جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

تکنیکهای طراحی صفحات وب

240

بازدید

  یادگیری زبان HTML  و استفاده از آن در طراحی وب سایت کار ساده ای است. حتی بدون یادگیری HTML نیز می توان با استفاده از برنامه های کمکی مختلف مانند FrontPage : بدون نوشتن حتی یک دستور HTML صفحات وب را ایجاد کرد. اما چرا فقط تعداد کمی می توانند در این زمینه موفقیت …..

بیشتری کسب کنند. و طراحی صفحات وب را به عنوان شغل اصلی خود دنبال کنند که عوامل بسیاری را در این زمینه می توان ذکر کرد ولی نوع طراحی و ظاهر صفحات وب را می توان مهمترین این عامل دانست. در زیر تعدادی از اشتباهاتی که معمولاً طراحان وب سایت در طراحی های خود مرتکب می شوند آمده است.
ناهماهنگی صفحات یک وب سایت :
حتماً با وب سایتهایی برخورد کرده اید که هر کدام از صفحات ظاهری متفاوت با صفحات دیگر دارد دکمه های آنها با هم متفاوت است رنگ زمینه آنها مختلف است. این نا همانگی ها یکپارچگی و زیبایی یک وب سایت را از بین می برد. سعی کنید که یک الگوی مشخصی را در صفحات وب سایت خود بکار بگیرید.
استفاده نادرست از رنگها :
نکته مهمی که در طراحی وب سایت باید در نظر داشته باشید حفظ سادگی طرح و دوری از طرحهای پیچیده است استفاده از رنگهای زیاد می تواند باعث سردرگمی کاربر شود. شما نباید بیشتر از سه یا چهار رنگ در طراحی های خود استفاده کنید. سعی کنید که رنگ متن متناسب با رنگ زمینه باشد اگرچه متن زرد رنگ بر روی زمینه صورتی ممکن است برای شما جالب با شد. ولی باعث خستگی چشم کاربران سایت شما و دوری آنها از خواندن مطالب نوشتاری شود.
استفاده از پاگرافهای بلند :
برای آنکه مطالب نوشتاری وب سایت شما خواناتر باشد بهتر است مطالب خود را به پاراگرافهای کوتاهتر و منطقی تقسیم کنید. و در صورت لزوم از تیترهای مناسب که نشانگر محتویات هر پاراگراف است استفاده کنید.
انتخاب نادرست نام قلم :
اگر می خواهید سایت موفقی داشته باشید باید در انتخاب نام قلمرو وسواس بیشتری بخرج دهید. بعضی از افراد نامهای بلندی که بخاطر سپردن آنها برای کاربران مشکل است و یا نامهایی که هیچ ارتباطی با نوع فعالیت سایت آنها ندارند انتخاب می کنند بخاطر بسپارید بیش از ۹۰ درصد کاربران اینترنت برای پیدا کردن اطلاعات مورد نظر خود از موتورهای جستجو کمک می گیرند و این موتورهای جستجو نام قلمرو وب سایتها را نیز در کار خود در نظر می گیرند پس سعی کنید نام قلمرویی که انتخاب می کنید مرتبط با محتویات و نوع فعالیت وب سایت شما باشد.
 استفاده از صفحات سنگین و پرحجم :
سرعت بالا آمدن صفحات یک وب سایت یکی از موارد است که شما به عنوان طراح صفحات وب باید به آن توجه کنید بخصوص در کشور خودمان که بیشتر کاربران از تلفن برای ارتباط با اینترنت بهره می گیرند و سرعت دسترسی آنها پایین است. اگر صفحات وب سایت شما پس از ۱۰ ثانیه برای بالا آمدن وقت نیاز دارد حتماً فایل HTML شما بیش از حد سنگین است سعی کنید که تصاویر گرافیکی کوچک را در فرمتهای درست در صفحات وب خود بکار ببرید.
استفاده از فریم  :
اگرچه استفاده از فریم در بعضی موارد می تواند مفید باشد ولی تا حد ممکن از آن در طراحی صفحات وب استفاده نکنید بیشتر موتورهای جستجو صفحات وب را بدون فریم آنها فهرست می کنند. فریمها به شما امکان نشانه گذاری یک صفحه مشخص را نمی دهند. فریمها می توانند در هنگام چاپ نیز اشکال ایجاد کنند.
Resolution  نادرست :
در حال حاضر بیشتر کاربران کامپیوتر صفحه نمایشگر خود را بر روی قدرت تفکیک   800در۶۰۰ تنظیم می کنند. اگر شما صفحات وب خود را برای قدرت تفکیک ۱۰۲۴در۷۶۸ طراحی می کنید باید به این نکته توجه کنید که کاربران برای آنکه بتوانند کل صفحه را ببینند مجبورند به چپ و یا راست پیمایش کنند.
بکار نگرفتن تگ Meta :
معمولاً افراد میبتدی از تگ های Meta که در قسمت Head یک از صفحات وب جای می گیرند را مورد توجه قرار نمی دهند. و از آنها بهره نمی گیرند اگرچه تگهای Meta از دید کاربران مخفی است ولی بیشتر موتورهای جستجو موجود در این تگها از فرآیند جستجو های خود در نظر می گیرند.
استفاده بی رویه از متنهای متحرک :
تگ Marquee امکان ایجاد متنهای متحرک را به طراحان صفحات وب می دهد. استفاده از این تگ در بعضی موارد مفید است از این تگ فقط برای نمایش تیترهای خبری و لینکهای مهمی که می خواهید بیشتنر جلب توجه کند استفاده کنید. از آن هرگز برای نمایش بدنه اصلی متن بهره نگیرید چون کاربران علاقه ای به خواندن متن های طولانی متحرک ندارند.
نبود ارتباط بین صفحات یک وب سایت :
سعی کنید که یک ارتباط منطقی بین صفحات وب سایت خود ایجاد کنید و آنها را به هم دیگر لینک کنید. همچنین امکان گشتزنی آسان بین آنها یعنی برگشت صفحات متنی و رفتن به صفحات مرتبط با صفحات حاضر را برای کاربران وب سایت خود فراهم کنید. یک ارتباط ناقص و نامشخص بین صفحات باعث سردرگمی کاربران و در نتیجه کاهش بازدیدکنندگان وب سایت شما خواهد شد.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi