جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

پیشگیری از سرطان پستان

416

بازدید

پیشگیری از سرطان پستان

پیشگیری از سرطان پستان/

۱٫ وزن خود را کنترل کنید:
افزایش وزن یکی از مهمترین عوامل خطر بروز سرطان پستان در خانم‌های در سنین یائسگی است. Bmi (اندکس توده بدنی) بالا و افزایش وزن بعد از یائسگی احتمال بروز سرطان پستان را به شدت افزایش می‌دهد.
خانم‌هایی که bmi بیشتر از ۳۳ دارند ۲۷ درصد بیشتر از خانم‌های با bmi کمتر از ۲۱ به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. کاهش وزن حدود ۱۰ کیلوگرم احتمال بروز سرطان پستان را به شدت کاهش می‌دهد.
۲٫ فعالیت بدنی منظم

فعالیت بدنی منظم تأثیر بسیار مناسبی بر پیشگیری از سرطان پستان دارد در حقیقت پیاده‌روی سریع به مدت ۱۰ ساعت در هفته برای خانم‌ها به شدت توصیه می‌شود.

پیشگیری از سرطان پستان
۳٫ الکل

مصرف الکل احتمال بروز سرطان پستان را افزایش می‌دهد.
۴٫ روغن زیتون مصرف کنید

مصرف مواد غذایی با چربی کمتر و مصرف روغن زیتون تأثیر بسیار مثبتی در پیشگیری از سرطان پستان دارد.
یکی دیگر از توصیه‌های تغذیه‌ای مصرف کربوهیدارت‌های پیچیده به‌جای کربوهیدرات‌های ساده می‌باشد.
۵٫ گوشت قرمز

به منظور کاهش احتمال بروز سرطان پستان مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید
۶٫ ویتامین d‌ مصرف کنید

مصرف ویتامین d تا حد زیادی میتواند خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش دهد. منبع ویتامین D عبارتند از : شیر غنی شده،تن ماهی ، زرده تخم مرغ،نور خورشید،روغن کبد ماهی،آب پرتقال

پیشگیری از سرطان پستان
۷٫ سویا

نقش سویا در سرطان پستان تا به امروز دقیق مشخص نشده است بنابراین توصیه ما مصرف سویا در حد اعتدال است که ۲۰ گرم در روز می‌باشد.
۸٫ شیردهی

شیردهی به مدت حداقل ۶ ماه سبب کاهش احتمال بروز سرطان پستان می‌شود بررسی‌ها نشان داده‌اند به ازاء هر ۱۲ ماه شیردهی احتمال بروز سرطان پستان ۳/۴ درصد کاهش می‌یابد.
۹٫ زایمان در سنین پایین‌تر

خانم‌هایی که اولین زایمانشان را قبل از ۲۵ سالگی داشته‌اند احتمال بروز سرطان پستان در آنها ۱۰ درصد کاهش می‌یابد و چنانچه زایمان قبل از ۳۵ سالگی باشد این تأثیر مثبت ۵ درصد خواهد بود. متأسفانه اولین زایمان بعد از ۳۵ سالگی باشد احتمال بروز سرطان پستان افزایش می‌یابد.

منبع: موسسه تحقیقات، آموزش و پیشگیری از سرطان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi