جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

صادرات خاویار

645

بازدید

تجارت جهانی خاویار بالغ بر ۳۶۶ میلیون دلار است که سهم کشورمان از این میزان صادرات جهانی خاویار در حدود ۱۳ میلیون دلار است که پس از اعمال محدودیت ها روند کاهش را طی می کند
بر اساس آمار اعلام شده از سوی بخش آمار سازمان ملل متحد، کشورمان با مجموع صادراتی بالغ بر ۹۲ میلیون دلار خاویار در سال های ۲۰۰۴- ۲۰۰۱ یکی از عمده ترین کشورهای صادر کننده خاویار جهان محسوب می شود.
ایران در میان کشورهای چین، کره، آلمان و دانمارک پس از چین رتبه دوم را دارا بوده است. اما بعد از سال ۲۰۰۴ صادرات خاویار کشورمان به دلیل برقراری سیستم سهمیه بندی صادرات خاویار دریای خزر از سوی کنوانسیون تجارت بین المللی گونه های کمیاب، روند نزولی یافت.
بر اساس آمار، صادرات خاویار ایران پس از برقراری سیستم سهمیه بندی و سپس ممنوعیت آن تجارت خاویار ۳۷ درصد کاهش یافت و به ۳/۱۳ میلیون دلار رسید.
این در حالی است که تا پیش از این حدود ۷۳ درصد خاویار ایران به کشورهای اروپایی شامل آلمان، فرانسه و اسپانیا انجام پذیرفته است.
کشورهای عمده وارد کننده خاویار از ایران شامل آلمان، فرانسه، اسپانیا، ژاپن و امارات است و در این میان در سال ۸۳ آلمان ۴۳ درصد، فرانسه ۱۷ درصد، اسپانیا ۷/۱۲ درصد، ژاپن ۱۰ درصد و امارات نیز ۸/۹ درصد از بازار خاویار ایران سهم داشته اند.
در عین حال در یک نگاه کلی به آمار جهانی خاویار، خاویار در سال ۲۰۰۵ بیانگر آن است که چین با صادارتی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار خاویار ۴/۲۷ درصد از سهم بازار جهانی این محصول را به خود اختصاص می دهد و پس از آن نیز کره با صادرات بیش از ۵۶ میلیون دلار سهم ۵/۱۵ درصدی و آلمان با ۲۷ میلیون دلار صادارت سهم ۵/۷ درصدی، بلاروس با ۲۴ میلیون دلار سهم ۷/۶ درصدی، سوئد با ۱۸ میلیون دلار صادرات، سهم پنج درصدی از بازار جهانی خاویار را به خود اختصاص داده اند.
این در حالی است که با وجود تجارت جهانی بالغ بر ۳۶۶ میلیون دلاری خاویار کشورمان در سال ۲۰۰۵ از ردیف کشورهای برتر صادرکننده خاویار حذف شده است. البته عمده صادرات کشورمان مربوط به خاویار است و بدل خاویار (تخم استحصال شده از سایر ماهی ها بجز ماهی استرژن یا خاویاری است مثل ماهی های تن، آزاد، اردک ماهی و …) سهم ناچیزی در صادرات ایران دارد این در حالی است که کشورهایی نظیر چین و کره درصد بزرگی از صادراتشان تحت عنوان بدل خاویار انجام می شود.
از سوی دیگر نگاهی به آمار واردات جهانی خاویار در سال ۲۰۰۶ نیز بیان می کند که کره جنوبی با حدود ۵۷ میلیون دلار واردات و با اختصاص ۴/۱۸ درصد سهم ارزشی از کل واردات جهانی در سال ۲۰۰۵ به عنوان مهمترین کشور وارد کننده خاویار و بدل خاویار به شمار می رود.
پس از کره جنوبی، کشورهای ژاپن ۵۲ میلیون دلار، آلمان ۴۷ میلیون دلار، فرانسه ۳۶ میلیون دلار، آمریکا ۱۸ میلیون دلار به ترتیب رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده و از عمده ترین متقاضیان خرید این محصول در جهان محسوب می شوند.
دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    چانه زنی برای دستمزد

    چانه زنی برای دستمزد ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز مذاکره درباره حقوق بخشی مهم و معمولی از فرایند استخدام است. منتها چرا به این بخش از صحبت‌ها که می‌رسیم، کمی دستپاچه می‌شویم و نمی‌توانیم درباره دستمزد و پولی که حقمان است به‌خوبی مذاکره کنیم؟

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم/ آموزش رفتارهای مالی مناسب به نوجوانان اهمیت زیادی دارد. آموزش مهارت‌هایی از این دست باعث می‌شود مدیریت مالی در بزرگسالی به نحو بهتری انجام […]

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همیشه هر چه بیشتر باشد، بهتر است. موافق نیستید؟ تنوع غذایی بیشتر در یک رستوران، طعم‌های بیشتر یک برند مربا، کانال‌های تلویزیونی بیشتر و … ما همیشه به دنبال بیشتر، بیشتر و بیشتر هستیم. […]

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی ۳٫۴۴/۵ (۶۸٫۸۹%) ۹ امتیازs سرمایه گذاری در بورس بین المللی پیشینه تبادلات ارزی مشابه پیشینه اختراع پول است و همواره افراد به سرمایه گذاری توجه ویژه ای داشته اند. حجم معاملات در بازار به دلیل تعداد بالای افراد […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi