جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب رایگان واقعیت درمانی

35,316

بازدید

دانلود کتاب رایگان واقعیت درمانی ۴٫۲۹/۵ (۸۵٫۷۱%) ۱۴ امتیازs
دانلود کتاب واقعیت درمانی

گلاسر نویسنده کتاب واقعیت درمانی در عصر بحران اجتماعی و از خود بیگانگی در جهان به این نکته پی برد که اساس تمام مشکلات مردم ناشی از کمرنگ شدن پیوند عاطفی بین آنهاست. افرادی که خود را گم کرده‌اند و سرگردان به هر تخته پاره‌ای چنگ می‌زنند تا چند صباحی زنده بمانند باید به ساحل واقعی نجات برسند.
گلاسر به این نتیجه رسیده است که انسان‌ها بر خلاف دیدگاه‌های سنتی درمانی چیزی بیش از غرایز، امیال و عادات هستند.
انسان‌ها انتخاب می‌کنند ، تصمیم می‌گیرند، تغییر می‌دهند، خودشان را بررسی می‌کنند.تأکید نظریه گلاسر این است که می‌خواهد افراد را از کنترل‌های بیرونی رها کند وبه کنترل درونی برساند. افرادی که ارتباط میان رفتار و پیامدهای آن را می‌فهمند از کنترل درونی برخوردارند در واقع این افراد با ور دارند که می‌توانند بر محیط خود تأثیر بگذارند.
مقوله کنترل درونی در محیط خانه سبب هویت توفیق  و در محیط مدرسه سبب پیشرفت تحصیلی ، نمرات بالا ، پشتکار و تلاش و توجه به تکالیف می‌شود.
نگاه گلاسر در آسیب‌شناسی روانی به فرد، نگاه مریضی یا نقص در رفتار نیست نگاه او به فرد این است که وی از توانایی‌های خود به درستی استفاده نمی‌کند تا به خودشکوفایی و کمال برسد. 
خود شکوفایی: رشد استعدادهای بالقوه انسان و اینکه این نیاز، نیاز مادر می‌باشد چون همه نیازها سرانجام به خود شکوفایی ختم می‌شود، از ویژگی‌های افراد خودشکوفا، دیدن واقعیات همان‌گونه که هستند بد ون قضا وت آنها. شخص خود شکوفا  به‌طور مداوم درحال تغییر و رشد است و می‌کوشد تمام توانایی‌های بالقوه خود را شکوفا کند.گلاسر همه آنچه را که در جنبش انسان‌گرایی وجود دارد با عقل و استدلال همراه می‌کند . واقعیت درمانی برآن است با توجه به مفاهیم واقعیت٬مسئولیت و اموردرست و نادرست در زندگی فرد٬ به رفع مشکلات او کمک کند.
واقعیت درمانی بر این فرض استوار است که ما در برابر رفتاری که انتخاب می‌کنیم، مسئولیم، به دلیل این که تمامی مشکلات ما در زمان حال وجود دارند. واقعیت درمانی زمان بسیار اندکی را به گذشته اختصاص می‌دهد. گلاسر معتقد است که تنها چیزی که ما قادریم آن را کنترل کنیم رفتار کنونی ماست. ممکن است که گذشته در آنچه هم اکنون هستیم تاثیرگذار بوده باشد اما ما قربانی گذشته نیستیم مگر این که خود اینگونه انتخاب کنیم.

از زبان نویسنده کتاب دکتر ویلیام گلاسر:
“خود ما هستیم که تمام اعمالمان را انتخاب می کنیم و دیگران نه می توانند ما را خوشبخت کنند و نه می توانند ما را بدبخت کنند”.

دانلود کتاب از بخش زیر

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : ویلیام گلاسر / فاطمه شفیعی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 600 کیلوبایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 59
منبع : TakBook.com

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب خرد بزرگسالی _ رویش دوباره

    دانلود کتاب خرد بزرگسالی _ رویش دوباره ۴٫۰۸/۵ (۸۱٫۵۴%) ۱۳ امتیازs زندگی یک خط مستقیم نیست، زندگی مجموعه ای از چرخه های رشد، بلوغ، پایان و به دنبال آن تولد دوباره است . با این طرز فکر بهتر می توانیم بفهمیم که چرا پایان […]

    دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجین

    دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجین ۳٫۲۹/۵ (۶۵٫۷۱%) ۷ امتیازs هدف اصلی از ترکیب کار طرح‌واره با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجینی که به دنبال مشاوره هستند، نه تنها مفهوم‌سازی سریع و واضح مشکلات بین فردی است […]

    دانلود کتاب اضطراب رقابت ورزشی

    دانلود کتاب اضطراب رقابت ورزشی ۲٫۸۳/۵ (۵۶٫۶۷%) ۶ امتیازs اهمیت کتاب اضطراب به عنوان یک احساس منفی، بر ادراک فرد در مسابقات ورزشی تأثیرمی گذارد، و منجر به کاهش عملکرد می گردد. البته تعداد زیادی از ورزشکاران این نوع اضطراب را تجربه می کنند […]

    دانلود کتاب شما هم میتوانید پولدار شوید

    دانلود کتاب شما هم میتوانید پولدار شوید ۳٫۹۱/۵ (۷۸٫۱۸%) ۱۱ امتیازs با یادگیری راز و رمزهای ذهن، شما هم میتوانید در شغل مورد علاقه خودتان پولدار شوید! کسب ثروتهای میلیاردی با استفاده از قوانین طبیعی و کشف رازهای ذهن اصول مهمی که قبل از […]

    دانلود کتاب خردبزرگسالی _ در مسیر خودسازی

    دانلود کتاب خردبزرگسالی _ در مسیر خودسازی ۳٫۴۵/۵ (۶۹٫۰۹%) ۱۱ امتیازs روزها را با حواس پرتی و طرز فکر بد، از دست ندهید. خودسازی را به روش زندگیتان تبدیل کنید. برای بهبود زندگی خود هیجان زده باشید! آیا آماده اید که سفری شگفت برای […]

    دانلود کتاب یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب

    دانلود کتاب یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آنچه در دفتر ” یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب ” می خوانید : آغاز سخن ۱ – چشمها را باید شست ، طور دیگر باید دید ۲ – لذت […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi