جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

کودکان و ویتامین دی

353

بازدید

کودکان و ویتامین دی

کودکان و ویتامین دی/

دریافت ویتامین دی برای کودک بسیار مهم و حیاتی است طبق تشخیص متخصصین در این زمینه ، شیر مادر جوابگوی نیاز کودک به ویتامین دی نخواهد بود این ویتامین محلول در چربی می باشد و با کمک گرفتن از موادغذایی  و مکمل های مختلف قاد خواهیم بود این ویتامین را جبران کنیم .
بر اساس بررسی های انجام شده، به طور تقریبی تمام ایرانیان و گروه های سنی از کمبود ویتامین D رنج می برند. گلبن سهراب، دکترای تغذیه با بیان اینکه ویتامین ها بعنوان مهمترین ریز مغذی در وعده های غذایی باید گنجانده شود، گفت: طبق بررسی های انجام شده، کمبود ویتامین D به طور تقریبی در تمام استان ها و همه گروه های سنی گزارش شده است.
سهراب گفت: البته دلیل این امر باید بررسی شود. تابش آفتاب نقش موثری در دریافت ویتامین D دارد؛ این در حالی است که آلودگی هوا و عوامل ژنتیکی در کاهش این ویتامین در بدن موثر هستند.
وی اذعان داشت: در بسیاری از کشورها، غنی کردن لبنیات با ویتامین D در دستور کار قرار گرفته که این مهم در ایران در دست بررسی است. البته شماری از شرکت های فعال در صنایع غذایی این کار را عملی کرده اند، اما هنوز گسترده نشده است.
سهراب متذکر شد: ویتامین D جزء ویتامین های محلول در چربی است و تجمع آن در بدن می تواند خواص مسمومیت زایی ایجاد نماید.
این دکترای تغذیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: همواره بر این موضوع تاکید می شود که شیر مادر رشد و تکامل کودک ، خلاقیت کودک – غنی از تمام ویتامین ها و موادی است که برای رشد کودک نیاز است. در تهیه شیرهای خشک سعی شده از فرمولاسیونی استفاده شود که به لحاظ وجود ویتامین ها به خصوص مشابه شیر مادر باشد.

کودکان و ویتامین دی
وی ادامه داد: شیر مادر تنها در مورد ویتامین D نمی تواند نیاز نوزاد را رفع نماید. قبلا تجویز قطره AD از ۱۵ روز پس از تولد انجام می شد که در حال حاضر به دلیل کمبود این ویتامین در کشور، مصرف آن از ۵-۳ روز بعد از تولد آغاز می شود و تا پایان یک سالگی باید ادامه یابد.
سهراب با اشاره به این که نحوه دریافت ویتامین D بعد از یک سالکی نیز باید طبق دستور پزشک انجام شود، یادآور شد: نوزادان در بدو تولد معمولا کمبود ویتامین K دارند؛ چرا که این ویتامین به قدر کافی در شیر مادر وجود ندارد.
وی گفت: البته ویتامین K به طور طبیعی در روده انسان سنتز می شود. به بیان دیگر، باکتری هایی که در روده وجود دارند، می توانند بخشی از ویتامین K مورد نیاز را سنتز کنند. با توجه به این که محیط روده کودک استریل است، این باکتری ها در بدن وی وجود ندارد و به همین دلیل، دوز تزریقی ویتامین مذکور برای نوزادان تجویز می شود.
سهراب با تاکید بر این که تزریق ویتامین K برای نوزادان جزء پروتکل درمانی است، متذکر شد: در غیر این صورت امکان دارد نوزاد دچار خونریزی شود.
این دکترای تغذیه در پایان با تاکید بر این که لازم است در چکاپ های سالیان یا دوره ای سطح ویتامین D سرم خون اندازه گیری شود، متذکر شد: کمبود ویتامین D مانع از جذب کلسیم شده و از یاد نبریم که رشد کودکان وابسته به دریافت کلسیم است.
منبع : آکا ایران

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۷۵/۵ (۷۵٫۰۰%) ۴ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi