جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

مسیحیت و کتاب مقدس

519

بازدید

مسیحیت یکی از ادیان الهی است که خداوند  توسط عیسی مسیح به بشریت عطا نمود .مسیحیان را بدین دلیل بدین نام می خوانند که همواره از عیسی مسیح سخن می گوینــد .تولد عیسی منحصر به فرد بود و شاید عجیب ترین تولد تاریخ بشریت .فرشته خداوند بر مریم ظاهر شده گفت :«ای مریم ، ترسان مباش ، زیرا که نزد خدا نعمت یافته و اینــک حامله شده پسری خواهی زاییدو او را عیسی خواهی نامید» (لوقا باب یک آیه سی و یک)
عیسی از این جهت فرزند خــــدا خوانده شد زیرا توسط روح خـــدا حامله گشت و پدر انسانی نداشـــت .عیسی از نظر شخصیتی کاملا شبیه خداست و دارای شخصیت کاملی است، زیرا که او  هرگز گناه نکرد و مطیع پدر آسمانی خود بود
کتاب آسمانی عیسی همان انجیل،  بمعنای خبر خوب  می باشد.
مسلمانان مدعی هستند که کتاب مقدس مسیحیان تحریف شده است و در کتاب انجیل واقعی وعده آمدن پیامبر دیگری به نام محمد داده شده است وبرخی از آنان می گویند که کتاب انجیل برنابا، انجیل واقعی است .
این موضوع از چند نظر قابل بررسی است .اول اینکه فرض کنیم کتاب مقدس تحریف شده باشد این تحریف چگونه و در چه زمانی صورت گرفته و چه آیاتی از این کتاب آسمانی مورد تحریف قرار گرفته است .همانطور که می دانیــــم مسیحیت بسرعت در قرن اول میلادی گسترش یافت،و دامنه جغرافیــایی آن بحدی وسیع گشته بود که چندین ماه طول می کشید تا بتوان به نقاط دور افتاده ای که مسیحیان در آن زندگی می کردند مسافرت نمود.و طبیعتــــــاً مسیحیان اولیه نسبت به کتاب آسمانی خود و حفظ آن بسیار حساس بودند .حال تصور کنید گروهی تمامی کتـــاب های مقدس را در زمانی مشخص جمع آوری کند آن را تحریف نموده و دوباره در اختیار پیروان مسیح قرار دهد بدون آن که کســــی از مومنین واقعی مقاومتـــــــی نماید. در هیج کجای تاریخ از وجود چنین واقعه ای سخنی بمیان نیامده است و چنین کاری اساساً غیر ممکن و محال است.چرا که کتاب آسـمانی هر دینی برای پیروان آن دین بسـیار مقدس است و در مقابل حتی توهین به کتاب مقدس خود شدیداً واکنش نشان می دهند  ، حال تصور کنید کتاب مقدس آنها مورد تحریف قرار گیرد بدون آنکه کسی حتی اعتراضی کند .
مورد دوم که در مورد تحریف کتاب مقدس ما مسیحیان می گویند این است که   انجیل واقعی مسیح وعده آمدن پیامبر دیگری به نام محمد را داده است که این موضوع در کتاب مقدس ما مسیحیان مورد تحریف قرار گرفتــــه است و حذف شده است وبرخی کتابی ساختگی بنام انجیل برنابا  را انجیل واقعی معرفی می کنند.
حال به بررسی این موضوع  می پردازیم :تقریباًدر تمامی ادیان وعده آمدن یک موعود که جهان را  از گنــــــــاه نجات خواهد داد ، داده شده است .و پیروان این ادیان همیشه مشتاقانه منتظر آمدن این موعود هستنــــد .حال فرض کنید کسی مدعی شود آن موعود مورد نظر است ،واکنش پیروان آن دین  چگونه خواهد بود ؟دو حالت متصـــور است ، برخی او را بعنوان موعود مورد نظر قبول می کنند و برخی این ادعا را رد می کنند .و این منطقی نیست که که اساساً نام آن موعود را حذف کنند و اگر عده ای بخواهند مرتکب چنین عملی شوند شدیدا ًمورد اعتراض مومنین واقعی قرار میگیرند ، و منطقاٌ آمدن یک موعود، جزء اصول مهم آن دین گرفته و  حذف آن غیر ممکن می گردد .
اگر در انجیل واقعی آمدن پیامبر دیگری وعده داده شده بود مسیحیــان مشتاقانه منتظر آمدن آن پیامبر می بودند و هرگز نام آن پیامبر را از کتب خود حذف نمی کردند .و اگر عده ای قصد چنین کار قبیحــــی را داشته بودند ،مسیحیان واقعی شدیداً واکنش نشان می داده ، و در نهایت مسیحیت به دو شاخه تقسیــم می گشت  ،که چنین واقعه ای در هیچ جایی از تاریخ ثبت نشده است .همچنان که این اتفاق برای یهودیان معاصر مسیح  اتفاق  افتــــاد .در کتاب مقدس یهودیان وعده آمدن  مسیح داده شده است و وقتی عیسی ظهــــــور کرد یهودیان نام مسیح را از کتاب خود حذف نکردند بلکه مدعی شدند که عیسی مسیح نیست و آنها همچنان منتظر ظهور  مسیح موعود هستند .
و اما در مورد انجیل برنابا که در آن آمدن محمد وعده داده شده است.این کتاب بحدی ساختــــگی است که با خواندن آن هر فرد بی طرفی نسبت به درستی آن شک می کند .فقط برای رد درستی این کتـــاب به مقایسه ای ساده می پردازیم
فرض کنید که کتاب برنابا کتابی درست باشد ،در این کتاب آمده است که عیسی می گوید مسیحی که در کتب عهـــد عتیق وعده آمدن او داده شده من  نیستم بلکه پیامبری بعد از من خواهد آمد بنام محمد که او مسیح موعــــود است.
و اما در قرآن بارها و بارها آمده است که که عیسی همــان مسیح بود .پس یا قرآن درست کفته و یا این کتاب .و اگر از دیدگاه یک مسلمان به این موضوع نگاه کنیم پس برنابا کتاب نادرستـــــی است و قرآن اشتباه نگفته است .با همین یک استدلال ساده به تمام دوستان مسلمانی که انجیل برنابا را انجیل صحیح می دانند می توان نادرستی این کتاب ساختـگی را ثابت نمود.
و اما شواهد تاریخی زیادی وجود دارد که صحت و حقیقت  کتاب مقدس را ثابت می کند.
 شواهد  باستان شناسی که توسط کسانی چون رالیسون و لیارد , اولی,کنیون در مصر ,بابل ,اور ,سوریه و لبنان و اسرائیل کشف شده است قویاً حقیقت تاریخی کتاب مقدس را تاییــــــــــــد می کند .دست نوشته های اقوامی که علیه اسرائیل می جنگیده اند ,حوادث و رسم و رسومات کهن آنهــــا که در کتاب مقدس ذکر شده را تائید می کند با کشف  دست نوشته هـــــای اصلی و قدیمی , تعداد منتقدین کتاب مقدس روز به روز در حال کاهش است .
مهمترین کشف در سال ۱۹۷۴ در دریای سیاه انجام گرفت که مدرکی بسیار ارزشمند برای اثبات درستی کتاب مقدس است .این کشف عبارت از کتاب مقدسی است که قدمت آن به قرن دوم میلادی می رسد . علارغـــــــم قدمت آن , با کتاب مقدس موجود اختلافی ندارد وجز در موارد جزئی که به ترجمه برخی کلمات بر می گردد همان کتــاب مقدسی است که ما در دستان خود داریم و اصول تعالیم انبیا و حقایق تاریخــــــی بدون هیچ تفاوتی تا به امروز بدون تغییر مانده است . حال اگر به درستی کتاب مقدس یقین داریم پس باید به آنچه در آن گفته شده نیز ایمان آوریم .
در یک کلام عصاره کتاب مقدس مسیح است در سراسر کتــــاب مقدس وعده آمدن مسیح و اینکه اوست که سرانجام باعث نجات انسانها می گردد و اوست که با فــــــــدا کردن خود بر صلیب باعث بخشیده شدن  تمامی گناهان ما و همه کسانی که به او ایمان آورده و در نام او تعمید گرفته اند ، خواهد گردید .
دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    فضائل و خواص تلاوت سوره طه

    فضائل و خواص تلاوت سوره طه ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آثار و برکات خواندن سوره طه/ فضیلت و خواص آیات قدرتمند سوره طه : این سوره،اوّلین سوره ای است که ماجرای حضرت موسی علیه السلام را به تفصیل بیان نموده و حدود هشتاد آیه […]

    راه هایی برای کاهش فشار قبر

    راه هایی برای کاهش فشار قبر ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز راه هایی برای کاهش فشار قبر/ چطور فشار قبر کمتری داشته باشیم؟ منظور از مرگ تنها قرار دادن بدن در یک تکه زمین کنده شده نیست بلکه انتقال انسان به عالم برزخ است. اولین […]

    چگونگی خواندن نماز والدین

    خواندن نماز والدین یکی از حقوقیست که والدین چه در زمان حیات و چه پس از وفات شان بر گردن فرزندان خود دارند. این نماز را بخوانید تا هم والدینتان را شاد کنید و هم فرزندانتان بعدها برای خودتان بخوانند.

    چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟

    چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟ ۴٫۱۳/۵ (۸۲٫۵۰%) ۸ امتیازs چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟ در تاریخ آمده است که حضرت ابا عبدالله وقتی لشکر عمربن سعد در روز تاسوعا قصد شروع جنگ […]

    سریع الاجابه ترین دعاها

    سریع الاجابه ترین دعاها ۳٫۸۳/۵ (۷۶٫۶۷%) ۱۲ امتیازs استجابت دعا، مانند هر پدیده‌ی دیگری، قوانین ، آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می‌رسد .

    دعاهای مجرب برای رفع گرفتاری مختلف

    دعاهای مجرب برای رفع گرفتاری مختلف ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs عرفا و بزرگان دین دستورالعمل ها و اذکار مختلفی را پیرامون دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری های دنیوی و سلوکی و نیز برآورده شدن حاجت بیان نموده اند که در ادامه بررسی می […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi