جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۵ افسانه بی اساس درمورد سایت فیس بوک

280

بازدید

5 افسانه بی اساس درمورد سایت فیس بوک

۵ افسانه بی اساس درمورد سایت فیس بوک/

دیوید کرک پاتریک نویسنده ی کتاب تاثیر فیس بوک : داستان پنهان شرکتی که جهانیان را به هم پیوند می دهد است. او در مطلب حاضر، که در واشنگتن پست منتشر شده، درباره ی پنج نکته ای که به اشتباه درباره ی سایت فیس بوک رواج یافته، توضیح می دهد.

۱- عمده ترین مخاطبان فیس بوک دانشجویان هستند.

وقتی که مارک زوکربرگ در بهار سال ۲۰۰۴ سایت فیس بوک را راه اندازی کرد، مخاطبان اصلی او همکلاسی هایش بودند اما این دوران تنها چند ماه به طول انجامید. در ادامه ی همان سال بود که سایت از دانشجویان دانشگاه های دیگر ایمیل آدرس دریافت کرد و آنها را به عضو خود درآورد. در سال ۲۰۰۵ درهای سایت به روی دانش آموزان دبیرستانی باز شد و در سال ۲۰۰۶ بزرگسالان هم به خانواده ی فیس بوک پیوستند. با وجود اینکه هنوز بخش اصلی کاربران سایت فیس بوک جوان ها هستند اما سن حدود دو سوم از ۱۳۴ میلیون کاربر آمریکایی آن بالای ۲۶ است. در خارج از ایالات متحده، فیس بوک بین خانم های میانسال بالاترین سرعت گسترش را داشته است.
فیس بوک در کشورهای مختلف آن قدر به عنوان بخشی از زندگی اجتماعی اهمیت پیدا کرده که اگر شما- با هر سن و سالی- عضو آن نباشید به احتمال زیاد ارتباط چندان نزدیکی با دوستان تان ندارید. برای مثال، در تحقیقاتی که من انجام دادم، متوجه شدم که ارسال پیغام از طریق فیس بوک در میان قشر تحصیل کرده ی ایتالیا و بازرگانان کلمبیایی جای ارسال ایمیل را گرفته است. در اندونزی هم، که سومین کشور با بالاترین تعداد کاربر فیس بوک است، اگر شما اهل استفاده از اینترنت باشید، به احتمال زیاد عضو فیس بوک هم هستید: از سی میلیون نفری که در اندونزی از اینترنت استفاده می کنند، ۲۷/۸ میلیون نفر عضو فیس بوک هستند.

۵ افسانه بی اساس درمورد سایت فیس بوک

۲- تغییرات فیس بوک به منظور جذب آگهی های بیشتر است.

زوکربرگ مدام دست به تغییر امکانات و پیوندهای فیس بوک می زند و بعضی از این تغییرات باعث شده که کنترل کاربران در حفظ اطلاعات شخصی شان تا حد زیادی کمتر شود. سال گذشته در زمان اعمال یکی از این تغییرها، فهرست دوستان هر کاربر برای تمامی کاربران به صورت عمومی به نمایش در آمد؛ نتیجه این شد که صدای فعالان حوزه ی حفظ اطلاعات شخصی درآمد و بخش کوچک اما تاثیرگذاری از کاربران فیس بوک مسئولان را مجبور کردند که در بهار امسال این گزینه را به حالت سابق برگردانند.
منتقدان این تغییرات مداوم فیس بوک می گویند که انگیزه ی اصلی سردمداران سایت از این کارها کسب سود بیشتر است؛ به گفته ی آنها در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران این شانس را به بازرگانان می دهد که تبلیغات تجاری خودشان را به سمت آنها سرازیر کنند. ممکن است این طور باشد اما از دل گفتگوهای متعدد من با زوکربرگ دلیل دیگری برای این تغییرات سر بر می آورد. از یک نظر، او در وهله ی اول همه چیز را در سود بیشتر نمی بیند؛ به نظر او سود باید برای تامین هزینه های سایت و گسترش بیشتر آن مصرف شود. ( اگر هدف اصلی زوکربرگ کسب در آمد بیشتر و موفقیت تجاری کوتاه مدت بود، پیشنهاد کمپانی مایکروسافت در سال ۲۰۰۷ را قبول می کرد. مایکروسافت به او پیشنهاد داده بود که در ازای خرید سهم اش از فیس بوک مبلغ ۴ میلیارد دلار به او بدهد. زوکربرگ در سن ۲۳ سالگی حتی به این پیشنهاد فکر هم نکرد).
زوکربرگ بیشتر از آنکه خود را کارآفرین به حساب بیاورد به جنبه ی انقلاب اجتماعی کارش توجه دارد. شعار کمپانی او این است که بیایید جهانی آزادتر با انسان های در ارتباط با هم بسازیم. به نظر او حضور کاربران در فیس بوک محلی برای عرضه ی استعدادهایشان در اختیار آنها قرار می دهد و امیدوار است که حضور در این سایت باعث شود آنها شهروندان تاثیرگذارتری باشند. در نتیجه، تمامی تصمیماتی که درباره ی تغییرات سایت فیس بوک گرفته می شود، بیشتر به خاطر ارائه ی خدمات بیشتر به کاربران است، نه اینکه سوددهی کوتاه مدت مدنظر باشد. کارمندان فیس بوک بدون هیچ رودرواسی به من می گفتند که هدف اصلی سایت آنها « فراگیر شدن» است. عزم راسخ زوکربرگ برای اعمال تغییر در فیس بوک ریشه در جنبه های پارانویی شخصیت زوکربرگ هم دارد. در طول گفتگوهایمان او مدام به من می گفت که اگر روزی روزگاری فیس بوک دست از تغییر بکشد، رقیب کوچک تر و چالاک تری- درست مثل همان حالتی که فیس بوک در ابتدای کار داشته- سر می رسد و در این شبکه ی اجتماعی را تخته می کند.

۵ افسانه بی اساس درمورد سایت فیس بوک

۳- کاربران فیس بوک درباره ی حفظ اطلاعات شخصی شان آماده ی نبرد هستند.

بعضی ها می گویند تمامی کاربران فیس بوک درباره ی حفظ اطلاعات شخصی شان بسیار دُگم تشریف دارند اما در عمل این طور به نظر نمی رسد. گذشته از این، هر بار که بحث حفظ یا در دسترس قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران به میان آمده، این سایت بیش از پیش موفق تر و گسترده تر شده است. مهم ترین جنجال در سپتامبر ۲۰۰۶ رخ داد. در آن وقت فیس بوک گزینه ی تازه ای به نام « خط خبری» (News Feed) به راه انداخت که آخرین فعالیت های هر کاربری را در اختیار دوستان او قرار می داد. اگر چه در ده درصد از کاربران فیس بوک در ابتدا به جمع گروه های معترض به این تغییر در خود سایت فیس بوک پیوستند اما این گزینه خیلی زود به محبوب ترین بخش فیس بوک تبدیل شد. امروزه، این گزینه کم و بیش معرف هویت اصلی فیس بوک است.
یکی دیگر از مواردی که نشان می دهد کاربران فیس بوک آن قدرها هم نگران یک سری از اطلاعات شخصی شان نیستند این است که بسیاری از آنها درخواست های دوستی از سوی افرادی که اطلاعات کمی از آنها دارند- یا اصلا آنها را نمی شناسند – را هم تایید می کنند. دلیل این امر این است که ایده ی جذب دوست بیشتر به مفهوم فعالیت بیشتر در فیس بوک به باوری همگانی بین اعضا تبدیل شده است. بعضی ها هم هستند که دودل مانده اند که آیا می توان مودبانه درخواست دوستی را رد کرد یا خیر. با وجود این، دوست شدن با کسی در فیس بوک به این معنی است که به او اجازه می دهید به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد. در یکی از آزمایش هایی که شرکت امنیتی سوفوز انجام داد، پروفایلی خالی از اطلاعات و صرفاً همراه با عکس قورباغه ی پلاستیکی کوجک سبزرنگی ساخته و از اطراف آن برای کاربران سایت درخواست دوستی اعلام شد. ۴۱ درصد از کاربران آن درخواست را تایید کردند.

۴- زوکربرگ ایده ی فیس بوک را از هم دانشگاهی هایش در هاروارد دزدیده است.

اینکه آیا واقعاً زوکربرگ این ایده را به سرقت برده یا خیر، کشمکش اصلی فیلم شبکه ی اجتماعی است. زوکربرگ در حین کار بر روی طراحی سایتی برای دوستانش بود که ایده ی فیس بوک به ذهن اش رسید و آن را اجرا کرد. دانشجویان دیگر احساس کردند که به آنها خیانت شده و به همین خاطر از زوکربرگ شکایت کردند، می گویند که او با دوستانش خارج از دادگاه به توافق رسیده و رقمی بالغ بر ده ها میلیون دلار به آنها داده و ماجرا تمام شده است.
اما کمی پیش زمینه درباره ی موضوع روشنگر است. زوکربرگ و دوستانش به میزان بسیاری از شبکه هایی که در آن زمان در حال فعالیت بودند، مثل فرندستر ( Friendster) که از مارس ۲۰۰۳ راه اندازی شد، الهام گرفتند. سوای این موضوع، در طول سال تحصیلی در دانشگاه های مختلف آمریکا، از جمله بیل، کلمبیا و بیلور، شبکه های اجتماعی متفاوتی راه اندازی می شد. به عنوان مثال در سال ۲۰۰۱ در دانشگاه استنفورد شبکه اجتماعی گسترده و پیشرفته ای به نام کلاب نکسوس (Club Nexus) شروع به فعالیت کرد. به همین خاطر، اگر هم این حرف درست باشد که زوکربرگ ایده ها یی را از طراحی سایت دوستانش برداشته، بسیاری از این ایده ها قبلا در شبکه های اجتماعی فرندستر و کلاب نکسوس پیاده شده بودند.

۵ افسانه بی اساس درمورد سایت فیس بوک
۵- فیس بوک هم به زودی به سرنوشت فرندستر و مای اسپیس دچار می شود.

فرندستر توسط فردی راه اندازی شد که بخشی از انگیزه اش برای این کار این بود که به کاربران کمک کند دوست پیدا کنند؛ مای اسپیس ( که در آگوست ۲۰۰۳ راه اندازی شد) هم در ابتدا با هدف مشابه ای آغاز به کار کرد. اما فیس بوک ابزار ارتباطی بسیار گسترده تری بود. فرندستر و مای اسپیس هیچکدام از پیچیدگی های فیس بوک را نداشتند و مدیران آنها هم هیچ وقت مثل زوکربرگ با دیدگاهی پارانویی به رقبای خود نگاه نمی کردند. هیچ کدام از این سایت ها هم به گستردگی و فراگیری فیس بوک دست نیافتید. فیس بوک از نظر میزان ساعت استفاده از آن بزرگ ترین شبکه ی اجتماعی دنیا به حساب می آید و به نوعی بزرگ ترین آرشیو عکس جهان را هم در خود جای داده است. کاربران سایت اصلا دوست ندارند عکس هایشان را از دست بدهند، چون بسیاری از آنها هیچ نسخه ی دیگری از آنها در اختیار ندارند.
تمامی اینها به این معناست که فیس بوک به پدیده ای فراتر از هوسی زودگذر تبدیل شده است. البته شاید روزی روزگاری به وسیله ی شبکه ی اجتماعی دیگری کنار زده شود اما بدون شک این اتفاق بدون نبردی سهمگین رخ نخواهد داد.
منبع:دنیای تصویر شماره ۱۹۷ و راسخون

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi