جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

راهکارهای باهوش شدن

1,061

بازدید

راهکارهای باهوش شدن ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

راهکارهای باهوش شدن/

راهکارهای باهوش شدن

راهکارهای باهوش شدن/

چگونه باهوش شویم ؟ هوش توانایی ذهن است که با تقویت کردن و راهکارهای مناسب افزایش می‌یابد. حال سوال پیش می‌آید که چگونه باهوش شویم؟ در جواب این سوال باید بگوییم که کار اصلا سختی نیست بلکه روش‌های ساده‍‌ ای وجود دارد که با انجام روزانه آن‌ها ، می‌توانید خیلی خیلی باهوش‌تر شوید. در ادامه این مطلب از مجله بانوان و دخترانه صورتی‌ها ، به جواب سوال “چگونه باهوش شویم؟” می‌رسیم.
روش‌های ساده روزمره برای باهوش شدن

در نیم ساعت اول پس از بیدار شدن از خواب ، دو لیوان آب بخورید

همیشه صبح وقتی بیدار شدید دو لیوان کامل آب بنوشید چون بدن ساعات طولانی بدون آب مانده است. افزایش مصرف آب در توانایی ذهنی کودکان تاثیر زیادی دارد بنابراین در اول صبح نوشیدن آب را فراموش نکنید

در رفت و آمد روزانه به کتاب‌های صوتی گوش دهید

افراد باهوش اطلاعات زیادی دارند شما هم سعی کنید در طول رفت آمد روزانه به کتاب‌های صوتی گوش دهید تا هم اطلاعاتتان بالا رود و هم وقتتان را بیهوده تلف نکرده باشید.

راهکارهای باهوش شدن

هنگام کار کردن چای سبز بنوشید

مصرف چای و قهوه در طول روز چون کافئین‌دار هستند شاید برای بعضی‌ها احساس بی‌قراری به وجود آورد ولی چای سبز این گونه نیست و حتی موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود. چای سبز آرامش و تمرکز به شما منتقل می‌کند.

در طول روز کمی بخوابید

خوابیدن در نیمه روز باعث استراحت مغر و نیرو گرفتن آن می‌شود. در طول ۱۲ تا ۴ بعد از ظهر کمی چرت بزنید تا مغز نیروی لازم برای ادامه روز را به دست آورد و هوشیاری افرایش یابد.

در صفحات اجتماعی به دنبال مطالب آموزنده باشید

چگونه باهوش شویم ؟ مغزتان را با مطالب بیهوده عادت ندهید حتی در صفحات اجتماعی هم دنبال مطالب آموزنده باشید چون مغز به آن چه می‌خوانید عادت می‌کند پس بهتر است به مطالب آموزنده عادت کند. البته هر چند وقت یک بار هم مطالب سرگرم کننده و خنده‌دار هم بخوانید این گونه مغز استراحت می‌کند.

راهکارهای باهوش شدن

شکر نخورید

بهتر است شکر را از برنامه غذایی خودتان حذف کنید شکر تمرکز شما را کم می‌کند. در وعده ناهار شکر مصرف نکنید و به جای آن از تخم مرغ و یا ماهی استفاده کنید تا در طول روز تمرکز لازم برای انجام هر کاری را داشته باشید.

به جای تلویزیون نگاه کردن ، بازی کنید

نگاه کردن به تلویزیون باعث ورود اطلاعات زیادی به مغز می‌شود ولی این اطلاعات پردازش نمی‌شود. به جای آن گیم بازی کنید که در شکل گیری مغز موثر است. حتی گیم‌های خیلی ساده.
مطالعه کنید

مطالعه و کتابخوانی فعالیتی است که مغزتان را درگیر می‌کند چون موقع خواندن کتاب علاقه دارید تصویر ذهنی هم از آن درست کنید. پس زمان‌های بیکاری کتاب بخوانید تا مغتان فعالیت کند.
چگونه باهوش شویم

در طول روز حرکات ورزشی انجام دهید

سلامت جسم منجر به سلامت مغز می‌شود. در طول روز حرکات کششی انجام دهید حتی اگر نمی‌توانید به باشگاه بروید. خلاصه بی تحرک نمانید مثلا به جای آسانسور از پله‌ها بروید.

راهکارهای باهوش شدن

پیاده روی کنید

پیاده‌روی موجب افزایش گردش خون می‌شود. چه بهتر که برای پیاده‌روی به دل طبیعت بروید. در طبیعت به علت وجود گل و گیاه اکسیژن بیشتری وجود دارد. علاوه بر این، دیدن سرسبزی طبیعت موجب آرامش ذهن می‌شود.

با کسی که اختلاف نظر دارید ، صحبت کنید

با کسی که اختلاف نظر دارید گفتگو کنید با این روش مغز یاد می‌گیرد دلایل منطقی بیاورد همچنین یاد می‌گیرید که وقتی حق با شما نیست متوجه اشتباهاتان می‌شوید در هر دو صورت مفید است.

در پایان روز برای روز بعد برنامه‌ریزی کنید

روزتان را با برنامه‌ریزی برای روز بعد به پایان برسانید با خودتان مرور کنید که فردا چه کارهایی را باید انجام دهید.

یک دفترچه یادداشت همراهتان داشته باشید

آدم‌های موفق همیشه یک دفتر یادداشت همراهشان دارند و هر موقع ایده جدید ، فکر جدیدی به ذهنشان دارند ثبت می‌کنند شما هم این کار را انجام دهید.
مجله بانوان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi