جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

مقایسه دستگاههای لاغری موضعی

961

بازدید

مقایسه دستگاههای لاغری موضعی ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

مقایسه دستگاههای لاغری موضعی

امروزه دستگاه های مختلفی به منظور کاهش وزن در بازار وجود دارد. اما یک سوال مهم این است که از بین انواع دستگاه های موجود، کدام روش برای لاغری موضعی مناسب تر است؟ روش های موجود به شرح زیر است:
۱ – دستگاه LPG : یکی ازتکنیکهای متداول در امرکاهش سایزموضعی است که باکمک اعمال مکش بافتی و فشارمکانیکی مشخص ونوسانی به بافت چربی موجب خردشدن سلولهای چربی به قطرات کوچکترمیگردد.
۲ دستگاه RF Contouring  : این دستگاه باارسال امواج رادیویی بافرکانس وانرژی مشخص به سمت بافت چربی موجب ایجاد اتفاقاتی مثبت دربافت میگردد که برخی ازآنهاشامل افزایش جریان خون بافتی وافزایش فعالیت سلولی منطقه ای وبدنبال آن افزایش  متابولیسم موضعی علی الخصوص افزایش چربی سوزی بافتی میگردد .
۳ – لیزردیود (Diode) کم توام :  این تکنولوژی نیزهمانند تکنولوژی RF عمل میکند وموجب افزایش فعالیت سلولی ومتابولیسم بافتی موضعی درمحل ذخیره شدن چربی و افزایش جریان خون وافزایش فعالیت سیستم لنفاوی گرددکه به کمک این سیستمها چربیها بطورموضعی بیشترمتابولیزه شده ونیزمقداری به سایرنقاط دوردست حمل شده وتوسط دیکرسلولهای بدن میسوزد . این روش نیز عموما به تنهایی استفاده نمیگردد .
 ۴ – مزوتراپی(Mesotherapy) : یک روش قدیمی باکاربردوروش استفاده تغییریافته وجدیداست که دراین روش داروهای خاصی که تقریباتمامی آنهادرعلم طب شناخته شده وتاییدشده هستندبادوزکمتر و به مقادیرجزیی در طی تزریقات مکرر مستقیما واردبافت چربی میگردند.
 ۵ – امواج صوت(Ultrasound)  : این روش دارای سابقه ی قدیمی بوده ودرطی چندسال اخیرتغییراتی بنیادی کرده وتوانسته است با تکنولوژی کاربردی نوین با نام جدید Cavitation پابه عرصه تکنولوژپهای لاغری موضعی بگذارد .
۶ – کرایولیپولیز : کرایولیپولیز یک پیشرفت غیر منتظره و روش غیر تهاجمی است که به طور موثر چربی و سلولهای چربی را در منطقه تحت درمان حذف می کند.

انتخاب روشهای بالا حسب شرایط بیمار و تجربه و نظرپزشک معالج و سنجیدن مزایا و معایب برای بیمار انجام میگیرد . اما استفاده از دستگاه های لاغری به طور اخص از نوع غیر مجاز آن ها عوارض گوناگونی نیز به دنبال دارد. یک فیزیوتراپیست در این خصوص گفت:  دستگاه‌های لاغری سبب زانو درد، بی‌حسی و اختلالات گوناگون عضلات و مفاصل می‌شود. ابراهیم انتظاری اظهار داشت: تمامی تبلیغات در ماهواره در مورد دستگاه‌های لاغری تنها برای فروش بوده، به‌طوری که به هیچ عنوان نمی‌توان به این‌گونه دستگاه‌ها اطمینان داشت، چرا که سازنده و نمایندگی مشخص ندارد. به گفته این فیزیوتراپیست، لاغری تنها زیر نظر پزشک باید صورت گیرد، چرا که تنها در این صورت فرد دچار عوارض و پیامدهای لاغری نخواهد شد. انتظاری افزود: دستگاه‌های لاغری سبب زانو درد، اختلالات گوناگون عضلات و مفاصل، سستی و بی حسی در عضلات شده، همچنین تحریک اضافی منجر به اسپاسم می‌شود. وی تصریح کرد: همچنین استفاده نادرست از دستگاه‌های لاغری بر روی عروق تاثیر گذاشته و می‌تواند سبب کم خونی در افراد شود. در واقع هر فعالیت و حرکتی به صورت طبیعی مفید و موثر است، در نتیجه استفاده از وسایل لاغری نمی‌تواند تاثیر ورزش و حرکت فعال و ارادی عضلات را داشته باشد.
هم چنین عضو هیات علمی اولین جشنواره و همایش تناسب اندام و بدنسازی تاکید کرد: استفاده از دستگاه های لاغری به تنهایی در کاهش سایز موثر نیست.
دکتر مجید حاجی فرجی در خصوص دستگاه هایی که برای کوچک کردن قسمت خاصی از بدن تبلیغ می شوند گفت: وسایل یا تجهیزاتی که به عنوان دستگاه های کمک کننده به کاهش وزن تبلیغ می شوند صرفا می توانند در کاهش سایز به کارآیند اما در کاهش وزن هیچ تاثیری نخواهند داشت لذا اگر مردم تصور می کنند می توانند با استفاده از دستگاه های ورزشی به تنهایی کاهش وزن داشته باشند غلط است. رییس انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی تاکید کرد: کاهش سایز با استفاده از دستگاه های ورزشی زمانی موثر است که فرد بتواند همراه آن یک رژیم غذایی متناسب با شرایط خود داشته باشد تا بتواند کاهش حجم های موضعی بدن در نقاط خاص داشته باشد. وی افزود: البته برای برخی از دستگاه های ورزشی، استنادهای فراوانی وجود دارد اما در مورد موثر بودن برخی از این دستگاه ها تناقض هایی وجود دارد. رییس انجمن علمی تغذیه ایران در پایان تاکید کرد: اصولا برخی از وسایلی که می توانند با شرایط مختلف کاهش سایز بدهند همراه با رژیم غذایی و با آموزش صحیح سبک زندگی به فرد کارسازهستند در غیراینصورت اگر به تنهایی بخواهند به کار گرفته شوند تاکید می کنم هیچ تاثیری حتی برای کاهش سایز نیز نمی توانند داشته باشد.

منبع : نسخه

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    قوانین بازی بولینگ

    ورزش بولینگ چیست؟ بولینگ بازی ‌ای با قدمت بسیار است که از زمان های دور تا به حال یکی از محبوب ترین بازی ها بین مردم نقاط مختلف جهان بوده است. توپ و پین های بازی بولینگ را در آرامگاه پادشاه مصری ای که […]

    چگونه با شنا لاغر شویم ؟

    شما با دست ها و پاها روی آب شناور می شوید و با استفاده از ماهیچه های پشت تعادل خود را حفظ می کنید. علاوه بر آن اگر از ورزش های هوازی دیگری چون کاردیو، پیاده روی و دو خسته شده اید، می توانید […]

    ۲۵ تاکتیک بازی شطرنج

    ۲۵ تاکتیک بازی شطرنج ۳٫۲۶/۵ (۶۵٫۱۴%) ۳۵ امتیازs فراگیری اصول بازی شطرنج ارتقای سریع سطح توانایی از یک بازیکن مبتدی به یک بازیکن پیشرفته و حرفه ای را در پی داشته و دستیابی به مهارت های فنی این بازی را میسر می گرداند؛

    مزایای پیاده روی بمنظور لاغری شکم

    شاید داشتن شکمی صاف و بدون چربی‌های انباشته برای بسیاری افراد آرزوی دست نیافتنی باشد. اما واقعیت آن است که آب‌کردن چربی‌های انباشته شده شکم و لاغری شکم با داشتن یک رژیم غذایی اصولی، معتدل و همیشگی و سی دقیقه تا یک ساعت پیاده‌روی […]

    اگر قصد انجام ورزش در تابستان را دارید …

    وقتی نوبت به عرق کردن در گرمای تابستان می رسد، اشتباهات رایج در نهایت منجر به مشکلات خطرناکی می شود.

    ۲۵ مهارت پیروزمندانه در شطرنج

    ۲۵ مهارت پیروزمندانه در شطرنج ۴٫۱۶/۵ (۸۳٫۱۶%) ۱۹ امتیازs ۱- مهره های خود را هر چه سریعتر گسترش دهید آنچه در شروع بازی شطرنج مهم است، گسترش مهره ها به بهترین محل ممکن و قلعه گرفتن شاه است. گشایش زمانی کامل می شود که […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi