جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

راز قهوه قجر

2,283

بازدید

راز قهوه قجر ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۱۲ امتیازs
سلاطین قاجار به ویژه ناصرالدین شاه و پسر او ظل السلطان برای کشتن بی سر و صدای افراد ذی‌نفود دستور می‌دادند به آنها قهوه قجری خورانده شود که عبارت بود از قهوه به اضافه سیانور و به محض اینکه یک رجل درباری یا ایل سالاری آن قهوه را می‌آشامید پس از چند دقیقه قلبش از کار می‌افتاد و می‌مرد…..
 

سلاطین قاجار به ویژه ناصرالدین شاه و پسر او ظل السلطان برای کشتن بی سر و صدای افراد ذی‌نفود دستور می‌دادند به آنها قهوه قجری خورانده شود که عبارت بود از قهوه به اضافه سیانور و به محض اینکه یک رجل درباری یا ایل سالاری آن قهوه را می‌آشامید پس از چند دقیقه قلبش از کار می‌افتاد و می‌مرد.
تشخیص علت مرگ هم چندان آسان نبود زیرا پزشکان ایرانی تازه به علم تشریح آشنا شده بودند و تشریح بدن متوفیات مسلمان به وسیله پزشکان خارجی و مسیحی هم عملی نبود. از کسانی که شهرت دارد با نوشیدن قهوه قجر، زحمت سلاطین قاجار را کم کردند یکی میرزا محمدخان سپهسالار و دیگری میرزا حسین‌خان مشیرالدوله قزوینی سپهسالار دوم است (این دو با هم نسبتی نداشتند) سومی هم حسینقلی خان ایلخانی بختیاری بود که ظل السلطان پسر ناصرالدین شاه در سال ۱۲۹۹ ه.ق او را به اصفهان دعوت کرد. ناهار چرب و نرمی به او داد و سپس دستور داد یک فنجان قهوه برای او بیاورند و در نهایت عدم نزاکت به او گفت: «خان، قهوه آخرت را بخور که این قهوه مراسم ختم توست.» خان بختیاری با حیرت پرسید. «برای چه؟» ظل‌السلطان گفت: «اعلیحضرت همایون قبله عالم دستور داده و مقرر فرموده‌اند و چاره‌ای ندارید.» حسینقلی‌خان که می‌دید اگر قهوه نخورد به زور به خوردش خواهند داد، آن فنجان را نوشید و لحظه‌ای بعد درگذشت و فراش‌ها بانگ برآوردند خدا همه رفتگان را بیامرزد. بعد نزد چهار پسرخان که در اتاق مجاور کنار سفره غذا نشسته بودند رفتند و گفتند خدا پدرتان را طلبید و به آن دنیا رفت. بفرمایید قهوه ختم ابوی را بنوشید و برایشان فاتحه بخوانید، پدرتان تصدق خاکپای مبارک ملوکانه شدند. پسران حسینقلی خان که علی‌ قلی‌خان سردار اسعد بختیاری و اسفندیار خان (جد ملکه ثریا) در میان آنان بودند مات و متحیر ماندند و به خیال اینکه قرار است آنها هم بمیرند فنجان‌های قهوه را لاجرعه نوشیدند اما آن فنجان‌ها پر از قهوه عادی بود و زهر نداشت. البته وقتی هر چهار پسر فنجان‌ها را روی سفره گذاشتند فراشان زنجیرهای ضخیمی آوردند و آنها را بستند و بلافاصله از قصر بیرون آورده روانه تهران کردند که مدتی در زندان بودند. ظل‌السلطان علاقه زیادی به کشتن متمولین اصفهانی و نیز نوکران خودش که در طول سال‌ها خدمت به او اسرار وی را درمی‌یافتند و در عین حال صاحب منال گزافی می‌شدند از طریق نوشاندن قهوه قجریه به آنان داشت. در سال ۱۳۰۰ ه. ش نیز به دستور رضاخان سردار سپه وزیر جنگ، به‌دست اقبال السلطنه ماکویی در تبریز با خوراندن قهوه قجر به قتل رسید.
دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    کارنامه تحصیلی احمد شاه قاجار در ۱۳ سالگی + عکس

    احمد شاه آخرین پادشاه سلسلۀ قاجار بود که در سال ۱۲۸۸ شمسی در ۱۲ سالگی به سلطنت رسید و در سال ۱۳۰۴ با رای مجلس شورای ملی از سلطنت خلع شد.

    ماهیت قضایی روابط خارجیان در دوره قاجار

    خارجیان علاقه خاصی به نظام قضایی ایران داشتند؛ زیرا تا سال ۱۳۴۷ه.ق/ ۱۹۲۸م از حقوق ویژه کاپیتولاسیون استفاده می‌کردند.

    عکس هایی رمزآلود از بناهای متروکه

    عکس هایی رمزآلود از بناهای متروکه ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز یک هنرمند و عکاس فرانسوی به نام دیمیتری، در صفحه اینستاگرام خود دست به کار جالبی زده است. او که یک طراح گرافیک است، به تاریخ و بقایای بناهای تاریخی بسیار علاقه دارد.

    نظریه ویل دورانت درباره عشق

    نظریه ویل دورانت درباره عشق/ ویل دورانت در کتاب لذات فلسفه قسمت چهارم، بحثهای بسیار مفصل و جامعی در زمینه مسائل جنسی و خانوادگی به عمل آورده است.

    تحلیل شخصیت شمر

    تحلیل شخصیت شمر ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۲ امتیازs تحلیل شخصیت شمر/ تحلیل شخصیت شمر/ یکی از افراد مقابل ابا عبدالله الحسین علیه السلام، شمر بن ذی الجوشن است. از فرماندهان سپاه امام علی در جنگ صفین و جانباز امیر المومنین کسی که در میدان جنگ […]

    رمزگشایی از یک جراحی شیطانی

    رمزگشایی از یک جراحی شیطانی/ رمزگشایی از یک جراحی شیطانی؛ جمجمه‌هایی که سوراخ می‌شدند: هزاران سال پیش، یک شیوه خاص جراحی به نام (Trepanation) وجود داشت که در آن جمجمه سر بیمار را بوسیله‌ی نوعی مته بخصوص سوراخ می‌کردند. مردم دنیای باستان از این […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi