جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

نظافت منزل در زمان محدود

531

بازدید

نظافت منزل در زمان محدود ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

نظافت منزل در زمان محدود

تمیز کردن هر خانه‌ای، هم وقت زیادی می‌گیرد و هم بسیار خسته‌کننده به نظر می‌رسد. برای این که خانه‌‌ای پاکیزه داشته باشید و از طرفی همه وقت خود را نیز صرف شستن و سابیدن نکنید، بهتر است به دستورالعمل‌های زیر دقت کنید. در این‌جا راهکارهایی به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای قسمت‌های مختلف خانه تنها لازم است ۱۵ دقیقه وقت صرف کنید. شاید باورش سخت باشد ولی به امتحانش می‌ارزد. برای همه قسمت‌های خانه تنها لازم است که ۱۵ دقیقه وقت صرف کنید. این پاکسازی می‌تواند برای اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حتی انباری باشد. فرض کنید بعد از ظهر است و بچه‌ها بعد از کلی بالا و پایین پریدن و به هم ریختن خانه، در خواب عصرانه به سر می‌برند. شما خسته‌اید و با خانه‌ای به هم ریخته تنها مانده‌اید. قفسه کتاب‌ها، میز غذاخوری و کف خانه حسابی ریخته و پاشیده شده است. لازم نیست زیاد غصه بخورید و تنها کافی است که به رمز ۳۰ دقیقه رو بیاورید. البته برای اینکه این برنامه در همان پروسه زمانی مورد نظر انجام شود، از قبل باید یکسری وسایل را آماده کنید. سبدی که وسایل اضافی را در آن قرار دهید. کیسه یا جعبه‌ای برای دورریختنی‌ها، یک کهنه برای گردگیری و یک جارو یا جاروبرقی. اولین کار این است که لیستی از وسایلی که در خانه شما ریخته شده است، بنویسید. این مهم‌ترین گام است. زیرا شما می‌دانید چه وسیله‌ای آنجا است و می‌توانید فکر کنید که آنها را کجا می‌توانید قرار دهید.
برای مرتب کردن همه وسایل اتاق نشیمن، لازم نیست که آنها را جابه‌جا کنید. هر چیزی را در جای خود مرتب کنید. کوسن‌ها را روی مبل قرار دهید.
با یک دستمال مرطوب دسته‌های مبل و میز و صندلی را گردگیری کنید. لازم نیست وسواس زیادی به خرج دهید زیرا هر روز طی ۱۵ دقیقه می‌توانید همین قسمت را تمیز کنید.
مجلات و کتاب‌های پخش شده بر کف اتاق را در قفسه‌های مخصوص به خود قرار دهید. آنچه را که اضافی است به سطل آشغال منتقل کنید. البته لازم است که یک سطل آشغال در دسترس خود قرار دهید تا لازم نباشد هر بار به آشپزخانه بروید.
بعد از اینکه همه وسایل را از قسمت‌های مختلف اتاق جمع کردید، با یک دستمال مرطوب کف اتاق را هم تمیز کنید. باز هم تاکید می‌کنیم که لازم نیست خیلی حساسیت و وسواس به خرج دهید.

۳۰ دقیقه پاکسازی آشپزخانه

هدف از پاکسازی آشپزخانه، حذف زباله، ظروف کثیف و اقلام ناخواسته از آشپزخانه است. تمیز کردن یخچال و فریزر و تمیز کردن سینک نیز از کارهای دیگری است که باید انجام دهید. آشپزخانه از جمله مکان‌هایی است که هر روز احتیاج به تمیز کردن دارد.

-وسایل مورد نیاز: سطل زباله، سبدی برای چیزهای که به آشپزخانه تعلق ندارند، مواد پاک‌کننده، اسفنج و جارو.

لیستی از همه آنچه باید مرتب شود تهیه کنید.

هر چیزی را در جای خود قرار دهید. کابینت‌ها را مرتب کرده و در آنها را ببندید.

وسایل اضافی را ذخیره نکنید. هر چیزی را که فکر می‌کنید به درد بخور نیست، دور بریزید. سینک را با آب گرم و مایع ظرفشویی تمیز بشویید. در یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی بریزید و با آب داغ مخلوط کنید.

همه ظرف‌های لب‌پریده را به سطل آشغال منتقل کنید. درون ظرف‌هایی که ته مانده غذا به آنها چسبیده است، کمی آب ولرم بریزید تا راحت‌تر شسته شوند. استفاده از آب داغ برای شستن ظروف چرب، هم کار شما را راحت‌تر می‌کند و هم وقت کمتری از شما می‌گیرد. اگر از ماشین ظرفشویی استفاده می‌کنید کار شما به مراتب آسان‌تر خواهد بود. همه وسایلی را که در آشپزخانه قرار دارد ولی مربوط به آشپزخانه نیست، به سبدی منتقل کنید و از آشپزخانه خارج کنید. در حالی که آشپزخانه را تمیز می‌کنید، لباس‌های کثیف را نیز درون لباسشویی بگذارید تا شسته شوند. با اسفنج همه جا را دستی بکشید و کیسه زباله‌ای را که پر شده است، تعویض کنید. تخته برش، چاقوها و ظرف مخلوط‌کن را با آب داغ و مایع ظرفشویی که از قبل آماده کرده‌اید، تمیز بشویید. برای اینکه هر بار این پروسه زمان کمتری از شما تلف کند، به افراد خانواده خود آموزش دهید که بعد از هر بار غذا خوردن و یا استفاده از وسایل آشپزخانه، خودشان آنها را مرتب و تمیز کنند. همچنین تقسیم کار در خانه یکی از بهترین راه‌های صرفه‌جویی در وقت است.

پاکسازی سرویس بهداشتی در ۳۰ دقیقه

سرویس بهداشتی یکی از قسمت‌های حساس خانه است که حتما باید هر روز تمیز شود زیرا محلی برای نظافت است و نباید خود به مکانی برای تجمع میکروب‌ها تبدیل شود. از این رو تمیز کردن هر روزه آن ضروری است. ۱۵ دقیقه هم برای حمام وقت بگذارید.
-آنچه نیاز دارید: سبد، کیسه یا جعبه برای قرار دادن وسایل اضافی، جارو، دستمال مرطوب ضد‌عفونی‌کننده، شیشه پاک‌کن، برس توالت و پاک کننده توالت.
تهیه لیستی از آنچه در سرویس بهداشتی وجود دارد، لازم است.
لباس‌های کثیف را جمع کرده و در سبدی قرار دهید.
تمام زباله‌ها را جمع کنید و آنها را در سطل زباله بریزید. وسایل اضافی در حمام را از آنجا خارج کنید.مواد ضد عفونی‌کننده و پاک‌کننده را در جای خود قرار دهید. وان حمام را کمی آب کنید تا بتوانید راحت‌تر آن را بشویید. البته پوشیدن دستکش یادتان نرود. با استفاده از یک برس توالت و پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده، توالت را تمیز بشویید. با استفاده از شیشه پاک‌کن یا سرکه، آینه را پاک کنید.

پاکسازی اتاق خواب در ۳۰ دقیقه

اتاق خواب جایی برای استراحت شما بعد از یک روز خسته‌کننده است. تمیزی این قسمت از خانه همیشه یکی از دغدغه‌های شماست.
آنچه شما نیاز دارید: سبد، کیسه یا جعبه برای قرار دادن آشغال‌ها، جارو برقی یا جاروی شارژی و دستی.

لیستی از آنچه باید مرتب شود، بنویسید.
وسایل کثیف‌ را جمع‌ کنید و از آنجا بیرون ببرید. لباس‌های تمیز را در کمد قرار دهید.
نقطه کانونی در یک اتاق خواب، تخت خواب است. مرتب بودن تخت جلوه ویژه‌ای به اتاق شما می‌بخشد.
رخت‌خواب را مرتب کنید و آنچه را لازم ندارید، از روی تخت جمع کنید.
مجلاتی را که از شب قبل در تخت‌خواب مطالعه کرده‌اید و دیگر نمی‌خواهید، در جای خود قرار دهید.

پاکسازی اتاق بچه در ۳۰دقیقه
اتاق کودکان معمولا به هم ریخته است. بالاخره عالم بچگی است و هزار جور شیطنت و بالا و پایین پریدن.
-آنچه شما نیاز دارید: یک سبد، کیسه زباله، جعبه‌ای برای قرار دادن وسایل اضافی، جارو برقی یا جارو و جعبه‌ای برای اسباب بازی‌های اضافی او.
لیستی از وسایل بچه‌ها تهیه کنید.
اسباب‌بازی‌ها را در جای خود قرار دهید و لباس‌ها را در کمد. کتاب قصه‌های او را در جای معمول بگذارید تا مجبور نشود دنبال آنها بگردد.
لباس‌های کثیف را جمع کنید و در سبدی قرار دهید. آشغال‌هایی که کوچولوی شما در اتاقش ریخته را در سطل آشغال بگذارید و از آنجا خارج کنید. همیشه سبدی کوچک و زیبا در اتاق کودک بگذارید و به او بگویید که وسایل اضافی‌اش را در آن قرار دهد. برای اینکه این کار را همیشه انجام دهد و هر بار از زمانی که برای اتاق او صرف می‌کنید کاسته شود، برای او به عنوان تشویقی یک جایزه در نظر بگیرید و بابت رعایت نظافت به او جایزه بدهید. تخت کودک را مرتب کنید و اگر ملحفه‌ او کثیف است، آن  را برای شستن به لباسشویی منتقل کنید.
منبع : بیتوته

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه

    بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه ۳٫۶۷/۵ (۷۳٫۳۳%) ۶ امتیازs بهترین ترجمه جنین شناسی لانگمن کدام است + مقایسه   جنین شناسی یکی از چالش برانگیز ترین دروس علوم پایه است که مطالعه آن خود چالش های خاص خود را دارد. […]

    خواص آلو برای دیابت چست؟

    خواص آلو برای دیابت چست؟ ۴٫۸۸/۵ (۹۷٫۶۱%) ۶۷ امتیازs خواص آلو برای دیابت چست؟ امروزه می‌توان با مصرف بسیاری از میوه‌ها از مصرف داروهای شیمایی تا حد بسیار زیادی جلوگیری نمود چرا که افرادی که دارای دیابت هستن با مصرف قرص و داروهای شیمایی […]

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !!

    اگر می خواهید خیلی زود جذاب شوید !! ۲٫۰۰/۵ (۴۰٫۰۰%) ۱ امتیاز اگر لبخند می‌زنید، هر چه لبخندتان صادقانه تر و بزرگتر باشد، زیباتر به نظر خواهید رسید. و به همین ترتیب شخص دیگر هم می‌تواند بیشتر جذب شما شود .

    خرید کفش اسپرت مناسب

    خرید کفش اسپرت یکی از مهمترین بخش‌های خرید هر فردی است. چرا که یک کفش مناسب باعث داشتن پاهای سالم و درنتیجه انجام اقدامات سریع‌تر به سمت رویاها می‌شود. درست است که مراجعه به مراکز خرید شاید اولین گزینه‌ای باشد که به ذهن می‌رسد اما […]

    عناوین شغلهای پردرآمد دنیا و ایران

    متخصص هوش مصنوعی و یادگیری ماشین/ تخمین زده می‌شود تا سال ۲۰۲۴ ارزش مشاغل مرتبط با یادگیری ماشین، حدود ۳۱ میلیارد دلار باشد. این گفته به معنای آن است که طی یک دوره زمانی شش ساله، نرخ رشد سالیانه این حوزه بیش از ۴۰ […]

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas

    معرفی بازی‌های Tekken 3 و GTA San Andreas در این مقاله به بررسی و معرفی GTA San Andreas و Tekken 3  می‌پردازیم که محال است هیچ گیمری نامی از این دو بازی نشنیده باشد. این دو بازی در هنگام عرضه در زمان خود توانستند رکوردهای فروش بازی را جا بجا کنند و به شاهکارهای فراموش‌نشدنی تبدیل شوند که به دلیل استقبال فراوان […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi