جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

بدنسازان مبتدی بخوانند

650

بازدید

بدنسازان مبتدی بخوانند/

بدنسازان مبتدی بخوانند

بدنسازان مبتدی بخوانند/

معمولا با توجه به رغبت انسان به انجام کارها با کمترین تلاش، این خصوصیت باعث می شود خیلی جاها چشمامون را ببندیم و بدون دیدن واقعیت راهی را انتخاب کنیم که غیر از صرف وقت و هزینه نتیجه دیگر برایمان نداشته باشد. خیلی مواقع تا اسم آب کردن چربی شکم آمده سریع به دنبالش رفته اید ولی با دیدن اینکه باید رژیم گرفت و یا ورزش کرد خودتان را به بیخیالی زدید ولی وقتی مثلا گفتن ظرف ۱۰ روز چربی های شکم آب میشود آن هم با نشستن و تلویزیون تماشا کردن رفتین دنبالش علت فروش بالای این لوازم هم تو کشور ما همین میلی که راجبش صحبت کرده ایم هست. که فروشندگان این دستگاهام با علم به این قضیه خوب از آن سود میبرن . قطعا تا حالا کسی رو ندیده اید که ظرف ده روز (حتی ظرف ۱۰۰ روز) به طور کامل بتواند چربی های شکم خود را آب کند پس تبلیغات شک نکنید که دروغ محض است.

با این مقدمه میریم سر اصل مطلب یه سری نکات تغذیه ای و تمرینی میگم که با رعایت اون و یکم اراده کمکتان میکند نتیجه بهتری بگیرید و بدونید بهترین نتایج رو زمانی میگرید که هم تغذیه و هم تمرین کنار هم باشد.

بدنسازان مبتدی بخوانند

۱- قطع مصرف خوراکیهای بی ارزش (هله هوله)

خیلی از خوردنیها مثل فست فودها و شیرینی ها با داشتن گلیسیرین و شکر بالا علاوه بر وارد کردن کالری بیش از اندازه به بدن در معده به طور کامل هضم نشده که این امر سبب نفخ شکم میشه.

۲- کنترل مصرف نمک و ادویه

مصرف بیش از حد نمک و ادویه جات باعث افزایش اشتهای کاذب وپرخوری که نتیجه مشخصی داره میشه علاوه بر اون مثل مورد قبل باعث نفق شکم میشه این نکته رو یاداوری میکنم که نمک فقط اون نمکی که روی غذا میپاشید نیست برای مثال یک چهارم فنجان سس کچاب سه برابر نیاز روزانه بدن به نمک رو تامین میکنه.

۳- آب بیشتر بنوشید

نوشیدن آب علاوه بر کمک به افزایش متابولیسم و سوختو ساز بدن باعث میشه آبی که تو بدن تجمع کرده راحتر خارج و از ورمهای شکمی ناشی از این قضیه کم کنه و خواص دیگری هم داره که با رعایت این مورد به اونها دست پیدا خواهید کرد.

۴- حرکات هوازی

قطعا مادر تمام حرکات هوازی دو میباشد پس بدوید.با رعایت اصول صحیح کم کم از مدت زمان پایین شروع به پیاده روی ملایم کرده وبا آمادگی که بدن بدست میاره تبدیل به دو با مدت زمان طولانیتر کنید . سعی کنید تا این زمان رو به ۳۵ دفیفه برسونید تا مطمئن بشید توی فاز چربی سوزی هستد اگرم توانایی این رو ندارید که به این مرحله برسید نگران نباشید چون هر چند کوتاه هم تمرین هوازی داشته باشید به هر حال کالری سوزوندید.

بدنسازان مبتدی بخوانند

۵- انجام حرکات شکم

۱- دراز نشست صحیح

کف پاها را کامل به زمین بچسبانید و دست را پشت سرگذاشته ولی به سر وگردن به هیچ عنوان نیرو وارد نکنید آرنجها را به زانو زده و سر را کامل صاف نگه دارید بعد از ۳ ثانیه مکث به صورت صاف به پایین برگردید.در حین تمرین تمرکز روی عضلات شکمتان باشد.

۲- حرکت دوچرخه

روی زمین دراز بکشید زانو را بالا بیاورید تا ساق به موازات زمین قرار گیرد دستها را زیر سر گذاشته با آرنج زانوی مخالف را لمس کنید این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید.

۳- دراز نشست عمودی

روی زمین دراز بکشید پاها را به صورت مستقیم بالا بیاورید دستها هم یه صورت عمودی نگه دارید سعی کنید نوک انگشتان دست را به نوک انگشتان پا برسانید

۴- پهلوها

به پهلو دراز بکشید سعی کنید نیم تنه بالای خود را بدون کمک دست به سمت بالا بکشید و برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید این حرکت را برای هر دو طرف انجام دهید.

۵- فیله های خود را تفویت کنید تا شکم شما صافتر شود

بر روی صورت و شکم دراز بکشید سر و سینه و پاهای خود را از زمین کنده و بالا بیاورید برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه نگه دارید این عمل را چند مرتبه تکرار کنید

این تمرینات را میتوانید ۳ تا ۵ روز در هفته انجام دهید . تا بدن به حرکات عادت نکرده بیش از حد به خود فشار نیاورید و حتما فرم صحیح خرکات را رعایت کنید.

۶- سعی کنید از لباسهایی که خیلی شکمتان در آن راحت است استفاده نکنید تا این حس که شکمتان متناسب هست یا نه را درک کنید.

۷- سعی کنید در هنگام راه رفتن و فعلیتهای دیگر شکم خود را صاف نگه دارید. رعایت این مورد خود باعث تقویت عضلات شکم شده و این فرم باعث حفظ این وضعیت به طور طبیعی در بدن خواهد شد.

۸- همیشه فرم شکم خود را در آینه کنترل کنید تا با توجه به وضعیت موجود برنامه تمرینی و غذایی خود را به تناسب آن تنظیم کنید.

به هر حال با کمی اراده میتونین با خودتون کمک کنید که رضایت کاملی از بدنتون داشته باشین و اعتماد به نفس بهتری پیدا کنین این تمریتاتیم که آاوردم رو میتونین بدون نیاز به وزنه و توی خونه هم انجام بدید که فکر کنم خانومام از این بابت راحت تر باشن.

تخم مرغ بدون شک پر مصرفترین ماده غذایی برای بدنسازان به شمار میآید.میدانیم که عضله برای رشد به پروتئن نیاز دارد و هرچه پروتئین بیشتر ومرغوب تری به بدن برسانیم رشد عضلانی بیشتری خواهیم داشت تخم مرغ به عنوان یک منبع پروتئین با کیفیت و ارزان همیشه مورد توجه ورزشکاران به ویژه بدنسازان که همیشه گرسنه پروتئن هستند بوده است.

بدنسازان مبتدی بخوانند

چند راهنمایی برای مبتدی ها

افراد مبتدی معمولا در ابتدای شروع بدن سازی از رشد سریعی بر خوردارند ولی یک مبتدی نباید از برنامهای پایه و ابتدائی با عجله بگذرد.یک مبتدی باید با انجام حرکات پایه با استفاده از شکل و فرم صحیح حرکت رشد خود را تضمین کندو حدود یک سال باید با این روش بدنسازی را ادامه دهد.اکثر بدنسازان حرفهای نیز به مدت یک الی دو سال به انجام حرکات پا یه ای پرداخته اندو این کلید داشتن قدرت بدنی و توان پایه است و این حرکات باعث ایجاد حجم مناسب در عضلات می شود.

اگر هدفتان از بدنسازی کسب حجم عضله است پس بیشتر روی حرکات دمبل و هالتر تکیه کنید و سعی کنید از وزنه های نسبتاْ سنگین در حد توانتان استفاده کنیدوبین ستهای تمرین بیشتر استراحت کنید واگر هدفتان چربی سوزی است روی حرکات با دمبل و دستگاهها و کابلها تکیه کنید و میزان استراحت بین ستهای تمرینی را کاهش دهید.

روزهای استراحت برای مبتدیها از اهمیت زیادی بر خوردار است همانطور که تمرین کم باعث تحریک عضلات به رشد نمی شود تمرینات بیش از حد نیز اثر مشابهی دارد .شما باید به بدنتان فرصت دهید تا بدن برای اجرای جلسه بعدی تمرین کاملاْ بازیابی شود.بهترین تعداد جلسه تمرین در هفته برای افراد مبتدی ۳ جلسه تمرین و ۴ روز استراحت میباشد علاوه بر آن هر ۶هفته یک هفته استرحت کامل کنید.

نکته بسیار مهم دیگر تغذیه می باشد.یک بدنساز باید این را بداند که اگر تمریناتش درست و اصولی باشد اما تغذیه اش نادرست باشد باید داشتن بدنی حجیم و زیبا را فراموش کند.

بدنسازان مبتدی بخوانند

رژیم غذایی یک مبتدی باید به شکل زیر باشد:

روزی ۴ الی ۶ وعده غذایی کوچک و باید حدود ۵۵ درصد کالری دریافتی از کربوهیدراتها ۲۵ درصد از پروتئین ها و ۱۰ درصد از چربیها باشد و همچنین باید از مولتی ویتامین مینرال استفاده کرد.

حداقل باید روزی ۲ لیتر آب بنوشید و بلافاصله بعد از تمرین مواد غذایی دارای کربو هیدرات ساده مانند سیب یا آب میوه و نوشیدنیهای کربو هیدرات دار استفاده کنید وحدود ۵/۱ ساعت بعد از تمرین ۵۰ گرم پروتئین به بدن خود برسانید .

اگر به این روش عمل نکنید از رشد عضلانی بر خوردار نخواهید شد با این روش علاوه بررشد عضلانی چربیهای بدن را نیز کاهش می دهید.

برای مصرف پروتئین روی منابع خالص مانند تخم مرغ گوشت سفید وگوشت قرمز کم چربی ویا یک مکمل مانند why تکیه کنید .

برای کربوهیدراتها نیز میتوانیداز غذاهایی مثل برنج سبزیجات دانه های روغنی و ماکارونی استفاده کنید.

استفاده از کربوهیدراتهای ساده مانند سیب موز خربزه باید در حد تعدل باشد.

سعی کنید ۵/۱ ساعت خواب یک نوشیدنی پروتئینی میل کنید.

سعی کنید برنامه تمرینی خود را هر سه ماه یک بار تغییر دهید و در حین تمرین بین ذهن وعضله ارتباط بر قرار کنید که این خود باعث رشد عضله می شود.
زیباجو

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    قوانین بازی بولینگ

    ورزش بولینگ چیست؟ بولینگ بازی ‌ای با قدمت بسیار است که از زمان های دور تا به حال یکی از محبوب ترین بازی ها بین مردم نقاط مختلف جهان بوده است. توپ و پین های بازی بولینگ را در آرامگاه پادشاه مصری ای که […]

    چگونه با شنا لاغر شویم ؟

    شما با دست ها و پاها روی آب شناور می شوید و با استفاده از ماهیچه های پشت تعادل خود را حفظ می کنید. علاوه بر آن اگر از ورزش های هوازی دیگری چون کاردیو، پیاده روی و دو خسته شده اید، می توانید […]

    ۲۵ تاکتیک بازی شطرنج

    ۲۵ تاکتیک بازی شطرنج ۳٫۲۶/۵ (۶۵٫۱۴%) ۳۵ امتیازs فراگیری اصول بازی شطرنج ارتقای سریع سطح توانایی از یک بازیکن مبتدی به یک بازیکن پیشرفته و حرفه ای را در پی داشته و دستیابی به مهارت های فنی این بازی را میسر می گرداند؛

    مزایای پیاده روی بمنظور لاغری شکم

    شاید داشتن شکمی صاف و بدون چربی‌های انباشته برای بسیاری افراد آرزوی دست نیافتنی باشد. اما واقعیت آن است که آب‌کردن چربی‌های انباشته شده شکم و لاغری شکم با داشتن یک رژیم غذایی اصولی، معتدل و همیشگی و سی دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی […]

    اگر قصد انجام ورزش در تابستان را دارید …

    وقتی نوبت به عرق کردن در گرمای تابستان می رسد، اشتباهات رایج در نهایت منجر به مشکلات خطرناکی می شود.

    ۲۵ مهارت پیروزمندانه در شطرنج

    ۲۵ مهارت پیروزمندانه در شطرنج ۴٫۱۶/۵ (۸۳٫۱۶%) ۱۹ امتیازs ۱- مهره های خود را هر چه سریعتر گسترش دهید آنچه در شروع بازی شطرنج مهم است، گسترش مهره ها به بهترین محل ممکن و قلعه گرفتن شاه است. گشایش زمانی کامل می شود که […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi