جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

اهداف دوره متوسطه اول

16,803

بازدید

اهداف دوره متوسطه اول ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

اهداف دوره متوسطه اول

اهداف دوره ی متوسّطه ی اوّل
اهداف دوره راهنمایی مصوب ششصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش در راستای رسالت و مأموریت آموزش و پرورش و جهت دهی به رشد همه جانبه دانش آموزان بر پایه تعالیم و دستورات دین مبین اسلام، اهداف دوره راهنمایی تحصیلی به شرح زیر تعیین می شود. مدیران ، برنامه ریزان و همه افرادی که در تعلیم و تربیت دانش آموزان نقشی بر عهده دارند، مکلفند در برنامه ریزی امور، سازماندهی فعالیتها و انجام وظایف مربوط به گونه ای اقدام نمایند که تا پایان دوره تحصیلی دستیابی دانش آموزان به اهداف تعیین شده ممکن باشد ( رعایت اصول ۲۱ و ۲۱ قانون اساسی برای اقلیت های دینی الزامی است)
اعتقادی :
/ اصول دین را باور دارد و بر مبنای آن عمل می کند. / خداوند را به دلیل ربوبیت شایسته اطاعت می داند. / با انبیاء و ائمه معصومین (ع) آشنایی دارد و به مطالعه زندگی آنها علاقه نشان می دهد. / با ولایت فقیه آشنایی دارد و رابطه آن را با امامت می داند. / به رعایت تولی و تبری توجه دارد. / با اولیاء دین، بزرگان و شخصیتهای اسلامی آشنایی دارد و به مطالعه زندگی آنها علاقه نشان می دهد. / به قیامت و حساب در آن روز باور دارد و خود را در رابطه با اعمالش در نزد خداوند مسئول می داند . / نماز را مهمترین راه ارتباط با خدا می داند و به خواندن نمازهای پنجگانه عادت کرده است. / قرآن را صحیح قرائت می کند و با برخی از قصص آن آشناست. / با تاریخ صدر اسلام آشنا است و به آن علاقه نشان می دهد. / فروع دین را می داند. / می تواند از رساله علمیه خاص سنین خود استفاده کند. / احکام تقلید را می داند و مرجعی برای خود انتخاب کرده است. / احکام مربوط به محرم و نامحرم را رعایت می کند / به انجام امر به معروف و نهی از منکر علاقه نشان می دهد. / معنای جهاد و شهادت را می داند و به حضور در صحنه های دفاع از دین علاقه نشان می دهد. / زمان ها و مکان های مقدس و مهم را می شناسد و به وظیفه خود در مقابل آنها عمل می کند. / در مسجد با رغبت حضور می یابد و در برنامه های عبادی، فرهنگی و اجتماعی آن شرکت فعالانه دارد.
اخلاقی :
/ راستگو، امانت دارد و راز نگهدار است. / به ارزشهای اخلاقی علاقه نشان می دهد. / به ارزشها و تواناییهای خود آگاه است و سعی در پرورش آنها دارد. / دختری عفیف و با حیا و پسری شجاع و غیور است. / اطاعت از والدین را وظیفه می داند. / برای انجام کارهای خود شخصاً اقدام می کند و خود را از مشورت دیگران بی نیاز نمی داند. / موفقیت دیگران را ارج می نهد و خود نیز برای رسیدن به موفقیت تلاش می کند. / به دیگران کمک می کند و در رفع ضعفهای آنها می کوشد. / از لباسهای مناسب اسلامی ایرانی استفاده می کند. / اوقات فراغت خود را با فعالیتهای مناسب پر می کند. / وضع ظاهری خود را با توجه به موازین دینی و اجتماعی مرتب می کند. / توانایی عفو کردن دیگران در او بوجود آمده است. / بادقت در اعمال خود نسبت به دیگران زمینه اشتباه و خطای آنها را در مورد خود از بین می برد./ رعایت احترام دیگران را در صحبت با آنها لازم می داند و با جملات احترام آمیز سخن می گوید./ کاری از دیگران خواستن را مگر در صورت ناچاری امری ناپسند می داند. / به پیشرفت کشور خود و هموطنانش اهمیت می دهد و یکپارچگی ملی را با ارزش می داند. / استفاده از تجربه بزرگترها را برای پیشرفت خود و دیگران لازم میداند . / قبل از عمل فکر می کند. / به انتقاد از خود و دیگران اهمیت می دهد. / خوب را از بد تشخیص می دهد و گرایش به خوبی دارد. / رفتاری متعادل دارد و سعی می کند بر احساسات خود تسلط یابد. / به رعایت نظم و انضباط عادت کرده است. / رعایت قانون را برای حفظ حقوق همه لازم می داند.
علمی و آموزشی :
/ نسبت به پدیده های علمی، محیطی و تجربی حساس است وارتباط آنها را درک می کند./ اطلاعات لازم را در حوزه های علوم طبیعی، انسانی و اجتماعی کسب کرده و به نقش علوم و کاربرد آنها در پیشرفت جامعه آگاه است. / با زبان و ادب فارسی مأنوس است و در کاربرد مهارتهای زبانی و استفاده از متون ساده ادبی توانایی دارد. / مهارت های پایه را در ریاضیات می داند و با نقش و کاربرد آن در زندگی و پیشرفت سایر علوم آشنا است. / با زبان عربی برای فهم بهتر قرآن و احادیث و ادعیه و ادبیات فارسی تا حدودی آشنا است. / با یک زبان خارجه در حد توانایی مکالمه ساده و روزمره آشنایی دارد. / می تواند از رسانه های ارتباطی برای کسب اطلاعات استفاده کند. / جامعه خود و مشاغل آن را تا حدی می شناسد و برای زندگی در جامعه مهارت کافی دارد./ نسبت به کاربرد علم در بهبود روشهای انجام کار آگاه است. / روحیه علمی، قدرت استدلال و تفکر انتقادی و خلاق دارد. / نحوه یادگیری خود را می فهمد. / شیوه صحیح مطالعه و تحقیق را می داند. / به تفکر و مباحثه علاقه مند است و با روش تحقیق آشنایی عملی دارد.
فرهنگی ، هنری :
/ با استعدادهای خود آشنا است و سعی در پرورش آنها دارد. / ابعاد زیبایی را در مخلوقات الهی توصیف می کند. / از مشاهده و بررسی آثار هنری لذت می برد. / با استعدادهای هنری خود آشنا است و سعی در پرورش آنها دارد. / از تجارب و دستاوردهای فرهنگی دیگران استفاده می کند و از تقلید کورکورانه اجتناب می ورزد. / با برخی از هنرهای اسلامی و ایرانی آشنا است. / به مطالعه متون ادبی و فرهنگی علاقه مند است. / با فرهنگ و آداب و سنن مطلوب جامعه آشنا است و نسبت به آنها احساس تعهد می کند. / آثار هنری و فرهنگی را با توجه به تأثیرات آنها در رشد انسان بررسی می کند.
اجتماعی :
/ وظایف خود را در مقابل خانواده، دوستان و همسایگان رعایت می کند. / نظرات اصلاحی دیگران را در مورد خود جویا می شود و از آنها استفاده می کند. / برای گرفتن حق خود و دیگران تلاش می کند. / در انجام کارها از دیگران کمک می گیرد و به دیگران نیز کمک می کند. / در کارهای گروهی و اجتماعی شرکت می کند و به اهمیت نقش رهبری و وظایف اعضاء واقف است. / برای کسب موفقیت تلاش می کند و از موفقیت های دیگران نیز شاد می شود. /به اهمیت قانون واقف است و رعایت آن را مفید و ضروری می داند. / به وظایف و مسئولیت های خود آگاه و نسبت به انجام آنها پای بند است. / به کسانی که مسئولیت خود را انجام نمی دهند با شیوه مناسب تذکر می دهد. / موفقیت های جامعه خود را در صحنه های بین المللی ارج می نهد. / با معنی ایثار آشنا است و در موقع لزوم از خود گذشتگی نشان می دهد. / در برابر خدمت دیگران قدرشناس است و از آنها تشکر می کند. / نقش زن و مرد را در خانواده و اجتماع می داند. / خدمت کردن به مردم و میهن را وظیفه می داند.
زیستی :
/ کارکرد و وظایف اعضای بدن را می شناسد و تناسب آنها را حفظ می کند. / با بهداشت فردی و اجتماعی آشنا است و آن را رعایت می کند. / در حفظ و احیای محیط زیست کوشش می کند./ برای حفظ سلامتی خود ورزش می کند و در رشته ورزشی مورد علاقه خود دارای مهارت نسبی است. / با کمک های اولیه آشنایی دارد و می تواند از آنها در مواقع لزوم استفاده کند. / برخی از بیماری ها و عوامل بیماری زا را می شناسد و راههای پیشگیری از آنها را می داند. نقش تغذیه را در حفظ سلامت بدن می داند و با تغذیه مناسب سلامتی خود را حفظ می کند .
سیاسی :
/ سلسله مراتب حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی را می داند. / تفاوت حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه را با سایر حکومت ها می داند. / با تاریخ سیاسی ایران معاصر و مبارزات سیاسی بنیانگذار جمهوری اسلامی آشنایی دارد. / نسبت به سرنوشت مسلمانان جهان حساس است. / راه های حفظ استقلال، آزادی و عدم وابستگی را می شناسد. / با فعالیت های سیاسی و شیوه مبارزه پیامبران و ائمه معصومین (ع ) در دفاع از حق ، آشنا است. / دارای روحیه سلحشوری و دفاع از کیان کشور اسلامی است. / با انتخابات و نقش آرای عمومی در جامعه آشنا است. / در مواجهه با تبلیغات دشمنان میهن اسلامی از خود هوشیاری نشان می دهد. / اهمیت وحدت و امنیت ملی را درک می کند. / نقش مردم و دین را در حکومت می داند.
اقتصادی :
/ ارزش کار را برای بهبود وضعیت فردی و اجتماعی می داند. / در حفظ وسایل خود می کوشد و با ترمیم آنها حداکثر استفاده را از آنها می کند. / اهمیت آمادگی برای کار بیشتر و پرهیز از راحت طلبی را در پیشرفت اقتصادی جامعه می داند. / نسبت به حفظ و توسعه منابع اقتصادی ملی و منطقه ای خود حساس است. / مالکیت دیگران را محترم می شمارد و نسبت به رعایت آن حساس است. / به نقش مشاغل و حِرَف در زندگی فردی و اجتماعی آگاه است. / منابع اقتصادی کشور و محیط زندگی خود را می شناسد و نقش آن را در رفاه عمومی می داند. / احکام اقتصادی اسلام را می داند و در حد وظیفه به آنها پایبند است. / برای حمایت از تولیدات داخلی استفاده از آنها را بر کالاهای مشابه خارجی ترجیح می دهد. / به مشارکت در فعالیتهای اقتصادی علاقه مند است.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    راهنمای جامع آزمون IELTS

    راهنمای جامع آزمون IELTS 1.50/5 (30.00%) 2 امتیازs سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا متقاضی تحصیل در اروپا و آمریکا هستند و ازینرو آزمون آیلتس یکی از مواردی است که باید آن را با نمره‌ی خوبی از سر بگذرانند.

    ۳۰ پیشنهاد برای افزایش راندمان کلاس

    ۳۰ پیشنهاد برای افزایش راندمان کلاس ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای […]

    راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز

    راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۲ امتیازs راه حل های آموزشی برای دانش آموزان دیرآموز/ تفاوت های فردی دانش‌آموزان که حاکی از وجود تفاوت در توانایی های آنان است از مهم ترین اصول و مواردی است که همیشه باید […]

    رابطه مهارت ها و آینده تحصیلی

    رابطه مهارت ها و آینده تحصیلی/ مهارت هایی که آینده تحصیلی را شکل می دهند؟ بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، کودکان چنانچه بخواهند در نیروی کار آینده جایی داشته باشند، باید مهارت های عاطفی و اجتماعی را یاد بگیرند.

    بهترین روش‌های آموزشی جهان در سال ۲۰۱۷

    بهترین روش‌های آموزشی جهان در سال ۲۰۱۷ ۴٫۶۷/۵ (۹۳٫۳۳%) ۳ امتیازs بهترین روش‌های آموزشی جهان در سال ۲۰۱۷/ به اشتراک گذاشتن روش‌های نوآورانه جهت ارتقای آموزش دانشجویان، دانش‌آموزان و مدیریت مراکز علمی و مدارس می‌تواند سیستم آموزشی کشور ما را به موقعیت بهتری سوق […]

    چگونه یادگیری را آسان کنیم ؟

    چگونه یادگیری را آسان کنیم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز همه‌ی ما زمان‌هایی را در زندگی خود به یاد داریم که رابطه‌ی خوبی با معلم یا مربی‌ خود داشتیم و همین باعث می‌شد مهارت‌های جدید را به‌ راحتی یاد‌ بگیریم و از تجریه‌ی یادگیری […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi