جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

خواص و فواید میوه لیچی

1,462

بازدید

خواص و فواید میوه لیچی

خواص و فواید میوه لیچی/

لیتچی یا سرخالو Lychee :

این میوه که مخصوص مناطق گرمسیری و حاره است اصالتا بومی جنوب چین می باشد.ابعاد این میوه در حدود ۳-۴ سانتی متر و توسط پوسته ای خارمانند به رنگ قرمز یا صورتی پوشیده شده است.ظاهر این میوه بسیار شبیه به میوه بوته کرچک است.داخل این پوسته که به راحتی جدا می شود،میوه سفید رنگ و بسیار لذیذ لیتچی قرار دارد.مزه این میوه ترکیبی از مزه انگور و یک طعم دلپذیر دیگر است.این میوه سرشار از ویتامین C است.

سرخالو یا لیچی یا لایچی میوه ای می باشد که پوست آن سرخ و مانند چرم می باشد و تیغ تیغی و مانند توت فرنگی می باشد. قسمت خوراکی سرخالو سفید رنگ، شفاف، سفت و آبدار می باشد.

مکان های قابل کشت

این میوه استوایی بسیار در شمال ویتنام، جنوب چین، جنوب تایوان، اندونزی، فیلیپین و هند کشت می شود.نکته: تا جایی که ما اطلاع داریم این میوه در ایران یافت نمی شود. در صورتی که شما این میوه جایی دیدید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

بافت داخل پوست سفید و آب دار که دارای یک هسته سیاه است.
این میوه منبع غنی از ویتامین C، کلسیم، پتاسیم و فسفر است. این میوه برای درمان سرفه، زخم های گوارشی و استحکام بدن پیشنهاد می‌ شود.

خواص سرخالو یا لیچی یا لایچی

۱- این میوه در افزایش انرژی بدن کمک خوبی می کند.

۲- در حالت کلی می توان گفت حال عمومی فرد را بهبود می بخشد.

۳- سرخالو دارای منبع غنی ویتامین c است و نسبت به پرتقال چهل درصد ویتامین c بیشتری دارا می باشد.

۴- میزان بتاکاروتن در سرخالو نسبت به هویج بیشتر است.

۵- این میوه دارای خاصیت ادرارآوری دارد و برای سیستم گوارشی نیز مفید می باشد.

۶- اسیدهای چرب اشباع نشده موجود در لیچی در جذب بتاکاروتن کمک می کند.

۷- این میوه از لخته شدن خون در رگ های خونی و از آسیب های شدید سلول ها پیش گیری می کند و هم چنین در بیماران قلبی احتمال سکته را می تواند تا سقف پنجاه درصد کاهش دهد.

۸- سرخالو منبع خوبی از کربوهیدرات و فیبر است.

۹- دانشمندان معتقد هستند این میوه یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان می باشد.

۱۰- چینی ها از خواص سرخالو برای بهبود بیماری خونی کمک می گیرند.

۱۱- این میوه در تسکین درد موثر می باشد.

۱۲- فلاوانوئید موجود در سرخالو، مانع از رشد سلول های سرطانی به خصوص سرطان سینه می گردد.

۱۳- از آن جهت که این میوه دارای منبع غنی از ویتامین c است، برای سرماخوردگی، تب و گلودرد بسیار مفید می باشد.
منبع : دلگرم

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi