جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ویتامینی که به لاغر شدن کمک می کند

788

بازدید

ویتامینی که به لاغر شدن کمک می کند ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

ویتامینی که به لاغر شدن کمک می کند

ویتامین D معجزه گر است و دلیل هم دارد: دریافت کافی ویتامین D می تواند شما را در برابر هر چیزی محافظت کند، از سرطان و افسردگی گرفته تا بیماری قلبی و مرگ زودرس. همه درباره ویتامین نور خورشید شنیده ایم اما شاید اطلاع کافی از خواص آن نداشته باشیم. این ویتامین خواصی دارد که با شنیدن آن نادیده گرفتنش برایتان دشوار می شود. برای خانم ها و آقایانروزانه ۶۰۰ IU ویتامین D توصیه می شد، اما تحقیقات اخیر نشان داده این مقدار بسیار کم است. اخیرا گفته شد بالاترین مقدار ویتامین D که می توان دریافت کرد ۴۰۰۰ IUاست اما اگر می خواهید از بیشترین مزایای این ویتامین برخوردار شوید باید ۷۰۰۰ IU در طول روز مصرف کنید.

ویتامین D آسیب چشم ها را از بین می برد
به نقل از سیمرغ یکی از دلایل اصلی اینکه بعد از ۵۰ سالگی چشم ها ضعیف می شوند دژنراسیون ماکولا وابسته به سن است، پیشرفت آهسته تاری دید که نزدیک به مرکز چشم اتفاق می افتد و مانع آن می شود که روبرو را واضع ببینیم. دچار شدن به این مشکل بیشتر با سن، ژنتیک و نژاد در ارتباط است. مواردی نیز به خودمان مربوط است مانند سیگار نکشیدن، مرتب ورزش کردن، و خوردن سبزیجاتی مانند کلم می تواند به وضوح دید کمک کند. تحقیقات اخیر نشان داده تامین ویتامین D مورد نیاز بدن نیز می تواند کمک کند، حتی اگر ژنتیک بر علیه شما باشد.

ویتامین D می تواند اسپاسم عضلانی را رفع کند
یکی از نقش های بزرگ ویتامین D در بدنمان این است که به عضلات کمک می کند کلسیم جذب کنند تا از این راه قوی شوند و عملکردی بهتر از خود نشان دهند. تحقیقات نشان داده یکی از دلایل اصلی گرفتگی و اسپاسم عضلات دریافت ناکافی ویتامین D است.

ویتامین D می تواند اضافه کردن وزن را آهسته کند
یکی از مشکلاتی که برای بیشتر ما پیش می آید این است که در گذر زمان و بدون اینکه متوجه شویم مقدار زیادی وزن اضافه می کنیم. یکی از خواص ویتامین Dاین است که پروسه اضافه شدن وزن را کند می کند. در این زمینه تحقیقات گسترده ای هم صورت گرفته و تاثیر ویتامین D ثابت شده است.

ویتامین D درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهد
نشانه های فیبرومیالژیا درد و خستگی مزمن عضلات و افسردگی و اضطراب حاصل از آن است. ممکن است بسیاری از ما نام این بیماری را نشنیده باشیم اما کسانی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند همیشه از درد آن شکایت دارند. خبر خوب برای چنین بیمارانی این است که چیزی به سادگی ویتامین D می تواند تا حدود زیادی دردشان را تسکین دهد. در یک آزمایش برای ۲۰ هفته به دو گروه از زنان ویتامین D و قرصی شبیه دارو داده شد، سپس برای ۲۴ هفته ی دیگر این خانم ها زیر نظر قرار گرفته شدند، حتی بعد از درمان هم خانم هایی که ویتامین D گرفته بودند درد کمتری احساس می کردند.

ویتامین D بعد از یائسگی می تواند کلسترولتان را کنترل کند
افرادی که به اندازه کافی ویتامین D دریافت می کنند قطعا کمتر در خطر بیماری های قلبی قرار دارند. اما خانم هایی که به دوران یائسگی رسیده اند می توانند بیش از اینها از مزیت ویتامین D سود ببرند. در یک تحقیق که روی ۶۰۰ خانم انجام شد، محققان بعد از ۲ سال تجویز ۱۰۰۰ میلی گرم کلسیم و ۴۰۰ IU ویتامین D به صورت روزانه متوجه شدند LDL یا همان کلسترول بد در این خانم ها ۴٫۵ میلی گرم کاهش یافته است. مقدار ویتامین D دریافتی هرچقدر بیشتر باشد کاهش در LDL نیز بیشتر خواهد بود.

ویتامین D می تواند خطر فیبروئید رحم را کاهش دهد
فیبروئید رحم تومورهای غیر سرطانی هستند که در دیواره رحم رشد می کنند. از آنجا که این تومورها می توانند به اندازه یک گریپ فروت رشد کنند، برای خانمی که به آن دچار است بسیار دردناک و ناراحت کننده خواهد بود. خانم هایی که فیبروئید های کوچکی دارند حتی متوجه آنها نیز نمی شوند. به نظر می رسد علت این تومورها هورمون ها و ژنتیک باشد. در یک تحقیق که سال ۲۰۱۳ انجام شد محققان متوجه شدند ویتامین D نیز می تواند در این میان نقش ایفا کند. کسانی که ویتامین D مصرف می کنند تا ۳۲ درصد کمتر در خطر فیبروئیدها هستند.

منبع : نارگیل

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi