جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

رابطه سلامتی با نظم غذایی

291

بازدید

رابطه سلامتی با نظم غذایی/

رابطه سلامتی با نظم غذایی

رابطه سلامتی با نظم غذایی/

نظم غذایی را باید خودمان تنظیم کنیم . هر فردی شرایط و روال زندگی و ساعت کاری خاص خودش را دارد و نمی توان یک الگو به همه داد ولی مهم اینست که فاصله ی وعده ها خیلی طولانی نباشد . میان وعده حتما مصرف شود . دو وعده را یکی نکنیم . یعنی ساعت دو بعد از ظهر صبحانه و ناهار یا شام را به شکل یک وعده نخوریم .

توصیه پزشکان برای داشتن تغذیه سالم چیست ؟

یکی از نکات کلیدی تغذیه ای این است که نظم غذایی داشته باشند . در حالت عادی در ایران و بسیاری از مناطق جهان ۳ وعده غذای اصلی داریم . این موضوع بی علت نیست و بر اساس فیزیولوژی بدن تنظیم شده است . بهتر است افراد روزانه ۳ وعده غذای اصلی و کنار آن میان وعده مصرف کنند .

خیلی مواقع وعده های متعدد با ترکیب نامتناسب غذایی ناشی از بی نظمی در وعده های غذایی است . نظم وعده های غذایی را باید خودمان تنظیم کنیم . هر فردی شرایط و روال زندگی و ساعت کاری خاص خودش را دارد و نمی توان یک الگو به همه داد و مثلا گفت ساعت ۷ صبح صبحانه و ساعت ۸ شب شام بخورند . مهم این است که فاصله ی وعده ها خیلی طولانی نباشد . میان وعده حتما مصرف کنند .دو وعده را یکی نکنند .یعنی ساعت دو بعد از ظهر صبحانه و ناهار یا ساعت ۵ عصر ناهار و شام را به شکل یک وعده نخورند . تنوع غذایی و استفاده از همه گروه های غذایی به تناسب از نکات مهم دیگر است . دقت داشته باشند حتما در وعده های غذایی از سبزی ها استفاده کنند و در ناهار و شام و حتی صبحانه ، بهتر است از سبزی ها استفاده کنند . این کار بسیار با اهمیت است و فواید بی شماری دارد .

سخن پایانی

به مصرف میوه ها نیز توجه داشته باشید . روزی سه واحد میوه مصرف کنید . روزی دو تا سه واحد لبنیات کم چرب استفاده کنید . شاید باور نکنید ، اما استفاده از لبنیات ۳/۵ درصد به جای لبنیات ۲/۵ درصد طی یکسال نیز میتواند موجب دو کیلوگرم اضافه وزن به صورت بافت چربی در بدن شود . مهمتر از همه اینکه فعالیت بدنی منظمی داشته باشید . فلسفه وجودی بافت ماهیچه ای تحرک است . هر چه ماهیچه های بدن ما کمتر شود ، توان بدنی ، احساس سرخوشی و سوخت و ساز ما رو به افول می گذارد و این مساله اصلا خوب نیست . فعالیت بدنی منظم باید جزو برنامه زندگی ما باشد و برای آن وقت اختصاص دهیم . این کار در سلامت ما بسیار موثر است .
راستینه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi