جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب روانشناسی جنسی

296,251

بازدید

دانلود کتاب روانشناسی جنسی ۴٫۱۰/۵ (۸۱٫۹۰%) ۲۱ امتیازs
دانلود کتاب روانشناسی جنسی

دانلود کتاب هوس های

سرخ

معرفی کتاب ” روانشناسی جنسی ” ( عنوان اولیه کتاب : هوس های سرخ ) :
رویکردهای متعددی در روانشناسی وجود دارند که برای درک کارآمد انسان، همه آن‌ها مورد نیاز هستند. روانشناسی تکاملی، یکی از رویکردهای علمی و کارآمد در توصیف و تبیین رفتارهای انسان است که به خصوص در دهه‌های اخیر، رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. این شاخه از روانشناسی، آن طور که می‌بایست، در کشور و نظام آموزشی روانشناسی ما، معرفی نشده است. کتاب «روانشناسی جنسی؛ رویکردی تکاملی به جذابیت، تنوع‌طلبی و بی‌وفایی» نوشته دکتر داود محمدی، به بررسی ریشه‌های تکاملی حس زیبایی‌دوستی و جذابیت‌خواهی در انسان با تمرکز بر زنان، و رفتارهای جنسی وابسته به آن بخصوص تنوع‌طلبی جنسی و خیانت زناشویی، و همچنین ریشه‌های تکاملی اخلاق جنسی، جانب‌داری یا مخالفت‌ورزی با دیدگاه‌های ایدئولوژیکی، گروه‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه، عشق و مفاهیم دیگر می‌پردازد.

دانلود کتاب روانشناسی جنسی

دانلود کتاب روانشناسی جنسی

چرا زیبایی زیباست؟ آیا تا به حال اندیشیده‌اید که من و شما چرا بعضی از خصایص بدنی، چهره‌ای و رفتاری را، از نظر جنسی، در جنس مقابل‌ مان جذاب و از نظر شهوانی برانگیزاننده می‌دانیم. این که اساسا ریشه زیبایی در چیست و آیا علت ارزیابی ما از زیبایی و نازیبایی، به سابقه یادگیری‌های ما برمی‌گردد و یا امری فطری و ذاتی است که در ساختار ژنتیکی و عصب‌شناختی ما حک شده است.

درک علل خیانت زناشویی/ ارتباطی. بی‌وفایی یا خیانت به همسر یا شریک زندگی، یکی از دردآورترین تجاربی است که ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. فرد مورد خیانت واقع شده، علاوه بر احساساتی همچون خشم، عصبانیت، ترس و تحقیر ممکن است دچار گیجی و آشفتگی درباره اینکه چرا طرف مقابل او چنین کاری را انجام داده است بشود. دانستن درباره علل این قضیه، می‌تواند کمک ‌کند تا از روی دادن آن در زندگی ارتباطی‌مان، تا حد ممکن جلوگیری کنیم.

آیا می دانستید که ترجیحات زیبایی‌شناختی زنان و رفتارهای جنسی آنها، به موازات چرخه قاعدگی‌شان، تغییر و نوسان نشان میدهد؟ و اینکه این تغییرات، به میزان احتمال خیانت زناشویی در آنها، مرتبط است. درباره علل خیانت زناشویی در زنان چقدر میدانید؟ آیا همیشه، موضوع به عدم تفاهم بین یک زن و همسرش، اعتیاد مرد و یا «دستِ به زن داشتن شوهر»، برمیگردد؟ درباره نقش جذابیت جنسی و جسمی و از آن مهمتر، چرایی و چگونگی این جذابیت، چقدر فکر کرده اید؟

متاسفانه، مطالب و کتاب‌های اندکی در این باره نوشته شده‌اند که اغلب آنها هم، به طور شفاف، بی‌پرده و بی‌تعارف، به علل زیربنایی و واقعی این پدیده نپرداخته‌اند. گویی فرهنگ‌های انسانی، تا به حال نمی‌خواسته‌اند که پرده‌ها را کنار زده و وارد ریشه‌های عمیق این قضیه شوند. این کتاب‌ها معمولا بسیار ساده انگارانه با موضوع برخورد کرده و برای کنترل آن در جامعه، توصیه‌های غیرواقع‌بینانه و غیرکاربردی ارائه می‌دهند.

موضوعات فوق، درباره فرهنگ‌های سنتی و مذهبی همانند فرهنگ کشور ما، بیشتر هم صادق بوده است. این کتاب، با رویکرد روانشناسی تکاملی، از این موانع عبور کرده و به علل زیست روانشناختی سبب ‌ساز این موضوع می‌پردازد. در انسان، مسائل جنسی، با مسائل زیبایی‌شناختی او پیوند گسست ‌ناپذیری خورده است. درک ارتباط بین زیبایی و جذابیت در مردان با خیانت زناشویی در زنان و ریشه‌های تکاملی آن، از مباحث محوری این کتاب است. اینکه زیبایی و جذابیت، چه پیام‌هایی را به ذهن جنسی- تکاملی ما و از جمله زنان متبادر می‌کند و اینکه آمیزش جنسی با مردان جذاب، چه منافع تکاملی را برای زنان نیاکانی ما و خود ما در بر داشته و دارد.

ارزیابی نقادانه نظام‌های جنسی- اجتماعی. در دهه‌های اخیر، لیبرالیسم یا آزادگرایی جنسی – اجتماعی، به عنوان یک نظام جنسی تماما کار درست در نظر گرفته شده که درمان همه نیازها و مشکلات جنسی همه اقشار در جامعه است. اما این دیدگاه درباره نظام‌های لیبرال فعلی، باید در بوته عمل و دنیای واقعی هم، مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا آن، منافع همه اقشار جامعه را برآورده می‌سازد یا اینکه غالبا طبقات خاصی از جامعه را مورد هدف قرار می‌دهد. در این رابطه، بررسی ریشه‌های تکاملی جانبداری یا مخالفت‌ورزی با دیدگاه‌های متفاوت ایدئولوژیکی، گروه‌بندی‌های سیاسی و اجتماعی در جامعه، و اخلاق، به درک این موضوع بوسیله ما کمک می‌کند.

در بخش دوم کتاب، فصول متعددی قرار دارد که هر یک از آن‌ها، ارتباط یافته‌ها و تحلیل‌های روانشناسی تکاملی را با سایر موضوعات و مفاهیم مهم اجتماعی، حقوقی، اخلاقی، روانشناختی و جنسی، مرور می‌کند.

عشق، ازدواج، تعارضات و خیانت زناشویی، قانون، اخلاق، مذهب و فمنیسم از آن جمله‌اند. در فصل آخر، شما به تعدادی از دلایل هشیار و ناهشیاری که باعث بروز مقاومت در ما نسبت به پذیرش حقایق علمی و از جمله یافته‌های روانشناسی جنسی – تکاملی می‌شوند، پی می‌برید. همه فصول، به طور جذاب و روان نوشته شده‌اند و قطعا هر کدام از آن‌ها، جواب تعدادی از سئوالات شما در زمینه‌های مختلف جنسی را می‌دهند. دکتر داود محمدی، این کتاب را بعد از بیش از پانزده سال مطالعه و تحقیق در زمینه روانشناسی جنسی و تکاملی به نگارش درآورده است.

در بخشی از کتاب روانشناسی جنسی می‌خوانید:
“ما دائما با یک طبقه بندی خشک و انعطاف ناپذیر زنان از مردان مواجه هستیم. آنها می‌خواهند به عده ای از مردان مجوز بدهند و عده ای دیگر را محروم کنند. بر اساس منطق و استراتژی جنسی دوگانه، مردان یا به عنوان شرکایی جذاب و برای روابط کوتاه مدت مناسب اند و یا به عنوان همسرانی مناسب ازدواج و برای روابط متعهدانه و درازمدت و البته یا برای هر دو که بنا به دلایل قبلا ذکر شده اغلب زنان می دانند که نمی توانند به مردانی برسند که جزو این گروه سوم باشند” (ص ۴۹۴).

”زیبایی، حتی بر قضاوت‌های مهم و حساس مانند قضاوت‌های قضات در دادگاه نیز، تاثیر می‌گذارد. در یک بررسی درباره تاثیرات جذابیت بر واکنش دریافتی از یک محکمه، یک هیات منصفه آزمایشی در برابر ارتکاب جرم مشابه، متهم غیرجذاب را در مقایسه با متهم جذاب، به زندانی طولانی‌تری محکوم کرد (لندی و آرونسون، ۱۹۶۹). همین محققان دریافتند که مردم، برای کشتن یک فرد جذاب، محکومیت سنگین‌تری قائل می‌شوند تا برای کشتن یک فرد غیرجذاب” (ص ۷۱۴).

عناوین فصول کتاب:
فصل اول: چرخه قاعدگی و تغییر در ترجیحات و رفتارهای جنسی زنان
فصل دوم: انعطاف پذیری جنسی و تفاوتهای بین دو جنس در آن
فصل سوم: مفاهیم اساسی تکامل و فرایندهای تکاملی در روانشناسی تکاملی
فصل چهارم: ریشه های تکاملی رفتارهای جنسی در دو جنس
فصل پنجم: بکارگیری و بحث در یافته ها و نظریات روانشناسی جنسی تکاملی

بخش دوم
فصل ششم: تفاوتهای دو جنس در رفتارهای جنسی ، نسبت جنسیتی و ارتباطات پیش از ازدواج
فصل هفتم: عشق ، ازدواج ، تعارضات زناشویی و خیانت
فصل هشتم: روانشناسی تکاملی ، قانون ، اخلاق ، مذهب و فمنیسم
فصل نهم: روانشناسی تکاملی و تعامل با سایر رویکردها و حوزه های روانشناسی
فصل دهم: روانشناسی تکاملی ، زیبایی و تبعیضات ناشی از جذابیت
فصل یازدهم: چالش های روانشناسی تکاملی و آینده پیشِ روی آن به عنوان یک رشته علمی

ویرایش سوم این کتاب با عنوان: «روانشناسی جنسی، رویکردی تکاملی به جذابیت، تنوع‌طلبی و بی‌وفایی» تالیف دکتر داود محمدی بصورت اینترنتی منتشر شده است.

توجه: این کتاب اول بار در سال ۱۳۹۲ در ویرایش اول خود با عنوان «هوسهای سرخ، روانشناسی زیبایی، هوس و خیانت- تالیف دکتر کوروش رستگار» منتشر شد.
این کتاب بصورت اینترنتی و رایگان منتشر شده و هر گونه خرید و فروش فایل آن غیرقانونی می‌باشد.

دانلود کتاب روانشناسی جنسی ؛ از لینک زیر :

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : دکتر داود محمدی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 17 مگابایت
نوع فايل : pdf
تعداد صفحه : 829
منبع : www.takbook.com

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب خرد بزرگسالی _ رویش دوباره

    دانلود کتاب خرد بزرگسالی _ رویش دوباره ۴٫۰۸/۵ (۸۱٫۵۴%) ۱۳ امتیازs زندگی یک خط مستقیم نیست، زندگی مجموعه ای از چرخه های رشد، بلوغ، پایان و به دنبال آن تولد دوباره است . با این طرز فکر بهتر می توانیم بفهمیم که چرا پایان […]

    دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجین

    دانلود کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجین ۳٫۲۹/۵ (۶۵٫۷۱%) ۷ امتیازs هدف اصلی از ترکیب کار طرح‌واره با درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای زوجینی که به دنبال مشاوره هستند، نه تنها مفهوم‌سازی سریع و واضح مشکلات بین فردی است […]

    دانلود کتاب اضطراب رقابت ورزشی

    دانلود کتاب اضطراب رقابت ورزشی ۲٫۸۳/۵ (۵۶٫۶۷%) ۶ امتیازs اهمیت کتاب اضطراب به عنوان یک احساس منفی، بر ادراک فرد در مسابقات ورزشی تأثیرمی گذارد، و منجر به کاهش عملکرد می گردد. البته تعداد زیادی از ورزشکاران این نوع اضطراب را تجربه می کنند […]

    دانلود کتاب شما هم میتوانید پولدار شوید

    دانلود کتاب شما هم میتوانید پولدار شوید ۳٫۹۱/۵ (۷۸٫۱۸%) ۱۱ امتیازs با یادگیری راز و رمزهای ذهن، شما هم میتوانید در شغل مورد علاقه خودتان پولدار شوید! کسب ثروتهای میلیاردی با استفاده از قوانین طبیعی و کشف رازهای ذهن اصول مهمی که قبل از […]

    دانلود کتاب خردبزرگسالی _ در مسیر خودسازی

    دانلود کتاب خردبزرگسالی _ در مسیر خودسازی ۳٫۴۵/۵ (۶۹٫۰۹%) ۱۱ امتیازs روزها را با حواس پرتی و طرز فکر بد، از دست ندهید. خودسازی را به روش زندگیتان تبدیل کنید. برای بهبود زندگی خود هیجان زده باشید! آیا آماده اید که سفری شگفت برای […]

    دانلود کتاب یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب

    دانلود کتاب یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آنچه در دفتر ” یک مریخی یک ونوسی در اتاق خواب ” می خوانید : آغاز سخن ۱ – چشمها را باید شست ، طور دیگر باید دید ۲ – لذت […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi