدا از دزهای کمتر و سبک تر شروع کرده و سپس دز مصرف را به تدریج افزایش دهید تا به دز مجاز و به میزان مصرف توصیه شده در روز برسید.
دوره های مصرف این دارو تا جایی که ممکن است باید کوتاه انتخاب شده و در صورت لزوم نیز می توان دوره را دوباره تکرار کرد. در برخی موارد افراد با مصرف این دارو و با مشاهده شدت گرفتن تصاعدی چربی سوزی در بدن خود وسوسه شده و دوره های مصرف را طولانی تر می کنند اما طولانی تر شدن دوره ها نه تنها از تاثیر این دارو در بدن می کاهد بلکه موجب می شود تا فرد با عوارض جانبی مصرف طولانی مدت این داروها نیز دست به گریبان شود.
سازگاری بدن با دارو
سازگاری راز اصلی زنده ماندن موجودات بوده است و انسان و بدن انسان نیز همواره با این موضوع درگیر بوده است. چرا که اگر بدن آدمی قدرت تطابق و سازگاری نداشت همانند نسل دایناسور ها و … تا به حال منقرض شده بود.
همانگونه که بدن آدمی در مدت کوتاهی با هر ماده خارجی و با هر شرایطی که بر بدن تحمیل می کنید سازگاری پیدا می کند به راحتی و در مدت زمان کوتاهی نسبت به این دارو نیز سازگاری پیدا کرده و بدین ترتیب از حساسیت بدن به این دارو کم شده و تاثیر این دارو بر بدن نیز تقلیل پیدا می کند.
استفاده های پزشکی از کلن بوترول
دارو اصولا برای درمان بیماری تولید می شود و این ورزشکاران و همچنین ارائه دهندگان و جویندگان خدمات لاغری و … هستند که از این فرآورده های شیمیایی برای مقاصدی خود استفاده های غیر مجاز نمی کنند.
این دارو نیز همانند تمامی داروها برای درمان بیماری تولید شده است و اصولا داروی گشاد کننده برونش ها بوده و از آن برای مقابله با حملات آسم و برای درمان تنگی نفس که در اثر تنگ شدن برونش ها رخ می دهد استفاده می شود.
رژیم های لاغری همواره طاقت فرسا هستند!
 رژیم های لاغری همواره با مشکلات و سختی های خود همراه بوده است و من به شخصه تاکنون تنها تعداد انگشت شماری را دیده ام که در دوره های سنگین و طاقت فرسای رژیم های غذایی کاهش وزن و لاغری اراده خود را حفظ کرده و با موفقیت کامل رژیم های غذایی خود را تکمیل کرده و به نتیجه رسانده اند.
رژیم های دوران کات نیز تنها برای کسانی که خود در چنین مقاطعی درگیر بوده اند قابل درک خواهد بود.
در رژیم های لاغری می توان از دارو برای تسریع کار چربی سوزی استفاده کرد و در رژیم های لاغری افرادی که پایداری چندانی نداشته و در میانه های راه می برند نیز می توان از این قبیل داروها برای کمک کردن به این افراد سود جست.
عوارض در کنار تاثیرات مثبت
هر دارو و هر ماده شیمیایی که وارد بدن می شود در کنار تاثیرات مثبتی که می توان از آن انتظار داشت حتما تاثیرات منفی و پیامدهای ناگواری را نیز به دنبال خواهد داشت که با رعایت دستور مصرف صحیح و با رعایت احتیاط های لازم می توان از شدت تاثیر منفی این داروها و این ترکیبات شیمیایی در بدن کم کرده و در عوض تاثیرات مثبت آنها را تشدید نمود.
این دارو نیز همانند تمامی داروهای مصنوع دست بشر عوارضی را به دنبال داشته است. این دارو با تاثیری که بر سیستم عصب مرکزی بدن می گذارد منشاء آثار مثبتی در بدن شده است ولی عوارضی را نیز در پی داشته است که به گوشه ای از این عوارض اشاره می کنیم:
•      لرزش دست ها،
 این عارضه در اثر تحریک سیستم عصبی دیده می شود. لرزش دست ها که در برخی موارد آن را رعشه نیز می نامند عارضه ماندگاری نبوده و با پایین رفتن سطح سرمی دارو در خون و با برگشت بدن به حالت طبیعی به خودی خود از بین می رود.
•       بی خوابی،
 اختلالات خواب از پیامدهای منفی زندگی ماشینی بوده است و امروزه به ندرت کسانی را می توان یافت که به طور طبیعی از ابن عارضه در امان مانده باشند. داروهایی که تاثیر این چنینی بر سیستم عصبی دارند موجب بروز اختلالات خواب شده و بی خوابی طبیعی بشر را تقویت و تشدید می کنند. به دلیل اینکه این دارو و همچنین دیگر داروهای چربی سو.ز و حتی مکمل های تشدید کننده سوخت و ساز چربی ها موجب بروز اختلالات خواب می شوند ترجیحا این موارد را نباید در نزدیکی ساعات خواب مصرف نمود.
•       تعرق شدید،
 تعرق شدید نیز از دیگر پیامدهای نه چندان گوارای این دارو بوده است. این عارضه اگر چه عارضه ای چندان حاد نبوده و سلامتی آدمی را مختل نمی کند اما به نوبه خود مشکلاتی را برای انسان به وجود آورده است که از آن جمله می توان به بالا رفتن دز مصرف ادکلن اشاره کرد!
•       افزایش فشار خون،
شاید خطرناک ترین و در عین حال جدی ترین عارضه این دارو افزایش فشار خون باشد. به همین دلیل نیز گفته می شود کسانی که با عارضه فشار خون بالا دست به گریبان هستند نباید از این دارو استفاده کنند و کسانی که خود را مستعد ابتلا به این عارضه دانسته و فشار خون متعادلی ندارند باید با مصرف این دارو به طور مداوم فشار خون خود را کنترل کنند. بالا رف۶تن فشار خون بسیار خطرناک بوده و حتی در برخی موارد منجر به خونریزی های مغزی نیز شده است.
•       حالت تهوع و استفراغ،
 این عارضه نیز در بین کسانی که از این دارو استفاده کرده اند دیده شده است. در برخی موارد این عارضه در همان نخستین روزهای مصرف دارو دیده شده و با گذشت زمان و با عادت کردن نسبی بدن به این دارو این عارضه نیز به خودی خود از بین می رود. در برخی موارد نیز این عارضه از افزایش ناگهانی دز مصرف منشاء می گیرد.
 نکته
هر کدام ار  این عوارض حتی گاه ممکن است با همان اولین دزی که انسان مصرف می کند نیز در بدن بروز کند.
فرم های مختلف دارویی
علاوه بر فرم قرص این دارو که امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد فرم شربت و تزریقی این دارو نیز ساخته و عرضه شده است اما ورزشکاران و یا متقاضیان خدمات لاغری اغلب از قرص های این دارو استفاده می کنند.
دز مصرف
دز موثر و مناسب مصرف این دارو برای افراد مختلف متفاوت بوده و هر فرد بسته به میزان حساسیت بدن به این دارو می تواند به مرور زمان و با امتحان کردن دزهای پایین تر و با افزایش تدریجی دز مصرف، به دز مناسب و مطلوب برسند.
 اما با این وجود دز مصرف متوسط این دارو را می توان ۲ الی ۸ قرص در روز توصیه کرد. با مصرف این دارو، فرد احساس گرمای شدیدی می کند. تاثیر این دارو در بدن حتی گاه تا ۳ الی ۶ هفته ادامه می یابد.
این دارو علاوه بر کلن بوترول به اسامی تجارتی گوناگون دیگر نیز به بازار عرضه می شود که از آن جمله می توان به این موارد اشاره کرد:
•  Monores به صورت قرص های ۲۰ میلی گرمی و در بسته های ۳۰ تایی
•   Spiropent به صورت قرص های ۲۰ میلی گرمی و در بسته های ۳۰ تایی
•   Bolgarian به صورت قرص های ۲۰ میلی گرمی و در بسته های ۵۰ تایی
دز متوسط مصرف متوسط و نرمال این دارو در حدود ۲ الی ۸ قرص ۲۰ میلی گرمی در روز توصیه شده است اما در برخی موارد که ایجاب می کند، مصرف ۴ الی ۱۰ قرص در روز نیز با رعایت احتیاطات لازم توصیه و تجویز شده است.

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن غذا‌هایی که شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارند، می‌توانند ریسک و خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کنند. بدن […]

    جراحان آمریکایی با موفقیت کلیه یک خوک را به یک بیمار پیوند زدند

    برای نخستین بار کلیه یک خوک به انسان پیوند زده شد، آن هم بدون رخ دادن واکنش حاد رد پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن بیمار.

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای: امروزه با پیشرفت اینترنت و دسترسی بسیاری از افراد به آن بسیاری از خرید ها و دریافت خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.سایت هایی وجود دارند که هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند برخی از […]

    اگر غلظت خون دارید بخوانید

    اگر غلظت خون دارید بخوانید ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز درمان قطعی و سریع غلظت خون با چند راهکار ساده را در این مطلب بخوانید. غلظت خون یعنی چه؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟ در حالی که خبرها از واکسن کرونا روز به روز بیشتر می شود و امیدها افزایش می یابد این پرسش مطرح است که چنین واکسنی چه عوارضی دارد؟

    تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف

      عنوان مقاله: تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف       فناوریهای جدید، روشهای کم تهاجمی را برای مبارزه با علائم پیری به ارمغان آورده است. اما موثرترین روشی که باید انتخاب کنید چیست؟ با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi