جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

همه چیز درباره هشتگ

880

بازدید

هشتگ

بنابر تعریف های ارائه شده هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است. اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.
برای مثال پس از صحبت های جنجال برانگیز بنیامین نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، کابران برای رساندن صدای اعتراض خود به جامعه جهانی عکس های خود با شلوار جین را در شبکه های اجتماعی پست کرده و از کلمه کلیدی#jeans استفاده کردند. حال شما با کلیک بر روی این هشتگ می توانید همه پست های ارسال شده در خصوص این موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگی و بدون اتلاف وقت مشاهده کنید.
هشتگ ابزاری برای دسته‌بندی چنین پیام‌هایی فراهم می‌کند، تا افراد بتوانند آن هشتگ را جستجو کنند و مجموعه‌ای از پیام‌هایی را که شامل آن هستند به دست آورند. عموماً کلیدی‌ترین کلمه‌ مربوط به آن موضوع را با علامت هشتگ همراه کنند. این همراه کردن با استفاده از علامت # قبل از کلمه مورد نظر، انجام می‌شود. در نامگذاری هشتگ می‌توانید از حروف، اعداد و علایم مجاز استفاده کنید اما علامت‌هایی مانند $ یا % غیرمجاز می‌باشند و به شما اجازه نامگذاری نمی‌دهند.
هشتگ اولین بار به وسیله توئیتر ایجاد شد و پس از آن توسط بسیاری از شبکه های اجتماعی از جمله گوگل پلاس، فیسبوک، فیلکر، اینستاگرام، فرندفید، یوتیوب و پینترست مورد استفاده قرار گرفت.
به طور کلی می توان مزایای هشتگ را اینگونه برشمرد:

۱- مطالب گذاشته شده در هشتگ را همه می‌توانند مطالعه کنند و دیگر نیازی نیست هر شخصی مطلب را جداگانه به اشتراک بگذارد.
۲- با مراجعه به هشتگ، نیازی به جستجوی موضوعتان نیست، می‌توانید مطالب گوناگون را مطالعه کنید.
۳- همچنین در جستجوی گوگل می‌توانید هشتگ مورد نظر را نوشته و مطالب مربوطه را مطالعه کنید.

شما می توانید در سایت های hashtags.org و wthashtag.com هشتگ های رایج و پربیننده را مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری درخصوص معنی و چگونگی استفاده از آنها کسب کنید.

اولین هشتگ

علامت # که از ابتدا متعلق به حوزه فناوری اطلاعات بود در ادوار مختلف معانی و کاربردهای متفاوتی به خود گرفت. برای مثال در ابتدای دهه ۱۹۷۰ این علامت برای آدرس دهی سریع در زبان برنامه نویسی PDP-11 استفاده می‌شد. در سال ۱۹۷۸، برایان کرنیگان و دنیس ریچی از # در زبان برنامه نویسی C استفاده کردند تا کلیدواژه‌های خود را به کمک آن مشخص کنند. پس از گذشت مدتی این علامت در دستگاه‌های تلفن برای خاتمه دادن به پیام‌های صوتی مورد استفاده قرار گرفت و سپس به صورت رسمی وارد شبکه IRC شد تا تمام کانال‌ها و موضوعات این شبکه با علامت مذکور شناسایی شوند.
شبکه IRC باعث شد # بین مردم جهان محبوب‌تر شود و کریس مسینا یک برنامه نویس حوزه نرم افزارهای متن باز به این نتیجه رسید که می‌تواند از آن در شبکه اجتماعی توییتر استفاده کند تا موضوعات مختلف را با آن علامت گذاری کند. او نخستین موضوع با این علامت را در ۲۳ آگوست ۲۰۰۷ با این مضمون نوشت: “نظر شما در مورد اینکه از # برای مشخص کردن گروه‌ها استفاده کنیم چیست؟”
این نقطه آغاز ورود هشتگ به شبکه‌های اجتماعی بود و اگرچه در ابتدا توییتر آن را به صورت تخصصی مورد استفاده قرار می‌داد، اما طولی نکشید که دیگر پلتفرم‌ها نیز از آن استفاده کردند تا کاربرانی که هیچ آشنایی با یکدیگر ندارند، راحت‌تر بتوانند پیرامون یک موضوع با همدیگر صحبت کنند.

استفاده صحیح از هشتگ

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داده است که در ۲۵ درصد موارد موضوعی که هشتگ گذاری شده به اشتباه در زمینه دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و به همین دلیل بهتر است که نحوه ایجاد هشتگ به درستی آموخته شود. یک هشتگ می‌تواند کلمه معمولی، مخفف، اصطلاح، ترکیبی از عدد و حروف یا عبارت باشد. اگر قرار است یک جمله یا عبارت را در زمینه خاص هشتگ گذاری کنید؛ توجه داشته باشید که بین کلمه‌های عبارت از هیچ فاصله‌ای نمی‌توان استفاده کرد و در صورت نیاز به جای کاراکتر فاصله از Underline یا همان زیرخط (_) استفاده می‌شود. تمام حروف و اعداد باید پشت سر هم نوشته شوند و به جز علامت # که در ابتدای موضوع مورد نظر قرار می‌گیرد، می‌توان داخل آن نیز علایم دیگر را به کار برد. تمامی هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف با علامت # آغاز می‌شوند و پس از آن بدون هرگونه فاصله عبارت موردنظر با قانونی که گفته شد آورده می‌شود. تمامی کاربران اجازه دارند انواع هشتگ‌ها را با موضوعات متفاوت ایجاد کنند و شما نیز می‌توانید یک یا چند هشتگ در زمینه‌های مختلف داشته باشید. اما مهم‌ترین کاری که پیش از این اتفاق باید انجام دهید، تفکر در مورد موضوعی است که آن را با علامت # متمایز می‌کنید. عبارتی که به این صورت برچسب گذاری شده است می‌تواند بخشی از یک متن باشد که شما آن را نوشته‌اید و از این طریق می‌کوشید موضوع موردنظر را پررنگ‌تر جلوه دهید.

در حال حاضر هیچ مرکز پلیس اینترنتی راه اندازی نشده است تا اوضاع هشتگ‌ها را ساماندهی کند و به همین دلیل از نظر فنی هیچ محدودیتی برای ایجاد موضوعات مختلف در این زمینه وجود ندارد. اما بهتر است برای این کار مطمئن شوید که موضوع موردنظر شما قبلا هشتگ گذاری نشده باشد و به عبارت دیگر موضوعی را با علامت # برچسب بزنید که اختصاصی و واحد باشد و کاربران دیگر را دچار گمراهی کند. با توجه به اینکه هشتگ می‌تواند مخفلف یک عبارت یا چند کلمه پشت سر هم باشد؛ سعی داشته باشید که این کار را به دقت انجام دهید و موضوعی را درنظر بگیرید که کاربران برای خواندن آن با مشکل مواجه نشوند. خوانا بودن هشتگ‌ها از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند خوانندگان زیادی را جمع کند و اطلاعات مختلف پیرامون آن جمع آوری شود. به هر حال در بسیاری از موارد به جای آنکه موضوع جدیدی را برچسب گذاری کنید؛ می‌توانید هشتگ‌های موجود را مورد استفاده قرار دهید. در برخی موارد با یک جست و جوی ساده مشخص می‌شود که قبل از شما دیگر کاربران موضوع موردنظر را برچسب گذاری کرده‌اند و در چنین شرایطی به راحتی می‌توانید مطلب موردنظر خود را به آنچه دیگر کاربران نوشته اند اضافه کنید. در برخی شرایط یک هشتگ برای اتفاق خاصی به وجود می‌آید که پس از گذشت مدتی اهمیت خود را از دست می‌دهد و دیگر مطلبی پیرامون آن نوشته نمی‌شود که امکان از بین بردن آن وجود دارد. همچنین برخی مطالب می‌توانند دو یا چند هشتگ را شامل شوند که البته گفته می‌شود این اتفاق خواندن مطلب را دشوارتر می‌کند و مخاطب را با مشکلات فراوان مواجه می‌کند.

هشتگ‌های ارزشمند

نتایج حاصل از آخرین مطالعات نشان داده است ۷۰ درصد هشتگ‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی مختلف را کاربران موبایلی ساخته اند و ۳۰ درصد بقیه نیز از طریق رایانه‌های رومیزی و لپ تاپ‌ها ایجاد شده است. در توییتر، مطالبی که هشتگ گذاری شده اند، ۵۵ درصد بیشتر از دیگر مطالب بازنشر می‌شوند و بیش از ۵۰ درصد کاربران اگر مطلع باشند که هشتگ موردنظر از طرف شرکت‌های تبلیغاتی ارایه شده است و برای آنها منفعت دارد مجددا آن را انتشار می‌دهند. این بررسی که در مرکز Online Circle انجام شده است نشان می‌دهد که کاربران به ترتیب در کشورهای آمریکا، برزیل، بریتانیا، هلند، مکزیک، کانادا، استرالیا، ژاپن، شیلی و اندونزی بیش از دیگران از هشتگ استفاده می‌کنند و موضوعات خود را در شبکه‌های اجتماعی یا دسته بندی و علامتگذاری ارایه می‌دهند. کارشناسان مرکز Online Circle در بررسی‌های خود متوجه شدند که چرا کاربران شبکه‌های اجتماعی تا این حد به هشتگ گذاری علاقه دارند و ترجیح می‌دهند موضوع مورد نظر خود را با اتیکت‌های مجازی متمایز کنند. دلایل این اتفاق در شش بخش زیر آورده شده است:

۱٫ از این فرایند استفاده می‌کنند تا یک موضوع را داغ کنند یا باعث آغاز یک گفت و گوی اینترنتی شوند. این اتفاق می‌تواند در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد. برای مثال، در جریان حمله تروریست‌ها به نشریه فرانسوی “شارلی ابدو”، هشتگ بیشترین تاثیر را در داغ شدن این موضوع روی شبکه‌های اجتماعی برجا گذاشت.

۲٫ از آن برای رقابت هرچه بیشتر استفاده می‌کنند. زمانی که یک موضوع با # متمایز می‌شود، افراد مختلف می‌توانند در زیرمجموعه آن نظرات خود را اعلام کنند. این کار باعث می‌شود تا مشترکان شبکه‌های اجتماعی در مقابل یکدیگر قرار بگیرند و با انجام بحث‌های مختلف، به طرف مقابل ثابت کنند که نظر آنها درست‌تر است. این هشتگ‌ها می‌توانند در جست و جوگرهای اینترنتی هم شناسایی شوند.

۳٫ فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی به وجود می‌آورند. این فضا را می‌توانند شرکت‌های تبلیغاتی با مراکز ارایه محصولات مختلف به وجود آورند تا شما پیش از خرید کالا تمام سوالات خود را بپرسید و در کوتاه‌ترین زمان، بهترین پاسخ‌ها را دریافت کنید. کاربرانی که از هشتگ شما استفاده می‌کنند نیز می‌توانند از طریق ابزارهای موجود در شبکه‌های اجتماعی گفت و گوهایی را انجام دهند.

۴٫ می توان از این طریق اطلاعات دریافت کرد. با این اتفاق اگر در شبکه اجتماعی به دنبال موضوع خاصی هستید و قصد دارید پیرامون آن اطلاعات کسب کنید؛ هشتگ در کوتاه‌ترین زمان شما را به مقصد می‌رساند و اطلاعاتی را که از منابع مختلف منتشر شده‌اند، به صورت یکجا ارایه می‌دهد.

۵٫ برای سازماندهی توییت‌ها و مطالب منتشرشده در شبکه اجتماعی از آن استفاده می‌شود. هشتگ به شما کمک می‌کند پست‌هایی را که با دیگران به اشتراک می‌گذارید ساماندهی کنید و به آسان دریابید در زمینه فعالیت تخصصی‌تان چه موضوعات دیگری منتشر شده است. شما همچنین می‌توانید هشتگ‌های مشابه را که دیگر کاربران منتشر کرده‌اند برای آگاهی بیشتر در اختیار بگیرید.

۶٫ افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکه‌های اجتماعی را سبب می‌شود. این کار به شما کمک می‌کند موضوعات موردنظر کاربران را برچسب گذاری کنید تا آنها به راحتی بتوانند شما را پیدا کنند و ارتباط نزدیک‌تری با شما داشته باشند. با این اتفاق می‌توانید برند یا محصول خود را به صورت گسترده‌تر معرفی کنید و مشتریان بیشتری را پوشش دهید.

به هر حال، از زمان تولد هشتگ در شبکه‌های اجتماعی کمتر از هشت سال می‌گذرد و با این وجود ۵۷ درصد ویدیوهای یوتیوب، ۳۰ درصد اخبار جهانی و ۶۵ درصد مطالب منتشرشده از سوی کاربران عمومی با برچسب # به انتشار می‌رسند و کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که در تولد ۱۰ سالگی هشتگ می‌توان شاهد آن بود که بیش از ۸۰ درصد مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی را هشتگ‌ها به اطلاع عموم برسانند.

هشتگ چیست و نحوه استفاده از آن در اینستاگرام چگونه است؟

علامت # (هشتگ) در میان انگلیسی زبان‌ها یک علامت جدید نیست. این علامت که Number Sign نامیده می‌شد و می‌شود، خصوصا در میان آمریکایی‌ها، به عنوان جایگزین “عدد” به کار می‌رود. به عنوان مثال نفر اول را با ۱# نشان می‌دهند و می‌خوانند: Number One این علامت راه خود را به داخل صفحه کلید تلفن‌ها هم باز کرد و در آنجا معمولاً Hash خوانده می‌شد (خصوصاً برای کسانی که خارج از آمریکا بودند و این علامت را علامت اعداد نمی‌دانستند). حتی به کلیدی که این علامت روی آن ترسیم شده بود، Hash Key می‌گفتند. با هشتگ، عنوان چت روم از تمام کلمات و جملات دیگری که در آن صفحه دیده می‌شد متمایز می‌گشت (آن زمان هنوز صفحه نمایش منوکروم یا تک رنگ بود و ایجاد تمایز جز با این علامت‌ها معنا نداشت). در سال ۲۰۰۷ یکی از کاربران توییتر، تصمیم گرفت با استفاده از هشتگ، همان فضا را شبیه سازی کند. به عبارت دیگر، با استفاده از هشتگ، به تعریف موضوع و طبقه‌بندی مطالب بپردازد. هشتگ در توییتر، به صورت جدی در جهان توسط ایرانی‌ها در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ جهانی و فراگیر شد. در فرهنگ نگارش در شبکه‌های اجتماعی، از هشتگ می‌توان قبل از جمله، در میانه‌ی جمله و یا پس از جمله، به صورت چسبیده به یک کلمه استفاده کرد. هشتگ را نمیتوان برای بیش از یک کلمه به کار برد. به خاطر همین در زبان انگلیسی اگر بخواهند برای یک جمله هشتگ بسازند، همه کلمات را به هم وصل می‌کنند. مانند:freeiraniansoldiers#  که توسط ایرانی‌ها در دوران گروگان‌گیری مرزبانان رواج یافته بود. در فارسی هم معمولا از علامت Underline یا شیفت و منها، برای به هم وصل کردن کلمات استفاده می‌شود. استفاده از هشتگ باعث می‌شود که مطالب تولید شده توسط کاربران، در جستجوها ساده‌تر یافته شود. به همین دلیل یکی از رفتارهای افراطی که اخیرا در شبکه‌های اجتماعی رواج یافته؛ استفاده گسترده از هشتگ است. در توییتر به عنوان یک فرهنگ حرفه‌ای، تقریبا جا افتاده است که برای هر توییت، یک هشتگ به کار رود. هشتگ دوم زمانی معنا پیدا می‌کند که بخواهیم موقعیت جغرافیایی را به توییت خود اضافه کنیم. استفاده از سه هشتگ، کاملا به عنوان یک سقف مطرح می‌شود. از میان شبکه‌های اجتماعی، ماجرای هشتگ در اینستاگرام کمی متفاوت است.

در اینستاگرام کاربران، گاهی هشتگ‌ها را نه برای تعریف موضوع و فهرست‌بندی، بلکه برای بیان احساسات،‌ شوخی کردن یا کارهای مشابه به کارمی‌برند. بعید نیست که کسی، عکس یک نامه نامناسب یا پر از غلط املایی را در اینستاگرام بگذارد و زیر آن از افتضاح# استفاده کند! در این حالت منظور کاربر، این نیست که این نامه در گروه افتضاح طبقه‌بندی شود! بلکه تاکید بر حال و هوای کاربر هنگام مشاهده نامه است. هشتگ ابزار خوبی برای اعتراض به شرکت‌ها و سازمانهای بزرگ هم بوده‌ است. سازمانهایی که مشتری به خودی خود، رسانه‌ای برای اعتراض به آنها ندارد. به این نوع از هشتگ، بشتگ Bashtag گفته می‌شود. مک دونالد،‌ زمانی در شبکه‌های اجتماعی خواسته بود که مردم، با هشتگ McDStories# خاطرات خوب خود را از مک دونالد تعریف کنند. این کمپین فقط دو ساعت بعد از اجرا کنسل شد. چون هشتگ به بشتگ تبدیل شده بود و مردم همه‌ی اعتراضات خود را از این طریق اعلام می‌کردند! به نظر می‌رسد که این هجوم شدید هشتگ‌ها به زندگی انسانها، برای خیلی‌ها چندان خوشایند نیست. حتی “وایرد” در مقاله‌ای، پس از بیان توضیحات مختلف در این زمینه از خوانندگان می‌خواهد که اظهار نظر کنند. همانطور که متن مقاله هم چندان مثبت نیست، نظرات خوانندگان هم چندان مثبت نیست. گاردین هم به شکل دیگری به این بحث پرداخته است. اینستاگرام مرزها و محدوده‌های خودش را برای کاربران تعریف می‌کند. اما همانطور که استفاده نکردن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها منطقی نیست؛ استفاده از تمام این ظرفیت‌ها هم الزاما بهترین نتیجه را ایجاد نمی‌کند. به عنوان مثال، اینستاگرام اجازه می‌دهد که حداکثر تا ۷۵۰۰ پروفایل دیگر را فالو کنیم. یا اجازه می‌دهد در مجموع حداکثر ۳۰ هشتگ برای یک عکس مورد استفاده قرار دهیم. اینساتگرام اجازه نمی‌دهد در یک ساعت بیشتر از سیصد و پنجاه عکس را لایک بزنیم. اینستاگرام حتی در مورد تعداد فالو و آنفالو کردن هم محدودیت دارد. عدد قطعی در این زمینه مشخص نیست. اما بیشتر فعالان حرفه‌ای و متخصص اینستاگرام بر این باورند که قبلا مجموعا بیش از یکصد و شصت مرتبه (حاصل‌جمع فالو و آنفالو کردن در ساعت) می‌توانست این قابلیت را برای مدت محدودی روی اکانت شما غیرفعال کند. اما ظاهرا این عدد کاهش یافته و اخیرا گزارش‌هایی از تعلیق موقت کسانی که در ساعت حتی بیست مورد فالو و آنفالو داشته‌اند نیز مشاهده شده.

به هر حال اگر چه الگوی دقیق اینستاگرام در این زمینه مشخص نیست و هر کسی حدسی می‌زند. آنچه در اینجا می‌خوانیم مواردی است که مورد اتفاق نظر بسیاری از فعالان و بزرگان عرصه شبکه‌های اجتماعی بوده است:

نکته اول: از هشتگ استفاده کنید. به هر حال، هشتگ دو کاربرد مشخص دارد. قبل از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای عکس را گذاشته‌اید. هشتگ #خاطرات نشان می‌دهد کاربرد آن تصویر برای شما، مرور گذشته بوده. اما زیر همان عکس اگر از هشتگ #رستوران یا #شام استفاده کنید، مشخص می‌شود که بیشتر مکان عکسبرداری یا سفره ی غذا مورد توجه شما بوده تا مرور خاطرات قدیمی. کاربرد دوم هشتگ،‌ کمک به جستجوی تصویر است. کسانی که در اینستاگرام جستجو می‌کنند، جدای از نام کاربری یا Username، می‌توانند Tag را هم جستجو کنند. به عنوان مثال ببینند چه تصاویری با motamem یا Dinner یا غروب یا پارک یا … تگ و برچسب گذاری شده‌اند. پس با هشتگ می‌توانید در جستجوها مشاهده شوید و صفحه خود را در معرض دید کاربران جدید قرار دهید.

نکته دوم: از هشتگ زیاد استفاده نکنید. استفاده زیاد از هشتگ،‌ سه مشکل جدی دارد. نخست اینکه حس کاربران را بد می‌کند و خواندن متن را سخت می‌کند. دوم اینکه نشان می‌دهد که شما به صورت تهاجمی در تلاش برای تبلیغ و توسعه صفحه خود هستید (که برای برند یک فرد یا سازمان ممکن است چندان خوب نباشد. اما شاید برای یک صفحه تبلیغاتی چنین رفتاری پذیرفته شده و مورد انتظار باشد) و سوم اینکه ممکن است پست‌های شما، اسپم فرض شود. تحقیقات در این زمینه متعدد است. در کتابهای نتیکت،‌ بین سه تا پنج عدد هشتگ را حرفه‌ای می‌دانند. اما در مقالات مربوط به تبلیغات و بازاریابی آنلاین،‌ بین پنج تا ده عدد هشتگ برای یک عکس توصیه شده است.

نکته سوم: همه هشتگ‌ها را دقیقا در توضیح عکس استفاده نکنید. هشتگ‌های استفاده شده در خود عکس یا در کامنت‌ها، فرق خیلی جدی با هم ندارند. می‌توانید به تدریج در کامنت‌ها هشتگ اضافه کنید. مثلا تصویر اولیه را با یک یا دو هشتگ آپلود کرده و بین هر چند کامنت، چند هشتگ جدید را هم بگذارید.

نکته چهارم: استراتژی هشتگ داشته باشید. از هر کلمه ای استفاده نکنید. کسانی که به صفحه شما بیایند و ببینید که پراکندگی زیاد است، ممکن است کمتر به فالو کردن شما رغبت پیدا کنند. می‌توانید بین بیست تا پنجاه هشتگ انتخاب کنید و فقط از آنها استفاده کنید. این کار شاید باعث شود در انتخاب عکس‌ها هم ناخودآگاه همگونی بیشتری به وجود بیاید. سه گروه هشتگ معمولا مورد استفاده قرار می‌گیرند:

۱٫ هشتگ برند

۲٫ هشتگ کمپین : ممکن است در مدت کوتاهی به خاطر یک مسابقه یا رویداد خاص، از هشتگ خاصی استفاده شود.

۳٫ هشتگ توضیح : این هشتگ‌ها به توضیح بیشتر عکس و جستجوی ساده‌تر آن در محیط اینستاگرام کمک می‌کنند.

نکته پنجم: قبل از انتخاب هشتگ‌ها، آنها را در اینستاگرام جستجو کنید. همیشه ببینید که قبلا چه کسانی از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند. همینطور ببینید که چه تعداد عکس با آنها تگ شده است. ممکن است دیگران ایده‌های بهتری در مورد هشتگ داشته باشند. ممکن است شما برای ابیات شعر، از هشتگ #شعر استفاده کنید. اما ببینید که هشتگی به نام #شاعرانه هست که صفحه‌های بهتر و قوی‌تر از آن استفاده کرده‌اند. صفحه‌هایی که به سلیقه شما نزدیک‌تر هستند. بعضی‌ها اشتباها فکر می‌کنند که بهتر است از هشتگ‌هایی استفاده کنند که اصطلاحا Trend هستند و زیاد به کار می‌روند. اما دقت داشته باشیم که تعداد کسانی که این هشتگ‌ها را استفاده می‌کنند خیلی زیاد هستند. اگر شما از هشتک #nofilter استفاده کنید، اگر صرفا می‌خواهید به بیننده اطلاع دهید که عکس ویرایش نشده، کار درستی انجام می‌دهید. اما اگر می‌خواهید با این هشتگ یا هشتگ‌هایی مانند #nature و #animal و … راحت‌تر جستجو شوید، خوب است بدانید که عکسی که با #nofilter تگ می‌شود در کمتر از یک ثانیه از فهرست ده عکس اول خارج می‌شود. از طرف دیگر استفاده از هشتگ‌هایی که خیلی کم مورد استفاده قرار گرفته‌اند هم چندان مفید نیست. چون نشان می‌دهد این هشتگ‌ها کمتر در ذهن مردم جا دارند و احتمالا کمتر هم جستجو می‌شوند. شاید میانه‌ی این محدوده، جای مناسب‌تری برای انتخاب گزینه‌ها باشد.

نکته مهم: هشتگ ها در اینستاگرام دنبال کنندگان شما را افزایش می‌دهند بخصوص اگر آنها بدرستی انتخاب شده باشند. البته به این نکته توجه داشته باشید اگر شما کاربر پرایویت(خصوصی) در اینستاگرام هستید هشتگ های شما نمایش داده نخواهد شد.

هشتگ‌های مناسب در اینستاگرام

از هشتگ‌های ساده و خوانا استفاده کنید تا فالوئرها به راحتی شما را پیدا کنند. هشتگ به شما این امکان را می‌دهد تا کاربرانی که دنبال کننده شما نیستند نیز بتوانند پست شما را ببینند. پیش از هرکاری این را هم بدانید که لینک‌ها در اینستاگرام قابل کلیک نیستند. اما اگر پست‌های اینستاگرام را در توئیتر، فیس بوک یا تامبلر به اشتراک بگذارید، می‌توانید روی آنها کلیک کنید. لینک‌های شما باید به گونه ای باشند که به راحتی در حافظه کاربران اینستاگرام باقی بماند. بعلاوه، صفحه مقصد نیز باید برای نسخه موبایل طراحی شده باشد.از دیگر مزیت‌های کوتاه و به یادماندنی بودن لینک‌ها این است که خودتان هم می‌توانید به راحتی آن را روی عکس یا ویدیوی موردنظر وارد کنید.

چه شبکه‌هایی از هشتگ‌ها پشتیبانی می‌کنند؟

اکثر شبکه‌های اجتماعی برای سازماندهی داده‌ها و تسهیل جستجو برای کاربران از هشتگ‌ها استفاده می‌کنند. با این وجود، هر شبکه اجتماعی از حالت‌های مختلفی در زمینه چگونگی استفاده از آنها بهره می‌برد.
توییتر زادگاه استفاده مدرن از هشتگ است. هشتگ‌های توییتر عمدتا برای اشاره به موضوعات ویژه در گفتگو کاربرد دارند. نوار کناری ترندها در فید توییتر، فهرستی از هشتگ‌هایی که ممکن است به آنها علاقه مند باشید را ارائه می‌کند. این فهرست بر اساس توییت‌هایی که منتشر می‌کنید شکل می‌گیرد. هنگامی که به دنبال هشتگی در توییتر هستید سه روش برای فیلتر کردن نتایج وجود دارد:

در حالت ‘Top’ محبوب‌ترین و مرتبط‌‌ترین پست ها از جمله از کاربرانی که آنها را دنبال نمی کنید، نمایش داده می‌شوند.
در حالت ‘All’ هر توییتی که از آن هشتگ استفاده می کنند به صورت همزمان نشان داده می‌شود.
در حالت ‘People You Follow’ نتایجی از کاربرانی که دنبال می کنید، نمایش داده می‌شوند.

فیسبوک در ژوئن ۲۰۱۳ پشتیبانی از هشتگ را آغاز کرد و البته این اقدام به جریانی نیرومند مبدل نشد. با کلیک روی هشتگ‌های فیسبوکی فهرستی از پست‌های حاوی هشتگ مشابه نمایش داده می‌شوند. نتایج به افرادی که شما می‌شناسید، محدود نمی‌شوند.

هشتگ‌ها می‌توانند برای تکمیل عکس‌های به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام استفاده شوند و به کاربر در کشف حساب‌های کاربری جدید و پست‌های مرتبط کمک کنند.

هنگامی که روی یک هشتگ گوگل پلاس کلیک می‌کنید نتایج جستجو شامل هشتگ اصلی و همچنین پست‌هایی با برچسب‌ها و کلیدواژه‌های مشابه می‌شود. نتایج جستجوی گوگل در سمت چپ صفحه نمایش داده می‌شوند در شرایطی که نتایج جستجوی هشتگ در سمت راست پدیدار می‌شوند. افزون بر این، گوگل امکان جستجو در فیسبوک و توییتر را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

هشتگ‌ها می‌توانند در مواردی اثراتی مخرب برجا بگذارند و در موارد دیگری بی‌نهایت مفید واقع شوند. یکی از هشتگ‌های حیاتی اخیر #helpnepal بود که باعث شد کمک‌های بسیاری به حادثه دیدگان زلزله نپال ارسال شود. در مجموع کاربران شبکه‌های اجتماعی به استفاده از هشتگ‌ها علاقه بسیاری دارند و به صورت روزانه آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. این موضوع می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد:

استفاده از این فرایند برای افزایش شهرت یک موضوع خاص
ایجاد فضایی برای میزبانی از گفت و گوهای اینترنتی
دریافت اطلاعات درباره یک موضوع خاص به صورت یکجا
سازماندهی توییت‌ها و مطالب منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی
افزایش تعداد هواداران یا دوستان در شبکه‌های اجتماعی
تبلیغات شرکت‌های مختلف برای محصولاتشان در فضای مجازی

چگونه هشتگ مورد علاقه خود را جستجو کنیم؟

در قسمت جستجوی شبکه‌های اجتماعی برچسب دلخواه خود را (به عنوان مثال #دفترشما) را تایپ کنید وEnterرا بزنید سپس آنچه در پایین صفحه می‌بینید پست‌هایی می‌باشد که کاربران مختلف با این هشتگ پست کرده‌اند.

تفاوت بین # و @:

زمانی که شما بلافاصله قبل از نام یکی از کاربران علامت @ را قرار می‌دهید با این عمل نام کاربر برچسب خواهد شد و از طریق نوتیفیکیشن‌ها مطلع پیام شما خواهد شد.

کاربرد هشتگ در جستجو و اشتراک گذاری بهتر در فیس بوک:

قبلا مطالبی در توییتر هشتگ نویسی می‌شد اما وقتی آن را در فیس بوک به اشتراک می‌گذاشتید چون هنوز فیس بوک از آن پشتیبانی نمی‌کرد؛ حالت زیبایی نداشت. هم اکنون به راحتی می‌تونید آن را کپی یا به اشتراک گذاشته و یا اصلا توییتر و فیس بوک را به هم متصل کنید تا بلافاصله مطلبتان در هر دو منتشر شود . فیس بوک همانطور که قبلا اشاره کردیم در ژوئن ۲۰۱۳ از هشتگ پشتیبانی نمود. با کلیک روی هشتگ‌های فیسبوکی فهرستی از پست‌های حاوی هشتگ مشابه نمایش داده می‌شوند. نتایج به افرادی که شما می‌شناسید، محدود نمی‌شوند. هشتگ در فیس بوک می‌تواند بازدید کنندگان از پست‌های شما را افزایش دهند.

هشتگ در تلگرام:

تلگرام امکاناتی دارد که نرم افزارهای مشابه ندارند؛ یکی از آنها استفاده از هشتگ است که با استفاده از آن مطالب گم نمی‌شود و امکان جمع شدن آنها پشت سرهم وجود دارد. به این صورت که بعد از هر پیام که می‌فرستید یک علامت هشتگ بزنید و آن عنوانی را که می‌خواهید بقیه با آن عنوان دنبالش بگردند را اضافه کنید. مثلا اگر متن شما درباره بخشنامه است این طور بنویسید #بخشنامه

قبل از علامت هشتگ حتما باید یک فاصله باشد.
همانطور که میبینید رنگ هشتگ آبی شده یعنی کلیک خور است. به این معنی که اگر روی آن کلیک کنید وارد صفحه‌ای می‌شوید که تمام متن‌هایی که در این پیج آن هشتگ را دارند را پشت سر هم ردیف می‌کند. بنابراین اگر پیامی خیلی بالاتر باشد گم نمی‌شود و با داشتن هشتگ مربوطه دسترسی به آن راحت می‌شود.
اگر عنوان هشتگ شما دو کلمه‌ای است باید بوسیله underline ( _ ) از هم جدا شود وگرنه فقط کلمه اول را بعنوان کلمه هشتگی میشناسد ببینید.

#معماری شهرسازی
#معماری_شهرسازی

همانطور که می‌بینید در هشتگ اول فقط کلمه معماری کلیک خور شده ولی در دومی معماری_شهرسازی کلیک خور شده است.  .بنابراینیکی از راه‌های کلاسه شدن مطالب استفاده از هشتگ است. کسانی که می‌خواهند حتما مطالبشان دیده شود بهتر است از آن استفاده کنند. اگر برای شخص خاصی پیام بدهید که می‌خواهید متوجه پیامتان شود و حتما پیامتان را ببیند از @بهره بگیرید و سپس از username آن شخص استفاده کنید.

ابزارهای دسته‌بندی هشتگ

سایت‌های مفید درباره هشتگ بسیارند اما در اینجا سه نمونه را معرفی می‌کنیم:

۱- سایت hashtags

این سایت اولین مکانی است که شما می‌توانید هشتگ‌های رایج و پر بیننده را پیدا کنید. معنای هر هشتگ با کلیک روی آن به طور کامل نشان داده می‌شود.

۲- سایت wthashtag

نوعی سایت مرجع هشتگ است که کاربران منبع هشتگ را ویرایش می‌کنند. اگر شما نمی‌دانید هر هشتگی چه معنایی دارد یا اینکه نمی‌دانید چطور از آن استفاده کنید، شما می‌توانید در این سایت جست و جو کرده و توضیح کاملی در مورد هشتگ کسب کنید.

۳- سایت tagdef

این سایت به طور خودکار هشتگ‌های روز، معروف، جدید و محبوب‌ترین در هفته را به زبان‌های مختلف فهرست می‌کند. کاربران می‌توانند معنای این اصطلاحات را برای دیگران بنویسند. اگر کاربران با معانی نوشته ‌شده موافق باشند، می‌توانند امتیاز مثبت بدهند و اگر مخالف باشند، امتیاز منفی. البته گفته می‌شود، فیس‌بوک نیز به زودی هشتگ را برای پست‌های کاربران فعال می‌کند تا دسته‌بندی محتوایی بهتری را در اختیار قرار داد. البته این عمل جستجوی محتوا در فیس‌بوک را راحت‌تر می‌کند!

منبع : باشگاه خبرنگاران و ستاره

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi