جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

رجعت امامان(ع) و مقبره ایشان

370

بازدید

رجعت امامان(ع) و مقبره ایشان

رجعت امامان(ع) و مقبره ایشان/

با تحقق رجعت، قبر و اجساد ائمه (علیه السلام) چه خواهد شد؟
با توجه به بیان امام صادق که می فرمایند: الرجعه لیست بعامه و هی خاصه، لا یرجع من محض الایمان محضاً او محض الشرک محضاً ؛ یعنی مسئله رجعت عمومی نیست بلکه جنبه خصوصی دارد و فقط دو گروه طبق حدیث شریف اهل رجعت می باشند:
۱- کسانی که ایمان خالص دارند
۲- شرک خالص دارند.
واضح است که از بارزترین مصادیق کاملین در ایمان ائمه (علیه السلام) می باشند.
روایتی دیگر مفضل از امام صادق (علیه السلام) سؤال می کند که آیا رسول خدا (ص) و امیر المؤمنین (علیه السلام) با حضرت صاحب الامر (علیه السلام) خواهند بود حضرت فرمودند: بلی. ناچار است که ایشان جمیع زمین را بگردد حتی پشت کوه قاف حتی جمیع دریاها را تا هیچ موضوعی نماند مگر دین خدا را در آنجا بر پا دارند.
ای مفضل: گویا می بینم آن روز را که ما گروه امامان نزد جد خود رسول خدا (ص) ایستاده باشیم و به آن حضرت شکایت کنیم از آنچه واقع شد از امت جفاکار بعد از وفات آن حضرت… .
ابتدا فاطمه زهرا (س) شکیات می کند از ابو بکر و عمر از گرفتن فدک و عدم اعتنا به آنچه حضرت به عنوان حجت اقامه کرده اند و غصب خلاف امیر المؤمنین (علیه السلام) و آتش زدن درب خانه وی … .

رجعت امامان(ع) و مقبره ایشان
پس حضرت علی (علیه السلام) شکایت می کند از اینکه چندین شب با (علیه السلام) به خانه انصار و مهاجرین رفتیم از آنهایی که شمای پیامبر مکرر بیت خلافت مرا گرفته بودی، از ایشان طلب نصرت و یاری کردم همه وعده یاری دادند ولی چون صبح شد کسی به یاری نیامد.
صبر کردم از برای خدا و آنقدر رنج تحمل کردم تا آنکه شربت شهادت نوشیدم.
سپس امام حسین (علیه السلام) شکایت می کند با جمیع شهدایی که به همراه حضرت بوده اند در ادامه مفضل سؤال می کند که جمعی از شیعیان شما قائل نیستند که شما و دوستان شما و دشمنان شما در آن روز زنده خواهید شد. حضرت فرمود: مگر نشنیده اند سخن رسول ا… (ص) و سخن ما اهل بیت را که مکرر خبر از رجعت داده ایم.
و بعد از این سخن فرمود: امام سجاد و امام باقر و امام کاظم و امام رضا و امام جواد و امام هادی و امام عسکری (ع) همه برمی خیزند و از کسانی که به آنها ظلم کرده اند شکایت می کنند.
نتیجه اینکه: طبق اخبار ائمه (علیه السلام) بعد از ظهور حضرت مهدی (علیه السلام) تمام ۱۳ معصوم دیگر «پیامبر- فاطمه و علی و ۱۰ اما دیگر هم زنده خواهند شد یعنی همان اجساد طاهرین که در قبرها نهفته است با برگشت روح مطهرشان زنده می شود چنانکه در دعای عهد می فرماید: «فاخرجنی من قبری»
خدایا مرا از قبر بیرون آور تا در دولت امام زمان (علیه السلام) باشم.
از آنجا که با خروج اجساد طاهرین، دیگر قبر و مشاهد مشرفه نخواهد بود و مضافاً به اینکه حکمت تشرف به مشاهد مشرفه این است که انسان به یاد خداوند بیفتد و وقتی که این بزرگواران مجسماً ظاهر شوند و انسان ولی خدا را بالعیان ببیند چه وجهی می ماند برای زیارت قبر .
منبع : پرسمان معارف

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    فضائل و خواص تلاوت سوره طه

    فضائل و خواص تلاوت سوره طه ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آثار و برکات خواندن سوره طه/ فضیلت و خواص آیات قدرتمند سوره طه : این سوره،اوّلین سوره ای است که ماجرای حضرت موسی علیه السلام را به تفصیل بیان نموده و حدود هشتاد آیه […]

    راه هایی برای کاهش فشار قبر

    راه هایی برای کاهش فشار قبر ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز راه هایی برای کاهش فشار قبر/ چطور فشار قبر کمتری داشته باشیم؟ منظور از مرگ تنها قرار دادن بدن در یک تکه زمین کنده شده نیست بلکه انتقال انسان به عالم برزخ است. اولین […]

    چگونگی خواندن نماز والدین

    خواندن نماز والدین یکی از حقوقیست که والدین چه در زمان حیات و چه پس از وفات شان بر گردن فرزندان خود دارند. این نماز را بخوانید تا هم والدینتان را شاد کنید و هم فرزندانتان بعدها برای خودتان بخوانند.

    چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟

    چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟ ۴٫۱۳/۵ (۸۲٫۵۰%) ۸ امتیازs چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟ در تاریخ آمده است که حضرت ابا عبدالله وقتی لشکر عمربن سعد در روز تاسوعا قصد شروع جنگ […]

    سریع الاجابه ترین دعاها

    سریع الاجابه ترین دعاها ۳٫۸۳/۵ (۷۶٫۶۷%) ۱۲ امتیازs استجابت دعا، مانند هر پدیده‌ی دیگری، قوانین ، آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می‌رسد .

    دعاهای مجرب برای رفع گرفتاری مختلف

    دعاهای مجرب برای رفع گرفتاری مختلف ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs عرفا و بزرگان دین دستورالعمل ها و اذکار مختلفی را پیرامون دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری های دنیوی و سلوکی و نیز برآورده شدن حاجت بیان نموده اند که در ادامه بررسی می […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi