جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

راهنمای خرید عطر مردانه

583

بازدید

عطر مردانه/

راهنمای خرید عطر مردانه

عطر شما بخش غیرمشهود اما بسیار تأثیرگذار بر استایل و البته تا حدودی شخصیت شماست که تأثیر زیادی روی دیدگاه و نظر اطرافیان نسبت به شما دارد. اغراق نیست اگر بگوییم یک عطر خوشبو به‌اندازه‌ی یک‌دست لباس شیک تأثیرگذار است و نه‌تنها اعتمادبه‌نفس شما را بالا می‌برد بلکه شما را در نگاه اطرافیان فردی قوی، تأثیرگذار، جذاب و محبوب جلوه می‌دهد. با این‌همه به‌نظر می‌رسد بیش از هشتاد درصد آقایان در انتخاب عطر و ادکلن مناسب تبحر چندانی ندارند و از آن‌جایی که نوع پوست خود را نمی‌شناسند و گاهی هم در انتخاب عطر، روحیات و علایق‌شان را فراموش می‌کنند عطر اشتباه را انتخاب می‌کنند. در این نوشتار ما به شما می‌گوییم که چطور با توجه به نوع پوست، علایق و روحیات خود و حتی اطرافیان‌تان یک عطر مردانه مناسب بخرید. با ما باشید تا راهنمای خرید عطر مردانه را بخوانید.

چرا عطر می‌زنیم؟

وقتی که یک رایحه‌ی مناسب با فصل، موقعیت شغلی و اجتماعی‌تان، شخصیت و روحیات و البته نوع پوست‌تان انتخاب می‌کنید نه‌تنها فردی جذاب جلوه می‌کنید بلکه از نگاه خانم‌ها هم، نمره‌ی قبولی می‌گیرید. طبق تحقیقی که سال‌های پیش در سطح اروپا انجام شد، معیار اصلی آقایان برای انتخاب خانم‌ها در نگاه اول ویژگی‌های ظاهری خانم‌ها بود، در حالی‌که بو و رایحه‌ی خوش به‌طور ناخودآگاه مهم‌ترین فاکتور انتخاب یک مرد از سوی خانم‌ها اعلام شد؛ تا آن‌جا که در اروپا این اصطلاح بر سر زبانهاست که «خانم‌ها با بو کشیدن و از طریق بینی عاشق می‌شوند». علت این امر شاید آن باشد که معمولا بینی خانم‌ها به دلایل هورمونی بیشتر از آقایان نسبت به بو حساس است و به‌عبارت دیگر زنان نسبت به مردان حس بویایی قوی‌تری دارند. با این تفاسیر اهمیت انتخاب یک عطر مناسب و خوشبو برای مردان دوچندان می‌شود.

وقتی از عطر حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

«عطر» یا «پرفیوم» ترکیبی پیچیده از اسانس‌ها، تثبیت کننده‌ها، حلال‌ها و ترکیبات معطر است که یا از منابع طبیعی استخراج می‌شوند یا به‌صورت شیمیایی و مصنوعی تولید می‌شوند. با اینکه از زمان تمدن‌های نخستین از برخی مواد خوشبوی طبیعی به‌عنوان عطر استفاده می‌شده است، اما عطرسازی به‌صورتی که هم‌اکنون مرسوم است از اواخر قرن نوزدهم میلادی آغاز شد. بد نیست بدانید «عطر» نسبت به «ادکلن» دوام بیشتری دارد و حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد ترکیب آن را عصاره‌های روغنی تشکیل می‌دهد. با این‌همه در حال حاضر اکثر آقایان ترجیح می‌دهند از ادکلن استفاده کنند که هم حاوی مقدار کمتری عصاره‌های روغنی است و در نتیجه رایحه ملایم‌تری دارد و هم از نظر قیمت نسبت به عطرها مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. اما علاوه بر عطر و ادکلن که بیشتر شناخته شده هستند خوشبوکننده‌های مردانه انواع دیگری هم دارند که در ادامه معرفی می‌کنیم.

اگر به‌خاطر مشکلاتی مثل آلرژی و میگرن رابطه‌ی خوبی با «پرفیوم‌ها» یا همان «عطرها» ندارید پیشنهاد ما به شما استفاده از «ادوپرفیوم» است. ادوپرفیوم‌ها به‌خاطر میزان کمتر عصاره‌های روغنی (بین ۱۵ تا ۲۰ درصد) نسبت به عطرها سبک‌تر و ملایم‌تر هستند و هم تا حدود زیادی ماندگاری و دوام عطرها را دارند. اگر از آن‌دسته افرادی هستید که دوست دارند در تمام طول روز بوی عطر بدهند پرفیوم و ادوپرفیوم مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شما هستند.

ادوتویلت

«آب معطر» یا «ادوتویلت» به‌خاطر درصد بالاتر الکل و میزان کمتر اسانس‌های روغنی که در ترکیب آنها استفاده شده حتی نسبت به ادوپرفیوم‌ها هم سبک‌ترند و بوی ملایم‌تری دارند. از نظر تخصصی ادوتویلت‌ها از ادکلن‌ها غلیظ‌تر هستند و از میان نت‌های سه‌گانه‌ی عطرها، در ساخت ادوتویلت‌ها روی نت ابتدایی تکیه شده است و به همین خاطر نسبت به عطرها دوام بسیار کمتری دارند (حدود سه تا چهار ساعت). به‌خاطر سبک‌تر بودن ترکیب ادوتویلت نسبت به عطر و ادوپرفیوم به نظر می‌رسد که ادوتویلت‌ها انتخاب‌های مناسب‌تری برای محیط‌های کاری و جلسات رسمی هستند.

ادکلن

برخلاف تصور عموم که عطر (Perfume) را متعلق به خانم‌ها و ادکلن (Eau de cologne) را متعلق به آقایان می‌دانند حقیقت این است که ادکلن‌ها به‌خاطر میزان اسانس به‌کار رفته در آنها (حدود ۲ تا ۵ درصد) و مقدار بیشتر الکل، بسیار سبک و کم دوام‌اند. بنابراین اگر به‌دنبال یک رایحه‌ی قوی و ماندگار هستید به‌هنگام خرید حتما به برچسب روی شیشه‌ی عطر دقت کنید.

اوفرش

در کنار ادکلن‌ها، «اوفرش»ها هم به‌خاطر غلظت کم، میزان بسیار کمتر اسانس و روغن (حدود سه درصد) و درصد بالای الکل برای استفاده‌ی روزانه بسیار محبوب هستند.

عطر دیزاینری و آرتیزان بخریم یا عطر نیش؟

اگر اهل استفاده از عطر و ادکلن باشید حتما تا به حال اصطلاحاتی مثل عطرهای «دیزاینری»، «آرتیزان» و «نیش» را شنیده‌اید. اما فرق میان این سه نوع عطر را هم می‌دانید؟ اصلا عطرهای دیزاینری و آرتیزان با عطرهای نیش چه تفاوتی دارند؟

عطر دیزاینری

اگر اهل خرید از برندهای لوکس و معروفی مثل «بربری»، «کریستین دیور»، «تام فورد»، «شنل» و … هستید شما یک خریدار عطرهای «دیزاینری» هستید. طراحان عطرهای دیزاینری با توجه به سلیقه‌ی عموم و نیاز بازار عطرهای برند خود را طراحی و تولید می‌کنند.

عطر نیش

در میان نام‌های اسم و رسم‌دار عطر و ادکلن شاید اصطلاح عطرهای «نیش» کمتر به گوش‌تان خورده باشد و البته حق هم دارید. واژه‌ی فرانسوی «نیش» که به معنای تولید و توزیع محدود یک کالاست به عطرهای لوکس و گران‌قیمتی گفته می‌شود که توسط طراحان زبده‌ی عطر که لزوما صاحبان برندهای لوکس و گران‌قیمت نیستند و شاید عطاری بی‌نام و نشان با کسب‌وکاری محدود باشند، عمدتا برای اشخاص خاص یا به‌صورت سفارشی به تعداد محدود تولید می‌شوند. عطرهای «نیش» که تا این اواخر عطر مختص اشراف، ثروتمندان و خانواده‌های سلطنتی بود در سال‌های اخیر عمومیت و محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند با این‌همه هنوز هم عطر «نیش» عطر مخصوص خواص و ثروتمندان محسوب می‌شود.

عطرهای «نیش» در حقیقت نه یک کالای تجاری بلکه آثاری هنری هستند. بد نیست بدانید در سال‌های اخیر تولید‌کنندگان آنها در کنار بوهای خوش «مشک»، «وانیل» و میوه‌های مختلف عطرهایی با بوهای عجیب‌و‌غریب از بوی «بدن نوزاد» تا «بوی کاغذ» و حتی بوی «خون» و «عرق» را هم به فهرست عطرهای نیش اضافه کرده‌اند. از مشهورترین برندهای تولیدکننده‌ی عطر نیش برند محبوب «Guerlain» است. با این همه برندهای معتبر و محبوب عطرسازی و خانه‌ی مد لوکس ازجمله خانه‌ی مد «کریستین دیور» و برند مشهور «Tom Ford»، طی سال‌های اخیر خط تولید عطرهای «نیش» خود را با توجه به استقبال مشتریان خود از این عطرها راه‌اندازی کرده‌اند.

عطرهای آرتیزانی

در دنیای پر زرق‌و‌برق عطر و ادکلن، عطرهای «آرتیزانی» نسخه‌ی کوچک‌تر و محصول شرکت‌هایی کوچک هستند که بیشتر روی فروش آنلاین و محلی تکیه دارند و عطار و صاحب برند معمولا یک نفر با تعداد کارکنانی به‌اندازه‌ی انگشتان دست است. عطرهایی با اسانس مواد طبیعی محصول عمده‌ی این عطاری‌ها هستند و در نتیجه می‌توان گفت که نسخه‌ی کوچک‌تر عطرهای «نیش» هستند. از میان برندهای معتبر آرتیزانی می‌توان به نام‌هایی چون «DSH»، «Le Labo» و «BYREDO» اشاره کرد.

در مورد رایحه‌ها یا نت‌های بویایی عطر بیشتر بدانید

رایحه یا نت اولیه: رایحه‌ی اولیه در حقیقت بویی است که بلافاصله بعد از اسپری کردن عطر یا ادکلن به مشام‌تان می‌رسد. نت اولیه‌ی عطر که معمولا تند و تازه است به‌سرعت تبخیر می‌شود و اتفاقا اکثر افراد مرتکب اشتباه می‌شوند و عطر را بلافاصله بعد از استشمام نت اولیه‌ی آن انتخاب می‌کنند. نت اولیه‌ی عطر معمولا بوی میوه‌هایی مثل پرتقال و لیمو و گیاهانی مثل اسطوخدوس و شکوفه‌های پرتقال و لیموست.

رایحه یا نت میانی یا ثانویه: نت میانی عطر بلافاصله بعد از رایحه‌ی اولیه به مشام می‌رسد و حدود ۱۰ دقیقه یا بیشتر ماندگار است. رایحه‌ی میانی معمولا بوی گل‌هایی مثل «رز» و «یاسمین»، «علف و برگ درختان»، میوه‌هایی مثل انواع «توت»، «هلو» و «گلابی» و ادویه‌های مثل «جوز»، «میخک»، «دارچین» و انواع «فلفل» است.

رایحه یا نت پایانی: رایحه‌ی اصلی و ماندگار عطر نت پایانی آن است که حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مشام برسد و در واقع همان رایحه‌ای است که تا پایان هم با شما می‌ماند. نت سوم معمولا رایحه چوب‌هایی مثل «چوب درخت سدر»، «خزه»، «دود»، «چرم»، «مشک» و ادویه‌هایی مثل «وانیل» و «دانه لوبیا تونکا» است.

نوع پوست و انتخاب عطر مناسب

توجه به نوع پوست نقش مهمی در انتخاب صحیح عطر و ادکلن دارد.

پوست چرب و مرطوب: اگر پوست بدن‌تان چرب و مرطوب است چربیِ روی پوست‌تان می‌تواند رایحه‌ی اصلی عطر را تغییر بدهد. در حقیقت چربی و رطوبت پوست طی یکسری فعل‌و‌انفعالات شیمیایی با عطر ترکیب شده و ضمن اینکه دوام عطر را بیشتر می‌کند بوی آن را هم تغییر می‌دهد. بهترین انتخاب برای پوست‌های چرب عطرهای گلی-میوه‌ای و ملایم است.

پوست خشک: افرادی با پوست‌خشک و کم‌آب لذت چندانی از رایحه‌ی عطر و ادکلن‌شان نمی‌برند زیرا هم پوست‌شان در اثر الکل موجود در این خوشبوکننده‌ها خشک‌تر می‌شود و هم نوع پوست‌شان به گونه‌ای است که بوی عطر سریع از بین می‌رود. مشکل اینجاست که استفاده از عطر و ادکلن‌های قوی‌تر برای پوست‌های خشک سبب کهیر و آلرژی می‌شود و انتخاب مناسبی نیست.

راهنمای خرید عطر مناسب برای آقایان براساس تیپ شخصیتی

بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم، شما خودتان بهترین کسی هستید که می‌توانید تشخیص بدهید با توجه به تیپ شخصیتی، موقعیت شغلی، شرایط آب‌و‌هوایی محل زندگی و نوع پوست‌تان کدام رایحه برای‌تان مناسب است و کدام رایحه به دردتان نمی‌خورد. اجازه ندهید کسی به‌جز افرادی که برای‌تان مهم هستند مثل همسر یا نزدیک‌ترین دوست، برای انتخاب عطر نظرش را به شما تحمیل کند، تجربه نشان می‌دهد عطر و ادکلن‌هایی که برای دوست و فامیل به‌عنوان هدیه می‌خریم معمولا بلا‌استفاده باقی می‌مانند. بهترین راهنما برای انتخاب عطر مناسب بوی بدن و نوع پوست‌تان است. به عقیده‌ی کارشناسان اولین موردی که در هنگام انتخاب عطر مردانه باید به آن توجه کنید شخصیت‌تان است. اگر فردی جدی و تودار هستید بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای و وانیلی نروید. بهترین انتخاب برای شما عطری بر پایه مشک و عنبر است. مردان اهل ورزش و جنب‌وجوش باید سراغ عطرهای «سبز» بروند. منظور از عطرهای سبز عطرهایی است که در ترکیب آنها از عصاره‌ی گیاهان سبز مثل چمن و خیار و مرکباتی مثل لیمو و پرتقال ماندارین استفاده شده است.

مردان جذاب و عاشق‌پیشه بهتر است سراغ عطرهای گلی-میوه‌ای بروند. اگر رئیس یک شرکت یا مؤسسه‌ی بزرگ هستید و دل‌تان می‌خواهد همیشه فردی سرسخت و جدی در کار جلوه کنید بهتر است عطرهایی با بوی چرم را که معمولا رایحه‌ی عسل و توتون هم در خود دارند انتخاب کنید. اگر در شهری مرطوب و گرم زندگی می‌کنید سراغ عطرهای سنگین نروید برای این آب‌وهوا بهترین انتخاب عطرهای سبک و خنک هستند. مردان اهل شب‌نشینی و مهمانی بهتر است عطرهای لایه‌لایه که به مرور نت‌هایشان را به نمایش می‌گذارند انتخاب کنند.اگر کارمند هستید و با همکاران‌تان در یک اتاق کار می‌کنید به هیچ‌وجه عطرهای سنگین با بوی مشک و عود را انتخاب نکنید، بهترین گزینه برای کارمندها «ادوتویلت‌ها» هستند. عطر مناسب زمستان هم عطرهای گرم و شیرین با رایحه‌های وانیل، عنبر و هل است. برای روزهای بهاری عطرهایی با رایحه‌ی چوب و چرم، فلفل صورتی و گل و میوه انتخاب‌های خوبی هستند.
منبع : چطور

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi