جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

تقوا و توحید

766

بازدید

تقوا و توحید ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۵ امتیازs

تقوا و توحید

تقوا و توحید
کلمه تقوا ، کلمه ی توحید است بزرگترین چیزی که الله تبارک و تعالی ما را به ان امر نموده است ، همان توحید الله تعالی است ، همان لا اله ال الله است که الله تعالی آن را در کتابش کلمه ی تقوا نامیده است ، می فرماید : و الزمهم کلمه التقوی و کانوا احق بها و اهلها ( الفتح ۲۶) ( و بر آنان کلمه ی تقوا را لازم نمود و آنها سزاوارتر به آن هستند و اهل آن می باشند ) . آن همان کلمه ی اخلاص و کلمه ی تقواست و به آن اضافه شده است ، زیرا اهمیت آن زیاد است و به آن شدیدا تعلق دارد . تقوا برای مشرک وجود ندارد ، تقوا برای کسی که مرتکب بزرگترین گناه شده است ، وجود ندارد ، خداوند می فرماید : خدا این که به او شرک ورزیده شود را نمی آمرزد و پایین تر از آن را برای کسی که بخواهد می بخشد ) . کسی که از خدای تعالی نافرمانی کند و خودش را گرفتارموبقات و هلاک کننده ها قرار دهد ، تقوایی برای او وجود ندارد و باید از اهل توحید باشد ، چگونه از با تقوایان خواهد بود ، در حالی که در عبادت پروردگار جهانیان ف دچار شرک می شود ، همان پروردگاری که پرستش شونده ی برحقی جز او وجود ندارد ؟!
بزرگترین امری که با تقوا منافات دارد ، شرک به الله است ، سپس بدعت گذاشتن در دین الله تعالی . بعد از شرک نافرمانیی بزرگتر نسبت به الله تعالی ، از بدعت گذاشتن نمی باشد ، بدین صورت که الله تعالی را به گونه ای عبادت کند که او آن را نازل ننموده است و همچنین رسول الله بدین شکل او را عبادت نکرده است . در نتیجه لا اله الا الله همان کلمه ی تقواست ، همان گونه که پیشینیان آن را این گونه تفسیر نموده اند و اینجاست مه معلوم می شود که دین ما دین تقواست ، زیرا تمامی دین ما در گواهی دادن لا اله الا الله و محمد رسول الله خلاصه شده است . به اندازه ای که تقوا برای بنده وجود داشته باشد ، توحیدی برای او وجود دارد که همان راه نجات در دنیا و آخرت است ، همچنین الله تعالی در کتاب خود ، در اولین سوره بعد از سوره فاتحه ، می فرماید : آن کتابی است که شکی در آن وجود ندارد و هدایتی برای با تقوایان می باشد ) ، الله تعالی آن را هدایتی برای متقیان قرار داده است و این کتابی که الله تبارک و تعالی نازل نموده است ، نور ، هدایت ، دلیل و روشنایی برای متقیان است : هدی للمتقین ( هدایتی برای متقیان است ) .
تقوا از شبهه ها و شهوتها حفظ می نماید
به همین دلیل در هر رکعتی از نماز ، چه واجب باشد و چه نافله ، دعا می کنیم : ما را به راه مستقیم هدایت نما . راه کسانی که به آنها نعمت دادی ، غیر غضب شدگان و غیر گمراهان . علماء رحمهم الله درباره ی این دعا گفته اند : درست آن است که تکرار شود و تجدید شدن آن فقط برای رسیدن به حق نمی باشد و از آن فهمیده می شود که امر مطلوب همان ثابت قدم ماندن بر حق است و از الله تبارک و تعالی در خواست می شود تا بر امر بزرگی ثابت قدم نماید ، تکرار آن به انسان می شناساند که در هر وقت و در هر مکان نیاز به شناخت راه مستقیم وجود دارد و ما احتیاج داریم که الله ما را هدایت نماید و این که راه مستقیم را بشناسیم و در هر امری از امورمان ، بر آن قرار بگیریم . و  گر نه به شکر الله تعالی ، اسلام را می شناسیم و از الله در خواست می نماییم تا ما را بر آن ثابت قدم نماید .
از کتاب نتیجه های تقوا نوشته عبدالرحمان الحوالی

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    فضائل و خواص تلاوت سوره طه

    فضائل و خواص تلاوت سوره طه ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۲ امتیازs آثار و برکات خواندن سوره طه/ فضیلت و خواص آیات قدرتمند سوره طه : این سوره،اوّلین سوره ای است که ماجرای حضرت موسی علیه السلام را به تفصیل بیان نموده و حدود هشتاد آیه […]

    راه هایی برای کاهش فشار قبر

    راه هایی برای کاهش فشار قبر ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز راه هایی برای کاهش فشار قبر/ چطور فشار قبر کمتری داشته باشیم؟ منظور از مرگ تنها قرار دادن بدن در یک تکه زمین کنده شده نیست بلکه انتقال انسان به عالم برزخ است. اولین […]

    چگونگی خواندن نماز والدین

    خواندن نماز والدین یکی از حقوقیست که والدین چه در زمان حیات و چه پس از وفات شان بر گردن فرزندان خود دارند. این نماز را بخوانید تا هم والدینتان را شاد کنید و هم فرزندانتان بعدها برای خودتان بخوانند.

    چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟

    چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟ ۴٫۱۳/۵ (۸۲٫۵۰%) ۸ امتیازs چرا امام حسین جنگ را از تاسوعا به عاشورا انداخت ؟ در تاریخ آمده است که حضرت ابا عبدالله وقتی لشکر عمربن سعد در روز تاسوعا قصد شروع جنگ […]

    سریع الاجابه ترین دعاها

    سریع الاجابه ترین دعاها ۳٫۸۳/۵ (۷۶٫۶۷%) ۱۲ امتیازs استجابت دعا، مانند هر پدیده‌ی دیگری، قوانین ، آداب و شروطی دارد که با وجود آن آداب و شرایط است که دعا به اجابت می‌رسد .

    دعاهای مجرب برای رفع گرفتاری مختلف

    دعاهای مجرب برای رفع گرفتاری مختلف ۴٫۰۰/۵ (۸۰٫۰۰%) ۳ امتیازs عرفا و بزرگان دین دستورالعمل ها و اذکار مختلفی را پیرامون دعا برای رفع مشکلات و گرفتاری های دنیوی و سلوکی و نیز برآورده شدن حاجت بیان نموده اند که در ادامه بررسی می […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi