جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چرا خام گیاه خواری

383

بازدید

چرا خام گیاه خواری ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۱۰ امتیازs

 خام گیاه خواری  کلید سلامتی و راز طول عمر انسانها است و این امکان را به  ما می دهد که آنطوری  شایسته  نسل آدم  است  زندگی کنیم .
قدمت انسان به حدود چهار میلیون سال می رسد که بیش از ۳٫۹۵۰٫۰۰۰ سال آن را  بطور عمده خامگیاه خوار بوده است و فقط حدود  پنجاه هزار سال است که با کشف آتش  پخته خواری به تغذیه انسان راه پیدا کرده است و بیش از هفت هزار سال نیست که انسان با یادگیری کشاورزی  و ساکن شدن در کنار کشتزار های خود ،  با اهلی کردن حیوانات به پرورش آنان چهت استفاده از گوشت و شیرشان پرداخت.
 با پختن گیاهان اولین چیز  که از بین می رود آب آن است آن هم با  حدود هشتاد درصد مواد معدنی و ویتامین های محلول درآن  به اضافه اکسیژن موجود در گیاهان و آنزیم های باارزشی که در سوخت ساز بدن و هضم غذا بکار میرود .
 و میدانیم که پیری چیزی جز از دست دادن آنزیم ( مواد آلی )  نیست زیرا  سلولها از تقسیم شدن باز می مانند و سیستم ایمنی بدن ضبعف میشود و در نهایت ذخیره مواد آلی بدن به اتمام می رسد و باز می دانیم که پستانداران بطور طبیعی  هشت برابر دوران بلوغ خود عمر میکنند ولی انسانها بخاطر پخته خواری  حداکثر چهار برابر دوران بلوغ  خود زنده می ماند و ما براحتی روی نیمی از طول عمر خود خط کشیده ایم  .
 برای خام گیاه خوار شدن دلایل مختلفی را می توان  بشرح ذیل عنوان کرد :
–         کاهش  ریسک  ابتلا  شدن به بیماریهای مختلف و در نتیجه افزایش سلامتی .
–         کاهش صدمات  وارده به محیط زیست  همه  موچودات  این کره زیبای خاکی .
–         کاهش گرسنگی مردم جهان
–         کاهش رنج وارده به حیوانات 
–         و …
خام گیاه خوار شدن در مدت کوتاهی  تمام  این مزایا را در بر خواهد داشت و ما می توانیم از یک زندگی شاد و بانشاط برای خود و اطرافیانمان لذت ببریم  بدون اینکه حیواناتی  که برای تولید شیرو محصولات لبنی حاصل از آن  پرورش می یابند مورد استثمار واقع شوند  ویا جاندارانی که حق حیات دارند بخاطر   گوشتشان  سلاخی شوند .
آیا میدانید  چه رنجی را یک گاو مادر متحمل میشود که گوساله اش را فقط چند روز بعد از تولد از او جدا میکنند  تا ما بتوانیم از شیر او استفاده کنیم که هیچ نیازی نداریم (طبق نتایج تحقیقات  محققان  شیر و فرآورده های لبنی ناشی از آن  برای سلامتی مضر می باشد ) که  بر خلاف سایر پستانداران  بعد از پایان دوران شیر خوارگی ، شیر جاندار دیگری را به طور غیر طبیعی مورد مصرف قرار دهیم  که برای پرورش این حیوانات حجم زیادی از آب و زمین های مرغوب کشاورزی که می شد در ایجاد و توسعه باغات میوه سودمندی فراوانی را برای محیط زیست و ما انسانها به  همراه داشته باشد  به مصرف می رسد . و از تولید گازهای گلخانه ای جلوگیری شود  
 
بادام
 بادام یکی از بهترین میوه هایی است که  از لحاظ تغذیه  اهمییت فراوانی دارد و طبیعت  در دسترس انسان قرار داده است  .  مغز بادام غنی از اسید های آمینه ، چربی ، مواد قندی ، مواد معدنی و ویتامین هاست .
ارزش غذایی یکصد گرم مغز بادام بشرح ذیل است :
ردیف    مواد متشکله    مقدار در ۱۰۰ گرم
۱    پروتئین    19 گرم
۲    چربی    54 گرم
۳    کربوهیدرات    20 گرم
۴    فیبر    3 گرم
۵    کلسیم    234 میلی گرم
۶    فسفر    500 میلی گرم
۷    آهن    5 میلی گرم
۸    سدیم    4 میلی گرم
۹    پتاسیم    770 میلی گرم
۱۰    منیزیم    625 میلی گرم
۱۱    ویتامین آ     5 واحد بین المللی
۱۲    تیامین    0.24 میلی گرم
۱۳    ریبو فلاوین    0.92 میلی گرم
۱۴    نیاسین    5/3 میلی گرم
۱۵    اسید اسکوربیک    به میزان کم
۱۶    آب    5%
۱۷    کالری    598

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi