جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

سئو و محتوای تکراری

353

بازدید

سئو و محتوای تکراری

محتوای تکراری (Duplicate Content) از آن دست مواردی است که همواره درباره تاثیرات آن بر روی سئوی سایت شک و شبهه است. برخی افراد فکر می کنند محتوای تکراری و کپی شده از سایت های دیگر می تواند به منزله پنالتی شدن آن ها نزد محبوب ترین موتور جستجوی دنیا یعنی گوگل شود. برخی دیگر نیز فکر می کنند محتوا در هر حالتی که باشد خوب است، بنابراین تا دلتان بخواهد مطلب کپی می کنند. البته این افراد قطعا این موضوع را نمی دانند که محتوای تکراری می تواند به رتبه بندی آن ها در گوگل و در مجموع موتورهای جستجو لطمه بزند (و این به هیچ عنوان پنالتی محسوب نمی شود).

به نظر می رسد این طرز تفکرهای مختلف و این شک و شبهه ها نیز زیر سر خود کمپانی گوگل باشد! این کمپانی در یک ویدیویی که چندین سال پیش در رابطه با محتوای تکراری منتشر کرده بود، محتوای تکراری را توضیح داد و گفت که گوگل به این محتواها چگونه نگاه می کند.

اما قسمت بحث برانگیز کار آن جایی است که در ویدیو گفته می شود یکی از افسانه هایی که درباره گوگل می گویند این است که گوگل یک پنالتی (جریمه) برای سایت هایی که محتوای کپی شده و تکراری دارند در نظر گرفته است اما باید گفت که کاری که صورت می گیرد این است که این نتیجه برای کوئریِ مورد جستجوی کاربر نادیده گرفته می شود و این پنالتی نیست (که بدین معنی است که به هیچ عنوان جریمه ای تحت عنوان محتوای تکراری وجود ندارد).

همچنین در قسمتی از وبلاگ رسمی وبمستر سنترال گوگل (googlewebmastercentral.blogspot.com) این چنین آمده که “چیزی با عنوان ‘پنالتی محتوای تکراری’ در گوگل وجود ندارد.”
در قسمتی از مقاله مذکور که در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شده است، غول موتور جستجوهای دنیا می افزاید:

محتوای تکراری بر روی یک سایت تاثیری نخواهد داشت مگر آنکه به نظر برسد که هدف از این محتوای تکراری، فریب و دستکاری نتایج موتور جستجو باشد. بنابراین پیش از آنکه اقدام به کپی مطالب از وب سایت های دیگر کنید، به این فکر کنید که آیا دلیل انجام این کارتان، دستکاری نتایج گوگل بوده و با این کار، قصد دیده شدن در نتایج بالایی آن را دارید؟ بسیار خوب، بنابر حرف های خود کمپانی، به نظر می رسد که انجام این کار به وب سایت شما لطمه خواهد زد. علاوه بر آن، در بخشی از قوانین اکثر موتورهای جستجو برای جلوگیری از نمایش نتایج مشابه و تکراری به کاربر آمده است: به منظور نشان دادن مرتبط ترین نتایج به شما، ما برخی از نتایجی که تقریبا با نتایج به نمایش درآمده مشابه هستند را نادیده می گیریم.

اگر بخواهیم حرف های بالا را به صورت خلاصه بیان کنیم، شاید بهتر است بگوییم که سعی کنید از محتوای تکراری و کپی شده پرهیز نمایید.
حالا محتوای تکراری چیست؟

هر مطلب یا نوشته بر روی سایت شما که دقیقا مشابه مطالب سایتهای دیگر و یا حتی سایر صفحات سایت خودتان باشد، از دید گوگل محتوای تکراری یا کپی شناخته می شود. بعنوان مثال:
مقاله شما عینا در سایت دیگری کپی و منتشر شود.
صفحه اصلی سایت شما چندین آدرس مجزا داشته باشد، مانند: http://site.com، http://www.site.com و http://www.site.com/index.php. تعیین دامنه اصلی سایت برای جلوگیری از این اتفاق اهمیت ویژه ای دارد.
صفحاتی مانند محصولات فروشگاهی که با تغییر خصوصیت محصول (سایز، رنگ و …) به آدرس جدیدی منتقل میشوند. مثل http://yoursite.com/product و http://yoursite.com/product?sessionid=5486481
صفحاتی که دارای حالات تنظیم متنوعی مانند نمایش بصورت جدول یا لیست هستند و با تغییر آن آدرس صفحه نیز تغییر میکند.
سایتهایی که گزینه ای برای پرینت صفحه در نظر گرفته اند ولی با کلیک بر روی آن یک صفحه جدید با آدرسی متفاوت و محتوای تکراری باز میشود.
آدرس هایی که قبل از ورود به حساب کاربری با http و بعد از آن با https فراخوان میشوند.

محتوای غیرتکراری چیست؟

محتوای غیرتکراری یا مفید میتوانند برگرفته از دیگر سایتها باشند ولی موجب جریمه سایت شما نگردند، برای اینکار باید اصول نگارشی و حق کپی رایت را رعایت کنید.
متن یا پاراگرافی که بصورت نقل قول در سایت می آورید حتی اگر عینا کپی باشد محتوای تکراری نخواهد بود، به شرطی که منبع آن را نیز ذکر کنید.
تصاویر سایتهای دیگر یا تصویری از سایت خودتان که در چند صفحه استفاده شده است محتوای تکراری نیست زیرا هنوز گوگل قادر به درک و تشخیص آن نیست. ولی بهتر است که تصاویر را با ذکر منبع استفاده کنید تا بر اعتبار سایت خود نزد گوگل و بینندگان سایت بیافزایید.
اینفوگرافیک و ویدئو هایی که با کدهای فراخوان صحیح و از مرجع اصلی در سایت یا مطالب خود قرار میدهید نیز هیچ گونه جریمه ای برای شما بهمراه نخواهد داشت.

تاثیر محتوای تکراری بر سئو

معمولا زمانیکه روباتهای گوگل با محتوای تکراری و یکسان در چند سایت مواجه میشوند، آدرس معتبرترین سایت و آن مطلبی که در تاریخ قدیمی تری منتشر شده است را نشان میدهند و بقیه را از چشم بیننده پنهان میکنند. تنها در صورتیکه از گوگل بخواهید نتایج مخفی شده را به شما نشان میدهد. در بعضی موارد ممکن است هر دو صفحه ی یکسان را از نتایج خود خارج کند. در این شرایط مطالب شما ایندکس میشود ولی هیچ گاه به کاربران پیشنهاد نمیشود و جایی در نتایج گوگل نخواهد داشت.

از طرف دیگر با زیاد شدن صفحات سایت زمانیکه روباتهای گوگل برای شناسایی و ایندکس آنها صرف میکنند افزایش می یابد، و با توجه به آنکه زمان معینی را در سایت شما هستند امکان بررسی تمام صفحات و مطالب جدید را نخواهند داشت. زیرا زمان خود را صرف بررسی آدرس ها و محتوای تکراری میکنند.
زمانیکه یک لینک ورودی یا همان بک لینک به یک صفحه با چندین آدرس میرسد، ارزش آن به همان میزان تقسیم میشود. بعبارت دیگر یک بک لینک از صفحه ای با پیج رنک ۴ به سایت شما با دو آدرس مختلف (مانند http://site.com و http://www.site.com) همانقدر تاثیرگذار است که یک بک لینک از صفحه ای با پیج رنک ۲ به سایتی با آدرس یکتا.

مشخصا با کاهش رتبه صفحات شما از گوگل و یا حذف صفحات ایندکس شده، بازدید شما به شدت کاهش خواهد یافت، ولی اگر از ابتدا با همین سیستم مشغول به فعالیت بوده اید؛ شاید زحمات زیادی را هدر داده باشید و در عمل بازدهی و اعتبار سایت شما تا الان باید به مراتب بیش از این می بوده است. فرض کنید تعداد بازدید سایت شما از طریق گوگل به دو یا سه برابر افزایش یابد فکر میکنید تا چه میزان بر درآمد و بازدهی سایت شما تاثیر گذار است؟
در مقالات بعدی روش هایی برای شناسایی صفحات تکراری و نحوه پنهان کردن آنها از گوگل به شما معرفی خواهیم کرد.

وبسیما

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟

    انواع کلاهبرداری در حوزه ارزهای دیجیتال_ چگونه فریب نخوریم ؟ ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs روند رشد بلاک چین و فضای ارزهای دیجیتال بسیار جذاب است. نوآوری‌های فنی و الگوهای جدید معاملاتی به‌سرعت در حال پیشرفت و تکامل هستند و همچنان جمعیت کثیری را به […]

    آشنایی با مهم ترین اصطلاحات ارز دیجیتال

    احتمالا این روزها درباره ارزهای دیجیتال مخصوصا بیت‌کوین از گوشه‌وکنار در اخبار رادیو و تلویزیون یا شبکه‌های اجتماعی چیزهایی شنیده‌اید.

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده

    ۱۰ مکانی که توسط گوگل مپ سانسور شده ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اکثر مناطق به علت مسائل امنیتی-سیاسی به صورت سانسور شده در نقشه های گوگل دیده می شوند و به همه این ها باید یک مورد بزرگ یعنی کشور کره شمالی را افزود […]

    توییچ (Twitch) چیست؟

    Twitch برنامه ایست که در آن بازی های ویدیویی دست به دست هم می دهند و با داشتن میلیون ها بیننده و بازی کننده راهی برای تعامل و به اشتراک گذاری محتوای خلاقانه با دیگران ارائه می دهند.

    آموزش پارتیشن بندی در ویندوز ۱۰ و تبدیل GPT و MBR به یکدیگر

    همه‌ی دیسک‌های سخت موجود برای پارتیشن بندی از ساختار قالب‌بندی داده‌ای MBR (مخفف Master Boot Record) یا GPT (مخفف GUID Partition Table) استفاده می‌کنند.

    ۵ ترفند مفید در مرورگر گوگل کروم در اندروید

    در این مطلب به معرفی ۵ ترفند کاربردی و مفید در مرورگر گوگل کروم در سیستم‌عامل اندروید خواهیم پرداخت. با بهره‌گیری از این ترفندها می‌توانید توانایی کار خود با این اپ را افزایش دهید.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi