جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

چگونه یک کتاب داستان مصور بسازیم ؟

10,709

بازدید

چگونه یک کتاب داستان مصور بسازیم ؟ ۴٫۴۷/۵ (۸۹٫۳۳%) ۱۵ امتیازs

چگونه یک کتاب داستان مصور بسازیم ؟

رشته ایجاد کتاب های کمیک فرصتهایی برای نمایش مهارت های هنری فراهم می کند و کمک به ایجاد محتواهایی می کند که سرگرم کننده و ساده برای درک هستند. مقاله زیر یک مرور کلی است و اطلاعاتی را برای شما جهت ایجاد کتاب های کمیک خودتان ارائه می دهد. اولین چیزی که یک نویسنده کتاب کمیک باید انجام دهد، در آوردن ساختار بصری داستان است. نوشتن در راستای جریان افکار در این نوع ادبیات توصیه نمی شود. کتاب کمیک ایده آل باید حاوی ۲۲ صفحه باشد. این امر کتاب را کوتاه و جمع و جور می سازد. درست مثل هر فعالیت خلاق دیگر، نوشتن یک کتاب کمیک نیز یک هنر است.

این یک فرم نوشتن خلاقانه است که در آن باید یک دنباله از رویدادها را به جای ایجاد یک پرتره کلامی نمایش داد. داستان باید توجه خواننده را جلب کند و او را با نشاط سازد. از آن جایی که اکثر داستان های کمیک توسط بچه‌ها خوانده می شوند، مطالب ارائه شده در آنها باید ساده و سرگرم کننده باشد و باید پیام مثبت ارائه دهند.

نمایش خودت را بساز
برای نوشتن یک کتاب کمیک، باید یکی از دو روش «متن نمایش یا اسکریپت کامل» یا «دیالوگ رو حوضی» را دنبال کنید. هر دو روش فوق به طور معمول در نوشتن کمیک استفاده می شود، اگر می خواهید این کار را انجام دهید، همچنین می توانید نوآوری کنید. روش اسکریپت کامل، قدرت کنترل بیشتری به نویسنده می‌دهد به این معنا که می تواند در مورد تعداد پانل ها در یک صفحه، شخصیت های ارائه شده در آن و در نهایت دنباله ای از رویدادها و گفتگوها تصمیم بگیرد.

از سوی دیگر، روش دیالوگ رو حوضی به بازیگر اجازه می دهد تا مسئولیت نمایش وقایع در داستان را به عهده گیرد.
نویسنده باید خلاصه داستان و گفتگوها را برای چند نمونه یا رخداد برای بازیگر فراهم آورد. بقیه کنترل به بازیگر سپرده می شود. او طرح اولیه داستان را به پانلهایی تقسیم می کند و تصمیم می گیرد که چطور در آنها گام بردارد. پس از آنکه بازیگر کارش را انجام داد، محتوا به نویسنده تحویل داده می شود تا بقیه دیالوگها در داستان اضافه شود.
چگونه شروع کنیم؟
اولین چیزی که یک نویسنده کتاب کمیک باید انجام دهد، در آوردن ساختار بصری داستان است. نوشتن در راستای جریان افکار در این نوع ادبیات توصیه نمی شود. نویسنده باید تمام داستان و یا حداقل یک ایده اولیه را در ذهن خود داشته باشد. مطالب نوشته شده توسط او باید یک ایده روشن در مورد توالی ها و رویدادها به بازیگر ارائه دهد.

واضح بودن افکار، بازیگر را قادر می سازد تا داستان را به شکل کارآمد به تصویر بکشد. به طور خلاصه، بازیگر نباید در تفسیر مطالب نوشته شده توسط نویسنده با مشکل مواجه شود. در این نوع نگارش قلمرویی برای گسترش افکار و ایده‌های نویسنده وجود ندارد زیرا انتظار می رود که او با ارائه توصیفی جمع و جور تنها به جریان داستان بپردازد.

داستان باید به سرعت جلو رود و دیالوگها تنها زمانی که مورد نیاز است مورد استفاده قرار گیرد. سرعت سریع داستان باعث تسری افزایش سطح علاقه به خوانندگان می شود. تا آنجا که به کتاب های کمیک مربوط می شود، باید به خاطر داشته باشید که “کم هم زیاد است”.

شخصیت های کتاب های کمیک باید توجه خوانندگان را جلب کنند. برای کسب اطلاعات در مورد ایجاد محتوای لازم می توان به منابع مختلف کمیک و کمیک های مشهور کارتونی مراجعه کرد.

انتشار کتاب کمیک
شرکت هایی مانند ماروِل کمیکس، دارک هاوس کمیکس، و دی سی کمیکس از جمله خانه‌های نشر متعددی هستند که در این صنعت فعالیت می کنند. باید یک ناشر مناسب را بیابید و قبل از همه از مشخصات فنی و جنبه های مالی انتشارات مطلع شوید. توصیه می شود ناشری را انتخاب کنید که قادر است در معرض گذاری کافی برای کار هنری شما انجام دهد.
راهنمای فوق برای ساخت کتاب های کمیک، ایده‌ا‌ی اساسی در باره رشته ایجاد کتاب های کمیک را برای ما فراهم می کند. این راهنما به شما کمک می کند کتاب های کمیک خود را حداقل در مراحل اولیه ایجاد کنید. بدین ترتیب، ایجاد یک کتاب طنز، یکی از راههای سرگرم کننده برای نشان دادن مهارت نوشتن خواهد بود.
منبع مقاله :
برگرفته از: سایت بازل

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ۱۰ فیلم ممنوعه دنیا را بشناسید

    اگر به فهرست فیلم های توقیف شده در جهان نگاه کنید، خواهید دید که اسامی‌ فیلم های کارگردانان بزرگ تاریخ سینما مثل استنلی کوبریک و برناردو برتولوچی و سام ریمی‌ در این میان وجود دارد.

    معرفی ۱۰ فیلم پربیننده کریستوفر نولان

    کریستوفر نولان، کارگردان و نویسنده انگلیسی، با استفاده مکرر از روایت‌های غیرخطی و اغلب ذهنی در فیلم‌هایش، شهرت و محبوبیت زیادی در میان منتقدان و مخاطبان سینما پیدا کرده است.

    نحوه پخت کیک آناناس وارونه

    نحوه پخت کیک آناناس وارونه ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر به دنبال یک کیک جدید برای دسر و یا عصرانه هستید، پیشنهاد ما به شما کیک آناناس وارونه است. در این مقاله شما را با دستور تهیه این کیک خوشمزه آشنا خواهیم کرد.

    آموزش کاردستی کوسن فانتزی + ۱۰ ایده کوسن های زیبا

    آموزش کاردستی کوسن فانتزی + ۱۰ ایده کوسن های زیبا ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۲ امتیازs وجود کوسن‌ها با طرح ها و رنگ های مختلف به دکوراسیون خانه عمق و روح تازه ای می‌بخشد. دوختن کوسن چندان سخت نیست و تنها به کمی خلاقیت نیاز دارد.

    روبان دوزی خلاقانه

    روبان دوزی خلاقانه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs

    ۲۰ تا از متداول ترین خطاهای آشپزی

    ۲۰ تا از متداول ترین خطاهای آشپزی ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. مزه‌دارکردن گوشت در ظرف فلزی؛ از اشتباهات آشپزی رایج. مزه‌دارکردن گوشت فقط این نیست که گوشت را داخل کاسه‌ای قدیمی بگذاریم تا ۲۴ ساعت در مواد و سس باقی بماند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi