جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید

321

بازدید

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید/

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید/

اگر برگردید و به گذشته نگاه بیاندازید می بینید که بسیاری از چیزهایی که در دوران مدرسه یادگرفته اید، کاملا غلط بوده اند. چه آن چیزها را در کلاس خوانده باشید، و چه پدر و مادرتان گفته باشند، خیلی از اطلاعات و دانش ما نادرست است. آماده باشید تا با خواندن این لیست تعجب کنید!

آفتاب پرست ها برای همرنگ محیط شدن تغییر رنگ می دهند

دلیل اصلی تغییر رنگ آفتاب پرست ها، تنظیم دمای بدن و نشان دادن احساساتشان است. جالب بود، مگر نه؟ همان طور که می توانید حدس بزنید، رنگ های تیره تر، نور بیشتری به خود جذب می کنند و به همین دلیل، آفتاب پرست به رنگ روشن تری در می آید تا خنک تر شود. در خصوص ابراز احساسات، زمانی که آفتاب پرست ها ترسیده باشند، رنگشان را تیره تر می کنند و زمانی که هیجان زده باشند، روشن تر می شوند.

ونسان ون گوگ گوش خود را برید

آوازه این نقاش معروف فقط به خاطر نقاشی های زیبایش نیست، بلکه بریدن گوش خود نیز یکی از دلایل معروفیت اوست. تاریخدانان بر این باورند که در واقع ون گوگ گوش خود را در یک مبارزه شمشیر زنی با دوست و همکار نقاش اش، پائول گاوگوین از دست داده است. احتمالا گاوگوین که او نیز یکی از شمشیر بازان ماهر بود، گوش ون گوگ را قطع کرده و او فقط در حال دفاع از خود بوده است.

با این که موزه ون گوگ در آمستردام، همان داستان قبلی را روایت می کند، اما کتاب های منتشر شده زیادی در باره زندگی نامه او، نظریه جدید را مطرح می نمایند.

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید

دهان سگ ها تمیز تر از دهان انسان هاست

بیشتر سگ ها دهانشان را دوبار در روز مسواک نمی زنند و نخ دندان نمی کنند؛ بنابراین باید بگوییم که خیر، دهان آن ها از دهان ما تمیزتر نیست. انسان ها، برخلاف سگ ها، آشغال هم نمی خورند و از دستشویی فرنگی آب نمی نوشند. احتمالا منشأ این افسانه آن است که زمانی که سگ ها زخمشان را لیس می زنند، خیلی زودتر التیام پیدا می کند. اما دهان آن ها تمیز نیست، بلکه این لیس زدن شبیه تمیز کردن زخم در انسان هاست که باعث جلوگیری از عفونت می شود.

خفاش ها کور هستند

خفاش های بزرگ تر، حتی از انسان ها هم بهتر می بینند و نسبت به انسان، سه برابر دید بهتری دارند.

پلوتو، سیاره نیست

در طی سالیان زیاد، پلوتو داستان جالبی داشته است، از نهمین سیاره از خورشید گرفته، تا دسته بندی نکردن آن در منظومه خورشیدی. با این که در سال ۲۰۰۶، بالاخره پلوتو در دسته سیاره های کوتوله قرار گرفت، اما هنوز هم نام سیاره بر خود دارد.

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید

حافظه ماهی قرمز، سه ثانیه است

شواهد نشان می دهند که ماهی ها نیز به اندازه پرنده ها و پستانداران باهوش هستند. بر اساس تحقیقات، ماهی ها وقایع گذشته سه تا پنج ماه قبل را به خاطر می آورند.

آیزاک نیوتون زمانی که یک سیب بر روی سرش افتاد، جاذبه را کشف کرد

احتمالا این طور شنیده اید که یک روز که نیوتون زیر درخت سیب نشسته بود، توانست قانون جاذبه زمین را کشف کند. این داستان تا حدودی درست است و یک سیب در آن نقش اصلی را بازی می کند. اما این نسبت، به خاطر افتادن سیب بر روی سر او کشف نشد، بلکه زمانی که نیوتون دید یک سیب از درخت بر روی زمین افتاد، به فکر فرو رفت که چرا به جای اینکه سیب ها مستقیم روی زمین بیافتد، به سمت های دیگر نمی رود. البته باید گفت که داستان قبلی، هیجان انگیز تر است.

خون داخل رگ های شما آبی است

زمانی که به بازوی خود دقت می کنید، بر خلاف چیزی که می بینید، باید بدانید که خون همیشه قرمز رنگ است. رگ های شما به دلیل چگونگی بازتاب نور و جذب آن از سوی بافت های بدن شما، آبی به نظر می رسند. رگ های بدن، خون بدون اکسیژن را انتقال می دهند که رنگ قرمز بیشتری را جذب کرده و در نتیجه، آبی تر به نظر می رسد. هرچه رگ عمیق تر باشد، آبی تر دیده می شود.

۱۰ اطلاعات غلط که در مدرسه یادگرفته اید

گاوهای وحشی، با دیدن رنگ قرمز عصبانی می شوند

رنگ خاص باعث عصبانیت آن ها نمی شود، بلکه تکان دادن شیء خاص آن ها را تحریک می کند. گاوهای نر وحشی، به پرچم در حال حرکت هر رنگی که باشد، حمله می کنند.

شترها، در کوهانشان آب ذخیره می کنند

توانایی زنده مانده شترها تا هفت روز بدون آب، به دلیل ذخیره کردن آن در کوهانشان نیست. کوهان شتر ها، پر از چربی است و این چربی، انرژی لازم برای سه هفته را به آن ها می دهد. آب در کلیه ها و روده های شتر، ذخیره می شود.

سایت روز خوش

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi