جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

خواص گردو از زبان خوراکیها

582

بازدید

خواص گردو از زبان خوراکیها

 گردو یکی از بهترین تامین کننده های مواد مغذی برای بدن است . با  وجود فواید بسیار گردو قصد داریم در این مقاله تمامی خواص و فواید این میوه خوش طعم را برای شما باز گو کنیم ، پس از شما خواهشمندیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید :
اسم من ((گردو)) است :
اسم من گردو است ، به من گردکان هم مى گویند و اعراب مرا جوز مى نامند. من از قدیم به حالت وحشى در آسیاى صغیر، ایران و ژاپن روییده و امروزه در تمام دنیا کاشته مى شوم . عده اى زادگاه اولیه مرا فقط ایران مى دانند. میوه ى من گرد است ، اما هر گردى گردو نیست . برگ درخت من داراى بوى مخصوصى است که در حالت تازه عطر آن بیشتر است . داراى طعمى تلخ و قابض بوده و به آسانى رنگ سبز خود را از دست داده ، و قهوه اى مى شود. لذا در صنعت دارو سازى دستور داده اند که برگهاى مرا در ماه هاى خرداد و تیر چیده و به صورت قشر بسیار نازکى پهن کنند تا بدون زیر و رو کردن خشک شود و براى این کار باید کوشید تا برگ هاى سالم و کاملا سبزرنگ را چیده و از جمع آورى برگ هایى که خود بخود ریخته اند، خوددارى شود. چنانچه به دستور فوق برگ درخت من خشک شود، رنگ سبز و عطر مخصوص خود را حفظ خواهد کرد. برگ درخت من داراى مقدارى عطر – یک ماده ى تلخ – مقدارى صمغ و مواد مازویى است . جوشانده ى برگ من در معالجه بیماریهاى جلدى بکار مى رود. و همچنین شستشوى با این جوشانده ترشحات بى رنگ زنانه را از بین مى برد و نیز به صورت غرغره در گلو درد و ورم لوزه و غیره مصرف دارد. مبتلایان به خنازیر و جوشهاى عصبى مى توانند در حدود سیصد گرم جوشانده ى برگ مرا در وان حمام بریزند و بدن خود را شستشو دهند.

لانه ى سگها و گربه هاى خانگى را با برگ من فرش کنید تا کک ، ساس و کنه به خانه ى آنها راه پیدا ننمایند. اگر در زیرزمین یا اتاق یا رختخواب شما به عللى حشرات رخنه کرده اند، با ریختن برگ من آنها را از بین ببرید و در کمد لباس خود از برگ و پیوسته سبز من بریزید تا لباس هاى شما بید نزند. اگر دست شما زیاد عرق مى کند، و همیشه نمدار است ، آنرا با جوشانده ى برگ یا پوست سبز میوه ى من بشویید و بعد به آن کمى پودر بزنید تا این عیب برطرف شود.
براى معالجه جرب و اگزماى آبدار، برگ درخت مرا با پوست درخت بلوط بجوشانید و از بخور آن روى محل زخم استفاده کنید.
اگر در انبار شما مورچه رخنه کرده و مى خواهید از شر آن خلاص شوید، یا برگ مرا در آنجا بریزید و یا از آب جوشانده آن بپاشد و یا آب جوشانده ى آنرا در سوراخ لانه ى مورچه ها بریزید. اگر مى خواهید لانه ى زنبور را خراب کنید و یا مى خواهید عسل از کندو بیرون بیاورید، براى آن که مورد هجوم زنبورها واقع نشوید، کافى است دست و صورت خود را با آب برگ یا لفافه ى سبز میوه ى من آغشته کنید.
اگر باغچه شما داراى کرم هاى قرمز شده و مى خواهید آنها را فرارى دهید، یا براى خوراک بلبل یا صید ماهى بگیرید، کافى است مقدارى از جوشانده ى برگ یا لفافه سبز میوه من در آنجا بپاشید و ببینید چگونه این کرم ها از زمین بیرون آمده و فرار مى کنند.

خواص گردو

جوشانده برگ و لفافه سبز میوه من تنها یک داروى ضد حشره نیست ، بلکه یک داروى ضد عفونى کننده و درمان امراض جلدى از قبیل اگزما و کچلى است و به علاوه کک و مک – زگیل و پینه دست و پا را از بین مى برد و از ریزش مو و طاسى جلوگیرى مى کند و به موهاى سفید، رنگ خرمایى مى دهد. خوردن آن کرم هاى معده را از بین مى برد. براى تسکین درد دندان کافى است یک تکه از لفافه سبز میوه من با یک برگ مرا بجوید. براى درمان کرم روده آن را بجوید و آب آنرا فرو برید. دمبرگ جوان مرا روى میخچه – زگیل و پینه هاى دست و پا بمالید تا برطرف شوند.
درخت من یک درخت زیبا و بزرگ و سایه گستر است ، ولى من به شما توصیه مى کنم که هیچگاه زیر سایه درخت من نخوابید، چه روز باشد و چه شب و این به علت جوهر فرارى است که در چوب ، برگ ، میوه و صمغ درخت من موجود بوده و دائما در هوا منتشر مى شود و چه بسا اشخاصى که شب در زیر درخت من خوابیده و صبح وقتى از خواب بیدار شده اند، عقل و حواس خود را از دست داده اند.
چوب درخت من از چوبهاى محکم و قیمتى است و از قدیم در صنعت نجارى ، منبت کارى ، آبنوس کارى و ساختن لوازم لوکس و قنداق تفنگ بکار رفته است . چوب درخت مرا هرگز موریانه نمى خورد. براى معالجه اسهال خونى کافى است پنجاه گرم لفافه خارجى میوه مرا در یک لیتر آب جوشانده و تنقیه نمایید.

شستشو با این آب ترشحات بى رنگ زنانه و خارش مهبل را برطرف خواهد کرد. لفافه خارجى میوه یا برگ سبز مرا بکوبید و روى محل درد بمالید فورا درد آن ساکت خواهد شد. اگر برگ یا لفافه ى سبز خارجى میوه مرا خوب ساییده و با مقدارى زنگ آهن مخلوط کنید، خضابى بدست مى آید که رنگ آن ثابت بوده ، و با دوام است و چون آنرا با زنگ آهن و سرکه بپزید، و یک هفته در آفتاب گذشته هر روز به هم بزنید خضابى خوشرنگ بدست مى آید. مسواک کردن با پوست سبز من یعنى مالیدن آن بر دندان مقوى لثه بوده ، و دندان را سفت مى کند و چون پوست ریشه مرا در روغن زیتون بجوشانند تا له شود، ضماد آن جهت بواسیر و امراض تهیگاه بسیار مؤ ثر است . چکاندن آب برگ من که کمى آن را گرم کرده باشند، در گوش درد آنرا تسکین مى دهد و چرک آن را بیرون مى آورد. رب پوست سبز من که با عسل و یا شیره انگور ترتیب دهند، جهت دیفترى و زخم هاى گلو و دهان و خون آمدن از بن دندان و سستى آن نافع است ، ضماد پوست تازه ى من با حنا جهت صداع مزمن و آبریزش بینى مفید است . و چون آن را بر محل دردهاى رماتیسمى – نقرس و امثال آن بگذارند، درد آنرا تسکین مى دهد و اگر خاک اره چوب مرا با سرکه مخلوط کنید و آنرا بر صورت بکشید، رنگ رخساره را باز و گلگون مى نماید. اگر خاک اره مرا در روغن زیتون خیس ‍ کنند و بر سر بمالند، شوره را از بین مى برد و مانع پیدایش شپش در آن خواهد بود.
حال اجازه دهید تهیه یک نوع نوع خضاب عالى را که سوختن آن در گذشته جزو اسرار بوده ، براى شما شرح داده و از آن سر بزرگ پرده بردارم .
در فصل پاییز در یک لیتر روغن زیتون در حدود صد گرم مازوى کوبیده ریخته و آنرا بجوشانید و بعد صاف کنید. صاف شده مرا در یک شیشه بریزید، بعد پاى درخت مرا کنده ریشه سخت آنرا ببرید و آن قسمت که متصل به درخت است در شیشه فرو کنید، بطوریکه سر آن داخل روغن شود، ولى به ته شیشه نرسد. بعد دهانه شیشه را با خمیر یا موم محکم بسته روى شیشه خاک بریزید و بگذارید تا سال دیگر در آنجا بماند. موقعى که درخت من میوه داد، خاک را کنارزده و شیشه را بیرون بیاورید. در آن شیئى شبیه مرکب غلیظ یا بهتر بگویم شبیه مغز مداد درست مى شود. اگر شانه را به این جسم کشیده و سر را با آن شانه کنید موى سفید را سیاه کرده و به آن رنگى ثابت و براق مى دهد که به آسانى پاک نمى شود.
صمغ درخت من زخم هاى عفونى و پلید را مداوا مى کند، مرهمى از آن درست مى کنید و هنر آنرا ببینید. مقدار کمى از این صمغ را در حفره ى دندان کرم خورده بگذارید و ببینید چگونه درد آنرا ساکت کرده ، و از پیشرفت پوسیدگى دندان جلوگیرى مى کند. پوست سخت من ، یعنى پوستى که بین لفافه و مغز وجود دارد نیز خالى از فایده نیست . اگر گوگرد کوبیده ى آنرا روى زخم هاى آبدار بپاشید آب آنها را جمع و جراحات آن ها را تخفیف مى دهد، خوردن یک قاشق چایخورى از آن خونریزى معدى را معالجه مى کند و قطره قطره آمدن ادرار را درمان مى نماید. حمول آن در طى طب سنتى ایران جهت خونریزى رحم تجویز شده است .
اگر چهار تا هشت گرم پوست ریشه مرا بجوشانید، و آب آنرا بعد از غذا بنوشید، فضولات معده و اخلاط لیزابه آن خارج شده ، شکم درد رامعالجه مى کند.
میوه ى من که به چهار مغز معروف است ، سرشار از ویتامین هاى ((آ)) – ((ب )) و ((اى )) و از همه مهمتر ویتامین ((اف )) است و املاحى مثل آهن – فسفر – روى و مس دارد، و نیز داراى پنجاه درصد روغن بوده و یکى از داروهایى ضد مرض قند به حساب مى آید. مغز من بسیار لطیف و ملین است ، به هضم غذا کمک مى کند و عشق را زیاد مى کند. قواى جوانى را تجدید مى کند. معده را تقویت و از تخامه کردن جلوگیرى مى نماید. قواى دماغى و نیروى تفکر و تعقل را تقویت مى کند، مخصوصا اگر همراه با انجیر خورده شود. من نانخورش خوبى براى پیران و جوانان هستم . وجود ویتامین ((اف )) در من گوهر گرانبهایى است که در کمتر میوه اى دیده مى شود. کمبود این ویتامین در مبتلایان به مرض قند بیشتر دیده مى شود و سبب بثورات جلدى است که در اثر مزمن شدن بدل به کفگیرک خواهد شد. من به علت داشتن این اکسیر گرانبها که به صورت روغن است ، امراض ‍ جلدى را معالجه و درمان مى کنم و نسیان را از بین مى برم و مرض قند را معالجه مى کنم ، مبتلایان به مرض قند اگر خوردن روغن خود را به روغن من منحصر بکنند، نتایج عالى خواهند گرفت .اگر به سلامتى خود و اطفال خود علاقه دارید، همیشه بطور صبحانه نان و پنیر و مغز گردو میل نمایید. به اطفال خود ساندویجى از نان و پنیر و مغز گردو بدهید و اگر مقدارى سبزى هم به آن اضافه کنید یک غذاى بسیار مفید براى آنها خواهد بود. مغز من به علت داشتن املاح روى ، نه تنها به فعالیت ویتامین هاى خود مى افزاید، بلکه ویتامین هاى غذاهاى دیگر را که همراه مغز من خورده شوند، وادار به فعالیت مى نماید، و به همین جهت است که توصیه کرده اند همیشه مغز مرا همراه با پنیر و سبزى میل نمایید. مغز من به علت داشتن املاح مس ، بهترین دارو جهت جلوگیرى از ترشحات بى رنگ زنانه و خارش مهبل است ، و از ترکیدن پوست بدن هنگام آبستنى و بعد از زایمان جلوگیرى مى کند.
هرگز روغن مرا در ظرف مس سفید نشده نریزید. زیرا با آن قابل ترکیب است . در کتب قدیم ایران نوشته اند اگر مغز گردو را با روغنى که تند شده و طعم آن برگشته است بجوشانند، تندى آن از بین مى رود. خوردن مغز من دل به هم خوردگى و درد آن را برطرف مى کند و براى زخم معده خوب است .

روغن گردو

اگر مغز مرا با زیره سیاه کرمانى نرم ساییده ، و با عسل مخلوط کرده ، و در حمام بر سر و بدن فالج بمالند، و بگذارند در حمام گرم بماند تا عرق کند، نتیجه ى خوبى خواهد داد، و با همین دستور، درد مفاصل و پا درد را مى توان معالجه کرد. ضماد مغز تازه من و مالیدن آن جهت پاک شدن کک و مک و معالجه جوشهاى عصبى و عروقى اطفال نافع است . مالیدن مغز کهنه و سیاه شده ى من جهت زخم هاى کهنه و پیچدگى و تمدد اعصاب و تشنج و ترک هاى دست و پا که در اثر سرماخوردگى و خستگى ایجاد شده تجویز شده است . و نیز براى جلوگیرى از ریزش موى بدن و ورم پستان توصیه کرده اند. اگر مغز کهنه مرا بسوزانید و سوخته آنرا روى زخم کچلى بمالید آنرا درمان مى کند. چون مغز من به علت داشتن روغن لطیف بوده و زود تند مى شود، زیاده روى در خوردن آن باعث ورم و جوش در سقف دهان و لوزتین خواهد شد. به این جهت توصیه شده است که همیشه پس از خوردن مغز من ، دهان را با آب ساده بشویند و یا بعد از آن یک میوه ترش ‍ میل نمایند. زیاده روى در خوردن مغز کهنه من ، کرم کدو را از بین مى برد و چون رنگ آن برگشته و تند شود، خوردن آن سمى و خطرناک است ، و پادزهر آن قى کردن و خوردن غذاهاى ترش است . مرباى من با عسل جهت چاق شدن و تحریک شهوت مؤ ثر است ، ترشى مغز من ضعف معده را بر طرف مى کند. در هواى سرد بدن خود را با خوردن من گرم کنید، تا مبتلا به سرماخوردگى نشوید. خوردن من با انجیر و اسفند پادزهر است ، ضمنا مغز من جهت امراض جلدى مفید است ، و کشیدن آن به چشم مانع ریزش آب مى باشد.

زبان خوراکیها
غیاث الدین جزایری
منبع : آکاایران

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi