جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب زن مظلوم همیشه تاریخ – در ۴ جلد

46,356

بازدید

دانلود کتاب زن مظلوم همیشه تاریخ – در ۴ جلد ۴٫۷۵/۵ (۹۵٫۰۰%) ۸ امتیازs
دانلود رایگان کتاب مذهبی زن مظلوم همیشه تاریخ

هر چند در گستره‏ ى طولانى زمان، کتاب‏هاى فراوانى با نگرش‏هاى گوناگون درباره ‏ى زن ، این عطیّه‏ ى الهى و مظلوم همیشه‏ ى تاریخ نوشته شده است، ولى آثار و نوشته‏ هاى موجود ، کم و بیش ، خالى از کاستى و اشکال نیست؛ چرا که فرصت لازم یا شناخت جامعى از زن براى نویسندگان این آثار پدید نیامده است. حتّى گاه برخى چهره‏هاى علمى ـ مذهبى به علّت اهمال و ساده انگارى، پیچیدگى مباحث زن و یا سلیقه ‏هاى فردى و مسلکى، مشکلاتى به ‏بار آورده و پیامى مخالف با مقتضاى عقل و مبانى دین ارایه کرده ‏اند. با این وصف، فرجام کار نویسندگان ـ به اصطلاح ـ روشن فکر یا افراد بیگانه با دانش و فرهنگ اصیل دینى ناگفته پیداست!
بخش نخست، از برخورد زن و مرد در جامعه شروع می‏شود و سخن از پوشش و سکس و عریانى دارد. این بخش در ابتدا آورده شده است؛ زیرا پیش از ورود به جامعه و درون خانه ، پوشش چندانى لازم نیست ، ولى پس از ورود به جامعه و برخورد زن و مرد با یک‏دیگر این بحث پیش می‏آید که باید با چه پوششى و به چه مقدار و با چه کیفیّتى در جامعه ظاهر شد. براى پوشش استدلال میکند و عریانى را مطرح می‏سازد و آن را با دلایل بسیار به چالش می‏کشاند و در نهایت میان پوشش و حجاب تفاوت قائل می‏شود و تنها پوشش و عفاف را تکلیف می‏داند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کتاب چهار جلدی ۱۲۱۵ صفحه ای بر روی کلید دانلود کتاب کلیک نمایید

این عدم شناخت صحیح و جامع، در طول تاریخ، سبب افراط و تفریط بسیارى در عمل و مباحث مربوط به زن گردیده و به‏طور قهرى نتیجه‏اى جز به بی‏راهه کشیدن زن در جوامع مختلف اسلامى و غیر اسلامى در برنداشته است.

از این رو سعى بر آن رفت تا در زمانى که موضوع زن یکى از مباحث اساسى و حیاتى جوامع گوناگون، به ویژه جامعه‏ى ماست، براى شناخت صحیح و جامع چهره‏ى زن و دفع شبهات و ابهامات موجود از ساحت شخصیّت زن و دین مقدّس اسلام، از میان صدها اثر ارزنده‏ى استاد فرزانه، حضرت آیت‏ا… نکونام ـ که یدى طولا و اندیشه‏اى پویا در مباحث تحقیقى و روان‏شناختى راجع به زن دارند ـ کتاب حاضر که وام دار نام مظلوم همیشه‏ى تاریخ، بانوى دو عالم، حقیقت دهر، عصمت کبرى و ناموس حق حضرت فاطمه زهرا(س) است، به مردم و به ویژه صاحبان اندیشه و فرهنگ و تمام زنان عالم ارایه شود. این کتاب به منزله‏ى اصول نظریّات معظّم له در زمینه‏ى زن میباشد و هر یک از مجلّدات بعدى ـ که شمار فراوانى هم مى‏باشند ـ بر این اصول استوار است. برخى از این مجلّدات در نقد کتاب‏هاى مذهبى و غیر مذهبى راجع به زن نوشته شده، بعضى در جهت نقد و بررسى مدارک دینى نسبت به زن و شمارى در ارایه‏ى شیوه‏هاى رفتارى درست و مناسب و کاربردى نسبت به زن، در خانه و اجتماع و تعدادى نیز پیرامون زن و هم‏راهانش، هم‏چون پدر، شوهر و فرزندان نگارش یافته است.

اثر حاضر اگر با دقّت، تأمّل، انصاف و به دور از شتاب زدگى مورد مطالعه قرار گیرد، به خواننده‏ى گرامى چهره‏اى درست و واقعى از زن ارایه مى‏نماید؛ چهره‏اى که مطابق با دین، عقل سلیم، انصاف و عالى‏ترین اندیشه‏هاى فلسفى، روانى و اجتماعى نویسنده‏ى محترم است. به همین دلیل، خواننده سرانجام درمى‏یابد که بسیارى از پرسش‏هاى عمده و شبهه‏هاى مطرح شده نسبت به دیدگاه دین یا نظرگاه معصومین در مورد زن دیگر قابل طرح نیست؛ چرا که با خواندن این کتاب، او خود نیز ـ زن باشد یا مرد، مسلمان باشد یا غیر آن ـ مانند دین خواهد اندیشید و نظر شریعت و عصمت دین را درباره‏ى زن تصدیق خواهد کرد. البته احتمال مى‏رود که اندیشه‏هاى کاوش‏گر به پرسش‏ها و ایرادهاى تازه‏ترى دست یابند که در همین فرصت، محقّقان و نویسندگان مؤسّسه‏ى ظهور شفق تحت اشراف استاد فرزانه‏ى خویش، آمادگى لازم را براى پاسخ‏گویى و رفع هرگونه ابهام و اشکال اعلام مى‏دارند.
در پایان شایان ذکر است که در این دوره از کتاب زن سعى شده است تنها ویژگی‏ها و صفات و مباحث حقوقى زن ـ به دور از نگرش مردسالارانه یا زن‏سالارانه ـ بر پایه‏ ى حق، واقعیّت و استدلال عقلانى تبیین شود. از این رو پرسش‏ها و دلایل مخالف نیز بدور از اسم و عنوان و یا توجه به کتاب یا فردى، به‏طور آزاد و منصفانه مطرح گردیده و ابتدا به پاسخ اجمالى و سپس تفصیلى پرداخته شده است. بنابراین خواننده‏ى محترم باید با دقّت تمام و تأمّل بسیار مباحث این اثر را دنبال نماید تا آرا، نقدها و پاسخ‏هاى نویسنده را به درستى دریابد و در شناخت شخصیّت ظریف، پیچیده و شناخته نشده‏ى زن به فرجام خوش‏آیندى دست یابد.
کتاب زن مظلوم همیشه‏ى تاریخ، کتابى است تحقیقى ـ اجتماعى ـ انتقادى که موجودیت گذشته و فعلى جامعه‏ى ما را به چالش مى‏کشاند و ترسیم درستى از موقعیت یک جامعه‏ى اسلامى، زندگى مسلمانى و زن مسلمان را ارایه مى‏دهد. این کتاب شامل دوازده بخش است که ترتیب بخش‏ها و مبحث عینیت‏هاى اجتماعى را درنظر مى‏گیرد و نقشه‏اى از جامعه‏ى فعلى ماست.

این کتاب براى استحکام جامعه و زیر ساخت‏هاى آن هم‏راهى و هم‏دلى در قالب ازدواج را یک ضرورت مى‏داند که در بخش دوم زمینه‏هاى آن چیده مى‏شود. ایراد به اصل ازدواج را پاسخ مى‏گوید و آن را فراتر از یک آمیزش مى‏داند، ازدواج را سکونت و آرامش، امنیت و زندگى، کام‏یابى و شیرین‏کامى مى‏داند و سخن از عشق پنهان و عشق ابتدایى سر مى‏دهد، عشق را همت زن مى‏داند و مطلوبیت او را در چهره‏ى نبات عشق، ثمرات نکاح، خانه و خاندان و تربیت فرزند ظاهر مى‏سازد.
در بخش سوم، تحقق عملى ازدواج را به خواستگارى، نامزدى و ازدواج پیگیرى مى‏کند و بیان مى‏دارد که خواستگارى تنها یک گفتمان ابتدایى است که یک‏جانبه هم نیست و مى‏شود از طرف زن یا مرد باشد. خواستگارى مردسالارى نیست، زن ضعیت نیست، دختر عزیز است و در این زمینه خیال‏پردازى‏ها را باید کنار گذاشت و طلسم دختران را باید شکست، ازدواج آهنگ دل‏نواز وحدت دو روح است و هم‏چون هر عقد دیگرى با معاطات نیز تحقق مى‏یابد که با پایان این قسمت، جلد نخست کتاب به پایان مى‏رسد.

در بخش چهارم که بخش نخست جلد دوم کتاب است تعدّد ازدواج و مشکلات آن و در نهایت طلاق دنبال مى‏گردد. ایراد جنجال تعدّد زوجات دنبال مى‏شود و روشن مى‏گردد که تعدّد زوجات یک تکلیف الزامى نیست و اخذ مجوز شرعى آن هم چندان آسان نمى‏باشد. غیرت و حسادت و نقطه‏ى سیاه کفر از سوى زن به میان مى‏آید و طبع زن و تعدّد دنبال مى‏شود.

در نهایت بحث طلاق مطرح مى‏شود که طلاق اگرچه یک واقعیت تلخ است، ولى کینه‏توزى نیست، نابودى نیست. بحث فرزندان طلاق، طلاق و مشکلات زن و مرد و قانون محلل و ایراد آن پاسخ گفته مى‏شود و نسبت به زندگى دوباره یا جدایى زنگ خطر به صدا در می ‏آید.

در بخش پنجم، ازدواج موقت و ترسیم درست آن دنبال مى‏شود و بحث از انحرافات جنسى پیش مى‏آید. در این بخش ازدواج موقت و سالم‏سازى جامعه مطرح مى‏گردد و روشن مى‏شود که زن کالا نیست و ازدواج موقت به زیان زن نمى‏باشد. آمیزش‏هاى خارج از نکاح مطرح مى‏شود و حرم‏سراهاى شاهانه را به چالش مى‏کشاند و مشکلات اجرایى ازدواج موقت هم‏راه با طرح و برنامه دنبال می ‏آید.

در بخش ششم، اسلام و مسایل جنسى، آموزش جنسى و عشق و کام‏یابى ترسیم مى‏شود و در آن بیان مى‏گردد که زناشویى، مسایل جنسى و کام‏یابى، شکوفه و گل زندگى خانوادگى است که از شب زفاف و عروسى تا حضور ملائکه در بستر و آمیزش و عرضه شور و عشق و مهر و محبّت و دوستى، بطور استدلالى و شرعى بحث مى‏شود. در این بخش قداست زناشویى، آمیزش و ریزش گناهان، حمایت پیامبر از حقوق زنان پیگیرى مى‏شود و مى‏آید که، آرایش و زینت تنها براى زنان نیست و استفاده از عطر و جواز پوشیدن لباس رنگین براى زنان اشکالى ندارد. آموزش دینى، اسلام و آمیزش، سفارش امام هشتم با محبت و دوستى و دورى از کجى‏ها دنبال مى‏شود و بخش ششم و جلد دوم به پایان مى‏رسد.

بخش هفتم که ابتداى جلد سوم است انتقاد از مردسالارى دینى، بیان افکار جاهلى و تفاوت‏هاى درست زن و مرد مطرح مى‏گردد و اساس جامعه‏ى سالم و نگاه دین به زن و مرد و حقوق هر یک بر دیگرى مى‏آید، عناوینى چون تفاوت زن و مرد، نگاه دین به زن، وحدت مدیریت و ثبات زندگى به میان مى‏آید و عدالت و تفاوت در آفرینش، بى‏مهرى به زن زیانبار است، کتک زدن زن و تادیب مرد مجرم دنبال مى‏شود و این عنوان که زن کانون عشق و محبت است و به او اف نگویید را دارد و خلاصه با زن و جهاد، زن و تدبیر منزل و حضور زن در جامعه بحث تمام مى‏شود.

در بخش هشتم، زن در آفرینش طرح مى‏شود و توهم کاستى‏ها دنبال مى‏گردد و روشن مى‏شود که آفرینش به زن هرگز ستمى روا نداشته و نظام احسن خلقت، عصمت فعلى آفرینش دنبال مى‏شود و ویژگى‏هاى لذّت و میل جنسى و طول عمل مقاربت و اشتراک زن و مرد در کام‏گیرى و کام‏دهى مطرح مى‏شود. شرایط طبیعى زن در ازدواج، مسأله‏ى بکارت و زایمان زن و اینکه طبیعت بهترین حامى اوست تا گنج امید و نشاط و در نهایت با این بحث که زن شاهکار آفرینش است به پایان مى‏رسد.

بخش نهم، که پایان جلد سوم است با بحث زن در جامعه، مظلومیت زن و حمایت منطقى و آگاهانه‏ى دین از زن شروع مى‏شود تا فعالیت‏هاى اجتماعى زن، زن و شغل، زن و ثروت و مالکیت، زن و مسأله‏ى ارث و دیه، زن و اشتغال، طبقات جامعه و شغل‏هاى حرام و جایز بحث دنبال مى‏شود. و با این کلام که دغدغه‏ى مرد آسودگى زن است، جلد سوم به پایان مى‏رسد.

بخش دهم که بخش نخست جلد چهارم است با مظلومیت زن در جامعه و حمایت اسلام از زن شروع مى‏شود. در این بخش عناوینى مطرح مى‏شود؛ از قبیل: دختر افتخار پیامبر« صلى‏الله‏علیه‏و‏آله »، زنى مادر هفتاد پیامبر، تفاوت‏ها و امتیازها، ویژگى‏هاى زن، لطافت، احساس و مطلوبیت، نگرش غلط و استثمار زن، زن و اشتغال، زن موجود خانگى نیست، تقسیم کار، زن بى‏کار نیست اشتغال زن در جامعه، صحبت زن، آواز زن، شغل‏هاى زنان، شغل‏هاى اشتراکى و اختصاصى، حرام و حلال زن و مالکیّت زن وارث و دیه‏ى زن بحث به پایان مى‏رسد. بخش یازدهم، سخن از عقل و احساس زن است. نقص عقل زن معنا مى‏شود و عقل و جهل، برد کوتاه و بلند عقل دنبال مى‏گردد. تجاذب عقل و دل، عقل و استضعاف نکوهش اکثریت مى‏آید و زن و عبادت، و این‏که زن موجودى عقل رباست، زن الماس وجود است، زنان را آزار ندهید کار دنبال مى‏شود. بحث مشورت با زنان، موانع مشورت، شهادت و عواطف زن و مشکلات شهادت که هر یک با نگرشى منطقى پیگیرى مى‏شود.

در بخش دوازده که بخش پایانى است زن و سمت‏هاى کلان، زن و مسؤولیت‏هاى اجتماعى، زن و مسأله‏ى امامت جماعت و جمعه زن و قضاوت زن و زعامت دینى، زن و رهبرى، صدارت زن و ملکه سبأ، ریاست زن و رکود جامعه، حکومت دختر کسرى مى‏آید و هر یک ساختار درستى را درمى‏یابد و از هر افراط و تفریطى پرهیز مى‏شود.

کوتاه سخن این که اساس این کتاب و بخش‏هاى آن در راستاى زیر ساخت‏هاى علمى و اجتماعى است و اهمّیت مباحث در این است که مباحث از دیدگاه اجتماع و واقعیت‏هاى موجود دنبال مى‏شود و حتى از اجتماع به خانه و منزل مى‏نگرد، نه با روش تقسیم فرد، منزل و جامعه، بلکه اجتماع است که خانه و فرد را در خود به‏طور آشکار برجسته مى‏سازد.

باشد تا این کتاب در راستاى افق اسلام و جامعه‏ى انقلابى راه‏گشاى تحوّل معقول باشد.

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : آیت الله نکونام
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 4.7 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 1215
منبع : http://nekoonam.net

رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب دلایل اختلاف و آداب آن

    فهرست مطالب کتاب در یک نگاه : مقدمه یکم : مرحله قبل از وقوع خطا ۱ – جستجو کردن و روشن نمودن ۲ – شناخت صفات نقل کننده ۳ – عرضه کردن این امر بر اصول ۴ – انتظار کشیدن

    دانلود کتاب درآمدی بر ذکر و دعا از دید شمس و مولانا

    دانلود کتاب درآمدی بر ذکر و دعا از دید شمس و مولانا ۳٫۹۸/۵ (۷۹٫۶۸%) ۶۳ امتیازs شمس ‌الدّین محمّد تبریزی و مرید یکرنگ او، مولانا جلال ‌الدّین محمّد مولوی، از زمرۀ عارفان و اولیایی هستند که پس از آنکه در حق‌تعالی فانی گشته و […]

    دانلود کتاب کلیدهای گشایش ثروت در پرتو قرآن

    دانلود کتاب کلیدهای گشایش ثروت در پرتو قرآن ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۸ امتیازs چیزی که تعداد بسیاری از مسلمانان را به خود مشغول نموده است ، طلب رزق و روزی می باشد . تعداد زیادی از آن ها در این گمان هستند که تمسک جستن […]

    دانلود کتاب تفسیر سوره فاتحه

    دانلود کتاب تفسیر سوره فاتحه ۳٫۶۰/۵ (۷۲٫۰۰%) ۵ امتیازs کتاب تفسیر سوره فاتحه از منظر تجزیه و تحلیل لغات تقدیم علاقمندان می شود .

    دانلود کتاب پروژه خویشتن داری

    دانلود کتاب پروژه خویشتن داری ۲٫۸۶/۵ (۵۷٫۱۴%) ۷ امتیازs بهبود ما درست از همین جایی شروع میشود که هستیم، بهبود با یادگیری آغاز میگردد، اما قرار است چه چیز را یاد بگیریم؟ قرار است خودمان را بشناسیم و در خودشناسی عالی شویم. کمی در […]

    دانلود کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی

    دانلود کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی ۴٫۲۱/۵ (۸۴٫۲۹%) ۱۴ امتیازs در کتاب صوتی زندگی جاوید یا حیات اخروی بازخوانی برخی مفاهیم را از نگاه شهید مطهری مرور می کنیم.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi