جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۱۰ چیزی که قبل از تغییر جنسیت باید بدانید

985

بازدید

۱۰ چیزی که قبل از تغییر جنسیت باید بدانید ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

10 چیزی که قبل از تغییر جنسیت باید بدانید

شاید پیش خودتان تصور کنید جراحی سخت ترین بخش تغییر جنسیت است اما من فکر کنم شما دارید اشتباه می‌کنید. پروسه تغییر جنسیت /جنس شامل مراحل زیادی است که در حین انجام آن به مشکلات و مسائل زیادی بر‌ خواهید خورد که شاید جراحی آسان ترین آن باشد! گاهی پیش خودتان می‌گویید کاش قبل از اینکه مراحل تغییر را شروع کرده بودم درباره این موضوع می‌دانستم و خود را آماده می‌کردم .
پس با ما باشید تا خود را برای مسائل پیش رو آماده کنید
۱- رویایی نباشید.

بیایید کمی منطقی باشیم. قرار نیست با جراحی تبدیل به یک مدل فشن یا یک سوپرمن شویم. مراحل تغییر و تغییر جنسیت /جنس تنها مجموعه عواملی است که ما را به اندام و ظاهر جنسی مورد نظر نزدیک کند اما قرار نیست از ما یک ابر انسان بسازد. به زنان و مردان اطراف خود نگاه کنید. بسیاری از آن ها آن اندام رویایی را ندارند اما کماکان یک مرد یا زن موفق و شناخته شده هستند. بسیاری از زنان با رشد موهای زائد روبرو هستند و بسیاری از مردان با کم پشت بودن موهای صورت. پس به عنوان یک تراجنسی انتظار نداشته باشید پس از عمل یک زن با مشخصات کیم کارداشیان یا یک مرد با مشخصات برد پیت باشید. شما هم مانند میلیون ها زن و مرد عادی دیگر در جامعه خواهید بود. این تفکر شما و راه شماست که باعث یکتا بودن شما می‌شود نه اندام شما
۲- مزیت های جنسیتی

اگر بخواهیم روراست باشیم هرچقدر هم که بگویند زن با مرد برابر است باز در پیشرفته ترین و با فرهنگ ترین جوامع هم تفاوت ها و برتری هایی برای هر دو جنس وجود دارد که جنس دیگر از آن بی بهره است. در هر جامعه ای مردان امتیازاتی دارند که زنان از آن بی بهره هستن و در مقابل نیز زنان برتری هایی دارند که مردان در حسرت آن هستند.
با تغییر جنسیت /جنس شما دیگر مزیت جنس قبلی خود را نخواهید داشت و آن را از دست می‌دهید البته در مقابل مزیت جنسیت مورد نظر را به دست می‌آورید اما مشکل ما داشتن مزیت نیست بلکه از دست دادن یک امتیاز است. برای یک تراجنسی مهم نیست که امتیازات جنس پیشین خود را به همراه داشته باشد حتی شاید از برخی از آن ها نیز فرار کند اما باید بدانید که با تغییر جنسیت /جنس چیزی را از دست می‌دهید و باید خود را آماده از دست دادن برخی امتیازات و مزیت ها کنید تا دچار مشکل نشوید.
۳- خرده تجاوزها

شما قرار نیست یک پلاکارد گردنتان بندازید و به دیگران اعلام کنید که یک تراجنسی هستید یا بودید اما بالاخره کسانی هستند که از این موضوع آگاهی دارند. شما باید آماده تجاوز این افراد به حریم خصوصی خودتان باشید. عده ای که آشکارا و متعصبانه خواهان اذیت و آزار شما هستند با این دسته کاری نداریم هدف ما آمادگی شما برای روبرو شدن با کسانی است که غیرآگاهانه و شاید حتی دوستانه به این حریم تجاوز می‌کنند. دوستانی که بعد از تغییر شما میخواهند شما را خوشحال کنند و دایم به شما می‌گویند “چقدر فرق کردی” یا “چقدر زنانه/مردانه شدی” و حرف هایی از این قبیل.
آن ها قصد دلگرمی و دادن اعتماد به نفس به شما را دارند اما نمیدانند با این کار دارند دائما تراجنسی بودن شما را یادآوری می‌کنند که شاید برای شما خوشایند نباشد. شما مطمئنا با یکی از ده سوال ممنوعه روبرو خواهید شد. پس خود را آماده این خرده تجاوزها بکنید
۴- عذاب حین تغییر

چه بخواهید یا نخواهید در مرحله از تکمیل مراحل تغییر خودتان در پوشش و وضعی قرار میگیرید که نه می‌توانید راحت بین مردان بروید و نه راحت بین زنان. شاید مرحله کوتاه و گذرایی باشد و شاید هم کمی طولانی شود ولی به هر حال مرحله سختی است.
در این مرحله شاید مجبور باشید از محیط کار یا محل تحصیل خود و یا احتماع دوستانتان جدا شوید. در این مرحله رفت و آمد در بیرون کمی برای شما سخت تر خواهد شد و اگر مجبور باشید در خیابان راه بروید با رفتار نامناسبی از سمت دیگران روبرو خواهید شد. پس این مرحله را دست کم نگیرید. گاهی این مرحله همراه با هورمون درمانی می‌شود که ممکن است شما را دچار افسردگی یا انزوا کند. سعی کنید این مرحله را با کمک یکی از دوستان بگذرانید یک راه حل خوب دیگر این است که یک دوست تراجنسی دیگر پیدا کنید تا این مراحل را با هم و در کنار هم بگذرانید
۵-اصطکاک با دوستان

خب شما ناگهان از فضا نیامدید و مسافر یک جهان دیگر نیستید بلکه شما فردی بودید که تا پیش از مراحل تغییرتان در جامعه بودید و با همسایگان، آشنایان، هم کلاسی ها و غیره در ارتباط بودید.
اکنون که شروع به انجام مراحل تغییر کردید بایدخود را آماده رویارویی با این افراد هم بکنید. آن‌ها سال‌ها شما را در قالب یک مرد یا زن دیده‌اند. هرچقدر هم روشنفکر و پذیرا باشند باز هم در برخورد ناگهانی و اولیه با شما واکنش نشان می‌دهند. پس خودتان را برای این مسائل گرم کنید. شما باید در حین تغییر با دوستان و همسایگان خود کمابیش روبرو شوید. مجبورید دو راه انتخاب کنید یا از آن‌ها فرار کنید و یا با آن‌ها روبرو شوید. پس بهتر است یک راه حل خوب برای آن پیدا کنید و یادتان نرود ممکن است برخی از نزدیک ترین افراد به شما به خاطر این مساله رفتار دیگری داشته باشد.
گروه بعدی خانواده شما هستند. پدر، مادر یا خواهر و برادری که تا دیروز شما را دختر یا پسر می‌دانستند امروز باید شما را با نگاه دیگری بشناسند. کمی سخت است پس برای تغییر در نگاه خانواده عجله نکنید و صبور باشید و خودتان را به جای آن‌ها بگذارید و کمی فرصت به آن‌ها بدهید
۶- قلک بخرید

بهتر است کمی آینده نگر باشید. شما میخواهید بهترین بدن و جسم را داشته باشید و در نوع خود بهترین باشید از سوی دیگر هزینه های پزشکان و جراحان روز به روز بالاتر می‌رود. خب پس اگر انتظار دارید یک جراحی با کیفیت انجام دهید سعی کنید کمی برای خود پس انداز داشته باشید تا در روز مبادا خرج کنید. گرفتن وام از بهزیستی شبیه فتح قله اورست است زیاد دل به آن نبندید. شما در برهه ای از زمان مجبورید دست از کار بکشید و در خانه بمانید بنابراین این پس انداز می‌تواند کمک خرج شما برای گذراندن این دوران نیز باشد. پس انداز یک پوئن مثبت برای شما است و یک برگ برنده در دستان شما
۷- اخرین راه

این را همیشه بدانید که تغییر جنسیت آخرین راه حل است نه اولین آن. پس قبل از انجام جراحی تغییر جنسیت حتما به راه های دیگر فکر کنید. این تصور را از خود دور کنید که هرکس جراحی انجام داد انسان درستی است و هرکس انجام ندهد یک منحرف است. گاهی ممکن است رفتار شما با یک مشاوره، تغییر در پوشش، رابطه جنسی خاص و … عوض شود. تصور نکنید اگر نظر شما درباره تراجنسی بودنتان تغییر کند چیزی از ارزش های شما کم میکند یا چیزی به ارزش های شما اضافه می‌شود. به تغییر جنسیت به عنوان آخرین راه حل نگاه کند و سعی کنید با خودتان صادق باشید
۸- پس از تغییر

تصور نکنید بعد از عمل همه چیز تمام شده است. بر عکس بعد از عمل تغییر جنسیت /جنس تازه همه چیز شروع می‌شود. شما باید از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر بروید. شما دیگر نمیتوانید به راحتی وارد جمع مردانه یا زنانه قبلی شوید، احکان شرعی شما تفاوت کرده، پوشش شما عوض شده و هزاران نکته ریز و درشت دیگر که باید رعایت کنید پس تصور نکنید با تغییر جنسیت همه چیز تمام می‌شود. بلکه همه چیز تازه شروع می‌شود.
۹- ازدواج

خب بخشی از ازدواج مربوط به روابط جنسی است. شما به عنوان یک تراجنسی باید آماده باشید که شاید پس از تغییر جنسیت در برخی روابط خود کمبودهایی داشته باشید. شما ممکن است به عنوان یک زن عمق کمی در واژن داشته باشید یا به عنوان یک مرد آلت تناسلی کوچی داشته باشید. باز هم باید منطقی باشید. به اطرافیان خود نگاه کنید همه مردان یک آلت تناسلی بزرگ ندارند یا به عنوان یک زن بدون نقص و ایراد نیستند.
از سوی دیگر بارداری نیز خودش یک مشکل است. رحم پیوندی یا تولید اسپرم از مغز استخوان راه های نوین و غیرمعمول هستند و هنوز در ایران پرهزینه و تقریبا دور از دسترس هستند. شما باید برای این مسائل فکر کنید و خود را آماده رویارویی کنید
۱۰- دروغ نگویید

لازم نیست راه بروید و با بلندگو به کل دنیا بگویید زمانی یک تراجنسی بودید یا عکس و نشانی خود را در روزنامه چاپ کنید تا همه دنیا بفهمند شما یک تراجنسی بوده اید!
تراجنسی بودن شما یک مساله شخصی است و به غریبه ها مربوط نمی‌شود اما باید راستگو باشید. گاهی کسانی باید بدانند شما یک تراجنسی بودید و تغییر جنسیت داده اید. نامزد، همسر، دوست صمیمی یا افرادی که خودتان صلاح می‌دانید. به دروغ نگویید که یک دوجنسه یا هرمافرودیت بودید. شما باید شهامت داشته باشید و خود را به عنوان یک تراجنسی معرفی کنید. سعی نکنید با درروغ پیش بروید. اینکه شما یک روز تراجنسی بودید یک حقیقت است. شاید در نگاهی یک حقیقت تلخ باشد و در نگاه عده ای یک تجربه سازنده اما در هر صورت وجود داشته و نباید آن را فراموش کرد. پس سعی نکنیم آن را با دروغ یا ریاکاری پنهان کنیم.
محتا

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند

    ازدواج هایی که عاقبت خوشی ندارند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز بسیاری از رابطه‌ها و ازدواج‌ های امروزی به علت برخی ویژگی‌های اخلاقی طرفین و نداشتن شناخت کافی نمی‌تواند موفقیت آمیز باشد.

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟

    بیشتر با وجدان هستید یا روشن فکر؟ ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۳ امتیازs شخصیت شما بر هر چیزی، از دوستان‌تان گرفته تا کاندیدی که به او رای می‌دهید تاثیرگذار است؛ اما با این حال خیلی از افراد وقت زیادی را صرف فکر کردن به ویژگی‌های شخصیتی‌شان […]

    شیوه های پاداش به کودکان

    شیوه های پاداش به کودکان ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز قبل از هر چیز باید تعریفی صحیح از پاداش داشته باشیم . قانون اثر در روانشناسی بیان می کند که وقتی به دنبال یک رفتار اتفاق خوشایندی روی می دھد احتمال تکرار شدن آن رفتار […]

    مهم ترین نشانه های تفاهم زوجین

    در مورد عشق از یکدیگر سوال نمی کنند می‌دانید که طرفتان را دوست دارید و او هم دوستتان دارد و هیچ شکی درمورد هیچکدام از اینها در ذهنتان نیست. کاملاً احساس امنیت می‌کنید و از رابطه‌تان خوشحالید. و حتی اگر ذاتاً آدم نگرانی باشید، […]

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان

    نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان ۳٫۳۶/۵ (۶۷٫۲۷%) ۱۱ امتیازs نکته هایی برای خواندن صورت اطرافیانتان/ جهانی بودن حالات صورت و رواج آن در بین انسانهای سراسر جهان نشان می دهند که این حالات در بیولوژی ذاتی ما انسانها ریشه دارند و حاصل میلیونها […]

    اختلال سلوک در کودکان

    اختلال سلوک در کودکان ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs اختلال سلوک چیست؟ این اختلال وضعیتی است که کودکان و نوجوانان دچار آن می‌شوند. کودکان درگیر این اختلال از آزاررساندن به مردم و انجام‌دادن کارهای ناشایست لذت می‌برند.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi