جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آیا حیوانات هم خواب می بینند؟

894

بازدید

آیا حیوانات هم خواب می بینند؟

بله. کسان زیادی سگ یا گربه خود را دیده اند که در هنگام خواب پاهای خود را در هوا به حرکت در می‌آورند، این حرکات شبیه به این است که حیوان با استخوانی بازی می‌کند و یا دنبال موشی است. استنلی کورن، استاد روانشناسی دانشگاه برتیش کلمبیا و نویسنده کتاب هوش سگ ها The Intelligence of Dogs، بیان می‌دارد که  حیوانات خانواده سگها همانند انسانها همان مراحل خواب را طی می‌کنند البته سریع‌تر.

بعد از حدود بیست دقیقه سگ وارد خواب رم REM (حرکت تند چشم) می‌شود، این همان مرحله‌یی است که خواب های واضح را در آن می‌بینیم. کورن می‌گوید که سگ‌های بزرگ تر خواب‌های طولانی‌تری می‌بینند. سگ‌های کوچک‌تر تند تر و متواترتر خواب می‌بینند. کورن دلیل این موضوع را هنوز نمی‌داند. نه تنها او، هیچ کس دیگری هم تا بحال نمی‌داند چرا. حشرات و ماهی‌ها خواب رِم ندارند ولی برخی از پرندگان به این مرحله از خواب می‌رسند. اکثر پستانداران نیز خواب رم را تجربه می‌کنند. خزنده‌گان نیز احتمال دارد که خواب رم را تجربه کنند و برخی از دانشمندان استدلال می‌کنند که رویا دیدن ما در خواب شاید ارثی باشد که از خزنده‌گان به ما رسیده است.

دلیل خواب دیدن همچنان یک سوال باقی مانده است ولی آنچه می‌دانیم اینست که نوزادانِ همه حیوانات بیشتر از دیگر رده های سنی خواب می‌بینند. این شاید بخاطر این باشد که تحریک مراکز حسی باعث ایجاد اتصالات بیشتر عصبی می‌شود. بهترین نظریه عملی برای بزرگسالان اینست که خواب باعث تحریک قسمت‌هایی از مغز می‌شود که به حافظه ارتباط دارند. پرنده سهره تصنیف خواندن های خود را در خواب خود می‌بیند و موش‌های آزمایشگاهی مسیر مارپیچی را که طی کرده اند در خواب می‌بینند.
منبع : دانشمند

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بیماری طاعون گاوی

    بیماری طاعون گاوی ۳٫۰۰/۵ (۶۰٫۰۰%) ۳ امتیازs حدود ۳ دهه پیش بیماری طاعون گاوی یکی از بیماریهای شناخته شده گاوها در کشور ما بود که هر از چندی طغیان میکرد و هزاران گاو و گوساله را به کام مرگ میکشید. اغلب گاوداران کشور ما […]

    مقاله کمک به تغذیه ی گاوهای شیرده

    ارزیابی مدفوع برای کمک به تغذیه ی گاوهای شیرده مقدمه ابزارهای زیادی وجود دارد که متخصصان تغذیه ممکن است از آنها برای ارزیابی و کنترل وضعیت تغذیه ای گاوهای تولیده کننده ی شیر فراوان استفاده کنند. ارزیابی و بررسی مدفوع یا کود، می تواند […]

    اصلاح نژاد دام

    اصلاح نژاد دام ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۴ امتیازs

    علم دامپزشکی(ادامه)

    علم دامپزشکی(ادامه) ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز شروع آبستنی تا شش هفتگی     به ندرت می توان در خلال ۳۵ روز اول آبستنی ، بزرگ شدن قابل تفکیک در رحم مشاهده نمود. جسم زرد تا حدود روز شانزدهم رشد و توسعه می یابد. نظیر آن […]

    علم دامپزشکی

    پیش گفتار علم دامپزشکی به عنوان یکی از علوم وابسته به سلامتی انسان است و اهداف عمده آن عبارتست از ارتقای سلامتی و حفظ سلامتی حیوانات که بستگی به سلامتی انسانها دارد. بدین لحاظ دانستیم که آموخته های ناچیز خود را در دوره کارآموزی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi