جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

ساخت ذرات نابودکننده سلول های سرطانی

531

بازدید

ساخت ذرات نابودکننده سلول های سرطانی ۵٫۰۰/۵ (۱۰۰٫۰۰%) ۱ امتیاز

ساخت ذرات نابودکننده سلول های سرطانی

کوالالامپور – محققان نیوزیلندی موفق به ساخت ذرات ریز نوری شده اند که قادر به یافتن و نابود کردن سلول های سرطانی در بدن هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دامینیون پست نیوزیلند ، دانشمندان شهر ولینگتون موفق به ساخت ذرات بسیار ریز نوری شده اند که به دنبال سلولهای سرطانی در بدن می گردند و آنها را قبل از تبدیل شدن به تومور خطرناک غیرقابل کنترل نابود می کنند.

پروفسور ریچارد تیلی از دانشگاه ویکتوریا شهر ولینگتون، اعلام کرد: بعد از گذشت نزدیک به شش سال محققین موفق به ساخت وسیله کشف بیماری سرطان که هنوز در مرحله نخست تک سلولی قرار دارد، شده اند.

بر اساس این گزارش، در مواردی اسکن های ام آر آی قادر به تشخیص تومور تا زمانی که به اندازه ۲/۵ سانتیمتر رشد نکنند نیستند.

پروفسور ریچارد تیلی گفت که این روش تشخیص جدید به معنای تشخیص زودهنگام بیماری و سلولهای بیمار می باشد که برای پزشکان در معالجه بیماری و تبدیل نشدن به سرطان، بسیار کلیدی و با اهمیت است.

بر اساس این گزارش، گفته می شود این کشف بعد از آن صورت گرفت که دکتر تیلی متخصص شیمی سنتز، راهی برای ساخت ذرات ریز سیلیکانی که از خود نور هم منتشر می کنند، یافت.

ذرات فوق با نام “ذرات کوانتومی” در لوله های آزمایشی ساخته شده و سپس زیر میکروسکوپهای الکترونیکی بزرگ تجزیه می شوند. تحقیقات و ساخت ذرات فوق در دانشگاه ویکتوریای شهر ولینگتون صورت گرفته است.

این گزارش حاکی است، اگرچه ذرات کوانتوم دیگری در خارج و در کشورهای دیگر ساخته شده است اما این ذرات برخلاف ذرات پیشین از مواد شیمیایی سمی ساخته نشده اند. این تیم تحقیقاتی روشی را برای ترکیب ذرات کوانتوم به سلول سرطانی یافته است، بنابراین پزشکان می توانند تومورهای احتمالی را تشخیص دهند و زیر نظر داشته باشند.

این ذرات می توانند مواد دارویی را حمل کنند و سلول هدف را معالجه کنند. بدین ترتیب زیان های جانبی شیمی درمانی در بیماران نیز وجود نخواهد داشت. با این ذرات کوانتومی می توان سلول های سرطانی را تک تک مورد هدف قرار داده و آنها را نابود کرد.

بر اساس این گزارش، این روش بیشتر برای یافتن سلول های سرطانی پوست موثر است.

دکتر تیلی همچنین گفت که برای سلول های داخلی تر بدن تلاش هایی صورت گرفته است.

وی گفت: این ذرات برای اسکن های ام آی آر بسیار موثرتر و آشکارتر هستندو بدین ترتیب ذرات یابنده خوبی برای استفاده از اسکن های ام آی آر می باشند.

یافته های فوق برای چاپ در یکی از برجسته ترین مجلات عملی در دنیا با نام مجله انجمن شیمی آمریکا پذیرفته شده است. گفتنی است تیم فوق قوت خود در کار تحقیقاتی اش را مرهون متنوع بودن تخصص محققین خود می داند.

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    نکاتی ساده که خیلی ها نمی دانند

    ♣ هنگام سکسکه تا جایی که میتوانید نفس خود را حبس کنید و بعد به آرامی تنفس کنید . ♣ اگر در جاده به دنبال ناهار یا شام هستید ، از جایی که کامیون ها نگه داشته اند غذا بخورید .

    این ۹ کار را اول صبح انجام ندهید

    زدن دکمه خاموش کردن آلارم ساعت بیش از یک بار: یک بار به راحتی می‌تواند به پنج بار تبدیل شود و همچنین به مغز می‌آموزد که بیداری را به تعویق بی‌اندازد. بیرون آمدن از رختخواب در اولین روز از هفته یا بعد تعطیلات ممکن […]

    معرفی شاخه های علوم غریبه

    معرفی شاخه های علوم غریبه ۳٫۴۳/۵ (۶۸٫۵۷%) ۷ امتیازs شاخه های مختلف علوم غریبه شامل کیمیا , لیمیا , سیمیا , هیمیا , ریمیا است. علوم غریبه از جمله علومی است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند.

    ۹ واقعیت درمورد افراد مطالعه گر

    از کودکی به ما گفته‌اند که کتاب خواندن کار ارزشمندی است و برای ما مفید است. زمانی که سن کمی داشتیم متوجه اهمیت کتاب خواندن نمی‌شدیم و این کار را چندان جدی نمی‌گرفتیم اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی و افزایش ارتباط با افراد تاثیرات […]

    همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

    با فراگیر شدن سیستم های الکترونیکی در دنیا اغلب کشورهای سامانه ویزای الکترونیکی برای اتباع خارجی را راه اندازی کرده اند.

    ویتامین U

    ویتامین U از ترکیبات مفید موجود در برخی خوراکی ها از جمله سبزیجات چلپیایی است که بر خلاف نام آن نوعی ویتامین محسوب نمی شود . از جمله فواید احتمالی آن می توان به درمان زخم معده، سلامت ریه، کبد و کلیه، کاهش کلسترول […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi