جستجو در تک بوک با گوگل!

تابعيت پايگاه تك بوك از قوانين جمهوري اسلامي ايران

آرایشگاه زنانه یا سالن رقص؟!

1,042

بازدید

آرایشگاه زنانه یا سالن رقص؟!

اگر عنوان آرایشگاه برای مردان، تنها یک شغل را تداعی می‌کند در دنیای زنانه آرایشگاه‌ها تبدیل به مجموعه‌ای از مشاغل عجیب و غریب شده‌اند؛ از اصلاح و پیرایش گرفته که معمولی‌ترین فعالیت است، تا فالگیری، نقاشی بدن و روان‌درمانی در این فضا دیده می‌شود!

دراین دنیای عجیب و غریب زنانه، مشتری‌هایی هستند که به اندازه درآمد ماهانه یک کارمند برای یک وعده خدمات خود، هزینه می‌کنند. مشتری‌هایی که به گفته فعالان این صنف نسبت به گذشته وسواس بیشتری درباره زیبایی‌شان به خرج می‌دهند و کسب و کار پردرآمدی برای آرایشگران زنانه راه انداخته‌اند.حالا برای خیلی از زنان این شغل و خدماتش غیرقابل چشم‌پوشی است و کافی است منوی خدماتی برخی آرایشگاه‌ها را مرور کنید تا بفهمید چه رقابت سنگینی برای جلب نظر زنان ایرانی ایجاد شده است.
در آرایشگاه های زنانه واقعاً چه می گذرد؟

هنوز از اصل مطلب حرفی به میان نیامده؛ هنوز فضای آرایشگاه ها و آنچه در حاشیه ماجرا اتفاق می افتد را برایتان توصیف نکردیم. حاشیه هایی که بی اغراق مهم تر از متن بوده و هویت اصلی آرایشگاه های زنانه را تشکیل می دهند.

در آرایشگاه های مردانه، کسی حوصله انتظار کشیدن ندارد. همه دوست دارند زودتر کارشان تمام شود تا بروند و به زندگی شان برسند و… اما همین بودن و ماندن در آرایشگاه برای خیلی از خانم ها، خود زندگی است! آنجا خوش می گذرد. آنجا ولوله ای برپاست که قدیم ها می گفتند:«مثل حمام زنانه»، اما حالا که اجتماع زنان موهبت حمام های عمومی را از دست داده، آرایشگاه ها را پاتوق کرده. آنجا مکانی ست برای دید و بازدید، دم به دقیقه یکی یا گروهی وارد می شوند و دیده بوسی آغاز می شود. مانتوها و چادرها آویخته می شود تا شوی غیررسمی لباس و قمپزهای خفن شروع شود. بعد بازار اخبار تازه و بازگویی شایعات، داغ می شود. بعد درددل و گاهی هم اشک و هق هق. اما بیشتر صدای خنده است که گوش فلک را کر می کند و آرایشگرها که میدان داری می کنند.

بساط های خرید و فروش، یکی از مهم ترین ارکان آرایشگاه های زنانه اند؛ بیشتر لباس زیر، لباس خواب، شال، روسری، لوازم آرایش، بدلی جات و… در مواردی CD فیلم یا موزیک های جدید هم دیده شده که می فروشند. حرف موسیقی شد، یادمان رفت بگوییم توی آرایشگاه معمولاً موزیک هم پخش می شود. در این مورد هم گرچه دستور رسیده که فقط حق پخش موسیقی های بی کلام دارند، اما گاهی که خانم ها فضا را خودمانی می بینند، از آهنگ های روز غافل نمی شوند. بیشتر بی کلام هایی که استفاده می کنند هم موزیک کارهای معروف ایرانی است که بدون صدای خواننده پخش می شود، یا ترکی های معروف به استامبولی!

این کارناوال ساکن، یک چیز کم دارد. اگر گفتید چه؟ اینجور خانم ها به چه چیز دیگری علاقه مندند؟ بله، فال! انواع و اقسام فال ها در آرایشگاه های زنانه رواج دارند. از فال قهوه و چای و حافظ بگیر تا با ورق های «تاروت» که چون هنوز درست شناخته نشده، خیلی ها جلویش ضعف دارند و کلی مایه تفریح و بازارگرمی می شود. فالگیرها (که بیشتر فال قهوه می گیرند) هم مثل کارکنان، با آرایشگاه پورسانتی کار می کنند. ضمناً فقط آن ها که در آرایشگاه های بزرگ فعالند، هر روز به آنجا می روند. در سایر آرایشگاه ها، فقط روز خاصی سر و کله خانم فالگیر پیدا می شود. یا وقتی به اندازه کافی مشتری جمع شد، به او تلفن می کنند تا بیاید.

طبیعتاً هر آرایشگاه سبک و سیاق خودش را دارد و مشتریانش هم متناسب با آن جمع می شوند. در بعضی مکان ها گرداننده آرایشگاه به شدت مواظب سلامت اخلاقی محیط کار خود هستند و بعضی جاهای دیگر، اصلاً خود صاحب کار است که فضا را خراب کرده است.
پرورش اندام با مربی‌های قهرمان

صرف‌نظر از تنوع چشمگیر خدمات هزینه‌بردار زیبایی در آرایشگاه‌های زنانه، مشاغل دیگری نیز از این سالن‌ها سر درآورده‌اند. باشگاه‌های بدنسازی و رژیم‌درمانی حالا تبدیل به بخش جدایی‌ناپذیر از سالن‌های زیبایی تهران شده‌اند. هر سالن زیبایی با اختصاص فضایی به دستگاه‌های ورزشی و استخدام یک مربی و گاه مشاور تغذیه به مشتریان خود خدمات تناسب اندام نیز ارایه می‌دهد.

گاهی اوقات این خدمات آن‌قدر از اصول حرفه‌ای و علمی فاصله دارد که ممکن است به شما بگویند با انجام رقصی خاص معجزه می‌شود و ظرف مدت کوتاهی هیکل شما به تناسب می‌رسد، چربی‌هایتان تبدیل به ماهیچه می‌شود و فرم‌های ژنتیکی اندام شما به نحو چشمگیری بهبود پیدا می‌کند. این قدم اول اغوا و جذب مشتریان است و پس از آن ‌هزار و یک دلیل وجود دارد برای این‌که شما به تناسب وعده داده‌شده نرسیده‌اید.

هزینه باشگاه‌های بدنسازی زنانه به صورت ماهانه دریافت می‌شود. در مناطق مرکزی تهران معمولا بین ۸۰ تا ۱۵۰‌هزار تومان است و در سالن‌های شمال شهر با تبلیغاتی مانند مربی خصوصی که قهرمانان پرورش‌اندام هستند این هزینه‌ها به ماهی ۵۰۰ تا ۸۰۰هزار تومان نیز می‌رسد.
ورزش‌های عجیب در آرایشگاه‌ها

زیباتر رقصیدن یکی دیگر از دغدغه‌های مشتریان این آرایشگاه‌هاست. در بدو ورود به هر سالن زیبایی ریتم تندی از موزیک‌های ایرانی یا خارجی به گوشتان می‌رسد و زنان زیادی را می‌بینید که با مربیان خود درحال تمرین انواع حرکات موزون و رقص‌های ایرانی و خارجی هستند. از بین رقص‌های خارجی، رقص زومبا که ترکیبی ورزش‌گونه از رقص‌های سالسا، کومبیا و سامبا است و آرایشگران آن را به‌عنوان ورزش معرفی می‌کنند و تانگو رقص‌های پرطرفدارتر به شمار می‌آیند و البته رقص عربی نیز مشتریان خاص خود را دارد.

زیباتر رقصیدن یکی دیگر از دغدغه‌های مشتریان این آرایشگاه‌هاست. در بدو ورود به هر سالن زیبایی ریتم تندی از موزیک‌های ایرانی یا خارجی به گوشتان می‌رسد و زنان زیادی را می‌بینید که با مربیان خود درحال تمرین انواع حرکات موزون و رقص‌های ایرانی و خارجی هستند
دوره‌ها معمولا سه‌ماهه است و هر سالن زیبایی قیمت خاصی برای آموزش رقص‌های خود تعیین کرده است اما معمولا این دوره‌ها بین ۵۰ تا ۳۰۰‌هزار تومان قیمت دارند. متخصصان ماساژدرمانی یا تکنیک‌های آرامبخش یوگا که ادعا می‌کنند دوره‌های خود را مستقیم یا غیرمستقیم زیرنظر مشهورترین اساتید تایلندی، هندی یا ژاپنی گذرانده‌اند بخش دیگری از صاحبان مشاغل در آرایشگاه‌ها هستند. ماساژدرمانی موضع‌بندی شده است.
در صورت مشاهده تخلفات با ۱۴۹۰ تماس بگیرید

روزانه افراد مختلفی به آرایشگاه مراجعه می کنند که معمولا برای بیشتر آنها از وسایل مشترک آرایشی استفاده می شود، حال اگر یکی از این مشتریان بیماری واگیر داشته باشد، ممکن است دیگران را نیز مبتلا کنند.

با توجه به اینکه علائم این بیماری ها معمولا ناپیداست و ممکن است فرد مبتلا حتی از آن بی اطلاع باشند، استفاده از وسایل آلوده و مشترک شانه، بند اصلاح، پیش بند، کلاه مش، وسایل تیز و برنده، حوله و لوازم آرایشی در آرایشگاه ها می تواند باعث بروز بیماری های خونی و بیماری های پوستی قابل انتقال می شود.

براساس دستورالعمل وزارت بهداشت و درمان انجام هرگونه فعالیت تخصصی و زیبایی از جمله تاتو، خالکوبی، کاشت ناخن، پلینگ کردن، سوزاندن موهای زائد، تجویز محصولات چاقی و لاغری بدون حضور یا نظارت پزشک متخصص در آرایشگاه ها ممنوع است.

تمامی کارکنان باید کارت معاینه پزشکی، گواهینامه آموزشی به ویژه بهداشت عمومی داشته باشند، استفاده از روپوش و ماسک هنگام کار، یکدست بودن و بدون شکاف و قابل شستشو بودن دیوارهای آرایشگاه ها و داشتن دستشویی و آب مصرفی مناسب از جمله معیارهای بهداشت محیطی آرایشگاه هاست.

شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در آرایشگاه ها می توانند گزارشات خود را به شماره سامانه دریافت شکایات مردمی وزارت بهداشت ۱۴۹۰ اعلام کنند.

منابع : فرارو / ویستا / میگنا

دانلود کتاب






مطالب مشابه با این مطلب

    قوانین معاشرت در جمع

    قوانین معاشرت در جمع ۲٫۳۳/۵ (۴۶٫۶۷%) ۳ امتیازs مودب و فهیم بودن یک مهارت اجتماعی مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا دوستان جدید پیدا کنید، در حرفه‌ی خود موفق شوید و محترم شمرده شوید.

    ۲۰ دلیلی که شاید ازدواج را برای شما خسته کننده بکند

    در آغاز ازدواج، شاید انقدر همه‌چیز جدید و هیجان‌انگیز است که نگهداشتن هیجان و شور یک رابطه، کار دشواری نباشد.

    تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر

    تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر/ تهاجم فرهنگی از نوعی دیگر/ زمان در کشورمان خیلی سریع می‌گذرد ایران صد سال پیش خیلی با ایران امروز فرق دارد خیلی چیزها وارد ایران شد که ما مجبور شدیم فرهنگ خودمان را با آن هماهنگ کنیم مانند تلفن […]

    وضعیت حجاب در جامعه امروز ما

    وضعیت حجاب در جامعه امروز ما ۲٫۶۷/۵ (۵۳٫۳۳%) ۱۲ امتیازs وضعیت حجاب در جامعه امروز ما/ وضعیت حجاب در جامعه امروز ما/ اینکه وضعیت حجاب در جامعه به این صورت درآمده است و روز به روز کم رنگ تر می ‌شود، به این دلیل […]

    پدیده شوم تکدی گری

    پدیده شوم تکدی گری ۴٫۵۰/۵ (۹۰٫۰۰%) ۲ امتیازs پدیده شوم تکدی گری/ پدیده شوم تکدی گری/ دست طمع چو پیش کسان می کنی دراز پل بسته ای که بگذری از آبروی خویش تکدی گری، عوارض و مخاطرات زیادی دارد. بخشی از مطالعات مقطعی و […]

    قوانین آداب معاشرت

    قوانین آداب معاشرت/ قوانین آداب معاشرت/ زیگموند فروید می‌گوید: «نمی‌توان این مسئله را نادیده گرفت که تمدن تا چه حد بر پایه‌ی چشم‌پوشی از غریزه بنا شده است.» همواره میان اینکه چقدر باید غرایز خود را دنبال کنیم و چقدر باید تسلیم قراردادهای اجتماعی […]




هو الکاتب


پایگاه اینترنتی دانلود رايگان كتاب تك بوك در ستاد ساماندهي سايتهاي ايراني به ثبت رسيده است و  بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت میکند و به هیچ ارگان یا سازمانی وابسته نیست و هر گونه فعالیت غیر اخلاقی و سیاسی در آن ممنوع میباشد.
این پایگاه اینترنتی هیچ مسئولیتی در قبال محتویات کتاب ها و مطالب موجود در سایت نمی پذیرد و محتویات آنها مستقیما به نویسنده آنها مربوط میشود.
در صورت مشاهده کتابی خارج از قوانین در اینجا اعلام کنید تا حذف شود(حتما نام کامل کتاب و دلیل حذف قید شود) ،  درخواستهای سلیقه ای رسیدگی نخواهد شد.
در صورتیکه شما نویسنده یا ناشر یکی از کتاب هایی هستید که به اشتباه در این پایگاه اینترنتی قرار داده شده از اینجا تقاضای حذف کتاب کنید تا بسرعت حذف شود.
كتابخانه رايگان تك كتاب
دانلود كتاب هنر نيست ، خواندن كتاب هنر است.


تمامی حقوق و مطالب سایت برای تک بوک محفوظ است و هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.


فید نقشه سایت


دانلود کتاب , دانلود کتاب اندروید , کتاب , pdf , دانلود , کتاب آموزش , دانلود رایگان کتاب

تمامی حقوق برای سایت تک بوک محفوظ میباشد

logo-samandehi