جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

نقدی بر فیلم قلاده های طلا

541

بازدید

نقد فیلم قلاده های طلا : بدترین فیلم تاریخ سینمای ایران !!!
قلاده های طلا با لقب سیاسی ترین فیلم  تاریخ سینمای ایران  شناخته شده است که به نظر من این اسم برای این فیلم اضافی است . فیلم خوش ساختی نیست و روایتی مستند وار بر اتفاقات این چند وقته اخیر داشته است پس نمی توان گفت سیاسی ترین فیلم سال است . از بین فیلم های سیاسی که تا به حال دیده ایم  به نظرم پایان نامه از همه بهتر بوده تا الان . چون روایتی خطی و داستانی دارد و همین به فیلم کمک می کند اما در قلاده های طلا روایتی مستند وار داریم که این باعث می شود فیلم از ریتم بیفتد و مخاطب دچار خستگی ……..

بشود و دیدن فیلم برایش خسته کننده شود . تظاهرات خیابانی را خیلی خوب نشان داده و باسازی کرده است . و هنروران کارشان را به خوبی انجام داده اند . بازی ها عالی بودند مخصوصا امین حیایی و حمید رضا پگاه . محمد رضا شریفی نیا هم متفاوت ظاهر شده است با اینکه بازیگر محبوبم نیست اما بازی خوبی ازش دیدم در این فیلم .

 

یکی دیگر از نکات مثبت این فیلم ، موسیقی این فیلم است که موسیقی این اثر بسیار عالی و درجه یک است . جلوه های ویژه فیلم هم بسیار حساب شده و دقیق عمل می کند . فیلم از لحاظ مسائل فنی بسیار حرفه ای است . و فیلمی تمام تجهیز است و مشکلی از لحاظ مسائل فنی اش ندارد . مشکلش در فیلم نامه است که فیلم نامه منسجم نیست . قلاده های طلا با یک فیلم نامه حساب شده می توانست فیلمی پر مخاطب شود و مخاطبان با رضایت کامل سالن را ترک کنند . قسمتی از این فیلم در خارج از کشور فیلمبرداری شده است . که به نظر من این کار خرج بیهوده است چون در ایران هم می توانستند این سکانس ها را فیلمبرداری کنند چون هم سکانس های کمی بودند و هم لوکیشن خیلی خاصی احتیاج نداشتن . صدا گذاری فیلم هم به شدت ضعیف است . فیلم سیاسی باید ساخته شود و از فیلم سیاسی خوب حمایت می کنم . فیلمی که فیلم نامه منسجم داشته باشد . قلاده های طلا با اینکه فیلم نامه منسجمی ندارد اما قابل تحمل است و قابل دیدن است .

رمز گشایی پایانی فیلم بسیار جذاب و دیدنی است و مخاطب هیچ گونه حدسی نمی تواند بزند که دکتر (حمید رضا پگاه ) جاسوس بوده . و مخاطبان شک شان به یقین تبدیل می شود که امین حیایی جاسوس است . پس می توان گفت منطق روایتی فیلم مرتب و درست است .

سکانس برگزیده : سکانس پایانی و رمز گشایی فیلم ، پیشنهاد می شود این سکانس را از دست ندهید و با دقت ببینید.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ۱۰ فیلم ممنوعه دنیا را بشناسید

    اگر به فهرست فیلم های توقیف شده در جهان نگاه کنید، خواهید دید که اسامی‌ فیلم های کارگردانان بزرگ تاریخ سینما مثل استنلی کوبریک و برناردو برتولوچی و سام ریمی‌ در این میان وجود دارد.

    معرفی ۱۰ فیلم پربیننده کریستوفر نولان

    کریستوفر نولان، کارگردان و نویسنده انگلیسی، با استفاده مکرر از روایت‌های غیرخطی و اغلب ذهنی در فیلم‌هایش، شهرت و محبوبیت زیادی در میان منتقدان و مخاطبان سینما پیدا کرده است.

    نحوه پخت کیک آناناس وارونه

    نحوه پخت کیک آناناس وارونه ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر به دنبال یک کیک جدید برای دسر و یا عصرانه هستید، پیشنهاد ما به شما کیک آناناس وارونه است. در این مقاله شما را با دستور تهیه این کیک خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

    آموزش کاردستی کوسن فانتزی + ۱۰ ایده کوسن های زیبا

    آموزش کاردستی کوسن فانتزی + ۱۰ ایده کوسن های زیبا ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs وجود کوسن‌ها با طرح ها و رنگ های مختلف به دکوراسیون خانه عمق و روح تازه ای می‌بخشد. دوختن کوسن چندان سخت نیست و تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد.

    روبان دوزی خلاقانه

    روبان دوزی خلاقانه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs

    ۲۰ تا از متداول ترین خطاهای آشپزی

    ۲۰ تا از متداول ترین خطاهای آشپزی ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. مزه‌دارکردن گوشت در ظرف فلزی؛ از اشتباهات آشپزی رایج. مزه‌دارکردن گوشت فقط این نیست که گوشت را داخل کاسه‌ای قدیمی بگذاریم تا ۲۴ ساعت در مواد و سس باقی بماند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi