جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

بازاریابی محصولات داخلی سبک

587

بازدید

-۵- روابط عمومی (public relations)
در حالی که قدرت یک استراتژی اعمال نفوذ می باشد روابط عمومی یک استراتژی جذبی است. زمان زیادی طول می کشد تا عادات مصرفی و اعتقادات مردم شکل بگیرد، ولی پس از این که عادات مصرفی در جهت موافق با مصرف کالاهای یک شرکت توسعه یافت می تواند در گسترش بازار مؤثر باشد. در حقیقت قدرت احتمالاً به تنهایی قادر نخواهد بود یک شرکت را وارد بازار کرده، یا آن را در بازار حفظ کند. شرکت ها بایست به ایجاد روشهای تولید مسئولانه تر و نیز به توسعه و رشد رضایت عمومی توجه بیشتری مبذول نمایند. آنها باید قبل از ورود به یک بازار شناخت و آگاهی درستی از عقاید، نگرش ها، طرز تلقی و ارزشهای جامعه داشته باشند. شرکت ها پس از ورود به یک بازار نیاز دارند تا از طریق سهیم شدن در امور عمومی، برگزاری مراسم عمومی و فرهنگی و کارکردن مؤثر با رسانه های گروهی، نقش یک شهروند خوب را ایفا نمایند.
……

-۵- بسته بندی (packaging)
بسته بندی کالا یکی از موضوعاتی است که متأسفانه اهمیت آن برای تولید کنندگان، توزیع کنندگان و صادر کنندگان محصولات در داخل کشور، به درستی مشخص نشده و به همین علت یکی از اولین هزینه هایی است که در مواقع رکود کاهش می یابد. بایست توجه نمود که در صورتی که به بسته بندی توجه نگردد در اثر نفوذ هوا، جابجایی و غیره، کالا غیر قابل استفاده خواهد شد و خسارت آن چندین برابر هزینه های بسته بندی می گردد. در حال حاضر بسته بندی یکی از ابزارهای بسیار مهم بازاریابی می باشد.
یک بسته بندی خوب موجب می گردد تا مصرف کننده به آسانی کالای مورد نیاز خود را پیدا کند. در موقع بسته بندی بایستی در مورد اندازه، شکل، مواد، رنگ و مارک کالا تصمیم گیری گردد. علاوه بر این، عناصر بسته بندی بایستی از نظر قیمت، تبلیغات و سایر عناصر بازاریابی نیز هم آهنگ گردند.
۸-۵- خط مشی های جمع آوری اطلاعات (probe information)
بازارها در سطح جهانی بطور قابل ملاحظه ای با یکدیگر اختلاف دارند. برای مثال، درآمد سرانه کشورها از ۱۲۰ دلار در سال اتیوپی تا ۲۳۷۷۰ دلار در امارات متحده عربی متغیر می باشد. دسترسی سریع و به روز اطلاعات یکی از عوامل کلیدی تصمیم گیری برای مدیران بازاریابی بین‌الملل می باشد. بهره برداری از تکنولوژی های مدرن ارتباطات و همچنین استفاده از کامپیوتر در پردازش داده ها، برای موفقیت شرکتها ضروری است.
۹-۵- خدمت (Service)
این بخش شامل سه جزء به شرح زیر می باشد:
الف: خدمات قبل از فروش (pre-sale service)
ب: خدمات بعد از فروش  (post-sale service)
ج: خدمات جدا از فروش  (non-sale service)
۱۰-۵- حساسیت مصرف کنندگان (Customer sensitivity)
در این رابطه نکات زیر مورد توجه قرار می گیرد:
الف: گرایش کارمند (Employee attitude)
ب: رفتار با مشتریان (Customer treatment)
ج: جواب به خریداران (Response to customer)
۱۱-۵- راحتی مصرف کنندگان (Customer convenience
(در این قسمت راحتی مصرف کنندگان از نقطه نظرهای مختلف مورد توجه قرار می گیرد).
۶- تصمیم در مورد نوع سازمان بازاریابی بین‌الملل (Diciding on the marketing organizition)
مؤسسات بازرگانی حداقل از سه راه مختلف می توانند فعالیت های بازاریابی بین‌الملل خود را اداره نمایند.
۱٫    ایجاد بخش صادراتی در داخل سازمان
۲٫    تاسیس سازمان یا شرکت بازاریابی بین‌الملل
۳٫    تاسیس سازمان جهانی
۱-۶- ایجاد بخش صادراتی در داخل سازمان (Export department)
یک سازمان معمولاً در ابتدا خیلی ساده با ارسال کالاها به خارج وارد فعالیت بازاریابی بین‌الملل می شود (اگر از این طریق صادراتش افزایش یابد سازمان مورد نظریک بخش صادراتی را که معمولاً یک مدیر فروش و چند دستیار دارد ایجاد می کند وقتی که صادرات باز هم بیشتر افزایش یافت این بخش صادرات توسعه می یابد تا بتواند خدمات بازاریابی بیشتری انجام داده و قادر باشد فعالیت خود را پی گیرانه و بطور مستمر دنبال نماید) اگر سازمان آنقدر پیشرفت داشته باشد که بخواهد بدنبال همکاری های مشترک با شرکتهای کشورهای خارجی رفته و یا در آنجا خودش مستقیماً سرمایه گذاری نماید دیگر فقط بخش صادراتی در داخل سازمان کافی نخواهد بود.
۲-۶- تاسیس سازمان یا شرکت بازاریابی بین‌الملل (International Division)
بسیاری از سازمانها کم کم وارد فعالیت های مختلف و بازارهای متعدد در سطح بین‌الملل می شوند. یک سازمان ممکن است بتدریج که رشد می کند و فعالیتش بسط می یابد به یک کشور کالا صادر کرده به کشور دیگر پروانه تولید کالا خاص را فروخته و با کشور سوم همکاری و مالکیت مشترک در تولید را داشته و در کشور چهارم مالک یک شعبه تولیدی باشد (دیر یا زود این سازمان یک شرکت بین‌المللی به منظور انجام فعالیتهای بازاریابی بین‌المللی تاسیس خواهد نمود).
(سرپرستی فعالیت های بین‌المللی معمولاً با مدیر عامل شرکت بین‌المللی است. مدیرعامل شرکت بین‌المللی اهداف و بودجه شرکت را مشخص کرده مسئولیت رشد فعالیت های شرکت در بازار بین‌الملل را به عهده دارد).
شرکت بین‌المللی به طرق مختلف سازمان می یابد، کارمندان شرکت بین‌المللی عبارتند از: متخصصین بازاریابی، تولید، تحقیق، امور مالی، برنامه ریزی و امور پرسنلی آنها برای «واحد های مختلف» (operating unit) خود که در نقاط مختلف دنیا ممکن است ایجاد کنند برنامه ریزی نموده و خدمات لازم را به آنها ارائه می دهند. «واحدهای مختلف» شرکت بین‌الملل ممکن است با توجه به یک یا بیشتر از سه مبنای زیر سازمان یابند.
الف: سازماندهی بر حسب منطقه جغرافیایی (Geographical organization)
این نوع سازماندهی واحدهای تابعه شرکتهای بازاریابی بین‌المللی در نواحی مختلفی که شرکت فعالیت بیشتر دارد ایجاد می شوند. سرپرستی این نوع سازمانها معمولاً با معاون مدیر عامل شرکت بازاریابی بین‌المللی می باشد. سرپرستی این سازمانها، مسئولیت نظارت بر فروشندگان، فروش شعبات، توزیع و دادن پروانه به نواحی وابسته خود را عهده دارند.
بازاریابی: سازماندهی بر حسب محصول (product-group organiztion)
این نوع سازماندهی، مسئولیت فروش هرگروه از کالاها را برای سراسر دنیا، بر عهده داشته و سرپرستی آن معمولاً با یک معاون مدیر عامل شرکت بازاریابی بین‌الملی می باشد. سرپرستی این سازمانها ممکن است متخصصین لازم را که برای نواحی جغرافیایی مختلف و برای شرکت بازاریابی بین‌الملل لازم می باشند فراهم نماید.
ج: واحد بین المللی وابسته به شرکت بازاریابی بین‌المللی (International subsidianies)
نوع دیگر «واحدهای مختلف» شرکت بازاریابی بین‌المللی «واحد بین‌المللی وابسته به شرکت بازاریابی بین‌المللی» می باشد. سرپرستی هر یک از آنها را یک مدیرعامل به عهده دارد که فعالیتهایشان را به مدیرعامل «شرکت بازاریابی بین‌المللی» گزارش می دهند.
از آنجا که هریک از سه نوع سازماندهی فوق مشکلاتی را ایجاد می نماید، تعداد زیادی از شرکتهای چند ملیتی سازمان تثبیت شده ای نداشته و همواره در حل تغییر آن هستند.
۳-۶- تاسیس سازمان جهانی
شرکتهای زیادی از مرحله بین‌المللی گذشته و سازمانهای جهانی واقعی را تشکیل داده اند. آنها دیگر خودشان را به عنوان شرکتهای ملی که در خارج از مرزهای جغرافیایی خود فعالیت می نمایند نمی نگرند، بلکه جهانی می اندیشند. مدیریت عالی و کارکنان شرکت، تاسیسات تولیدی، خط مشی های بازاریابی، جریانات وجوه مالی وسیستم های برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های عمده (لجستیکی) را در سطح جهان برنامه ریزی می نمایند. واحدهای عملیاتی جهانی مستقیماً به مدیرعامل یا هیئت مدیره گزارش می دهند، نه به سرپرست بخش بین‌المللی. مدیران جهت عملیات جهانی آموزش می بینند، نه ملی یا بین المللی. مدیریت از کشورهای مختلف جذب و گزینش می گردد، اقلام، مواد و تجهیزات از هر کشوری که ارزان تر باشد تهیه و سرمایه گذاری در جایی انجام می شود که بالاترین بازدهی مورد انتظار را داشته باشد. با این حال، شرکت هایی که در تعداد زیادی از کشورها فعالیت می نمایند با پیچیدگی های سازمانی فراوانی مواجه هستند.
دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    چانه زنی برای دستمزد

    چانه زنی برای دستمزد ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز مذاکره درباره حقوق بخشی مهم و معمولی از فرایند استخدام است. منتها چرا به این بخش از صحبت‌ها که می‌رسیم، کمی دستپاچه می‌شویم و نمی‌توانیم درباره دستمزد و پولی که حقمان است به‌خوبی مذاکره کنیم؟

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم

    اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs اشتباهات مالی را به فرزندان خود گوشزد کنیم/ آموزش رفتارهای مالی مناسب به نوجوانان اهمیت زیادی دارد. آموزش مهارت‌هایی از این دست باعث می‌شود مدیریت مالی در بزرگسالی به نحو بهتری انجام […]

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب

    آزمایش علمی تناقض یا پارادوکس انتخاب ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همیشه هر چه بیشتر باشد، بهتر است. موافق نیستید؟ تنوع غذایی بیشتر در یک رستوران، طعم‌های بیشتر یک برند مربا، کانال‌های تلویزیونی بیشتر و … ما همیشه به دنبال بیشتر، بیشتر و بیشتر هستیم. […]

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی

    سرمایه گذاری در بورس بین المللی ۳٫۴۴/۵ (۶۸٫۸۹%) ۹ امتیازs سرمایه گذاری در بورس بین المللی پیشینه تبادلات ارزی مشابه پیشینه اختراع پول است و همواره افراد به سرمایه گذاری توجه ویژه ای داشته اند. حجم معاملات در بازار به دلیل تعداد بالای افراد […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi