جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۱۰ کشور نخست ثروتمند نفتی جهان به روایت فوربس

405

بازدید

۱۰ کشور نخست ثروتمند نفتی جهان به روایت فوربس ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

نشریه اقتصادی فوربس ۱۰ کشور نخست ثروتمند نفتی جهان را معرفی کرد و نوشت: هر کشور ثروتمند نفتی نمی‌تواند ثروت را به خوبی در میان جمعیت توزیع کند و این در حالی‌ است که کشورهای کم جمعیت اغلب در نگاه نخست ثروتمند به نظر می‌آیند.
خبرگزاری فارس: ۱۰ کشور نخست ثروتمند نفتی جهان به روایت فوربس

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس، نشریه اقتصادی فوربس در گزارشی، ۱۰ کشور نخست جهان از نظر سرانه ثروت نفت و گاز را معرفی کرد.

در ابتدای این گزارش آمده است هر کشور ثروتمندی از لحاظ منابع نفتی نمی‌تواند، ثروت را به خوبی در میان جمعیت خود توزیع کند؛ درحالی‌که کشورهای کوچک‌تر از لحاظ جمعیتی اغلب در نگاه نخست به نظر ثروتمندترین به نظر می‌آیند اما با بررسی عمیق‌تر سرانه واقعی درآمد، نرخ بیکاری و وضعیت فقر ملی این کشورها، دید بهتری از توزیع ثروت نفتی در این کشورها به دست می‌آید.

در این گزارش، کشور قطر، سومین کشور دارای ذخایر گازی جهان به عنوان ثروتمندترین کشور نفتی جهان نیز شناخته شده است. سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گاز این کشور ۶٫۰۱ میلیون دلار برآورد و نرخ بیکاری آن ۰٫۵ درصد اعلام شده است. از وضعیت فقر در این کشور آماری ارائه نشده است.

در ادامه، کویت به عنوان دومین کشور ثروتمند نفتی با سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گاز ۴٫۱۴ میلیون دلار عنوان شده است. جمعیت این کشور کوچک تقریبا برابر با جمعیت شیکاگو است. نرخ بیکاری در کویت برابر با ۲٫۲ درصد در سال ۲۰۰۴ برآورد شده است.

امارات نیز سومین کشور ثروتمند نفتی جهان نام گرفته است. این گزارش از امارات با عنوان کشوری کوچک اما پر از سوخت یاد کرده است. سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گاز این کشور ۱٫۶۳ میلیون دلار تخمین زده شده است.

بر اساس این گزارش، درحالی‌که ۱۹٫۵ درصد جمعیت این کشور کوچک زیر خط فقر زندگی می‌کنند، امارات هنوز با مسئله فقر دست و پنجه نرم می‌کند و نرخ بیکاری آن ۲٫۴ درصد عنوان شده است.

سه کشور نخست جهان از لحاظ سرانه کل ذخایر نفت و گاز، کشورهایی کوچک با جمعیت‌های اندک و ذخایر بزرگ انرژی هستند.

فوربس رتبه چهارم کشورهای ثروتمند نفتی را به ترکمنستان با سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گازی برابر با ۱٫۵۴ میلیون دلار در دریای خزر اعطا کرده است.

این گزارش، ترکمنستان را کشوری فقیر با ۳۰ درصد جمعیت زیر خط فقر عنوان کرده است که ۶۰ درصد جمعیت آن بیکار هستند.

بر اساس این گزارش، ونزوئلا با ۱٫۱۴ میلیون دلار سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گاز و نرخ ۸ درصدی بیکاری در جایگاه پنجم قرار دارد. ۳۱٫۶ درصد مردم ونزوئلا زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به گزارش این نشریه اقتصادی، عربستان ششمین کشور ثروتمند نفتی جهان با سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گاز ۱٫۱۲ میلیون دلار است. نرخ بیکاری در عربستان ۱۰٫۷ درصد عنوان شده است.

لیبی با ۸۶۱٫۱۰۱ هزار دلار، کانادا با ۵۶۵٫۰۴۹ هزار دلار، برونی با ۵۲۱ هزار دلار و عراق با ۵۱۵٫۳۸۴ هزار دلار سرانه ارزش کل ذخایر نفت و گاز در رتبه‌های هفتم تا دهم قرار دارند.

نرخ بیکاری  کشورهای ‌ لیبی،‌ کانادا،‌ برونئی و عراق نیز به ترتیب ۳۰ درصد،‌ 7.3 درصد، ۲٫۷ درصد و ۱۶ درصد اعلام شده است. همچنین در لیبی ۳۰ درصد ، در کانادا ۹٫۴ درصد‌، در برونئی ۴ درصد و در عراق ۲۵ درصد مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

سرانه ثروت نفت و گاز ایران به عنوان دومین دارنده ذخایر گازی و سومین دارنده ذخایر نفتی جهان کمتر از ۳۵۰ هزار دلار تخمین زده شده است.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    چانه زنی برای دستمزد

    چانه زنی برای دستمزد ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز مذاکره درباره حقوق بخشی مهم و معمولی از فرایند استخدام است. منتها چرا به این بخش از صحبت‌ها که می‌رسیم، کمی دستپاچه می‌شویم و نمی‌توانیم درباره دستمزد و پولی که حقمان است به‌خوبی مذاکره کنیم؟

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم/ آموزش رفتارهای مالی مناسب به نوجوانان اهمیت زیادی دارد. آموزش مهارت‌هایی از این دست باعث می‌شود مدیریت مالی در بزرگسالی به نحو بهتری انجام […]

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همیشه هر چه بیشتر باشد، بهتر است. موافق نیستید؟ تنوع غذایی بیشتر در یک رستوران، طعم‌های بیشتر یک برند مربا، کانال‌های تلویزیونی بیشتر و … ما همیشه به دنبال بیشتر، بیشتر و بیشتر هستیم. […]

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی ۳٫۴۴/۵ (۶۸٫۸۹%) ۹ امتیازs سرمایه گذاری در بورس بین المللی پیشینه تبادلات ارزی مشابه پیشینه اختراع پول است و همواره افراد به سرمایه گذاری توجه ویژه ای داشته اند. حجم معاملات در بازار به دلیل تعداد بالای افراد […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi