جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانلود کتاب حکیم فارابی

1,373

بازدید

دانلود کتاب حکیم فارابی ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

دانلود کتاب حکیم فارابی

دانلود کتاب حکیم فارابی

دانلود کتاب حکیم فارابی

این داستان نخست به سفارش موسسه‌ی سینمایی فارابی نوشته شد و دستمایه‌ی نوشته شدنِ فیلمنامه‌ای قرار گرفت که دوست و استاد گرامی آقای حسین ترابی بر مبنای آن تهیه کرد و قرار بود سریالی تلویزیونی بر اساس آن ساخته شود. بخشهای داستان بعدتر که قرار و مدار ما پ‍ایان یافت، بعد از هماهنگی با بنیاد از فارابی در قالب رمانی در هم ترکیب شد و به صورت متن کنونی در آمد. متنی که پیشتر هم به صورت الکترونیکی بخشهایی از آن منتشر شده بود و حالا در قالب رمانی تاریخی به علاقمندان پیشکش می‌شود . برگهایی از این کتاب را با هم مرور می کنیم :
بخش نخست : راهزنان
دو روز بود که راه می سپردند . بریدگی های برف گرفته و مرتفع کوهستانی را در سحرگاه روز قبل پشت سر گذاشته بودند و از آنجا به راهی سرسبز و زیبا وارد شده بودند که از میان مرتعی پرگل و گسترده ، در دل فراز و نشیب زمین پیش می رفت . بوی بهار از زمین و زمان برمی خواست و همگان سرمست منظره ی ابرهای سپیدی بودند که با بادهای تند بهاری بر فراز سرشان می آمدند و می رفتند . برخی از مردمان خوارزم که همسفرشان بودند ، گاه با دیدن رعد و برق هایی که از دور در ابرها می درخشید ، دسته جمعی سرود می خواندند و در آن خدای بادهای خوش ، ” وای ” بزرگ را می ستودند . محمد ، یکی از کاروانیان بود . هنوز پانزده سال بیشتر نداشت ، اما به خوبی شعرهای خوارزمیان را می فهمید و گاه زیر لب همراه با آن ها زمزمه می کرد . همه ی همشهری هایش که از فاراب می آمدند ، از استعداد عجیبش برای یادگیری زبان آگاه بودند و از این رو وقتی می دیدند با همسفران خوارزمی اش به زبان خودشان سخن می گوید ، تعجب نمی کردند . محمد در آن هنگام گذشته از زبان فارسی دری و پهلوی که زبانهای مادری اش بودند ، ترکی و خوارزمی را نیز آموخته بود و گهگاه که غم و غصه اش را فراموش می کرد ، سرخوشانه با دسته ی خوارزمی ها همنوا می شد و به همراهشان آواز می خواند . صدایی زیبا داشت و ….. لازم به ذکر است این کتاب در سایت سوشیانس ( شروین وکیلی ) آپلود شده . برای دانلود کتاب حکیم فارابی ، به ادامه مطلب بروید .

دانلود کتاب

نويسنده / مترجم : شروین وکیلی
زبان کتاب : فارسی
حجم کتاب : 5.5 مگابایت
نوع فايل : PDF
تعداد صفحه : 397


رمز فایل : www.takbook.com





مطالب مشابه با این مطلب

    دانلود کتاب گمشده در شهر بازی

    دانلود کتاب گمشده در شهر بازی ۳٫۳۳/۵ (۶۶٫۶۷%) ۳ امتیازs درباره نویسنده : جان بارت متولد ۱۹۳۰ در شهر کمبریج ، ایالت مریلند ایالات کتحده آمریکاست . وی از سال ۱۹۵۳ تاکنون استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه پنسیلوانیا ، دانشگاه ایالتی نیویورک و دانشگاه […]

    دانلود کتاب عشق اونیونگ

    دانلود کتاب عشق اونیونگ ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۱۲ امتیازs اثر پیش رو، نخستین بار توسط مبلغ و مهاجر کانادایی مشهور جیمز اسکارت گیل به انگلیسی ترجمه شد اما در طول حیاتش هرگز فرصت انتشار نیافت تا اینکه همین اواخر و در اثر «رستگاری و پشیمانی […]

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر

    دانلود کتاب گویا داستان هایی از زندگانی امیرکبیر ۳٫۱۰/۵ (۶۲٫۰۰%) ۱۰ امتیازs میرزا محمدتقی خان فراهانی، مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود. در این کتاب داستان هایی از زندگانی او را، به قلم محمود حکیمی، می شنویم.

    دانلود کتاب ماجرای یک نامه

    دانلود کتاب ماجرای یک نامه ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز چکیده داستان : شاید کمی عجیب و غیر واقعی به نظر برسد ولی بطور اتفاقی و دور از انتظار نوشته تایپ شده طولانی در چندین صفحه که بصورت باز لابلای وسایل جا مانده از مالک […]

    دانلود کتاب چشمان کاملا بسته

    دانلود کتاب چشمان کاملا بسته ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ” داستان رویا ” نام اصلی کتابی از نویسنده اتریشی، آرتور شنیتسلر است. اسم فارسی کتاب از فیلمی اقتباسی از همین داستان، محصول ۱۹۹۹ برادران وارنر و به کارگردانی استنلی کوبریک گرفته شده است. از […]

    دانلود کتاب لبخند و چند داستان دیگر

    دانلود کتاب لبخند و چند داستان دیگر ۴٫۴۰/۵ (۸۸٫۰۰%) ۵ امتیازs پنج داستان از دیوید هربرت لارنس، یکی از چهره های شاخص ادبیات مدرن بریتانیا. این پنج داستان از بهترین های دی.اچ.لارنس هستند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi