جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

دانستنیهای تصاویر RAW در گوشی اندروید

1,907

بازدید

دانستنیهای تصاویر RAW در گوشی اندروید ۳٫۵۰/۵ (۷۰٫۰۰%) ۲ امتیازs

دانستنیهای تصاویر RAW  در گوشی اندروید

عکس‌برداری به فرمت RAW امکان جدیدی در دوربین‌ گوشی‌های اندرویدی، به شمار می‌رود. اما همه‌ افراد اطلاعات دقیقی از آن ندارند و نمی‌دانند چگونه از آن استفاده کنند. شما احتمالا چیزهایی در رابطه با تصاویر RAW شنیده‌اید. همه‌ ما اغلب سعی می‌کنیم امکانات جدیدی را به گوشی هوشمندمان اضافه کنیم و بیشتر از آن لذت ببریم. بسیاری از افراد اطلاعی از ویژگی‌های تصاویر RAW ندارند و نمی‌دانند چرا همه‌ دوربین‌های پیشرفته‌ اندروید مجهز به این قابلیت هستند. به عبارت ساده، با دوربین اندرویدی‌تان می‌توانید با فرمت RAW عکس‌هایی بگیرید که شامل مجموعه‌ باکیفیت‌تری از داده‌های تصویر هست که به‌راحتی می‌توانید تصویر را ویرایش کنید و یک تصویر JPEG استاندارد ایجاد کنید. در حالت عکاسی با فرمت RAW همه‌ اطلاعات سنسور را ذخیره می‌کنید و می‌توانید با اندرویدتان عکس‌هایی بگیرید که پیش از این با این کیفیت امکان‌پذیر نبود. با ما همراه باشید تا ببینیم تصاویر RAW چه تصاویری هستند و چگونه می‌توانید یک تصویر RAW ایجاد کنید.

تصویر RAW چیست؟
عکس برداری با فرمت RAW در دوربین گوشیهای اندرویدی
اگر گوشی جدیدی خریده‌اید آن را از جعبه خارج کنید و یک عکس با دوربین آن بگیرید. تصویری که شما با دوربین ثبت کردید شامل داده‌هایی است که سنسور جمع‌آوری می‌کند، این داده‌ها نقاط کوچکی هستند که از نورهای رنگی مختلف که پیکسل نامیده می‌شوند، تشکیل شده‌اند و پس از فشرده‌سازی‌هایی که انجام می‌گیرد یک تصویر خوب در صفحه‌نمایش گوشی می‌بینید، ولی در فشرده‌سازی‌های صورت گرفته اطلاعات اضافی تصویر حذف می‌شوند و نتیجه نهایی یک تصویر به فرمت JPEG است که اندازه فایل آن بسیار کوچک است، اگر از گوشی‌های اندرویدی مدرن استفاده کنید به احتمال زباد از تصویر گرفته شده راضی خواهید بود. هنگامی که شما از گوشی اندروید استفاده می‌کنید قادر خواهید بود با دو فرمت RAW + JPG عکسبرداری کنید، در این صورت شما همان خروجی بالا، به علاوه یک فایل که حاوی یک نسخه پردازشی شامل همه‌ داده‌های تصویر که سنسور جمع آوری کرده است را خواهید داشت. در فرمت JPEG به دلیل فشرده‌سازی‌هایی که صورت می‌گیرد برخی داده‌ها حذف می‌شوند و تصحیح برخی مشکلات عکس در این فرمت تقریبا غیرممکن است. در فرمت RAW سنسور، تمام اطلاعات موجود در مناطق بسیار تاریک، بسیار روشن و یا رنگ‌های مختلف موجود را جمع‌آوری می‌کند، بنابراین با حفظ تمام داده‌ها نرم‌افزارهای خاص قادر خواهند بود داده‌ها را تغییر دهند، دراین صورت شما می‌توانید تصویری باب میل‌تان تولید کنید.

اصولا شما همیشه نیاز ندارید از فرمت RAW برای تصویربرداری با گوشی اندرویدتان استفاده کنید. برای مثال درگوشی‌هایی مثل LG G4، خروجی فرمت JPEG به خوبی فشرده‌سازی می‌شود و به احتمال زیاد عکس‌برداری با این فرمت همان نتیجه دلخواه شما خواهد بود. وقتی با فرمت JPEG عکاسی می‌کنید، دوربین پردازش خودش را برای تبدیل RAW به JPEG انجام می‌دهد. به هر حال، دوربین شما نه تنها به باهوشی مغزتان نیست، بلکه به قدرتمندی کامپیوتر شما هم نیست! ولی وقتی RAW عکس بگیرید، می‌توانید آن پردازش را خودتان انجام دهید، شما می‌توانید تصمیم بگیرید عکس‌تان چگونه به نظر برسد و راهی برای نتیجه‌های بهتر پیدا کنید.

فرمت RAW دراندروید چرا و چگونه استفاده می‌شود ؟!

عکس برداری با فرمت RAW در دوربین گوشیهای اندرویدی

اندروید آبنبات‌چوبی دارای متدی است که ذخیره تصاویر RAW DNG را امکان‌پذیر می‌سازد. DNG یک فرمت متن‌باز برای فشرده‌سازی تصاویر خام است، که توسط Adobe در سال ۲۰۰۴ ایجاد شده. برای افرادی که نرم‌افزارها و دستگاه‌های اندرویدی تولید می‌کنند، داشتن یک فرمت فایل که از استانداردهای باز پشتیبانی کند، بسیار مهم است. آنها به‌راحتی و آزادانه می‌توانند نرم‌افزار را توزیع کنند و برای نسخه‌های جدیدتر به‌روزرسانی انجام دهند، همچنین از سازگاری و برگشت‌پذیری آن اطمینان داشته باشند و علاوه براین حق امتیاز کمتری پرداخت کنند. برای کاربرانی مثل من و شما، تنها مسئله مهم پیدا کردن نرم‌افزاری برای مشاهده و یا ویرایش فایل‌ها است. فرمت DNG به طور گسترده مورد قبول واقع شده است و از اکثر ویرایشگرهای عکس در ویندوز، مک و لینوکس پشتیبانی می‌کند و براحتی می‌توانید با نرم‌افزارهای موجود فایل‌های DNG را مشاهده کنید و ویرایش‌های دلخواه را روی آن انجام دهید. درقسمت بعدی به ویرایش فایل‌های DNG نگاهی میندازیم.

همچنین به یاد داشته باشید در حالی که پشتیبانی از تصاویرRAW بسیارخوب است و اجازه می‌دهد تا برخی از ویرایش‌های شگفت‌انگیز در عکس‌هایتان انجام دهید ولی تاثیری در افزایش محدودیت فاصله کانونی ثابت و کوچکِ دوربین ندارد و قادر نخواهید بود اطلاعات عکس‌های بزرگتر از سنسور دوربین‌تان را در گوشی‌های هوشمندتان ذخیره کنید. درحالت کلی نمی‌تواند جایگزینی برای DSLR باشد. پس لطفا انتظار بیش از حد نداشته باشید!

چگونه فایل‌های RAW را ویرایش کنیم؟

عکس برداری با فرمت RAW در دوربین گوشیهای اندرویدی
برای ویرایش بهتر باید از کامپیوتر استفاده کنید. با اینکه قطعا هم اکنون افرادی در حال ایجاد ویرایشگرهای DNG قابل استفاده دراندروید هستند، اما بیشتر تصاویر RAW به صفحه‌نمایش بزرگتر و نرم‌افزارهای نسبتا پیچیده‌تری نیاز دارند، بنابراین فایل‌های خود را به کامپیوتر منتقل کنید. نرم‌افزارهای مناسبی برای ویرایش تصاویر وجود دارند برای مثال کاربران ویندوز و مک می‌توانند از نرم‌افزارهایی همانند فتوشاپ و لایت‌روم و یا نرم‌افزارهای ارزان قیمت و یا رایگانی مثل GIMP استفاده کنند، کاربران لینوکس نیز از نرم‌افزارهایی مثل DarkTable ،ImageMagick و digiKam که عملکردی به خوبی GIMP دارند، می‌توانند بهره ببرند.

خب اکنون شما نرم‌افزار مناسبی در اختیار دارید و می‌توانید تنظیمات دلخواه‌تان را اعمال کنید. باید کنترل کاملی روی تعادل رنگ سفید و نقاط تیز و… داشته باشید و تنظیمات غیرمخربی روی تصویر انجام دهید. ایجاد یک تصویر، به خوبی خروجی JPEG نیاز به تمرین بیشتری دارد ولی این کار بسیار سرگرم‌کننده و جذاب است. بخاطر داشته باشید که می‌توانید هر تغییری که دوست دارید روی تصویر موردنظر انجام دهید در حالی که این امکان در خروجی JPEG امکان‌پذیر نیست.

عکس برداری با فرمت RAW در دوربین گوشیهای اندرویدی

در ابتدا با تمرکز بیشتری عکس‌برداری کنید و پس از آن به صورت دستی هرگونه نویز یا نقاط تیز را کاهش دهید و عکس‌های دیدنی و جذابی را ایجاد کنید. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید در عرض ۵ ثانیه ویرایش شده‌ است. آب جاری در رودخانه با نرم‌افزار لایت‌روم کمی تیره‌تر شده است که سبب شده تصویر جذاب‌تر و طبیعی‌تر به‌نظر برسد. چنین تصویر زیبا و جذابی را نمی‌توانید با حالت‌های خودکار و یا تصاویر JPEG ایجاد کنید.

نکته: اگر سرعت شاتر کم باشد تصاویر بیش ازحد روشن می‌شوند.

البته در همه‌ تصاویر شما نیازی به ویرایش ندارید و همان تصاویر خودکار بسیار خوب به‌نظر می‌رسد و طبیعی‌ست که همه‌ افراد علاقه‌ زیادی به ایجاد تصاویر بکر و جذاب ندارند، این‌گونه افراد به خاطر داشته باشند که تصاویر JPEG گاهی بهترین و بی‌نقص‌ترین اثرها را ایجاد می‌کند.

آیا قابلیت عکس‌برداری RAW درگوشی اندروید شما وجود دارد؟

عکس برداری با فرمت RAW در دوربین گوشیهای اندرویدی

همانطور که می‌دانید باید گوشی‌ اندرویدتان مجهز به نسخه لالی‌پاپ باشد اما همه‌ گوشی‌های لالی‌پاپ قادر به پشتیبانی از camera2 API نیستند، بنابراین نمی‌توانید تصاویر RAW ایجاد کنید و همچنین به خاطر داشته‌ باشید که همه‌ اپلیکیشن‌های دوربین از تصاویر RAW پشتیبانی نمی‌کنند.

ال‌جی جی۴ و اچ‌تی‌سی وان ام۹ توسط اپلیکیشن stock camera تصاویر RAW را ایجاد می‌کنند.

نکسوس۶ با اپلیکیشن third party camera تصاویرRAW را ایجاد می‌کند.

سامسونگ گلکسی اس۶ نیز با آپدیت جدید احتمالا از تصاویرRAW پشتیبانی می‌کند.

سایر گوشی‌ها نیز ممکن است از این قابلیت پشتیبانی کنند ویا گوشی‌هایی مثل نکسوس۴ یا موتو ایکس احتمالا با به‌روزرسانی‌ درآینده بتوانند camera2 API را پشتیبانی کنند.

ناگفته نماند که برخی مدل‌های ویندوزی همچون لومیا ۱۵۲۰ از همان ابتدای ورود به بازار قادر به ثبت تصاویر با فرمت RAW بودند!

منبع : زاناتک

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان

    تأثیر هوش مصنوعی بر آینده کودکانمان ۱٫۰۰/۵ (۲۰٫۰۰%) ۱ امتیاز کلسی پایپر، روزنامه نگار امریکایی و از کارکنان سایت “وُکس” است جایی که او برای ستون Future Perfect می‌نویسد که موضوعات مختلفی را از دیدگاه نوع دوستی موثر پوشش می‌دهد. پایپر نگران خطرات فاجعه […]

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده

    عجیب ترین تکنولوژی های آینده : شاید چیزی که هنگام تماشای فیلم‌های علمی‌تخیلی و آینده‌نگر انسان را به هیجان می‌آورد، امید به دیدن و تجربه‌ی چنین تکنولوژی‌هایی در آینده‌ی نزدیک است.

    نگرانی از توسعه هوش مصنوعی

      نگرانی از توسعه هوش مصنوعی مروری بر شاخص‌ترین نگرانی‌های کارشناسان در مورد توسعه سریع و شتاب‌زده هوش مصنوعی و تهدیدات بالقوه این فناوری، نشان می دهد که عواقب این فناوری اعتماد، اخلاق و دموکراسی را نشانه می گیرد.

    شناخت بهترین گوشیها برای بازی

    در ادامه به معرفی بهترین گوشی‌های موبایل موجود در بازار ایران می‌پردازیم که نه تنها برای هر مقدار بودجه‌ای مناسبند بلکه در انجام بازی‌هایی با گرافیک بالا عملکرد خوبی نیز دارند.

    بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور

      بررسی اهمیت المنت دیزل ژنراتور   مقدمه المنت دیزل ژنراتور یکی از اجزای مهم و کاربردی در موتور های دیزل ژنراتور می باشد. در واقع وجود این المنت سبب می شود که دمای آب موتور گرم شده و موتور عملکرد صحیح خود را […]

    راهنمای خرید درب ضد سرقت

    اگر قصد خرید درب ضد سرقت را داشته و به فروشگاه‌های عرضه این محصول در بورس درب مراجعه کنید؛ حتما با انبوهی از مدل‌های این کالا مواجه می‌شوید. حتی در فروشگاه‌های اینترنتی نیز تنوع بالایی از درب‌های ضد سرقت به مشتریان عرضه می‌شود.




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi