جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

از سزارین آرام چه می دانید؟

395

بازدید

از سزارین آرام چه می دانید؟ ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

از سزارین آرام چه می دانید؟

در حال حاضر زایمان به دو صورت طبیعی و سزارین انجام می شود، اما پزشکان قصد دارند تا جاییکه امکان دارد شرایط زایمان سزارین را به طبیعی نزدیک کنند و مادر نوزاد خود را در زمان تولد ببیند. به تازگی پزشکان سعی کرده اند تغییراتی را در روند زایمان سزارین انجام دهند تا به زایمان طبیعی نزدیکتر شود و شرایط زیباتر و خاص تری داشته باشد.این نوع زایمان سزارین که به سزارین آرام معروف شده است بدون شک ظرفداران زیادی خواهد داشت. زایمان چه به صورت طبیعی و یا از نوع سزارین کار سختی است و مادر دوست دارد از این تجربه سخت و اما معجزه آسا بهترین استفاده را ببرد.  به همین دلیل برخی از پزشکان سعی دارند این روند را برای مادران لذت بخش تر کنند. در این روند که سزارین “آرام” نام گرفته است، سعی شده است تا از برخی از عناصر زایمان طبیعی که بیشتر بیمار –محور بوده و دلنشین تر هستند استفاده شود. در زیر به بیان روند این گونه زایمان از زبان متخصصان می پردازیم.

زایمان “سزارین آرام” چیست؟
همانند سزارین متداول، رویکرد “آرام” قصد دارد تا تجربه مثبتی را برای پدر و مادر ایجاد کند. بنا به نظر متخصصان در واقع این روند تنها یک تجربه است و به تکنیک های جراحی مربوط نمی شود.

به این معنی که در زمان زایمان مادر و همسرش با هم گفتگو خواهند داشت. دکتر دانشمند از مرکز زایمان سن دیاگو می گوید محیط این زایمان استریل نیست. به طور مثال ممکن است پزشکان برای والدین موسیقی دلخواهشان را پخش کنند و در حین عمل تمامی روند را برای آنها شرح دهند. سپس نوزاد تازه به دنیا آمده به روی سینه مادر گذاشته می شود و همزمان که پزشکان مشغول تمیز کردن و ساکشن او هستند،  مادر نیز برای اولین بار به او شیر می دهد.

دکتر دانیال روشن متخصص طب مادر و جنین می گوید گاهی در سزارین “آرام” از پرده های شفاف استفاده می شود تا مادر بتواند شاهد به دنیا آمدن فرزندش باشد و تقریبا همه مادران پس از تولد فرزندشان را در آغوش می گیرند. اما اگر مادر به هر دلیلی قادر نباشد فرزندش را در آغوش بگیرد، نوزاد به آغوش پدر سپرده می شود.
 
تا چه میزان این روند شناخته شده است؟
این نوع زایمان تا حدودی شناخته شده است اما دکتر روشن معتقد است اگر مادران اطلاعات بیشتری در مورد این روند داشته باشند، متقاضیان این نوع سزارین  ممکن است بالاتر رود. البته ممکن است این روند مورد استقبال پزشکان قرار نگیرد زیرا معمولا دوست دارند بیشتر به روی کارشان تمرکز کنند. ترجیح می دهند مادران شاهد روند زایمان نباشند زیرا ممکن است این کار ترس مادر را تشدید کند.

البته تمامی این روند در زمانی امکان پذیر خواهد بود که زایمان روندی طبیعی داشته باشد؛ مثلا اگر بیمار دچار خونریزی شده باشد، پزشکان تمامی تلاش خود را صرفا به روی روند جراحی متمرکز خواهند کرد.

به گفته دکتر روشن طبیعت زایمان اورژانسی، به دنیا آوردن نوزاد در کمترین زمان ممکن است و اگر مادر بی حسی اپیدورال یا نخاعی دریافت نکرده باشد، پزشکان بدون اتلاف وقت وی را بیهوش عمومی خواهند کرد.

خطرات احتمالی این نوع سزارین چیست؟
شاید واژه “آرام” تا حدودی گمراه کننده باشد. این نوع سزارین نیز یک نوع جراحی عمده به شمار می آید و تمامی خطراتی که ممکن است یک جراحی عمده داشته باشد به همراه خواهد داشت. این خطرات شامل مواردی چون عفونت، خون ریزی و واکنش های منفی به بیهوشی می شود. علاوه بر آن شاهد عمل سزارین بودن، شاید برای مادر کمی زیاده روی باشد و او را دچار آسیب های روحی کند.

منبع : برترین ها

 

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟

    چه کنیم تا قند خون نگیریم ؟ ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز ۱. شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید: خوردن غذا‌هایی که شکر و کربوهیدرات‌های تصفیه شده دارند، می‌توانند ریسک و خطر ابتلا به دیابت را بیشتر کنند. بدن […]

    جراحان آمریکایی با موفقیت کلیه یک خوک را به یک بیمار پیوند زدند

    برای نخستین بار کلیه یک خوک به انسان پیوند زده شد، آن هم بدون رخ دادن واکنش حاد رد پیوند از سوی سیستم ایمنی بدن بیمار.

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای

    طراحی سایت پزشکی حرفه ای: امروزه با پیشرفت اینترنت و دسترسی بسیاری از افراد به آن بسیاری از خرید ها و دریافت خدمات از طریق اینترنت انجام می شود.سایت هایی وجود دارند که هر یک در زمینه های مختلفی فعالیت می کنند برخی از […]

    اگر غلظت خون دارید بخوانید

    اگر غلظت خون دارید بخوانید ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز درمان قطعی و سریع غلظت خون با چند راهکار ساده را در این مطلب بخوانید. غلظت خون یعنی چه؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟

    آیا واکسن کرونا عوارض دارد ؟ در حالی که خبرها از واکسن کرونا روز به روز بیشتر می شود و امیدها افزایش می یابد این پرسش مطرح است که چنین واکسنی چه عوارضی دارد؟

    تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف

      عنوان مقاله: تفاوتهای اصلی میان روشهای هایفو و آر اف       فناوریهای جدید، روشهای کم تهاجمی را برای مبارزه با علائم پیری به ارمغان آورده است. اما موثرترین روشی که باید انتخاب کنید چیست؟ با افزایش سن، پوست ما خاصیت ارتجاعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi