جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۲۲ دیماه برابر با ۱۱ ژانویه روز جهانی خنده

615

بازدید

22 دیماه برابر با 11 ژانویه روز جهانی خنده

۲۲ دیماه برابر با ۱۱ ژانویه روز جهانی خنده/

ارزان ترین داروی دنیا : خنده که از در وارد می‌شود، بیماری از پنجره می‌گریزد. آیا می‌دانید… خندیدن نوعی <آنتی‌ بیوتیک> طبیعی است که محرومین جهان با استفاده از این امر طبیعی، می‌توانند بسیاری از درد‌های خود را تخفیف دهند؟ آیا می‌دانید خنده ارزان‌ترین داروی پیشگیری و مبارزه با بسیاری از بیماری‌هاست؟ به عبارت دیگر، خنده هم خاصیت پیشگیری دارد و هم خاصیت درمان.

آیا می‌دانید
+ آیا می‌دانید خنده عمر را طولانی می‌کند؟
+ آیا می‌دانید لبخند زدن، بی‌خرج‌ترین هدیه است؟ پس آن را از خود و دیگران مضایقه نکنید.
+ آیا می‌دانید وقتی می‌خندیم، آثار منفی نگرانی و اضطراب از تن و روان محو می‌شوند و با خندیدن است ‌که نیروی عظیم مثبتی در اختیار انسان قرار می‌گیرد که به آرامش، شادابی و سلامتی کمک می‌کند؟
+ ‌آیا می‌دانید وقتی می‌خندیم، آرام می‌گیریم، کیفیت زندگی‌مان بهتر می‌شود، درواقع با خندیدن، منابع درون خود را در جهت مثبت، سوق می‌دهیم.
+ آیا می‌دانید با عادت به خندیدن است‌ می‌توانیم که ذهن خود را برنامه‌ریزی می‌کنیم تا به انسانی سالم‌تر، شادتر، قدرتمندتر و کامیاب‌تر تبدیل شویم؟
+ آیا می‌دانید خنده موسیقی روح است؟
+ آیا می‌دانید افرادی که بیشتر می‌خندند، سالم‌تر و شاداب‌تر از انسان‌های اخمو، عبوس و بداخلاق هستند؟
+ آیا می‌دانید با خندیدن، ظرفیت ریه‌های افراد، افزایش یافته و اکسیژن بیشتری وارد بدن شده و به سوی سلول‌ها رهسپار می‌شود و مغز با دریافت اکسیژن بیشتر، بهتر عمل می‌کند. به همین علت، خنده از سکته‌های قلبی، مغزی ، تنگی رگ‌های قلبی و بیماری‌های تنفسی و ده‌ها بیماری دیگر به‌خوبی پیشگیری می‌کند.
+ آیا می‌دانید خندیدن به خود و کارهای اشتباهی که می‌کنیم، نقطه‌ی مقابل سرزنش کردن خود است؟
+ آیا می‌دانید خندیدن و ورزش، ارتباط نزدیکی با هم دارند؟ خنده یک نوع ورزش است و ورزش هم به شادابی انسان کمک فراوان می‌کند.
+ آیا می‌دانید ۲۲ دی ماه برابر با ۱۱ ژانویه را “روز جهانی خنده” نامیده‌اند؟
+ آیا می‌دانید خنده عامل موفقیت انسان در همه‌ زمینه‌های زندگی است؟ انسان تنها حیوانی است که می‌خندد و خنده زبان مشترک تمامی انسان‌هاست؟
+ آیا می‌دانید وقتی می‌خندیم، ۴۰۰ عضله بدن به حرکت در می‌آیند و اندام ها و ارگان‌های داخلی و خارجی بدن به جنبش درآمده و ورزش می‌کنند و حتی با خنده می‌توان به مقابله با چاقی پرداخت؟
+ آیا می‌دانید با اجرای تمرین‌های بسیار ساده از همان ابتدا به نتیجه‌های جالبی می‌رسیم چرا که با ترشح هورمون‌های مثبت، چهره‌مان شاداب‌تر و جذاب‌تر می‌شود و احساس نشاط و طراوت می‌کنیم و زندگی را به شکل بهتری تجربه می‌کنیم؟
+ آیا می‌دانید امروزه دانشمندان کشف کر‌ده‌اند که خنده، سیستم ایمنی و دفاعی بدن را که در تندرستی و سلامتی نقش اساسی دارد تقویت کرده و فعال‌تر می‌سازد؟
+ آیا می‌دانید برخی از پزشک‌ها عقیده دارند ۱۰ دقیقه خنده عمیق در طول روز می‌تواند در کاستن درد‌های شدید مؤثر باشد و امکان‌ استراحت پیوسته‌ بیماران را فراهم‌ کند.
+ آیا می‌دانید ترشح ایمنوگلوبولین‌ها با میزان خندیدن ما ارتباط مستقیم دارد؟ در روز‌های شاد و خندان، میزان ترشح ایمونوگلوبولین به مقدار زیاد صورت می‌گیرد اما در روزهای حزن‌انگیز، میزان ترشح آن بسیار پایین است. افرادی که میزان کمتری ایمونوگلوبولین دارند، بیشتر در معرض آلودگی ویروس و میکروب قرار می‌گیرند. ایمونوگلوبولین به مبارزه دستگاه ایمنی بدن با بیماری‌ها کمک می‌کند.
+ آیا می‌دانید سایتوها کنیازها که به آن هورمون شادی نیز گفته می‌شود، در اثر شاد بودن و خندیدن،‌ ترشح شده و دستگاه ایمنی بدن را قوی‌تر می‌سازد؟
+ آیا می‌دانید خنده نیروی بیکرانی در خود نهفته دارد و با ایجاد احساس‌های مثبت، شادی بخش و آرامش دهنده، باعث لذت بردن از زندگی می‌شود.
+ آیا می‌دانید آندورفین‌ها که در شخص ایجاد احساس اعتمادبه‌‌نفس و سرخوشی می‌کند، در اثر خندیدن تولید می‌‌شود. مقدار آندورفین‌ها با ورزش و فعالیت‌های نشاط ‌آور بالا می‌رود.

۲۲ دیماه برابر با ۱۱ ژانویه روز جهانی خنده
مزایای تفکر مثبت
می‌گویند: انسان با فکرش زندگی می‌کند… به عبارت دیگر خوشبختی، بدبختی، شادی و غم‌های انسانی، تابع شرایط بیرونی نیستند بلکه ساخته و پرداخته افکار و اندیشه‌های خود هستند…!
در حقیقت، حوادث پیش آمده چندان مهم نیستند بلکه طرز برخورد ما با حوادث مهم هستند.
به قول شکسپیر: هیچ‌چیز به خودی خود، خوب یا بد نیست بلکه نیروی اندیشه است که بدی، خوبی، سعادت و یا شقاوت را می‌آفریند.
به‌عنوان مثال، دو نفر از پنجره بیرون را تماشا می‌کنند،‌ یکی لکه‌‌ها و ذره‌های کثیف شیشه را می‌بیند و دیگری منظره‌های زیبای طبیعت را… عده‌ای به زیبایی گل‌ها توجه دارند و گروهی دیگر به خار‌های همان‌ گل‌ها می‌نگرند.
یک ضرب‌‌المثل آذری می‌گوید:
ای مردم،‌ چرا سعادت را در خارج می‌جویید؟ سعادت در درون شماست
حضرت علی (ع) می‌فرماید: مپس از سلامتی، خنده بهترین نعمت است. حضرت سلیمان می‌فرماید: دل شادمان و مسرور، خاصیت نوش‌دارو دارد.
دکتر جانسن می‌گوید: سرور و خوشحالی یا حزن و ملامت شخصی، بسته به میل و اراده خود انسان است.
ضرب‌المثل عربی می‌گوید: زمانی‌که می‌خندید، خدا هم به همراه شما می‌خندند.

۲۲ دیماه برابر با ۱۱ ژانویه روز جهانی خنده
آسایش بیشتر، آرامش کمتر
امروزه فشارهای زندگی خیلی افزایش یافته است، به همین علت، میانگین خنده نسبت به سابق حتی در سطح جهانی کاهش یافته است.
طبق برآورد دکتر میشل تیتز روان‌شناس آلمانی در دهه ۱۹۵۰ مردم به‌طور میانگین ۱۸ دقیقه در روز می‌خندیدند، ولی امروزه حدود شش دقیقه می‌خندند امروزه با وجود اینکه کیفیت زندگی نسبت به گذشته خیلی بهتر شده ولی در مقابل میزان استرس‌ها و نگرانی‌ها بالا رفته است. به عبارت ساده، با وجود اینکه میزان آسایش‌ انسان‌ها در تمام جوامع بشری بالا رفته ولی میزان آرامش‌پایین آمده است.
انسان وقتی به‌ دنیا می‌آید، طبیعت شاد و خندانی دارد. کودکان به‌راحتی و بدون دلیل خاص می‌توانند ۳۰۰ تا ۴۰۰ بار در روز بخندند چرا که مانع خاصی برای جلوگیری از خنده آنها وجود ندارد ولی همین‌ که بزرگ می‌شوند، ‌تحت تأثیر فرهنگ جامعه که خنده را زیاد مطبوع نمی‌داند در بزرگسالی نسبت به دوران کودکی کمتر از ۲۰ بار در روز می‌خندد.
۲۲ دیماه برابر با ۱۱ ژانویه روز جهانی خنده
به نظر می‌رسد، هر قدر آرامش بشر کمتر شود، میزان خنده‌های بشرکاهش می‌یابد.
همه می‌توانند ‌بخندند ولی وقتی زیاد بخندیم، استعداد شوخ‌طبعی‌ ما رشد می‌کند آن‌وقت به‌ بهانه‌های مختلف و به راحتی قادر به خنده خواهیم بود. خنده به ثروت و قدرت، زیاد ارتباط ندارد.
انسان در هر شرایطی به‌ خندیدن عادت کند، حتی اگر خنده‌ها ساختگی و زورکی باشد، تغییرهای فیزیولوژی در بدن وی به‌وجود می‌آید و به انسانی شوخ، خنده‌رو و پر نشاط تبدیل می‌شود.
هر جلسه خنده با تمرین تنفس عمیق و با هوهوهو … هاهاها شروع می‌شود. با توجه به اینکه خنده بسیار مسری است بنابراین وقتی در یک گروه باشیم، حتی با برقراری تماس چشمی می‌توان به‌راحتی شروع به خندیدن کرد.
باید دانست که حس شوخ‌طبعی را می‌توان با تمرین پرورش داد و در انجام آن ماهر شد.‌
منبع : آزاد

روز جهانی خنده مبارک

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi