جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

خطرات استفاده از اینترنت بی سیم

308

بازدید

با گسترش اینترنت بی سیم، دسترسی به آن همه جا و به آسانی میسر شده است. می توانید در کافی شاپ ها، فرودگاه و مکان های عمومی مختلف با لپ تاپ یا موبایلتان به اینترنت وصل شوید. در خانه هم راه اندازی شبکه و اینترنت بی سیم کار آسانی است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. استفاده از شبکه‌های بی سیم مزایای بسیاری دارد اما در کنار آن خطرات مختلفی کاربران را تهدید می کند. اگر در استفاده و راه اندازی شبکه‌های بی سیم هشیار نباشیم امنیت خود را به شدت به خطر می اندازیم.

 

شبکه‌های بی سیم توسط یک مودم / اکسس پوینت / روتر بیسیم کار می کنند و اگر از روتری غیر امن استفاده کنیم، نمی توانیم از استفاده های غیر مجاز جلوگیری کنیم. برای اینکه جلوی نفوذ به شبکه بی سیم را بگیریم به نکات زیر دقت کنید:

تنظیمات پیش‌فرض

در بسیاری از مواقع روترهای بی سیم با تنظیمات اولیه و پیش فرض مشغول به کار هستند، زیرا بسیاری از کاربران تنظیمات روتر مانند آی پی، نام کاربری و کلمه عبور آن را تغییر نمی دهند.

 

این امر موجب نا امنی و دسترسی آسان و غیر مجاز سایرین به روتر و تنظیمات آن می شود. کاربران باید دقت کنند که حداقل این تنظیمات را شخصی سازی کنند و با تغییر آی پی، نام کاربری و رمز عبور شان، جلوی دسترسی غیر مجاز به روتر یا مودم شان را بگیرند.

 

نگهداری اطلاعات

بسیار مهم و حیاتی است که روی اکسس پوینت خود رمز صحیح و قابل اطمینانی قرار دهید.

اگر رمز نگار (Data Interception) روتر شما فعال نباشد، اطلاعات شما در معرض دید یا مورد حمله قرار خواهند گرفت. استفاده از امکانات امنیتی که روتر دارد، می تواند تا حدودی جلوی حمله و دسترسی های غیر مجاز را بگیرد . برای اطلاعات بیشتر مطلب آموزش رمز گذاری روی شبکه‌های بیسیم را بخوانید.

 

دسترسی غیر مجاز

استفاده از مک آدرس (Media Access Control – MAC) راهی مناسب و امن برای جلوگیری از دسترسی غیر مجاز به شبکه و فایل های شماست. در صورتی که جلوی اینگونه دسترسی ها گرفته نشود، دیگر افراد به راحتی می توانند از پهنای باند اینترنت شما به رایگان استفاده کنند. برای اطلاعات بیشتر مطلب آموزش رمز گذاری روی شبکه‌های بیسیم را بخوانید.

 

استفاده از آی پی آدرس شما برای فعالیت های غیر مجاز

توجه داشته باشید که هکرها عموماً بد خواه هستند و ممکن است که از IP شما برای خرابکاری و فعالیت های مجرمانه استفاده کنند. در صورتیکه شبکه ی امنی نداشته باشید، به راحتی از آی پی شما سوء استفاده می شود.

 

منفعت، بیش از ضرر

در هر صورت با وجود امنیت کمتر، شبکه های بی سیم خانگی در دسترس تر و پر استفاده تر از سایر شبکه ها هستند. با وجود پیشگیری ها و اقدامات امنیتی، خطراتی بالقوه همواره وجود دارند و باید با رعایت نکات ایمنی مانع دسترسی های غیرمجاز و خرابکارانه شد. پس همیشه این اصول مهم را به کار بگیرید.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi