جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

نابسامانی های ذهنی

845

بازدید

نابسامانی های ذهنی

نابسامانی های ذهنی
بسیاری از تخیلات مردمان دیروز و امروز که در جهان آدمی نقشی بسته ، جز اندیشه های ساده و تپش های مضطرب و ناآرامی های ذهنی نبوده که آدمی از سر سادگی ، تمامی آن را علم و دانش و یا سنت و فرهنگ و یا واژه های زیبای دیگر نام نهاده است . این پخته ناپخته های بشری چیزی جز نابسامانی های فکری و ناآرامی های روحی – روانی نبوده و موجب کج روی عملی بسیاری از مردم و جامعه بوده است و تا امروز دنیای آدمی و اندیشه ی بشری درگیر نشخوارهای فراوانی تحت عناوین علم و دین و مسلک و عقیده و مذهب بوده است . اگر بسیاری از این نوشته ها و اندیشه ها و افکار به اصطلاح علمی ، دینی و یا قانونی به صورت چوب در می آمد و از آن آتشی بپا می شد ، گذشته از آن که دیگر ضرری نداشت ، نفع آن برای آدمی به مراتب بیش تر از مطالعه یا اعتقاد و یا خدای ناکرده عمل به آن می بود .
گوشه و کنار جهان
اگر به جای جای دنیای کنونی نظر افکنیم ، می بینیم که در گوشه و کنار آن ، کتاب ها و کتاب خانه های فراوانی وجود دارد و به تمامی آن عنوان کتاب و ژست اندیشه و علم می چسبانند ، بدون آن که به درستی و نادرستی و ضرر و زیان و ثمر آن اندیشه نمایند و یا پرسش شود ثمره ی این همه کتاب ، فکر، فرهنگ و به اصطلاح علم و دانش برای بشر دیروز و امروز چه بوده است . اگر چه می شود دو امر مهم را ارمغان تمامی این اندیشه ها دانست :
نخست – تمدن و رشد و تعالی اقتصادی و صنعتی بشر امروز
دوم – زشتی و جنایت و جنگ و کشتار مدرن .
امر اول را باید نتیجه ی اندیشه و عمل آدمی دانست ، گذشته از آن ، این امر نصیب همه ی جوامع آدمی نگردیده است و تنها در اختیار برخی از مناطق جهان می باشد . تمامی پیشرفت های اقتصادی – صنعتی موجب ضرر و زیان قشر محروم و جوامع ضعیف بشری گردیده است .

بخشی از کتاب دایره ی هستی نوشته آیت الله نکونام

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    قوانین معاشرت در جمع

    قوانین معاشرت در جمع ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs مودب و فهیم بودن یک مهارت اجتماعی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا دوستان جدید پیدا کنید، در حرفه‌ی خود موفق شوید و محترم شمرده شوید.

    ۲۰ دلیلی که شاید ازدواج را برای شما خسته کننده بکند

    در آغاز ازدواج، شاید انقدر همه‌چیز جدید و هیجان‌انگیز است که نگهداشتن هیجان و شور یک رابطه، کار دشواری نباشد.

    تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر

    تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر/ تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر/ زمان در کشورمان خیلی سریع می‌گذرد ایران صد سال پیش خیلی با ایران امروز فرق دارد خیلی چیزها وارد ایران شد که ما مجبور شدیم فرهنگ خودمان را با آن هماهنگ کنیم مانند تلفن […]

    وضعیت حجاب در جامعه امروز ما

    وضعیت حجاب در جامعه امروز ما ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۱۲ امتیازs وضعیت حجاب در جامعه امروز ما/ وضعیت حجاب در جامعه امروز ما/ اینکه وضعیت حجاب در جامعه به این صورت درآمده است و روز به روز کم رنگ تر می ‌شود، به این دلیل […]

    پدیده شوم تکدی گری

    پدیده شوم تکدی گری ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs پدیده شوم تکدی گری/ پدیده شوم تکدی گری/ دست طمع چو پیش کسان می کنی دراز پل بسته ای که بگذری از آبروی خویش تکدی گری، عوارض و مخاطرات زیادی دارد. بخشی از مطالعات مقطعی و […]

    قوانین آداب معاشرت

    قوانین آداب معاشرت/ قوانین آداب معاشرت/ زیگموند فروید می‌گوید: «نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که تمدن تا چه حد بر پایه‌ی چشم‌پوشی از غریزه بنا شده است.» همواره میان اینکه چقدر باید غرایز خود را دنبال کنیم و چقدر باید تسلیم قراردادهای اجتماعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi