جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ترک سیگار با گیاهان دارویی

318

بازدید

ترک سیگار با گیاهان دارویی/

ترک سیگار با گیاهان دارویی

ترک سیگار با گیاهان دارویی/

سیگار کشیدن عادت مضری است که سلامتی را به خطر می‌اندازد. در واقع اعتیاد به سیگار، یکی از دلایل قابل پیشگیری مرگ و میر در ایالات متحد است. بنا به نظر انجمن ریه آمریکا، سیگارکشیدن عامل یک سوم مرگ‌های مربوط به سرطان و یک چهارم حملات قلبی در ایالات متحده است.

چند دلیل اصلی که مردم به سیگار کشیدن روی ‌می‌آورند، همراهی با رفقا، نمادی از یک رفتار اجتماعی دانستن سیگار، دوری از استرس یا موقعیت ناخوشانید و اثرات رسانه‌ای می‌باشد. با هر سیگار، اشتیاق بدن برای نیکوتین بیشتر می‌شود که نشانه‌ی اعتیاد است و بزودی فرد بیشتر و بیشتر سیگار می‌کشد. نیکوتین سبب مشکلات بسیاری برای فرد می‌شود که مشکلات تنفسی، ازیاد فشار خون و ضربان قلب، تضعیف سیستم ایمنی، کاهش تعداد اسپرم در مردان، کاهش باروری در زنان، اختلال در نظم قاعدگی، یائسگی زودرس، و سرطان ریه و انواع دیگر سرطان از آن جمله هستند.

البته افراد سیگاری معمولاً بر این باور نیستند که در اثر سیگار کشیدن به بیماری مبتلا می‌شوند. اغلب آنها سیگار را بی‌اثر می‌دانند.

اما با نگاهی به اثرات آن، ضروری است که هرچه زودتر و با تمام تلاش آن را کنار بگذارند. به این منظور پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های گیاهی زیر البته با نظر پزشک‌تان بهره بگیرید:

ترک سیگار با گیاهان دارویی

۱٫لوبلیا : حاوی ماده‌ای به نام لوبلاین است که اثر نیکوتین را در بدن کاهش می‌دهد، به ویژه که به ترشح نوروترنسمیتر دوپامین کمک می‌کند. لوبلیا به صورت تنتور موجود است. معمولاً به مقدار ۲۰ تا ۶۰ قطره از تنتور سه بار در روز مصرف می‌شود. بهتر است از مقدار کم ۲ تا ۵ قطره شروع کنید و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید. لوبلیا به شدت سمی است و توصیه می‌کنیم که با نظر پزشک یا متخصص سلامتی از آن استفاده کنید.

توجه: افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا فشار خون بالا نباید از این گیاه استفاده کنند. زنان باردار و مادران شیرده و کودکان نیز نباید از این گیاه مصرف کنند.

۲٫شیرین بیان : گیاهی خلط آور و مسکن است که در ترک سیگار بسیار مؤثر است. طعم شیرین آن به رفع اشتیاق مصرف سیگار کمک می‌کند. علاوه بر این مسکنی برای سرفه نیز هست. همچنین تقویت‌کننده‌ی غدد آدرنال است و به موازنه‌ی سطح کورتیزول، کاهش خستگی و بازیابی انرژی کمک می‌کند. جویدن مقدار کمی از ریشه‌ی شیرین‌بیان هوس سیگارکشیدن را از بین می‌برد. می‌توانید آن را به صورت چای روزی دو تا سه بار نیز میل کنید.

توجه: مصرف شیرین بیان برای افراد مبتلا به دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های غدد فوق کلیوی، نارسایی کلیه یا کبد توصیه نمی‌شود.

۳٫فلفل قرمز : تاثیر تنباکو و مواد شیمیایی محرک موجود در دود سیگار را بر سیستم تنفسی کاهش می‌دهد. بعلاوهخاصیت آنتی اکسیدانش سبب تقویت غشای ریه‌ها می‌شود و از آسیب به آنها پیشگیری می‌کند. فلفل قرمز را به شکل‌های مختلفی مانند پودر، کپسول یا چای می‌توان استفاده کرد. اما بهتر است مقدار کمی (حدود دو نخود) از آن را به مقدار آب بیافزایید و بنوشید، به ویژه هنگامی که اشتیاق زیادی به سیگار کشیدن دارید.

ترک سیگار با گیاهان دارویی

۴٫علفِ چای : اثرات تسکین دهندگی آن در کاهش استرس دوران ترک سیگار کمک می‌کند. در واقع با کمبود نیکوتین در بدن هنگام ترک سیگار نشانه‌هایی مانند استرس و اضطراب باعث ناراحتی افراد می‌شود. همانطور که نیکوتین در بروز افسردگی نقش دارد در بروز نشانه‌های آن یعنی اضطراب و استرس نیز مؤثر است. علف چای این نشانه‌ها را تسکین می‌دهد.

علف چای به صورت شربت و کپسول در دسترس است. مصرف آن را حداقل دوهفته قبل از آغاز ترک سیگار شروع کنید.

توجه: این گیاه ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد و بهتر است که با نظر پزشک استفاده شود. زنان باردار یا شیرده نباید از آن مصرف کنند.

۵٫جودوسر : در ترک سیگار بسیار مؤثر است. مطالعات نشان می‌دهند که اشتیاق به مصرف سیگار را کاهش می‌دهد و نشانه‌های کمبود نیکوتین را تسکین می‌دهد. علاوه بر این به سم‌زدایی نیکوتین از بدن در دوره‌ی ترک سیگار کمک می‌کند. بعلاوه با داشتن خاصیت تسکین‌دهندگی، برای تقویت سیستم عصبی بسیار مفید است. این گیاه به صورت کپسول در بازار موجود است. معمولا ۳۰۰ میلی‌گرم در روز استفاده می‌شود. در مورد میزان مصرف آن می‌توانید با پزشک مشورت کنید.

۶٫جنسینگ : در رفع اشتیاق مصرف سیگار بسیار مؤثر است. تقویت کننده‌ی غدد آدرنال است و به موازنه‌ی سطح کورتیزول در خون کمک می‌کند. علاوه بر این به بدن کمک می‌‎کند تا با استرس روانی و جسمانی حاصل از ترک سیگار مقابل کند. یک قاشق چایخوری از پودر جنسینگ را به یک لیوان شیر بیافزایید و میل کنید. بو کردن گیاه خشک جنسینگ نیز مفید است.

توجه: افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، کلیوی، بیماری‌های خودایمنی، اسکیزوفرنی یا هورمونی از این گیاه مصرف نکنند.

ترک سیگار با گیاهان دارویی

۷٫سنبل الطیب : گیاهی است که اثر ضداضطراب دارد و مسکن است. این گیاه با گیرنده‌های GABA در مغز واکنش می‌دهد که سبب اثرات تسکینی آن می‌شود. این اثرات تسکینی باعث رفع اشتیاق مصرف سیگار می‌شود. علاوه بر این باعث کاهش نشانه‌های ترک سیگار اعم از اضطراب، تحریک‌پذیری و افسردگی می‌شود. بنا بر نظر انجمن سرطان آمریکا، این گیاه به افزایش خواب و آرامش نیز کمک می‌کند. این گیاه به صورت کپسول، پودر و تنتور در دسترس است. اما بهتر است با نظر پزشک استفاده شود.

۸٫گل ساعت : خاصیت آرام‌بخشی دارد و به رفع اضطراب، تحریک پذیری حاصل از ترک سیگار کمک می‌کند. همچنین به افرادی که در دوره‌ی ترک سیگار دچار بیخوابی یا بیقراری هستند کمک می‌کند. می‌توان آن را به صورت چای، کپسول یا تنتور مصرف کرد. بهتر است مصرف آن با نظر پزشک باشد. زنان باردار و شیرده نباید از آن مصرف کنند.

۹٫طب سوزنی : متخصصان این رشته با انجام طب سوزنی در ناحیه‌ی گوش به کاهش نشانه‌های دوره ترک سیگار کمک می‌کنند. طب سوزنی سبب ایجاد آرامش، کاهش تحریک‌پذیری و بیقراری در دوره‌ی ترک سیگار می‌شود. علاوه بر این به فرآیند سم‌زدایی نیز کمک می‌کند. ممکن است به جلسات مکرر طب سوزنی طی یک یا دو هفته نیاز داشته باشید.

۱۰٫ماساژ گوش : ماساژ گوش نیز یکی از راه‌های کاهش هوس سیگار کشیدن است. در واقع با ماساژ گوش، نقاط خاصی تحریک می‌شود که سبب کاهش اشتیاق برای سیگار کشیدن می‌شود. ماساژ گوش را بطور روزانه به مدت چند دقیقه انجام دهید.

نکته: این روش‌ها به ترک سیگار کمک می‌کنند اما توجه داشته باشید که وضعیت روانی مناسب برای ترک سیگار بسیار مهم است. پس از ترک سیگار برای رفع اثرات آن باید از رژیم غذایی مناسب، ورزش، و مراقبه کمک بگیرید.
پارسی طب

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۸/۵ (۹۷٫۶۱%) ۶۷ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi