جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ایرانیها روزی ۱۰۰میلیون بار در گوگل جستجو می کنند

296

بازدید

ایرانیها روزی ۱۰۰میلیون بار در گوگل جستجو می کنند

ایرانیها روزی ۱۰۰ میلیون بار در گوگل جستجو می کنند/

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات گفت : روزانه ۱۰۰ میلیون جستجو از سوی کاربران ایرانی در موتورجستجوی گوگل صورت می گیرد و این موتور جستجوی جهانی، رتبه اول بازدید در ایران را دارد. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا یاری با اشاره به اهمیت موتورهای جستجو در دنیا اظهار داشت: موتورهای جستجو در میان وبگاهها در کشورهای مختلف، رتبه شماره یک را از نظر تعداد بازدید کننده دارند. در همین حال شرکتهای ارائه کننده موتور جستجو، بزرگترین شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات بوده و رتبه اول درآمد در بین وبگاههای اینترنتی را در کشورهای مختلف به خود اختصاص داده اند. اکثر کاربران اینترنت نیز از موتورهای جستجو برای دسترسی به وب استفاده می کنند.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات مرکز تحقیقات مخابرات ایران، تعداد جستجوها از ایران در گوگل را براساس آمار روزانه، یکصد میلیون جستجو عنوان کرد و افزود: موتور جستجوی جهانی گوگل رتبه اول بازدید در ایران را دارد. البته سه موتور جستجوی جهانی دیگر نیز دارای رتبه بازدید زیر ۲۰ در ایران هستند.

مدیر پروژه جویشگر بومی، عوامل موثر در وضعیت فعلی این طرح را شامل ۳ موضوع فقدان تجمیع ‏کنندگان قوی در سطح کشور، عدم تمرکز جویشگرهای ایرانی بر دریافت اطلاعات از تجمیع کنندگان داده در سطح کشور و ضرورت ایجاد مدل تعاملی مناسب مابین تجمیع کنندگان داده با جویشگرها برشمرد و گفت: حجم، کیفیت و مهم‏تر از همه به روز بودن اطلاعات در تجمیع‏ کنندگان داده ایرانی در مقیاس مناسبی قرار ندارد.
ایرانیها روزی ۱۰۰ میلیون بار در گوگل جستجو می کنند
وی با بیان اینکه تمرکز فعلی در طرح جویشگر بومی بر افزایش دقت و پوشش جستجو است، ادامه داد: تجمیع کنندگان اطلاعات نسبتا مناسب به دلیل عدم وجود مدل تعاملی مناسب، تمایلی به ارائه اطلاعات خود به جویشگرهای بومی ندارند.

یاری دستیابی به زیست بوم اطلاعاتی مناسب جویشگر بومی را نیازمند حمایت و تقویت تجمیع‏ کنندگان داده بومی در حوزه ‏های پرمخاطب، استفاده از اطلاعات تجمیع کنندگان داده، شکل‏ گیری مدل‏های تعامل تجمیع کنندگان داده و جویشگرهای بومی و تعامل با کنسرسیوم های محتوای بومی دانست.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات با اشاره به اهداف راهبردی طرح جویشگر بومی گفت: امنیت جویشگر و صیانت حریم خصوصی به منظور حفظ منافع ملی در فضای مجازی، توسعه محتوای بومی و اشاعه فرهنگ ارزش مدار در فضای مجازی، توسعه دانش و فناوری جویشگر بومی، توسعه زیرساخت های تولید و ارائه خدمات جویش و توسعه خدمات متنوع مطابق با نیاز مشتریان از جمله اهداف راهبردی این طرح است.
ایرانیها روزی ۱۰۰ میلیون بار در گوگل جستجو می کنند
وی دستیابی به فضای رقابتی مناسب و تحقق استقلال مالی در جویشگرهای بومی و ارتقای جایگاه ملی و بین المللی کشور در حوزه فضای مجازی را از دیگر اهداف راهبردی این طرح برشمرد و افزود: با اجرای طرح می توان به توسعه دستاوردهایی چون توسعه زیرساخت های پردازشی و محتوای زبان فارسی، توسعه سکوهای خدمات پایه موتور جستجو و خدمات مرتبط، توسعه خدمات ارزش افزوده موتور جستجو و خدمات جانبی و رونق فضای کسب وکار موتور جستجو در کشور دست یافت.

مدیر پروژه جویشگر بومی با بیان اینکه جویشگر بومی باید به عنوان یکی از بازارهای خدمات بومی دانش آموزان مورد توجه قرارگیرد، ادامه داد: توسعه محتوای غنی برای کاربران ایرانی از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجودی که محتوای داخلی رو به رشد است باید توجه بیشتری به تجمیع و ارائه آن داشت.
منبع : خبر گزاری مهر

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi