جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

۶ اصل مهم برای مبارزه با آکنه

1,151

بازدید

۶ اصل مهم برای مبارزه با آکنه ۱٫۵۰/۵ (۳۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

6 اصل مهم برای مبارزه با جوش

آکنه یک مشکل آزار دهنده است که روی وضعیت روحی فرد نیز تأثیر زیادی دارد. دلایل متعددی در بروز این مشکل وجود دارد که مهمترین آن ها را اختلالات هورمونی عنوان می کنند. تغذیه به عنوان عامل مهمی در ارتقای سلامتی و مقابله با التهاب های بدن می تواند نقش مؤثری در بهبود وضعیت پوست و مقابله با آکنه ها داشته باشد. در این مطلب علاوه بر بررسی عوامل بروز آکنه ۶ قانون غذایی را برای مقابله با این مشکل پوستی عنوان می کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.
عوامل ایجاد کننده ی آکنه

تغذیه و آکنه
با وجود اینکه عامل اصلی آکنه را عوامل هورمونی می دانند اما با این حال تغذیه ی مناسب برای پیشگیری از این مشکل ناخوشایند نقش مهمی دارد. برعکس داشتن تغذیه ی نامناسب می تواند باعث بروز اختلالات غذایی و در نهایت کمبود ویتامین و جذب ترکیبات سمی با میزان بالا بشود. در نتیجه در بدن واکنش های التهابی بروز می کند که یکی از این واکنش های التهابی بروز آکنه است.

وضعیت دستگاه گوارش و آکنه
داشتن دستگاه گوارش سالم برای هضم اکثر مواد غذایی لازم و ضروری است. این دستگاه همچنین وظیفه ی دفع ضایعات و ترکیبات مضر جذب شده را برعهده دارد. البته داشتن معده ای ضعیف باعث بروز آکنه نمی شود. بلکه واکنش های التهابی بعد از غذا خوردن زمینه را برای بروز این مشکل پوستی فراهم می سازد. در واقع داشتن دستگاه گوارش قوی در بروز واکنش های بعد از حذف و هضم غذا نقش دارد.

وضعیت پوست و آکنه
شرایط و وضعیت پوست باعث بروز یا پیشگیری از آکنه می شود. چرب بودن، کثیفی، ضخامت پوست و یا میزان باکتری های خوب و بد آن تأثیر زیادی در بروز یا پیشگیری از آکنه می شود. پوست همه ی ما با یک لایه ی محافظ محافظت می شود. کیفیت پوست در پیشگیری از بروز آکنه تأثیر زیادی دارد.
۶ قانون اساسی برای پیشگیری و درمان آکنه

تماس پوست با آب را محدودتر کنید
اگر بعد از پشت سرگذاشتن دوره ی بلوغ همچنان آکنه دارید به این معنی است که پوستتان وضعیت مناسبی ندارد. بنابراین لازم است که از تماس طولانی مدت با آب بپرهیزید. توصیه می کنیم از حمام های طولانی مدت، استخر چند ساعته و غیره بپرهیزید. آب گرم بیشترین آسیب را به پوست شما وارد می کند. توصیه می کنیم در آخر دوش از آب سرد یا ولرم استفاده کنید و بعد از خشک کردن پوستتان کرم مرطوب کننده ی مناسب بزنید.

از کرم یا روغن ضدآکنه استفاده کنید
بعد از اینکه دلیل اصلی بروز آکنه مشخص شود، مرطوب کردن پوست روش مناسبی برای بهبود روند درمان خواهد بود. کرم ها و روغن های مناسبی در بازار محصولات آرایشی بهداشتی وجود دارد. اگر اهل روش های خانگی و طبیعی هستید از روغن نارگیل استفاده کنید. البته بهترین کار این است که به متخصص پوست مراجعه کنید تا متناسب با شرایط پوست، بهترین کرم را به شما معرفی کند.

مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید
مصرف زیاد کربوهیدرات ها برای بدن مناسب نیست. البته این مسئله به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد. مازاد کربوهیدرات های جذب شده به تری گلیسیرید تبدیل می شود که منبع بسیاری از اثرات منفی مانند التهاب هایی همچون آکنه در بدن می شود. اگر دچار مشکل عدم تحمل کربوهیدرات ها باشید در ناحیه ی شکم، ران ها و باسن چربی بیشتری خواهید داشت. در این صورت بهتر است که مصرف کربوهیدرات ها را به ۲۰ تا ۳۰ درصد کل کالری دریافتی تان کاهش دهید. به ویژه از مصرف قند و کربوهیدرات های موجود در لبنیات بپرهیزید. چون باعث بروز التهاب های بیشتری می شوند.

مصرف برخی چربی ها را کاهش دهید
اسیدهای چرب غیراشباع پلی از امگا ۳ ها و امگا ۶ ها تشکیل شده اند. امگا ۶ ها برای بدن لازم هستند اما به میزان کم. جذب میزان زیادی از این چربی ها در بدن به سختی هضم می شود. در نتیجه مازاد این مولکول ها باعث بروز واکنش های التهاب زا در بدن می شوند. علاوه بر این لازم است که نسبت امگا ۳ به امگا ۶ را در حد معقولی نگه دارید؛ این نسبت باید  ۲ به ۴ باشد. اگر این نسبت رعایت نشود امگا ۳ ها به خوبی جذب بدن نمی شوند و بدن واکنش های التهابی مانند آکنه را نشان می دهد. در نتیجه بهتر است حواستان به مصرف مواد غذایی حاوی میزان زیادی اسیدهای چرب اشباع نشده ی پلی از جمله روغن های گیاهی و آجیل ها و غیره باشد.

مصرف مواد غذایی صنعتی را محدود و حتی متوقف کنید
محصولات غذایی آماده و صنعتی حاوی میزان زیادی مواد نگهدارنده و افزودنی است که برای سلامتی بسیار مضر هستند. این مواد می توانند عامل واکنش های التهابی زیادی در بدن باشند. در نتیجه می توانند اختلالات گوارشی زیاد به بار آورده و به طور مستقیم باعث ایجاد آکنه شوند.

از زیاده روی بپرهیزید
شاید کمی عجیب به نظر بیاید. اما مجبور کردن خودتان برای تمام کردن غذا و زیاده روی برای معده بسیار مضر و آسیب رسان است. چون در این صورت عمل هضم غذا طولانی مدت شده و ضایعات زیادی تولید می شود. مواد زائد بیشتر نیز می تواند منبع التهاب شده و باعث تولید و یا تشدید آکنه شود؛ بنابراین توصیه می کنیم زمانی که میل زیادی ندارید و گرسنه نیستید غذا نخورید. از پرخوری بپرهیزید و اجازه دهید معده تان استراحت کند. حتی توصیه می شود که هر از گاهی روزه ی کله گنجشکی بگیرید. البته در خصوص تغذیه قوانین زیادی برای داشتن پوست سالم تر وجود دارد. اما شما می توانید با در پیش گرفتن همین توصیه های ساده نیز پوست بهتری داشته باشید.
منبع : تبیان

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi